ورود به سایت وردپرس با اکانت گوگل

نوشته شده توسط ایوب محمودی فرد

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=15690

5/5 - (1 امتیاز)

ورود به سایت وردپرس با اکانت گوگل امکانی است که به تازگی جهت ورود به سایت وردپرسی ایجاد شده است.  چنانچه به تازگی با دنیای وردپرس آشنا شده باشید، این احتمال وجود دارد که ندانید چگونه وارد حساب کاربری خود شده و یا آنرا تغییر دهید. گرچه راه پیش فرض برای ورود به وردپرس وجود دارد ولی همیشه استفاده از آن بهترین راه نیست. در حقیقت راه های مختلفی برای ورود به وردپرس تعریف شده اند. شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب توانایی پیاده سازی انواع روش های ورود به وب سایت را دارد. در این مقاله شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب راه های مختلف ورود به اکانت وردپرس و همچنین استفاده از این روشها برای ورود به سامانه های دیگر را مورد بررسی قرار خواهد داد.

ورود به سایت وردپرس با اکانت گوگل

چرا اعتبارسنجی؟

به طور کلی  اعتبارسنجی هنگامی صورت می گیرد که بخواهیم از اعتبار و حقیقی بودن چیزی اطمینان حاصل کنیم. حال ممکن است برای شما این سوال پیش بیاید که اعتبارسنجی فرم چیست؟  اعتبارسنجی فرم در حقیقت به منظور این است که از صحت اطلاعات وارد شده توسط کاربر و حقیقی بودن هویت وی اطمینان کسب کنیم.

این مطلب را نیز بخوانید: تاثیر ChatGPT بر سئو وب سایت

اعتبارسنجی های دنیای نت معمولا به این صورت عمل می کنند که یا در صورت وارد کردن اطلاعات نادرست به کاربر تذکر میدهند که اطلاعات ورودی را تصحیح کند و یا اینکه در صورت صحیح بودن اطلاعات، وی را به مرحله بعد انتقال می دهند.

اعتبارسنجی سایت به منظور جلوگیری از سوء استفاده کاربران مخرب در فضای آنلاین مورد استفاده قرار می گیرد. عدم دستیابی به یک اعتبارسنجی معتبر و باکیفیت یکی از مهمترین دلایل آسیب پذیری امنیت سایت می باشد. در هنگام اعتبارسنجی فرم داده ها، هر فیلد باید با کاراکتر مخصوصی پر شود تا قوانین اعتبارسنجی به طور دقیق اعمال گردند. در هنگام تکمیل فرم چنانچه کاربر اطلاعات نامناسبی را وارد کرده باشد، سیستم کاربر را دعوت به تصحیح اطلاعات می کند. بنابراین، اینکه کاربر هر فیلد را با اطلاعات مناسب همان فیلد پر کند بسیار حائز اهمیت می باشد.

اعتبارسنجی و نحوه ورود به پنل وردپرس

پنل مدیریت وردپرس که معمولاً به آن داشبورد گفته می شود، مرکز کنترل سایت شما است. در این قسمت شما می توانید انواع محتوا را بارگزاری کرده و حتی افزونه ها و تم های مربوط به سایت را اضافه، کم و تغییر دهید. دسترسی به داشبورد یکی از اولین کارهایی است که پس از نصب وردپرس و تنظیم جزئیات ورود خود انجام خواهید داد. این امر بسیار مهم است که هنگام ایجاد وب سایت خود، کد اعتباری را به خاطر بسپارید. در غیر این صورت، ممکن است اکانت خودتان را قفل کنید. در ادامه به راههای ورود می پردازیم.

این مطلب را نیز بخوانید: طراحی سایت ارزان اما باکیفیت

1: ورورد با نام کاربری و رمز عبور

شاید اولین و ساده ترین راه ورود به پنل سیستم مدیریت محتوا وردپرس استفاده از نام کاربری و رمز عبور باشد. در این روش شما می توانید چندین حساب کاربری ایجاد کنید. همچنین استفاده از اعتبارنامه ها در این روش مرسوم می باشد. اگر می‌خواهید هر بار که قصد ورود به سایت خود را دارید، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نکنید، کادر مرا به خاطر بسپار را علامت بزنید تا اطلاعات ورود به سیستم در دستگاه شما ذخیره شود.

توجه داشته باشید که پاک کردن کوکی‌های شما این کار را خنثی می‌کند و باید در بازدید بعدی کد اعتباری خود را دوباره وارد کنید. گاهی نیز ممکن است شما بخواهید از سیستمهای اشتراکی استفاده کنید، که در این صورت ذخیره اطلاعات بر روی دستگاه توصیه نمی شود.

2: ورود از طریق ارسال کد تایید به صورت پیامک 

کد OTP یا همان رمز یکبار مصرف کدی است چند رقمی که معمولا متشکل از چند عدد است. البته در برخی موارد حروف لاتین و دیگر کاراکترها نیز مورد استفاده قرار می گیرند. بکارگیری این روش برای ورود به پنل سایت شما به این صورت انجام می شود که با فعال کردن کد OTP برای اس ام اس، این کد به تلفن همراه شما پیامک می گردد. سپس شما باید آن کد را کپی کرده و از این طریق وارد پنل سایت خود شوید. از آنجائیکه کد OTP کدی یکبار مصرف است که تنها به شماره اختصاصی شخص شما اس ام اس می گردد، می توان گفت که این روش امنیت بسیار بالایی دارد.

این مطلب را نیز بخوانید: بهترین افزونه های هوش مصنوعی

3: ورود از طریق اکانت رسانه های اجتماعی

لاگین های شبکه های اجتماعی به طور پیش فرض بر روی پنل وردپرس فعال نیستند. با این حال، افزونه هایی وجود دارند که این امکان را برای افراد فراهم می نمایند که بتوانند از طریق نمایه شبکه های اجتماعی وارد پنل سایت خود شوند.

از جمله این افزونه ها می توان به افزونه Nextend Social Login and Register  اشاره کرد. این پلاگین امکان اتصال پنل وردپرس شما را به نمایه فیس بوک، گوگل و توییر ایجاد می کند. بدین ترتیب هنگامی که میخواهید وارد پنل وردپرسی سایت خود شوید، می توانید از طریق ورودیهای شبکه های اجتماعی خود وارد شوید.

4: ورود با اکانت اپل

برای کاربران آیفون و مک این امکان نیز فراهم شده است تا از طریق Apple ID خود وارد سایت وردپرسی خود شوند.این روش برای کاربران اپل راهی آسانتر برای ورود به پنل سایت وردپرسی خود ایجاد می کند تا بدون نیاز به ایجاد و به خاطر سپاری رمز جدید، از طریق دستگاه خود وارد سایت شوند. در این روش کافی است بر روی گزینه continue with Apple کلیک کرده و با وارد کردن اطلاعات Apple ID خود بلافاصله وارد سایت شوید.

این مطلب را نیز بخوانید: افزونه ورود و ثبت نام با شماره موبایل

5: ورود از طریق درخواست لینک ورود

روش دیگری که می توان از طریق آن وارد پنل سایت وردپرسی شد از طریق انتخاب گزینه Email me a login link  می باشد. پس از انتخاب این گزینه بلافاصله یک لینک ورود به سایت به ایمیل آدرس مرتبط با پنل وردپرستان ارسال می شود که از طریق کلیک بر روی آن لینک می توانید وارد پنل وردپرس خود شوید.

6: ورود از طریق اکانت گوگل

روش دیگر برای ورود به پنل سایت وردپرسی از طریق اکانت گوگل، gmail و یا  chrome  میباشد.

در حقیقت در این روش با اکانت گوگل خود وارد کنترل پنل خود می شوید و این روش بسیار ساده تر از استفاده از نام کاربری و رمز عبور است. برای استفاده از این روش کافی است هنگامی که وارد سایت وردپرسی خود شدید، بر روی گزینه continue with google کلیک کنید.

گوگل اکانت

با ورود به صفحه مربوطه، گوگل به طور خودکار نام کاربری و رمز اکانت گوگل شما را می خواهد. بدین ترتیب شما از این طریق وارد سایت وردپرسی خود شده اید. اخیرا شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب ای امکان را فراهم کرده تا کاربران سایتهای وردپرسی برای دستیابی آسانتر و امن تر از طریق اکانت گوگل خود وارد سایت شوند.

این مطلب را نیز بخوانید: افزونه فیلتر حرفه ای محصولات ووکامرس

اعتبارسنجی و JWT

JWT یک رشته رمزگذاری شده و ایمن است که صحیح بودن برخی از داده ها را تایید می کند. JWT مکانیزمی برای تأیید مالکیت برخی از داده های JSON است. در حقیقت، یک رشته رمزگذاری شده و ایمن برای URL محسوب می شود که میتواند حاوی مقدار نامحدودی از داده ها باشد (برخلاف یک کوکی) و به صورت رمزنگاری می باشد.

JWT امنیت رمزگذاری را تضمین نمی کند، زیرا با توجه به اینکه قابل ذخیره شدن می باشد، هر کسی که توکن را رهگیری کند میواند آنرا مشاهده نماید. JWT یک فناوری بسیار مفید برای احراز هویت API و مجوز سرور به سرور است.

استفاده از JWT برای احراز هویت API یک استفاده بسیار رایج و شاید تنها مورد خوب، در مورد JWT به عنوان مکانیزم احراز هویت API است. فناوری JWT به قدری محبوب و پرکاربرد است که Google از آن استفاده می‌کند تا شما را در APIهای خود احراز هویت نماید.

کاربرد دیگر JWT استفاده از آن برای احراز هویت SPA می باشد.

JWT ها می توانند به عنوان مکانیزم احراز هویتی که نیاز به پایگاه داده ندارند استفاده شوند. سرور می تواند از، استفاده از پایگاه داده اجتناب کند زیرا ذخیره داده در JWT ارسال شده به مشتری، امن می باشد.

این مطلب را نیز بخوانید: 10 ویژگی بهترین قالب وردپرس شرکتی

اعتبارسنجی ملی با ورود به سایت پنجره ملی هوشمند

با پیشرفت روز افزون علم و فناوری، اکثر خدمات درون سازمانها با برنامه های هوشمند، سایتها، نرم افزارها و اپلیکیشنها جایگزین شده اند. پنجره ملی خدمات دولت هوشمند سرویسی است که با بهره گیری از فناوری جدید طراحی و سازماندهی شده تا در زمینه های مختلف از جمله امور اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، تفریحی و … مورد بهره برداری قرار گیرد.

پنجره ملی با آدرس sso.my.gov.ir به عنوان راهی مطمئن و امن برای دسترسی آنلاین به خدمات دولتی به وجود آمد. هدف راه اندازی این سایت ایجاد سهولت در بهره مندی شهروندان از خدمات دولتی بوده و افراد تنها با یک بار احراز هویت از طریق این پنجره می توانند به طور رایگان از تمامی خدمات دولتی استفاده نمایند. در حقیقت می توان چنین بیان کرد که هدف راه اندازی پنجره ملی هوشمند احراز هویت یکپارچه در سایه یک امنیت کامل و حفظ حریم خصوصی کاربران بوده است.

ورود به سایت پنجره ملی خدمات دولت هوشمند از دو طریق قابل دستیابی می باشد. در روش اول شما می توانید پس از دانلود اپلیکیشن مربوطه از درگاه دولت همراه، بارکد آنرا اسکن نمائید. روش دوم استفاده از رمز یکبار مصرف می باشد. در این روش، پس از ورود به سایت my.gov.ir وارد بخش تلفن همراه شده، پس از تکمیل کد امنیتی، گزینه ارسال کد فعال سازی را انتخاب کرده و منتظر دریافت آن بر روی تلفن همراه خود میشوید. در پایان باید کد دریافتی را در بخش مربوطه وارد کنید. پس از آن وارد صفحه اصلی شده و فرم را تکمیل نموده و اطلاعات خود را ثبت می نمائید.

این مطلب را نیز بخوانید: استفاده از هوش مصنوعی در طراحی وب سایت

سخن پایانی:

در نوشته ای که از نظر گذرانید ما به اهمیت اعتبارسنجی به ویژه در فضای آنلاین، ورود به پنل سایت و استفاده از روشهای اعتبارسنجی برای دیگر کاربردها از جمله ورود به پنجره ملی دولت هوشمند پرداختیم. نتیجه ای که از بحث حاضر می توان گرفت این است که گرچه برای اعتبارسنجی روشهای مختلفی را می توان مورد استفاده قرار داد اما اعتبارسنجی از طریق اکانت گوگل که یک اکانت کاملا شخصی و منحصر به فرد می باشد، می تواند به عنوان راهی امن و در عین حال ساده برای کاربران در نظر گرفته شود.

از آنجائیکه هدف اصلی مقاله پیش رو بررسی ورود به پنل سایت وردپرسی از طریق اکانت گوگل بود پس می توان چنین گفت که اکانت گوگل و استفاده از آن برای ورود به پنل سایت وردپرسی بسیار کاربردی می باشد. شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب این امکان را فراهم کرده تا از این طریق دسترسی به پنل سایت بهتر انجام شود.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز