طراحی سایت با قالب های آماده وب سایت: مزایا و معایب

رتبه بندی کاربر: 4 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

در این مقاله قصد دارم موضوع داغ طراحی سایت با قالب آماده وب سایت را به طور کامل مورد بررسی قرار دهم و مزایا و معایب استفاده از قالب های آماده را برای شما بیان نمایم.

امروزه در بازار وب ایران کسانی که قصد راه اندازی وب سایت را دارند پس از چند تماس با شرکت های طراحی سایت با این مورد مواجه می شوند که برخی شرکت ها ادعا می نمایند شرکت هایی که با قیمت پایین و ارزان تر کار می نمایند با استفاده از قالب آماده وب سایت این کار را انجام می دهند و این شرکت های طراحی وب سایت ادعا می نمایند استفاده از قالب های آماده وب سایت مشکلاتی را در آینده متوجه وب سایت آنان خواهد ساخت که عموما این مشکلات شامل موارد زیر هستند:

  • عدم وجود قابلیت ارتقاء و گسترش قالب های آماده در آینده
  • امنیت پایین قالب های آماده و بروز مشکلات امنیتی در آینده
  • پشتیبانی نشدن قالب های آماده در زمان بروز خطا
  • بروز مشکلات در سئو و بهینه سازی وب سایت
  • قالب های آماده قابلیت اعمال تغییرات ندارند

که البته همه موارد بالا کاملا نادرست هستند و دلیل بیان چنین مواردی توسط شرکت ها عدم توان رقابت با شرکت هایی می باشد که از قالب آماده در طراحی وبسایت خود استفاده می نمایند که در بخش بعدی کامل دلایل خود را بیان می نمایم.

قالب آماده وب سایت چیست؟

قالب آماده وب سایت به سایت های طراحی شده ای گفته می شود که به صورت رایگان در اینترنت وجود دارد و برای استفاده از آنها کافی است عملیات نصب را در سرور خود انجام دهید تا قالب بر روی وب سایت شما نصب گردد. این قالب های آماده وب سایت می توانند بر پایه سیستم های مدیریت محتوای خاص نظیر جوملا، وردپرس و دروپال باشد و همچنین ممکن است به صورت استاتیک و تحت فایل های HTML طراحی شده باشد که در هر دو صورت کافی است مطالب خود را در وب سایت به جای مطالب نمونه بارگذاری نمایید. در صورتی که یک مبتدی از این قالب ها استفاده نمایند ممکن است با توجه به عدم آگاهی در زمینه طراحی وب بتواند تغییرات لازم را به درستی بر روی قالب انجام دهد.

سیستم مدیریت محتوا چیست؟

سیستم های مدیریت محتوا نرم افزارهای تحت وبی هستند به شما امکان ساخت وب سایت های مختلفی را به صورت دینامیک می دهند به نحوی که در آینده قابلیت مدیریت محتوای وب سایت توسط افراد مبتدی و کسانی که اطلاعاتی در مورد طراحی وب نداشته باشند وجود داشته باشد. برخی از این سیستم های مدیریت محتوا نظیر جوملا ، وردپرس و دروپال به صورت رایگان ارائه می شوند و جزو قویترین سیستم های مدیریت محتوا می باشند. برخی شرکت ها خود اقدام به ساخت سیستم مدیریت محتوا می نمایند که پروژه های طراحی وبسایت خود را با استفاده از سیستم مدیریت محتوای مخصوص به خود انجام می دهند.

در بازار وب ایران قالب آماده وب سایت هم به سیستم های مدیریت محتوای رایگان و هم به قالب های از پیش طراحی شده رایگان گفته می شود که در بخش زیر به مزایا و معایب استفاده از آن می پردازیم.

مزایای استفاده از قالب آماده وب سایت چیست؟

مزیت استفاده از قالب آماده وب سایت قیمت ارزان و زمان کم ایجاد سایت می باشد و در صورتی که توسط طراح وب سایت انجام گردد قابلیت انجام تغییرات، سفارشی سازی و همچنین گسترش و توسعه نیز وجود خواهد داشت. قالب های آماده وب سایت به مانند هر سایت دیگری که طراحی می شود می بایست امن سازی گردد و در صورتی که ایمن سازی نگردد و یا توسط افراد مبتدی وب سایت راه اندازی شود ممکن است در آینده دچار مشکلات امنیتی گردد. سایر موارد و مشکلاتی نیز که از بابت پشتیبانی نشدن و همچنین سئو و بهینه سازی وب سایت اعلام می شود آن است که این سیستم ها حتما می بایست توسط متخصصان با تجربه وب پیاده سازی گردند. در صورتی که این سیستم ها به صورت حرفه ای پیاده سازی شوند نه تنها کیفیت پایینی ندارند بلکه قابلیت ها و امکانات فراوانی در آنها معمولا وجود دارد.

معایب استفاده از قالب آماده وب سایت چیست؟

استفاده از قالب آماده وب سایت ممکن است به برند سازی شما لطمه زند و بهتر است در صورتی که قصد برندینگ برای وب سایت خود داشته باشید قالب اختصاصی مطابق با نیاز شما برای شما طراحی گردد. بهتر است قالب وب سایت شما نمایانگر ایده های برند شما باشد و پیام های اختصاصی شما در قالب وب سایت شما دیده شود.

مزایای استفاده از سیستم مدیریت محتوای رایگان چیست؟

مزیت استفاده از سیستم مدیریت محتوای رایگان قیمت ارزان و سرعت بالای طراحی وب سایت می باشد زیرا سیستم مدیریت محتوا آماده می باشد و کافی است قالب مورد نظر خود را بر روی آن پیاده سازی نمایید. همچنین در صورتی که نیاز با اضافه نمودن امکانات خاصی باشد می توانید به بخش امکانات جانبی سیستم مدیریت محتوا مراجعه نموده و امکان مورد نظر را در صورت وجود در سیستم مدیریت محتوای خود نصب نمایید. همچنین در صورتی که امکان مورد نظر در بین امکانات جانبی مورد نظر وجود نداشت می توان امکان مورد نظر را در سیستم مدیریت محتوا با برنامه نویسی اضافه نمود.

معایب استفاده از سیستم مدیریت محتوای رایگان؟

امنیت موردی است که جزو عیب های سیستم های مدیریت محتوای رایگان به شما می آید که این مورد معمولا به این دلیل می باشد که این سیستم ها به درستی امن سازی نمی گردند. این سایت ها نیز مانند ر نوع سایت دیگری می بایست ایمن سازی گردند و در صورتی که ایمن سازی توسط متخصص با تجربه وب انجام گردد مشکلی از بابت امنیت این سیستم ها وجود نخواهد بود.

طراحی وب سایت به صورت اختصاصی

در صورتی که مشکلی از بابت هزینه ایجاد سایت نداشته باشید و در ضمن زمان کافی برای ساخت وب سایت را داشته باشید طراحی سایت اختصاصی توصیه مجموعه دارکوب به شماست. اینکه وبسایت با توجه به نیازهای شما و زیر نظر کارشناس خبر طراحی گردد می تواند باعث کسب درآمد بیشتر شما از وبسایت گردد. یک وبسایت خوب می تواند درآمد بسیار بالایی را برای شما کسب نماید البته به شرطی که طبق اصول و قواعد طراحی وب پیاده سازی شده باشد. بنابراین بهتر است که حتی الامکان وبسایت به صورت اختصاصی طراحی گردد.

راه حل در مورد مشکل برندینگ قالب آماده

جهت رفع مشکل برندینگ قالب آماده وب سایت می توانید از فروشگاه قالب دارکوب قالب بخرید. که در این روش شما قالب مورد نظر خود را از بین 400 قالب موجود در فروشگاه قالب دارکوب انتخاب می نماید و صرفا هزینه خرید قالب را پرداخت می نمایید. با توجه به تعداد بالای قالب های موجود می توانید قالبی را انتخاب نمایید که حس برند شما را القاء نماید و همچنین با توجه به رایگان نبودن قالب ها از قالب وب سایت شما ممکن است تعداد کمی سایت وجود داشته باشد و آن هم با عوض شدن تصاویر و متون کار فرمت کلی قالب عوض خواهد شد.

راه اندازی سایت به صورت رایگان

روش هایی نیز برای ساخت وب سایت به صورت رایگان وجود دارد که با استفاده از آنها نیز می توانید وبسایت خود را راه اندازی نمایید. البته تمامی این روش ها عملا بی فایده می باشد و برای کار به صورت حرفه ای مناسب نیست. بنابراین بهتر است که وقت خود را تلف ننمایید و ایجاد سایت خود را به یک شرکت طراحی وب واگذار نمایید.

آموزش طراحی سایت

مجموعه دارکوب دارای آموزشگاه فنی و حرفه ای می باشد که به آموزش مباحث طراحی صفحات وب و دیجیتال مارکتینگ می باشد. در این آموزشگاه می توانید به صورت حضوری و آنلاین طراحی وب را یاد بگیرید. البته یادگیری از طریق فیلم های آموزشی تهیه شده توسط این مجموعه نیز ممکن است. برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت آموزشگاه دارکوب مراجعه نمایید.

در پایان

چه در نظر داشته باشید قالب وب سایت را به صورت اختصاصی طراحی نمایید و یا اینکه خرید قالب سایت انجام دهید دارکوب می توانید بهترین گزینه برای انجام این مورد باشد. خدمات پشتیبانی سایت این مجموعه در مواقع ضروری به صورت 24 ساعته و 7 روز در هفته می باشد. در ضمن این مجموعه دارای آموزشگاه فنی و حرفه ای می باشد که به آموزش مباحث طراحی وب و سئو در این آموزشگاه می پردازد. جهت سفارش طراحی سایت لطفا با شماره های موجود در وبسایت تماس حاصل فرمایید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز