طراحی سایت با وردپرس و یا PHP

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=2667

5/5 - (2 امتیاز)

اگر هنگام انتخاب روشی برای ساخت سایت خود، بهترین انتخاب وجود داشت دیگر جای بحثی نبود. واقعیت اینست که بسته به نیاز و تخصص و بودجه شما هر روشی می تواند بهترین باشد.

PHP یک زبان برنامه نویسی منبع باز برای ساخت نرم افزار های وب است که توسط شرکت توسعه وب PHP پشتیبانی می شود. اما وردپرس یک سیستم عامل محتوا منبع باز است که با استفاده از PHP ساخته شده است. در واقع وردپرس بخشی از PHP است.

یادگیری وردپرس آسان است و برای افرادی که دانش برنامه نویسی خاصی ندارند بسیار مناسب است زیرا استفاده از وردپرس خیلی از PHP راحت تر است.

بسیاری از برنامه نویسان وردپرس را بخاطر پلاگین های فراوانش و همچنین سهل بودن یادگیریش انتخاب می کنند. همچنین از طرف دیگر یادگیری یک زبان برنامه نویسی بسیار وقت گیر است و گاهی ماه ها به طول می انجامد.

وردپرس چیست؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتواست و کار آن کمک به شما در ایجاد و طراحی سایت است. این کار از طریق افزونه ها انجام می شود که بسیاری از آنها رایگان هستند. در وردپرس همچنین افزونه های اولیه ای وجود دارند که ویژگی های بیشتری را همراه با پشتیبانی و به روزرسانی منظم ارائه می دهند. به عنوان مثال StudioPress مجموعه ای از تم ها را ارائه می دهد که هر کدام با قیمت های نسبتا کم، ظاهر بی نظیری را برای سایت شما ارائه می دهند.

وردپرس شامل ابزار های چشمگیری می باشد و همچنین دسترسی به تصاویر جدید و ویرایش آخرین گزینه های ارسال در وردپرس همگی در دسترس هستند. همچنین شما به راحتی می توانید به داشبورد وردپرس خود که شامل ابزار های گوناگون برای تنظیمات گوناگون می باشد دسترسی پیدا کنید.

چارچوب PHP چیست؟

PHP یک زبان برنامه نویسی است که به شما این امکان را می دهد وب سایت ها و برنامه ها و سایر ابزار های خود را ایجاد کنید. در اصل وردپرس قدرت خود را از PHP می گیرد. اما برای طراحی سایت خود از طریق PHP نیاز به دانش برنامه نویسی دارید.

CMS در مقابل چارچوب

تا اینجا CMS و چارچوب PHP را به طور کلی بررسی کردیم. در ذیل به چهار عامل اصلی و تفاوت CMS و چارچوب می پردازیم.

امنیت

امنیت یکی از موارد بسیار مهم در طراحی وب سایت می باشد. در واقع طراحی سایت بدون امنیت کاری عبث است زیرا نه تنها سود آوری ندارد بلکه می تواند منجر به ضرر های مالی و اعتباری جبران ناپذیری شود. یک سیستم مدیریت محتوا به دلیل اینکه می تواند امنیت را به صورت سلسله مراتبی و ذاتی ایجاد کند امن نامیده می شود اما چارچوب PHP در یک سطح بالاتری از امنیت قرار دارد زیرا شما خودتان می توانید گزینه های امنیتی را به پایه سایت خود اضافه کنید.

انعطاف پذیری

یک سیستم مدیریت محتوا معمولا گزینه های فراوانی را در بر دارد و وردپرس می تواند مصداق واقعی این موضوع باشد. اما این انعطاف پذیری در وردپرس در یک سطح پایین تری نسبت به چارچوب PHP قرار دارد.

ارتقا

اینترنت یک تکنولوژی دائما در حال تغییر است. به همین دلیل وب سایت ها بایستی دائم به روزرسانی و رفع اشکال شوند تا بتوانند کارآمد باشند و به کاربران کمک کنند تا ایمن باشند.

اغلب متوجه خواهید شد که یک سیستم مدیریت محتوا به روزرسانی های تقریبا ثابت را برای اضافه کردن ویژگی های جدید، رفع اشکالات، بهبود امنیت و اجرای بازخورد کاربر دریافت می کند.

در مقابل چارچوب PHP معمولا به طور مدام به روزرسانی نمی شود. این امر به این دلیل است که مسئولیت بهبود عملکرد و امنیت به عهده توسعه دهنده است که مستقیما با زبان  برنامه نویسی کار می کند.

تجربه کاربر

این موضوع یکی از نگرانی های همه صاحبان وب سایت ها می باشد. این موضوع می تواند نقش زیادی در اثر بخشی بر محصول شما داشته باشد.

همانطور که می دانید یک سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس رابط کاربر گرافیکی قوی و حرفه ای دارد. به همین جهت تجربه کاربر با سیستم مدیریت محتوا نسبت به چارچوب PHP مثبت تر و توسعه و استفاده از CMS ایده ال تر خواهد بود.

مزایا و معایب PHP

مزایا

وب سایتی که با یک زبان برنامه نویسی مانند PHP طراحی می شود برای موتور های جستجو بسیار دوستانه تر است نسبت به سایت های وردپرس. این موضوع باعث افزایش رنکینگ سایت می شود.

وب سایتی که با PHP راه اندازی می شود طراحی منحصر به فردی دارد. این می تواند نام تجاری شما را از دیگران متمایز کند.

طراحی مجدد و تغییر در سایت های بر اساس PHP بسیار آسان است.

سایتی که با چارچوب PHP راه اندازی می شود از پشتیبانی بیشتری برخوردار است نسبت به سایتی که از قالب های آماده استفاده کرده است.

معایب

وب سایت های PHP گران تر از وب سایت های وردپرس هستند. همچنین راه اندازی یک وب سایت با زبان برنامه نویسی زمان بر تر است تا با قالب های آماده.

مزایای طراحی سایت وردپرس

ایجاد یک وب سایت وردپرس نیاز به زمان کمتری دارد. وردپرس دارای کتابخانه ای با تم های آماده است و به جای تمرکز بر روی ساخت تم ها می توانید کتابخانه مورد نظر را انتخاب کنید و از آن استفاده کنید.

قالب وردپرس یک بستر امن برای سایت شما فراهم می کند و چون تعداد زیادی توسعه دهنده با هم بر روی وردپرس کار می کنند به راحتی می توانید سایت خود را بروزرسانی کنید. همچنین وردپرس دارای افزونه هایی است که با استفاده از آنها می توانید سایت خود را بهینه کنید.

وردپرس ریسپانسیو است و کاربر می تواند در هر نوع دستگاهی وب سایت خود را بدون مشکل خاصی مشاهده کند. این موضوع همچنین باعث تجربه مثبت کاربر می شود که نهایتا بر محصول ارائه شده تاثیر می گذارد.

شرکت طراحی سایت دارکوب با بیش از 18 سال سابقه در زمینه طراحی و بهینه سازی سایت ، ارائه دهنده انواع خدمات طراحی و بهینه سازی است.

معایب

اگر در تنظیمات پلاگین ها مشکل داشته باشید نیاز به یک توسعه دهنده وب با تجربه خواهید داشت.

اگرچه پلتفرم های وردپرس بروزرسانی می شوند ولی همچنان در مقابل هکر ها آسیب پذیرند. اگر نتوانید از سایت وردپرس خود در مقابل هکر ها دفاع کنید به پشتیبان و توسعه وب قطعا نیاز خواهید داشت که این موضوع باعث افزایش هزینه های شما خواهد شد.

انتخاب بهترین CMS یا چارجوب برای سایت شما

کاربرانی که مایل به انعطاف پذیری و استحکام بسته بندی شده در یک بسته پایدار هستند احتمالا وردپرس را انتخاب می کنند. اما کسانی که دانش کدنویسی دارند احتمالا چارچوب PHP را انتخاب می کنند.

چیزی که مهم است اینست که شما بایستی قبل از انتخاب نهایی تحقیقات لازم را انجام دهید. برای یک انتخاب درست بهتر است ابتدا اهداف بلند مدت خود را مشخص کنید و سپس گزینه مناسب برای طراحی سایت خود را انتخاب کنید. هیچ گاه هیچ بهترینی وجود ندارد و این کاملا به اهداف و مقاصد شما برای طراحی سایت بستگی دارد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز