طراحی قالب وب سایت یا استفاده از قالبهای آماده

رتبه بندی کاربر: 4 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

برای شروع کار طراحی وب سایت شما ایتدا می بایست قالب سایت را مشخص نمایید. می توانید قالب وب سایت مورد نظر خود را از بین قالب های رایگان و آماده برای فروش انتخاب نمایید و یا طراحی قالب خود را به طراح بسپارید. در حقیقیت مهمترین مزیت استفاده از قالبهای آماده صرفه جویی در زمان می باشد. کافی است صاحب وب سایت قالب مورد نظر خود را از بین قالب های موجود انتخاب نماید و در صورت لزوم تغییرات مورد نیاز خود را بر روی طرح اعلام نماید. در صورتی که کارفرما نیاز به قالب خاصی داشته باشد که در طرح های آماده موجود وجود نداشته باشد طراحی قالب می بایست توسط گرافیست و پس از برگزاری جلسه طراحی انجام شود که در این روش پس از جلسه طراح با توجه به احساس نیازهای کارفرما قالب وب سایت را پیاده سازی می نماید. پس از اعلام و نمایش طرح آماده شده، کارفرما ویرایش های مورد نظر خود را بر روی طرح اعلام می نماید و ویرایش ها توسط طراح انجام می گردد. انجام ویرایش ها ممکن است در چندین مرحله انجام گردد. همانطور که ملاحظه می نمایید طراحی قالب توسط طراح نیاز به زمان بسیار بیشتری در مقایسه با استفاده از طرح های آماده وب سایت دارد و هزینه های کار را بالا می برد.

سایتی به نام Templatemonster.com وجود دارد که مجموعه کاملی از قالب ها جهت فروش می باشد. این سایت تا زمان نوشتن این مقاله در حدود 46000 قالب جهت فروش دارد که کاربران می توانند طرح مورد نظر خود را از طریق جستجوهای پیشرفته و دسته بندی های مربوط به زمینه شغلی خود بیابند. این قالب ها برای سیستم های مدیریت محتوایی نظیر Magento, Drupal, WordPress, PrestaShop, Joomla, WooCommerce طراحی شده اند و برای انتخاب قالب سیستم مدیریت محتوای مورد نظر خود کافی است به بخش مورد نظر مراجعه نمایید. معمولا در قالب های پیاده سازی شده در این سایت تکنیک های روز نظیر طراحی دو بعدی یا مسطح و سازگاری با موبایل یا ریسپانسیو در نظر گرفته شده است و از کیفیت بالایی برخوردارند. در صورت تمایل می توانید دموی وب سایت را مشاهده نمایید. هزینه هر یک از قالب ها در حدود 50 الی 200 دلار می باشد.

در سال های اخیر تغییراتی بسیاری در طراحی سایت های اینترنتی به وجود آمده که در زیر چند مورد از آنها را بیان می نمایم:

طراحی دو بعدی

یکی از این تغییرات جدید طراحی دو بعدی یا مسطح می باشد. در این نوع طراحی به المان ها بعد داده نمی شود و با استفاده از رنگ ها جدا سازی انجام می گردد. طیف رنگ های خاص و کاربر پسندی در قالب ها استفاده می گردد. این طیف رنگ ها ارتباط مناسبی با کاربر برقرار می نماید. در حقیقت اساس طراحی های دو بعدی به جهت ایجاد بهترین حس در کاربر می باشد و در این نوع طرح ها ارائه اطلاعات مورد نیاز به کاربر بر همه چیز تقدم دارد. طراحی های دو بعدی نمایش بهتری نیز در مرورگرهای موبایل و تبلت دارند و با توجه به میزان رشد استفاده کاربران از موبایل برای مرور وب، طراح های دو بعدی محبوب تر شده است.

طرح های سازگار با موبایل

امروزه دائما بر تعداد استفاده کنندگان از موبایل و تبلت برای مرور وب اضافه می گردد و با توجه به این مورد اهمیت نمایش مناسب سایت در همه رزولوشن ها و سایزهای صفحه بیشتر شده است. امروزه به طرح هایی که سازگار با کلیه رزولوشن ها می باشند ریسپانسیو Responsive می گویند. در صورت که سایت شما رسپانسیو باشد کاربر می تواند به راحتی می تواند صفحات سایت شما را مرور نموده و در صورت نیاز عملیات مورد نظر خود را انجام دهد. همین مورد باعث شده سایت شما رتیه بهتری در موتورهای جستجو داشته باشد.

دقت نمایید قالب سایت شما دو بعدی و رسپانسیو باشد تا از وب سایت خود بهترین نتیجه را بگیرید. در سایت Templatemonster.com بر روی قالب های سازگار با موبایل نوار Responsive کشیده شده است و سعی نمایید قالب سایت خود را از این قالب ها انتخاب نمایید. در صورتی که قالب سایت را از پایه طراحی می نمایید از طراح بخوایید قالب را ریسپانسیو طراحی نماید.

استفاده از قالب آماده یا طراحی قالب

استفاده از قالب آماده هزینه طراحی سایت شما را پایین می آورد و سرعت پیاده سازی وب سایت را افزایش می دهد و همچنین به شما حق انتخاب بیشتری نسبت به طراحی قالب توسط طراح می دهد. با استفاده از قالب های آماده از سایت مورد نظر خیالتان از بابت استاندارد بودن قالب و رنگ بندی راحت خواهد بود. در صورتی که قالب های آماده را مشاهده نمودید و قالب مورد نظر خود را نیافتید به شما توصیه می شود قالب وب سایت خود را توسط طراح پیاده سازی نمایید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز