تفاوت قالب های سایت تولید شده توسط دارکوب و قالب های آماده

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=6117

5/5 - (2 امتیاز)

اگر به دنبال حضور آنلاین بیشتر و قوی تر هستید، بایستی طراحی سایت را یکی از اولویت های تجارت خود قرار دهید. با طراحی سایت می توانید خدمات و محصولات خود را به کاربران زیادی در سراسر دنیا معرفی کنید و در ارائه ی تجربه ی کاربری بهتر عمل کنید.

برای طراحی وب سایت دو گزینه پیش رو خواهید داشت. یا بایستی از پلتفرم های طراحی سایت مانند وردپرس و قالب ها استفاده کنید و یا طراحی سایت را از پایه کدنویسی کنید.

استفاده از سیستم های مدیریت محتوا علاوه بر ارائه ی کیفیت به کاهش هزینه های طراحی و افزایش سرعت آن کمک زیادی می کنند.

راه اندازی یک وب سایت از پایه گاهی خیلی گران تمام می شود.

یکی از محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوای طراحی سایت، پلتفرم وردپرس می باشد. بیش از یک چهارم وب سایت ها در دنیا با استفاده از پلتفرم وردپرس ایجاد شده اند.

وردپرس منبع باز و رایگان است. جامعه ی پشتیبان قوی و گسترده ای دارد. دائماً در حال بروزرسانی می باشد و سئو دوستانه است. مهمتر از همه وردپرس حاوی قالب های زیادی می باشد که تقریباً برای هر طراحی سایت با هر هدف و نیازی سازگاری دارد.

قالب وب سایت چیست؟

قالب های وب سایت، مدل های طراحی شده ای هستند که برای طراحی وب و برنامه نویسی استفاده می شوند.

تعداد و تنوع قالب ها بسیار زیاد است. برخی قالب ها بیشتر متمرکز بر محتوای تصویری هستند در حالیکه برخی تمرکز بیشتری بر محتوای متنی دارند. هر نوع وب سایتی که بخواهید ایجاد کنید، قالب ها کمک می کنند تا بتوانید خیلی سریع وب سایت خود را ایجاد کنید.

استفاده از قالب ها نیاز به برنامه نویسی را مرتفع می کند و به شما امکان می دهد تا بتوانید به صورت بصری و با کمترین نگرانی فرآیند طراحی سایت را طی کنید.

قالب ها ویژگی ها متفاوتی دارند. به طور مثال برخی ریسپانسیو هستند. برخی قالب ها چند زبانه هستند و …

در پلتفرم وردپرس یک سری قالب ها به صورت آماده ارائه می شود. اگرچه قالب های آماده ارزان هستند، اما شاید چندان مناسب نباشند. زیرا ایجاد تغییر در آنها سخت است و تعداد افرادی که از قالب های آماده استفاده می کنند زیاد است. بنابراین احتمال اینکه وب سایت شما مشابه زیاد داشته باشد، افزایش می یابد. به همین دلایل استفاده از قالب های آماده پیشنهاد نمی شود. قالب های آماده گاهی مشکلاتی برای وب سایت ها ایجاد می کنند که رفع آنها به هزینه زیادی نیاز دارد و گاهی حتی صاحب سایت را مجبور به بازطراحی می کند.

اکثر قالب های آماده در بازار کپی شده ی قالب های خارجی هستند که ترجمه شده اند. مشکلی که این قالب ها دارند این است که پشتیبان ندارند.

خیلی از قالب های آماده توسط شرکتی که آن را ارائه می دهد، رمزگذاری می شوند. اگر در وب سایت خود از چنین قالب هایی استفاده کرده اید، در صورت ایجاد مشکل بایستی به شرکت مربوطه مراجعه کنید.

وب سایت ها بایستی بر اساس ویژگی های منحصر به فرد خود طراحی شوند. به طور مثال ویژگی های یک وب سایت خبری متفاوت از ویژگی های یک فروشگاه آنلاین است. از آنجا که قالب های آماده از قبل طراحی شده اند، ویژگی های مختص هر طراحی را تفکیک نمی کنند و گاهی شامل ویژگی های اضافه  هستند که فقط باعث سنگینی وب سایت می شود.

علاوه بر موارد گفته شده، بهینه سازی قالب های آماده گاهی مشکل است. این موضوع می تواند دید وب سایت و جذب ترافیک را تحت تأثیر قرار دهد.

اگر سفارش طراحی قالب سایت و وب سایت خود را به شرکت دارکوب بسپارید، شرکت دارکوب قالب مورد نظر شما را از ابتدا طراحی می کند.

فروشگاه قالب دارکوب شامل تعداد بیشماری قالب با ویژگی های متفاوت و ظاهری جذاب می باشد. می توانید قالب دلخواه خود را از فروشگاه قالب دارکوب نیز انتخاب کنید.

قالب های تولید شده توسط شرکت دارکوب مطابق با آخرین استاندارد های طراحی سایت می باشند. این قالب ها تولید شده ی شرکت دارکوب هستند و ترجمه و یا کپی نیستند.

قالب های فروشگاه دارکوب منعطف هستند و اعمال تغییرات در آنها آسان است. همچنین قالب ها ریسپانسیو می باشند و از هر دستگاهی قابل مشاهده هستند.

قالب های فروشگاه دارکوب رمزگذاری نیستند و صاحب وب سایت و یا هر شخص دیگری می تواند پشتیبانی آن را به عهده بگیرد.

قالب های فروشگاه دارکوب سازگار با اصول سئو هستند و از استفاده از پلاگین های غیر ضروری به منظور سبک نگه داشتن وب سایت، پرهیز شده است.

با انتخاب قالب های فروشگاه دارکوب در طراحی سایت متناسب با نیازهایتان کاملاً آزاد هستید. قالب ها، طرح های مدرن و رنگ های متنوعی دارند. قالب ها را می توانید بر اساس نیاز خود مثلاً بارگذاری تصاویر و یا محتوای متنی و … انتخاب کنید.

تفاوت قالب های سایت تولید شده توسط دارکوب و قالب های آماده

تفاوت قالب های سایت تولید توسط دارکوب و قالب های آماده

چگونه قالبی مناسب با حرفه ی خود تهیه کنم؟

قالب وب سایت مهمترین بخش طراحی سایت است و طراحی سایت یکی از جنبه های مهم حضور آنلاین شما و در واقع هویت آنلاین هر برندی می باشد. بنابراین خیلی مهم است که از قالبی برای وب سایت خود استفاده کنید که تجارت شما را به خوبی به کاربران معرفی کند و اهمیت آن را نشان دهد. قبل از انتخاب قالب باید مشخص کنید می خواهید کاربران شما چه تصوری از تجارت شما داشته باشند. کدام اطلاعات باید برجسته شوند و هر سرویس و محصول باید چگونه ارائه شود.

علاوه بر ساختار وب سایت، گرافیک و ظاهر وب سایت نیز مهم است. به طور مثال اگر صاحب شغلی هستید که تصاویر در آن نقش مهمی ایفا می کنند، (مانند مشاغل زیبایی و آرایشی) از قالب هایی استفاده کنید که محتوای تصاویری و ویدئویی را خوب نشان می دهند. اما اگر صاحب شغلی هستید که محتوای متنی بیشتر کاربری دارد، از قالب های متناسب با محتوای متنی استفاده کنید.

البته باید بگوییم که انتخاب قالب سلیقه ای است و می توانید قالبی مطابق با علاقه ی خود انتخاب کنید.

برای دریافت راهنمایی بیشتر در مورد انتخاب یک قالب مناسب می توانید از مشاوره های تخصصی و رایگان شرکت دارکوب استفاده کنید.

آیا قالب های وب سایت با شبکه های اجتماعی سازگار هستند؟

امروزه موفقیت یک وب سایت تا حد زیادی به محتوای چند رسانه ای پویا و شبکه های اجتماعی بستگی دارد.

قالب های تولید شده توسط شرکت دارکوب به راحتی با شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و …. متصل می شوند.

تفاوت قالب وب سایت با صفحه ی فرود چیست؟

در واقع قالب وب سایت و صفحه ی فرود دو مقوله ی جدا از یکدیگر هستند.

قالب وب سایت یک الگوی طراحی شده است که به عنوان پایه ای برای ساخت سایت استفاده می شود. صفحه ی فرود، صفحه ای است که کاربران هنگام جستجوی یک اصطلاح خاص به آن ارجاع داده می شوند. ایجاد صفحات فرود یک روش مؤثر بازاریابی با پتانسیل زیاد برای جذب کاربر است. صفحه ی فرود بر روی یک محتوای خاص تمرکز دارد. صفحه ی فرود، پیام اصلی وب سایت را به کاربران بیان می کند و آنها را به یک اقدام مشخص ارجاع می دهد.

تفاوت قالب های سایت تولید شده توسط دارکوب و قالب های آماده

تفاوت قالب های سایت تولید شده توسط دارکوب و قالب های آماده

برای ایجاد سایت به چه چیز هایی نیاز دارم؟

برای ایجاد و راه اندازی یک وب سایت، انتخاب قالب به تنهایی کافی نیست. شما به نام دامنه، میزبان و پلتفرم طراحی سایت هم نیاز دارید. از طریق میزبان می توانید فایل ها و محتوای وب سایت خود را بر روی یک سرور ذخیره و بارگذاری کنید.

با سیستم مدیریت محتوا نیز می توانید محتوایی به وب سایت خود اضافه کنید و یا آنها را تغییر دهید و مدیریت کنید.

مواردی که قبل از خرید قالب وردپرس حتماً باید بررسی کنید

تنوع قالب های طراحی سایت زیاد است و انتخاب یک مورد مناسب شاید کار ساده ای نباشد. برداشت های اولیه ی اشتباه و تبلیغات ممکن است شما را از یک انتخاب درست منحرف کند. به همین دلیل برای اینکه بتوانید انتخاب درستی داشته باشید بایستی فاکتور های مشخصی داشته باشید.

طراحی و عملکرد قالب

طراحی و ظاهر وب سایت موضوعی کاملاً سلیقه ای است. اما بهتر است بین طراحی و عملکرد قالب تعادل وجود داشته باشد. سعی کنید قالب هایی انتخاب کنید که ضمن زیبایی، عملکرد خوبی هم داشته باشند.

تصاویر بزرگ روی صفحه، فیلم های بک گراند و اسلایدر ها موارد جذاب تبلیغاتی هستند اما وجود همه ی آنها در قالبی که قصد خرید دارید، ایده ی مناسبی نیست. زیرا باعث سنگینی قالب می شوند.

قالبی که می خواهید بخرید را از نظر احساسی بررسی کنید. آیا جستجو و یافتن دکمه ها و اطلاعات مورد نیاز در قالب آسان هست یا نه؟ آیا اطلاعات مهم در قالب برجسته می شوند و یا اینکه کاربر در میان انبوهی از اطلاعات سردرگم می شود؟ به خصوص در مورد صفحه ی اول بررسی کنید که بیش از اندازه شلوغ نباشد. بهتر است قالب تا حد امکان ساده و قابل درک باشد.

قالب های تولید شده توسط شرکت دارکوب، علاوه بر ظاهری زیبا و جذاب، ساده و قابل درک هستند و از عملکرد خوبی نیز برخوردارند.

برخی قالب ها حاوی مضامین و ابزار های زیادی هستند. وجود مضامین بیش از اندازه زیاد در قالب ها ایده ی خوبی نیست. زیرا هم باعث سنگین شدن قالب و در نتیجه کاهش سرعت وب سایت می شوند و هم اینکه کاربر را گیج می کنند.

بنابراین قالب مورد نظر خود را با ابزار های زیاد و غیر ضروری سنگین نکنید. همچنین قالب باید دارای فوتر و هدر قابل تنظیم باشد.

بروزرسانی و پشتیبانی منظم

اینها نکات اساسی در انتخاب قالب هستند. تکنولوژی دائماً در حال پیشرفت و تغییر است. بروزرسانی ها باعث توسعه ی قالب وب سایت شما مطابق با استاندارد های مدرن می شود.

قالبی که تهیه می کنید باید از طرف شرکتی ارائه دهنده، پشتیبانی شود تا در صورت بروز مشکل سریعاً رفع شود.

قالبی که مرتباً بروزرسانی شود، همیشه ایمن است و بهترین سازگاری با هسته ی وردپرس را دارد. یک قالب بروز شده مطمئناً ویژگی ها و پیشرفت های بهتری دارد.

کانال های پشتیبانی قالب نیز باید همیشه در دسترس باشند تا کاربران براحتی بتوانند برای رفع مشکلاتشان با شرکت مربوطه تعامل داشته باشند.

قالب های تولید شده توسط شرکت دارکوب، همگی توسط خود این شرکت پشتیبانی و برروزرسانی می شوند.

گزینه های سفارشی سازی

قالبی که می خواهید بخرید بایستی حداکثر آزادی را ارائه دهد. به خصوص در مواردی که تمرکز بر روی آنها بیشتر است. مثل صفحه ی اول و صفحات داخلی اصلی و یا محتوای مهم وب سایت. سفارشی سازی این موارد باید براحتی امکان پذیر باشد.

لیست اصلی ابزار های سفارشی سازی عبارتند از فونت های مختلف، رنگ های نامحدود، گزینه های صفحه آرایی، فرمت های بک گراند، پوسته ها و … که باید در قالب ها به طور قابل تنظیم و قابل تغییر ارائه شوند تا دست خریدار برای تنظیمات و ایجاد یک قالب منحصر به فرد باز باشد.

تمامی قالب های سایت فروشگاه دارکوب قابل تنظیم و سفارشی سازی می باشند.

سئو و عملکرد قالب

اگرچه رتبه بندی وب سایت به فاکتور های مختلف زیادی وابسته است، اما بایستی اطمینان حاصل کنید که قالبی که تهیه می کنید با قواعد اشتباه سئو همراه نباشد. به طور مثال خیلی از قالب ها هدر و یا برچسب های alt را ارائه نمی دهند.

با استفاده از ابزار های مناسب می توانید سرعت و عملکرد قالب مورد نظر را بررسی کنید.

قالب های تولید شده توسط شرکت دارکوب همگی سئو دوستانه هستند و اجرای خوبی نیز دارند.

سازگاری با افزونه های محبوب و رایج

اگر به دنبال راه اندازی یک فروشگاه الکترونیکی و یا حتی یک وبلاگ با یک فروشگاه دیجیتالی کوچک هستید، به احتمال زیاد به افزونه ای مانند ووکامرس نیاز خواهید داشت. بنابراین بررسی کنید که آیا قالب مورد نظر افزونه های لازم که ممکن است در آینده مورد نیاز باشند را دارد یا خیر!

استفاده از قالب های چند زبانه

اگرچه تقریباً همه ی کاربران، وب سایت هایی به زبان مادری خود راه اندازی می کنند، اما با پیشرفت شغلی ممکن است خواهان داشتن وب سایتی چند زبانه باشند. بنابراین بهتر است قالبی تهیه کنید که افزونه های مربوط به ترجمه را داشته باشد و قابل ترجمه به زبان های دیگر باشد.

هزینه

همیشه هزینه طراحی وب سایت بحث مهمی در همه ی کسب و کار ها بوده است. اما توجه داشته باشید که برخی قالب ها خدمات بهتر و بیشتری ارائه می دهند و به همین دلیل هم گرانتر هستند. برای انتخاب قالب همیشه کیفیت و سازگاری با صنعت خود را اولویت قرار دهید. حتی اگر مجبور به خرید قالبی گرانتر هستید، این کار را انجام دهید. در عوض کیفیتی به دست خواهید آورد قابل مقایسه با برخی قالب های ارزانتر نیست.

نتیجه

اگرچه برای طراحی سایت می توانید از قالب های آماده ی موجود در بازار که ممکن است ارزانتر باشند، استفاده کنید، اما باید توجه داشته باشید که معمولاً قالب های آماده کیفیت چندان بالایی ندارند و ممکن است شامل مضامین زیاد و غیر ضروری باشند. همچنین از طرف شرکتی پشتیبانی نمی شوند.

بهتر است از شرکتی قالب تهیه کنید که خدمات پشتیبانی قالب را نیز ارائه می دهد.

اگر سفارش طراحی سایت خود را به شرکت دارکوب دهید، شرکت دارکوب طراحی قالب را از پایه و مطابق با سلیقه و نظر کاربر انجام می دهد و پشتیبانی قالب های طراحی شده ی خود را نیز عهده دار می شود.

برای اطلاعات بیشتر برای طراحی سایت و تهیه ی قالب می توانید از خدمات مشاوره ی رایگان و تخصصی شرکت دارکوب استفاده کنید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز