مزایا و معایب استفاده از قالب های آماده وب سایت چیست؟

رتبه بندی کاربر: 4 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

در صورتی که قصد طراحی سایت داشته را داشته باشید و با شرکت های طراحی وب تماس برقرار کرده باشید واژه قالب آماده وب سایت احتمالا به گوش شما رسیده است. در این مقاله قصد داریم به شما توضیحات کاملی در مورد اینکه قالب آماده وب سایت چیست و معایب و مزایایی استفاده از آن را برای شما بررسی نمایم تا بتوانم کمکی به روشن نمودن موضوع نمایم.

قالب آماده وب سایت چیست؟

قالب آماده وب سایت در اصطلاح به قالب و وب سایت های از قبل طراحی شده گفته می شود که جهت طراحی وب سایت مورد استفاده قرار می گیرند و به دو صورت رایگان و غیر رایگان عرضه می گردند. معمولا قالب آماده به نوع رایگان قالب آماده وب سایت گفنه می شودکه به صورت رایگان جهت دانلود در اینترنت وجود دارند. شما می توانید قالب آماده از دانلود و یا خریداری نموده و اطلاعات خود نظیر مطالب و تصاویر را در آن بارگذاری نمایید و بدین روش وب سایت خود را راه اندازی نمایید. همچنین می توانید در صورت نیاز تغییرات لازم در قالب آماده انجام دهید و حتی قالب کلی آن را تغییر دهید که البته انجام این کار نیاز به دانش طراحی وب دارد. برخی از شرکت های طراحی وب سایت سودجو از عدم آگاهی مشتریان استفاده می نمایند و به آنها اعلام نمی نمایند که در طراحی وب سایت از قالب آماده وب سایت استفاده می نمایند و با گرفتن مبالغ بسیار سنگینی از مشتریان خود سایت را با استفاده از همین قالب ها استفاده می نمایند که البته ماه پشت ابر نمی ماند و در آخر روزی آن شرکت رسوا خواهد گردید. همچنین برخی شرکت های طراحی سایت دیگر با استفاده از عدم اطلاعات کافی مراجعان خود به آنها اعلام می نمایند استفاده از قالب های آماده وب سایت برای سایت ضررهای فراوانی دارد که از جمله ضررهای آن اعلام می نمایند این قالب ها قابل توسعه نیستند و همچنین انجام تغییرات در آنها میسر نیست و همچنین در صورتی که نیاز به قابلیت خاصی در آینده در این قالب ها باشد قابلیت توسعه در آنها وجود ندارد و همچنین اعلام می نمایند این قالب ها رتبه خوبی در موتورهای جستجو نخواهند گرفت و وب سایت رنک خوبی نخواهد داشت که ادعای آنان نیز کاملا غلط می باشد و ادعاهای این شرکت ها به دلیل عدم توانایی رقابت با شرکت هایی می باشد که خدمات قالب آماده ارائه می نمایند و تنها با این روش مراجعان خود را سر در گم می نمایند.

با توجه به توضیحات آمده در بخش بالا در این بخش معایب و مزایای واقعی استفاده از قالب های آماده وب سایت را برای شما بیان می نمایم:

مزایای استفاده از قالب های وب سایت

1. استفاده آسان

قالب های وب سایت به گونه ای طراحی شده اند که کاربر پسند باشند، بنابراین حتی افرادی که هیچ مهارت فنی یا طراحی ندارند نیز می توانند از آنها استفاده کنند. اکثر الگوها دارای ویرایشگرهای کشیدن و رها کردن یا سازندگان بصری هستند که به شما امکان می‌دهند با کلیک کردن و کشیدن عناصر در اطراف صفحه، قالب را سفارشی کنید. این بدان معنی است که شما می توانید یک وب سایت حرفه ای بدون تخصص برنامه نویسی یا طراحی ایجاد کنید. با یک قالب وب‌سایت آماده، لازم نیست تصور کنید که محصول نهایی چگونه خواهد بود، آیا توسعه‌دهنده وب که انتخاب کرده‌اید نیازهای شما را درک کرده است یا خیر، آیا وب‌سایت شما باید چندین تغییر و تکرار را قبل از انجام این کار انجام دهد. از محصول نهایی راضی است قالب وب‌سایت را می‌توان با تغییر رنگ‌ها، تصاویر و متن مطابق با نیازهای شما سفارشی کرد تا در نهایت کاملاً متفاوت از نسخه اصلی به نظر برسد.

2. سرعت 

وقت طلاست. وب‌سایت شما در کسری از زمانی که برای توسعه یک وب‌سایت سفارشی طول می‌کشد، به‌روز می‌شود – البته به شرطی که محتوا و تصاویر آماده برای سفارشی‌سازی قالب وب‌سایت خود را داشته باشید. توسعه یک وب سایت سفارشی ممکن است ماه ها طول بکشد، بسته به پیچیدگی آن. این بازه زمانی را با چند روز یا حتی چند ساعت برای تبدیل شدن یک قالب وب سایت به یک وب سایت کامل مقایسه کنید.

3. زمان و مقرون به صرفه

استفاده از قالب های وب سایت یک راه عالی برای صرفه جویی در زمان و هزینه است. به جای صرف هفته ها برای طراحی سایت از ابتدا یا استخدام یک طراح وب، می توانید قالبی را خریداری کنید که نیازهای شما را برآورده کند و در صورت نیاز آن را سفارشی کنید. الگوها شامل صفحات از پیش طراحی شده برای شرایط مختلف مانند محتوای متنی، لیست های گلوله ای، جداول و فرم ها هستند. برخی از قالب ها حتی شامل اشیاء متحرک اولیه هستند که نیاز به سفارشی سازی کمی دارند.

4. انتخاب

به لطف همه رقابت‌های موجود در اینترنت، می‌توانید از بین طرح‌ها و بسته‌های فراوانی مطابق با نیازهای خود انتخاب و انتخاب کنید. به آن فکر کنید – یک وب سایت سفارشی طراحی شده فقط 2 یا سه گزینه برای انتخاب در اختیار شما قرار می دهد. در وب، وقتی صحبت از قالب های وب سایت می شود، حق انتخاب ندارید.

5. طرح های جذاب

ظاهر سایت باعث جذب بازدیدکنندگان به سایت شما می شود. قالب های آماده وب سایت توسط متخصصانی طراحی می شوند که قالب های سفارشی را نیز طراحی می کنند. شما بدون نیاز به پرداخت هزینه برای طراحی سفارشی به کیفیت طراحی درجه یک دسترسی دارید. می‌توانید از بین هزاران طرح قالب وب جذاب در وب مرور کنید و انتخاب کنید. با این حال، متوجه خواهید شد که برخی از شرکت ها در وب، قالب های وب سایت را با کیفیت بالاتری نسبت به سایرین ارائه می دهند. تحت تاثیر فروش تهاجمی در برخی سایت ها قرار نگیرید. هنگام انتخاب یک قالب وب که چیزهای زیادی در مورد شرکت شما می گوید از صلاح دید خود استفاده کنید. توجه: می‌توانید هر قالب وب‌سایتی را که ظاهر و ظاهر آن را دوست دارید انتخاب کنید و آن را مطابق با نیازهای خود سفارشی کنید. فقط با جستجوی الگوها در خط کسب و کار خود، برای استایل تنگ نشوید. برای مثال می‌توانید یک الگوی موسیقی انتخاب کنید و آن را به یک الگوی غذایی سفارشی کنید.

 شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

6. عملکرد منو

قالب‌های وب‌سایت حرفه‌ای طراحی شده با صفحات استانداردی مانند «خانه»، «درباره»، «خدمات» و «تماس» از پیش بارگذاری می‌شوند. سایر قالب‌های وب‌سایت به شما ویژگی‌های افزودنی برای نمایش نمونه کارها/گالری عکس یا ویژگی‌های ارتباطی/شبکه‌ای اجتماعی مانند وبلاگ، خبرنامه یا چت به شما می‌دهند. ویژگی هایی مانند سفارش آنلاین، پردازش کارت اعتباری و چت زنده. به یاد داشته باشید که همه این ویژگی ها برای عملکرد صحیح نیاز به پشتیبانی سایت پشتیبان از شرکت میزبان شما دارند.

7. ناوبری

اینکه قالب وب سایت شما چگونه به نظر می رسد تنها نیمی از داستان است. آنچه می خواهید بدانید این است که چگونه کار می کند. برای مشتری شما چقدر آسان است که محتوای مورد نظر خود را پیدا کند؟ پیوندهای ناوبری در سرتاسر سایت تا چه حد سازگار هستند؟ آیا بازدیدکننده شما به وضوح می داند که کجاست، کجا باید برود و چگونه به جایی که از آنجا شروع کرده بازگردد؟ قالب های وب سایت به شما احساس ناوبری سایت خود را می دهد.

معایب استفاده از قالب های وب سایت

با وجود تمام مزایای واقعی قالب های وب سایت، باید مکث کنید و برخی از معایب را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، سفارشی کردن قالب بر اساس نیازهای شما چقدر آسان است؟ آیا مهارت یا نرم افزاری دارید که خودتان این کار را انجام دهید؟

1. منحصر به فرد نبودن 

قالب های وب سایت توسط صدها کاربر دانلود و استفاده می شود. بنابراین آنها منحصر به فرد و منحصر به فرد شرکت شما نیستند. ممکن است در نهایت با وب سایتی روبرو شوید که شبیه سازی بسیاری از وب سایت های دیگر است. اگر می خواهید مطمئن شوید که هیچ کس دیگری همان قالب وب سایت را نمی خرد، باید چندین برابر قیمت بپردازید. علاوه بر این، ممکن است مشتریانی که قبل از رسیدن به آنجا آن را دانلود کرده اند، از همان الگو استفاده شده باشد. اگر می خواهید طراحی منحصر به فرد شرکت خود یا برای استفاده شخصی خود داشته باشید، ممکن است نیاز به طراحی سفارشی وب سایت خود داشته باشید.

2. محدودیت در سفارشی سازی سایت

یک قالب وب سایت را نمی توان فراتر از یک نقطه بهینه سازی کرد، بنابراین ممکن است برای نیازهای شما غیر اختصاصی باشد. اگر تولید محتوای وب سایت زیادی دارید اما یک الگوی وب با فضای محدود برای متن انتخاب کرده اید، متن اضافی ممکن است ظاهر طرح بندی را با کشش آن تغییر دهد. در این مرحله، ممکن است تصمیم بگیرید که این قالب واقعاً برای شما کار نمی کند، اما به آن چسبیده اید زیرا قبلاً برای آن پول پرداخت کرده اید و آن را دانلود کرده اید.

3. نرم افزار خاص مورد نیاز برای سفارشی سازی وب سایت

در حالی که برخی از قالب‌های وب‌سایت به راحتی قابل سفارشی‌سازی، ویرایش و به‌روزرسانی هستند، با استفاده از نرم‌افزار تألیف وب در دسترس مانند Microsoft Frontpage، برخی دیگر پیچیده‌تر هستند و به دانش ویرایش عکس و ابزارهای ساخت وب‌سایت و کدنویسی نیاز دارند.
چه Macromedia Dreamweaver یا Flash یا دانش کد HTML باشد، ممکن است نرم افزار یا مهارت لازم برای سفارشی سازی، ویرایش و به روز رسانی وب سایت خود را نداشته باشید. در این مورد، ممکن است لازم باشد از خدمات توسعه دهنده وب سایت برای سفارشی سازی و/یا به روز رسانی قالب وب سایت خود برای خود استفاده کنید.

4. بهینه سازی تصویر به مهارت نیاز دارد

شما باید با بهینه سازی تصاویر برای وب آشنا باشید تا صفحات شما سریع بارگذاری شوند. اگر مهارت‌ها و نرم‌افزار ویرایش عکس مورد نیاز برای بهینه‌سازی تصویر را ندارید، این کار روند توسعه وب‌سایت را کند می‌کند و ممکن است نیاز باشد که از خدمات یک توسعه‌دهنده وب استفاده کنید.

5. بهینه سازی و سئو موتور جستجو کم

قالب های وب سایت فقط پوسته سایت شما را در اختیار شما قرار می دهند. آنها بهینه سازی برای موتورهای جستجو نشده اند. شما باید این کار را با محتوای وب سایت خود انجام دهید. به خاطر داشته باشید که موتورهای جستجو بیشتر جذب کلمات هستند تا تصاویر.  یک قالب وب سایت با گرافیک زیاد و افکت های انیمیشن فلش ممکن است جذاب به نظر برسد، اما ممکن است زمان بیشتری برای بارگذاری داشته باشد و موتورهای جستجو را به سمت سایت شما بکشاند. بنابراین با وجود ظاهر خوب وب سایت فلش شما، ممکن است در رتبه بندی موتورهای جستجو پایین تر باشد. هنگام نوشتن محتوا، باید از کلمات کلیدی استفاده کنید که محصولات یا خدمات شما را تبلیغ می کند و مشتریان هدفمند را به سایت شما جذب می کند. همچنین باید از متا تگ ها (تگ عنوان، کلمات کلیدی، توضیحات) برای جذب موتورهای جستجو به صفحات وب خود استفاده کنید. از آنجایی که محتوا قلب وب سایت شماست، ارزش دارد که برای نوشتن آن وقت و انرژی صرف کنید – یا آن را به یک نویسنده محتوای حرفه ای بسپارید. در مجموع، مزایای استفاده از قالب های وب سایت بیشتر از معایب آن است.

 شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

6. انعطاف پذیری کم

اگرچه قالب های وب سایت انعطاف پذیر هستند، اما ممکن است فقط برخی از الزامات طراحی و عملکرد شما را برآورده کنند. اگر به یک ویژگی سفارشی یا یک عنصر طراحی پیچیده نیاز دارید، استخدام یک توسعه دهنده وب ممکن است ضروری باشد. ویرایش کد سفارشی در یک قالب از پیش طراحی شده می تواند دشوار و پرهزینه باشد و به زمان ایجاد وب سایت شما اضافه کند.

7. پشتیبانی محدود

قالب‌های وب‌سایت معمولاً پشتیبانی محدودی از ارائه‌دهندگان خود ارائه می‌دهند، بنابراین در صورت مواجهه با مشکلات فنی ممکن است به کمک منابع آنلاین یا یک توسعه‌دهنده وب نیاز داشته باشید. اگر به مهارت های فنی یا منابع بیشتری برای عیب یابی مشکلات به طور مستقل نیاز دارید، این می تواند یک اشکال باشد.

ملاحظات قبل از استفاده از قالب های وب سایت

هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه آیا یک قالب وب سایت برای شما انتخاب درستی است، موارد مختلفی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

1. بودجه شما

اگر به دنبال ایجاد یک وب سایت با بودجه هستید، قالب های وب سایت می توانند گزینه خوبی باشند. با این حال، اگر شرکت شما منابع لازم را دارد، توسعه سفارشی توصیه می شود. این امر به سایت شما یک لمس منحصر به فرد می دهد، به شما امکان کنترل بیشتری می دهد و پشتیبانی و نگهداری سایت آینده را ساده می کند. به یاد داشته باشید که توسعه وب سایت می تواند پرهزینه باشد، بنابراین درک عوامل موثر بر هزینه ها بسیار مهم است. برای اطلاعات بیشتر، وبلاگ ما را در مورد عوامل هزینه توسعه وب سایت بررسی کنید.

2. نیازهای طراحی و عملکرد شما

قبل از انتخاب یک قالب وب سایت، مهم است که ویژگی های طراحی و عملکرد لازم برای وب سایت خود را در نظر بگیرید. این شامل طرح بندی، طرح رنگ، انتخاب فونت، و ویجت ها یا پلاگین های موجود است. در حالی که قالب های از پیش طراحی شده می توانند راحت باشند، ساختن یک وب سایت از ابتدا ممکن است بسته به نیاز شما گزینه بهتری باشد.

3. مهارت ها و منابع فنی شما

همچنین مهم است که مهارت های فنی خود را ارزیابی کنید و تعیین کنید که آیا می توانید قالب را سفارشی کنید یا خیر. اگر نه، استخدام یک توسعه دهنده وب ممکن است ضروری باشد. هنگام تصمیم گیری، سهولت استفاده، اسناد موجود و گزینه های پشتیبانی الگو را در نظر بگیرید.

اهمیت سفارشی سازی در طراحی سایت

اگرچه قالب های وب سایت روشی سریع و بدون دردسر برای ساخت یک وب سایت ارائه می دهند، سفارشی سازی بسیار مهم است. این تضمین می کند که وب سایت شما برند و پیام شما را به طور دقیق نشان می دهد. سفارشی سازی شامل تنظیم طراحی و عملکرد قالب برای مطابقت با نیازها و ترجیحات شما است.

1. از رقبا متمایز شوید

با سفارشی کردن وب سایت خود، می توانید آن را از رقبای خود که ممکن است از همان قالب استفاده می کنند متمایز کنید. شما می توانید وب سایتی ایجاد کنید که با ترکیب عناصر طراحی متمایز، ویژگی ها و محتوا، بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کند.

2. با نام تجاری و پیام خود هماهنگ شوید

سفارشی کردن وب سایت به شما این امکان را می دهد که محتوایی ایجاد کنید که بیانگر صدا و ارزش های برند شما باشد. می‌توانید از رنگ‌ها، فونت‌ها و تصاویر برند خود برای همسو کردن وب‌سایت خود با پیام خود استفاده کنید. این تضمین می کند که وب سایت شما به طور دقیق شخصیت تجاری یا حرفه ای شما را منعکس می کند.

3. بهبود تجربه کاربری

علاوه بر این، سفارشی‌سازی می‌تواند تجربه کاربر را با جذاب کردن وب‌سایت شما از نظر بصری، آسان برای پیمایش، و کاربردی بهبود بخشد. با بهینه‌سازی طرح‌بندی، محتوا و ویژگی‌های وب‌سایت خود، می‌توانید بازدیدکنندگان را جذب و درگیر کنید و آنها را تشویق به اقدام کنید.

 شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

چگونه قالب وب سایت مناسب را برای پروژه خود انتخاب کنید

انتخاب قالب وب سایت مناسب برای توسعه وب سایتی که نیازها و خواسته های شما را برآورده می کند ضروری است. هنگام انتخاب قالب مراحل زیر را دنبال کنید:

1- اهداف و نیازهای خود را مشخص کنید

قبل از کاوش در قالب ها، مهم است که اهداف و نیازهای خود را برای وب سایت خود تعیین کنید. این ممکن است شامل ایجاد لیستی از ویژگی ها، قابلیت ها و عناصر طراحی لازم برای وب سایت شما باشد.

2. الگوهای تحقیق

برای اطمینان از اینکه الگویی که خریداری می کنید مطابق با نیازها و ترجیحات شما است، مهم است که از قبل آن را پیش نمایش کنید. اکثر بازارهای قالب برای این منظور دمو یا پیش نمایش زنده ارائه می کنند. برای کاوش در صفحات، ویژگی‌ها و تنظیمات الگو وقت بگذارید و بررسی کنید که آیا استفاده و سفارشی‌سازی آن آسان است یا خیر.

3. پیش نمایش الگوها

هنگام جستجوی قالب ها، فقط از منابع معتبر استفاده کنید. می‌توانید بازارهای محبوبی مانند Theme Forest، Template Monster یا Creative Market را مرور کنید و قالب‌ها را بر اساس دسته، پلتفرم و ویژگی‌ها فیلتر کنید. همچنین خواندن نظرات و رتبه‌بندی‌های سایر کاربران برای سنجش کیفیت و پشتیبانی مفید است. علاوه بر این، اطمینان حاصل کنید که الگو با روندهای فعلی طراحی وب سایت هماهنگ است تا بازدیدکنندگان تکرار شوند.

4. سازگاری را بررسی کنید

اگر قصد خرید یک قالب وب سایت را دارید، تأیید سازگاری آن با پلتفرم خود، مانند وردپرس یا Shopify، مهم است. علاوه بر این، مطمئن شوید که قالب برای پاسخگویی تلفن همراه و سئو بهینه شده است تا از مشکلات بعدی جلوگیری شود.

مزایای قالب آماده وب سایت شرکت دارکوب

شرکت دارکوب با بیش از 20 سال سابقه درخشان که در زمینه طراحی وب سایت ارزان، خدمات سئو ، دیجیتال مارکتینگ و طراحی قالب وب سایت فعالیت دارد. برخی از ویژگی های شرکت دارکوب را مطرح کرده ایم که به صورت زیر است:

1. طراحی قالب ها : قالب های آماده وب سایت تولید شده در شرکت دارکوب توسط طراحان خود شرکت طراحی شده اند و از قالب های آماده استفاده نمی کنیم. 

2. هزینه کم و کیفیت بالا : یکی دیگر از مزایای استفاده از قالب های آماده شرکت دارکوب این است که شما با پرداخت کمترین هزینه با کیفیت ترین و کاربردی ترین قالب های آماده سایت را دریافت کنید. یعنی شرکت ما قالب های آماده وب سایت ارزان را با بالاترین کیفیت به کاربران ارائه می دهد.

قالب های شامل سه دسته می شوند : 

3. تنوع زیاد قالب ها : ما بیش از 300 مدل قالب آماده سایت طراحی کرده ایم تا شما تنوع بیشتری را ببینید و حق انتخاب بیشتری داشته باشید.

4. آموزشگاه دارکوب : شرکت دارکوب در شعبه دیگر دارای آموزشگاه طراحی سایت و سئو است. برای اینکه شما بتوانید اگر علاقه دارید که وب سایت خود را خودتان طراحی کنید در کلاس های آموزشگاه دارکوب شرکت کنید. برای ساخت قالب های آماده سایت می توانید کلاس های وردپرس و html و css آموزشگاه دارکوب را شرکت کنید تا تجربه ساخت قالب آماده سایت را داشته باشید.

5. برگذاری کلاس ها با کمترین قیمت : آموزشگاه دارکوب با برگذاری کلاس های طراحی سایت ارزان سعی دارد که شما بتوانید در کلاس ها شرکت کنید 

نتیجه

استفاده از قالب های وب سایت می تواند راه حلی مقرون به صرفه و صرفه جویی در زمان برای طراحی وب سایت باشد، به خصوص اگر فاقد مهارت های تخصصی باشید. با این حال، سنجیدن مزایا و معایب استفاده از قالب های آماده و تعیین اینکه آیا آنها با اهداف و نیازهای شما مطابقت دارند یا خیر، بسیار مهم است. سفارشی سازی برای ایجاد وب سایتی که علیرغم استفاده از یک الگو به طور دقیق نشان دهنده برند و پیام شما باشد، ضروری است. با پیروی از توصیه‌های این مقاله، می‌توانید قالب وب‌سایتی را انتخاب و سفارشی کنید که با معیارهای شما مطابقت داشته باشد و در نتیجه یک وب‌سایت منحصر به فرد و جذاب ایجاد کنید.

 
اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز