راهنمای انتخاب قالب سایت وردپرس حرفه ای

نوشته شده توسط فائزه محمودی فرد

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=15576

5/5 - (5 امتیاز)

زمانی که با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس اقدام به طراحی وب سایت می کنید لازم است یک قالب را برای سایت خود طراحی نمایید و یا این که از قالب های آماده استفاده کنید. مقاله پیش رو به همت تیم نگارش شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب آماده شده تا شما را در انتخاب بهترین قالب سایت یاری کند.

وب سایت هایی در فضای اینترنت وجود دارند که انواع قالب آماده را به فروش می رسانند که با خریداری آن ها می توانید سایت مورد نظر خود را با استفاده از آن ها طراحی نمایید. معمولا افراد به سمت خرید قالب وردپرس ارزان می روند.

در انتخاب قالب سایت باید به این نکته توجه نمایید که هر قالب با توجه به نوع سایت دارای امکانات متفاوتی می باشد. برای مثال قالب سایت فروشگاهی با قالب سایت خبری تفاوت هایی دارد.

راهنمای انتخاب قالب سایت وردپرس حرفه ای

در این مقاله قصد داریم شما را بیشتر با انواع قالب سایت آشنا نماییم همچنین در مورد راهنمای انتخاب قالب سایت وردپرس حرفه ای صحبت کنیم.

قالب سایت چیست و چه اهمیتی دارد؟

یکی از مهم ترین بخش ها در طراحی سایت حرفه ای، طراحی قالب سایت می باشد. بنابراین افراد مایلند یک سایت را با استفاده از یک قالب حرفه ای و مناسب طراحی کنند. در واقع قالب سایت ظاهر وب سایت شما را نشان می دهد و باعث می شود که کاربران در سایت شما راحت تر و سریع تر به اهداف خود برسند. بنابراین می توان گفت قالب سایت شامل عناصر ، المان ها ، رنگ ها و ویژگی هایی است که باعث منظم تر دیده شده سایت شما می شود. از نظر هزینه قالب ها در دو دسته ی قالب سایت رایگان و قالب سایت پولی قرار می گیرند.

انواع قالب سایت

قالب سایت دارای انواعی ست که عبارتند از:

  • قالب سایت اختصاصی: قالب اختصاصی همانطور که از اسمش پیداست به قالب هایی گفته می شود که متناسب با برند خاصی طراحی شده اند. یک سایت اختصاصی باید سئو پسند باشد. طراحی شدن یک قالب سایت اختصاصی یا سفارشی یک فرآیند است که در آن کارهای زیادی انجام می شود. قالب های اختصاصی نسبت به دیگر قالب ها دارای ظاهر بهتر و کارایی بیشتری هستند. علاوه بر این قالب های اختصاصی برای تحقیق اهداف تجاری خاص مناسب تر هستند.
  • قالب سایت آماده: در قالب های آماده به راحتی می توانید ویژگی ها و المان های مورد نظر خود را در آن بارگذاری نمایید. در اصل قالب آماده یک وب سایت آماده است که در آن نیازی به طراحی سایت از اول ندارید.

قالب سایت وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای آماده است که برای طراحی وب سایت مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از قالب در وردپرس می توان وب سایت های وردپرسی زیادی را طراحی نمود. همچنین با استفاده نمودن از قالب سایت وردپرس می توانید در زمان کوتاه و خیلی سریع یک وب سایت را طراحی کنید. قالب های وردپرس به دو صورت پولی و رایگان موجود هستند. تعداد قالب وردپرس رایگان بسیار زیاد می باشد. قالب های وردپرس رایگان و پولی در امکانات و کیفیت با هم تفاوت هایی را دارند. در ادامه برخی از تفاوت های قالب پولی وردپرس با قالب رایگان وردپرس را بیان می کنیم:

  • قالب های وردپرسی که به صورت رایگان هستند، دارای طراحی و عملکرد ساده ای می باشند.
  • قالب های غیر رایگان وردپرس باید به صورت مرتب به روز رسانی شوند ولی قالب های رایگان وردپرس به صورت خودکار و دوره ای به روز رسانی می شوند.
  • قالب های پولی امکانات و ویژگی های پیشرفته ای را در اختیار کاربران قرار می دهند که این باعث می شود به افزونه ها نیازی نداشته باشید. اما زمانی که از قالب های رایگان وردپرس استفاده می کنید لازم است برای اضافه نمودن امکانات مختلف افزونه های مربوط به آن ها را نصب نمایید.
  • معمولا قالب های وردپرس رایگان دارای پشتیبانی خوبی نیستند اما قالب های پولی از امکانات پشتیبانی خوبی برخوردار هستند.
  • تحقیق و بررسی قالب های وردپرس رایگان بسیار راحت تر از تحقیق در مورد قالب های پولی وردپرس است.

دلایل محبوبیت قالب های وردپرسی

در میان افرادی که کار طراحی وب سایت را انجام می دهند سیستم مدیریت محتوای وردپرس و همینطور قالب های سایت وردپرسی بسیار محبوب هستند. در این بخش دلیل محبوبیت قالب های سایت وردپرس را بیان می کنیم:

  • پلاگین های زیاد: به نرم افزارهایی که در وردپرس بارگذاری می شوند پلاگین یا افزونه گفته می شود. سیستم مدیریت محتوای ورد پرس دارای افزونه های زیادی است که با استفاده از آن ها می توانید عملکردهای مختلفی را به وب سایت اضافه نمایند.
  • مناسب برای انواع کسب و کار: در سیستم مدیریت محتوای وردپرس قالب های زیادی وجود دارد که با توجه به نوع وب سایت خود می توانید هر کدام را که می خواهید انتخاب نموده و از آن استفاده نمایید. بسیاری از قالب ها در وردپرس به صورت رایگان هستند. در صورتی که مبتدی هستید و یا می خواهید طراحی یک وب سایت برایتان ارزان تمام شود بهتر است از قالب های رایگان استفاده نمایید.
  • ریسپانسیو بودن: یک از دلایل محبوبیت قالب های وردپرس در میان افراد، ریسپانسیو بودن آن ها است. وب سایت هایی که ریسپانسیو هستند به خوبی در هر نوع نمایشگری نمایش داده می شوند. با توجه به این که امروزه اکثر افراد از موبایل های هوشمند خود برای جست و جو در صفحات وب استفاده می کنند بهتر است از قالب های ریسپانسیو شده استفاده نمایید.
  • سئو و بهینه: یکی از مهم ترین ابزارها برای بازاریابی سئو است. همچنین در صورتی که در یک وب سایت اصول سئو رعایت شده باشد آن وب سایت در جایگاه بالایی از موتورهای جست و جو قرار می گیرد. وردپرس با اصول سئو سازگار است. با استفاده نمودن از قالب های وردپرس و به طور کلی سیستم مدیریت محتوای وردپرس می توانید یک وب سایت سئو شده را طراحی کنید بدون این که بعدا زمان و هزینه ای را صرف سئو نمودن سایت خود کنید.
  • کاهش هزینه: در طراحی با استفاده از وردپرس بسیاری از هزینه ها را لازم نیست بپردازید. و تنها هزینه ای که باید پرداخت شود هزینه ی خرید دامنه و هاست است. بنابراین استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس باعث کاهش هزینه های طراحی سایت می شود.
  • قابلیت ادغام با شبکه های اجتماعی: یکی دیگر از دلایل محبوبیت قالب های وردپرس این است که به سادگی می توانید وب سایتی را که با وردپرس ساخته شده با شبکه های اجتماعی ادغام کنید. این کار برای شما بسیار سودمند است چراکه بسیاری از افراد از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. این کار باعث می شود ترافیک وب سایت شما افزایش پیدا کند. در قالب های وردپرس به راحتی می توانید از گزینه های شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

قالب وردپرس شرکتی و خدماتی

امروزه تقریبا برای هر نوع کسب و کاری یک وب سایت را طراحی می کنند. طراحی وب سایت ارزان اما باکیفیت باعث می شود کسب و کار شما زودتر و بهتر شناخته شود. همانطور که پیشتر بیان شد برای طراحی یک سایت پس از خرید دامنه و هاست باید به فکر قالب آن باشید. قالب ها نیز دارای انواعی هستند که متناسب با کسب و کار خود یکی را انتخاب کرده و خریداری می کنید و یا در صورتی که جز قالب های رایگان بود، بدون پرداخت هزینه نصب می کنید. برای کسب و کارهایی که خدماتی هستند لازم است قالب سایت وردپرس شرکتی خدماتی خریداری نمایید. شما می توانید این قالب را از سایت شرکت طراحی سایت دارکوب با کمترین هزینه خریداری نمایید و از امکانات آن بهره مند شوید. در ادامه ویژگی های بهترین قالب وردپرس شرکتی را بیان می کنیم که توسط شرکت طراحی سایت دارکوب ارائه می شود :

  • دارای پشتیبانی 24 ساعته
  • قابلیت نصب سریع
  • دارای به روز رسانی رایگان
  • سبک بودن قالب سایت
  • دارای رایط کاربری آسان
  • فعال بودن افزونه های استفاده شده در قالب
  • دارای سرعت و امنیت بالا
  • ریسپانسیو یا واکنش گرا بودن
  • قابلیت نصب و راه اندازی آسان
  • جذاب و زیبا بودن

قالب وردپرس سایت خبری زومیت

قالب وردپرس سایت خبری زومیت از جمله قالب هایی است که از آن برای وب سایت های خبری استفاده می شود. یکی از برترین وب سایت خرید قالب وردپرس سایت شرکت دارکوب می باشد که این قالب را با قیمت بسیار مناسب به فروش رسانده است. برخی از امکاناتی که این قالب در اختیار کاربران قرار می دهد عبارتند از:

  • امکان اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی
  • ایجاد نمودن گالری تصاویر
  • امکان گذاشتن کامنت در زیر مطالب
  • تنظیمات نمایش و دسترسی صفحات برای کاربران
  • و …

قالب سایت حرفه ای وردپرس شرکتی دانشگاهی

یکی دیگر از انواع قالب های مهم و کاربردی قالب سایت حرفه ای وردپرس شرکتی دانشگاهی می باشد. از این قالب برای معرفی محصولات، خدمات مربوط به شرکت ها استفاده می شود. این نوع قالب می تواند به دو صورت قالب فروشگاهی و شرکتی مورد استفاده قرار بگیرد. از این قالب شرکت دارکوب طراحی نموده که بهینه سازی و ریسپانسیو شده است. همچنین این قالب برای سایت های مدارس، دانشگاه ها و حتی شرکت ها مناسب می باشد.

قالب سایت فروشگاهی وردپرس پزشکی

یکی دیگر از انواع قالب ها قالب سایت فروشگاهی وردپرس پزشکی می باشد. این قالب نیز یک قالب وردپرسی فروشگاهی است. از این نوع قالب برای وب سایت های مطب ها، دندانپزشکی ها، بیمارستان ها و … استفاده می شود. لازم است یک وب سایت پزشکی دارای امکاناتی نظیر: طرح جدول زمانبندی، امکان رزو نوبت، افزونه های محاسبه ی قیمت، طراحی زیبا و جذاب، واکنشگرا یا ریسپانسیو، سئو شده و … باشد. شما می توانید نمونه ی این قالب را از شرکت طراحی سایت دارکوب خریداری نمایید.

قالب سایت حرفه ای و فروشگاهی وردپرس دیجیتال

یکی از مهم ترین مسائل در طراحی وب سایت، طراحی سایت حرفه ای با امکانات کامل است. قالب سایت حرفه ای و فروشگاهی وردپرس دیجیتال با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس طراحی می شود. در صورت تمایل می توانید نمونه ی این قالب را از شرکت دارکوب با قیمت مناسب خریداری نمایید.

قالب سایت وردپرس ثبتی

از دیگر انواع قالب ها قالب سایت وردپرس ثبتی می باشد. این قالب نیز همانند سایر قالب های معرفی شده توسط سیستم مدیریت محتوای وردپرس ساخته می شود و امکانات مختلفی را در اختیار کاربران قرار می دهد. این نوع قالب برای معرفی اشخاص، شرکت ها، خدمات و موسسات ثبتی مناسب است. نمونه ی این قالب نیز توسط شرکت طراحی سایت دارکوب ساخته شده که می توانید با قیمت مناسب آن را خریداری نمایید و برای سایت خود از آن استفاده کنید.

قالب سایت وردپرس بیزینس

یکی دیگر از انواع قالب ها قالب سایت وردپرس بیزینس است. همانطور که از نامش پیداست این قالب برای سایت های تجاری مناسب است. بنابراین از این قالب برای سایت های فروشگاهی نیز می توان استفاده نمود. یک نمونه از این قالب توسط شرکت دارکوب طراحی شده است و با قیمت بسیار مناسب به فروش می رسد که در صورت نیاز می توانید از آن استفاده نمایید. این قالب کاملا بهینه بوده و به صورت ریسپانسیو می باشد. در ادامه برخی از ویژگی هایی را که یک قالب سایت بیزینس باید داشته باشد را بیان می کنیم:

  • قابلیت اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
  • دارای آموزش کار با پنل مدیریت
  • دارای بخش های اخبارات و مقالات
  • امکان اضافه نمودن زیر منو به تعداد لازم
  • دارای پشتیبانی رایگان
  • دو یا چند زبانه بودن سایت
  • و …

قالب سایت دو زبانه فروشگاهی وردپرس

برای معرفی نمودن اشخاص، شرکت ها، و موسسات بهتر است از قالب سایت دو زبانه فروشگاهی وردپرس برای سایت خود استفاده نمایید. بسیاری از شرکت ها به یک سایت دو یا چند زبانه نیاز دارند. قالب های دو زبانه ای که توسط شرکت دارکوب طراحی می شوند در حالتی استاندارد و با رعایت اصول سئو و بهینه سازی و همچنین به صورت ریسپانسیو طراحی شده اند. به گونه ای که تمامی صفحات در سایت به خوبی قابل نمایش است.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد قالب سایت و نحوه ی انتخاب قالب سایت وردپرس حرفه ای صحبت نمودیم. همانطور که بیان شد در طراحی سایت حتما به یک قالب نیاز دارید همچنین قالب های غیر رایگان دارای امکانات بیشتری نسبت به قالب های رایگان هستند. بنابراین برای خرید قالب سایت بهتر است قالب مناسب را از بهترین سایت های فروش قالب وردپرس خریداری نمایید. وب سایت شرکت طراحی سایت دارکوب یکی از بهترین سایت ها در زمینه ی طراحی و فروش قالب های سایت می باشد. در صورت تمایل می توانید طراحی قالب مورد نظر خود را به شرکت دارکوب سفارش دهید و یا این که از میان قالب های آماده قالب متناسب با وب سایت خود را خریداری نمایید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز