مدت زمان فرآیند طراحی وب سایت

رتبه بندی کاربر: 4 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

سوالی که اکثر ما در هنگام طراحی وب می پرسیم، اینکه طراحی وب چه مدت زمان می برد؟ بنابراین ما فکر کردیم که یک جدول زمان بندی را با شما به اشتراک بگذاریم. از زمان آغاز تا پایان پروژه معمولا 30 تا 40 روز کاری زمان می خواهد. البته برخی از پروژه های طراحی وب، بسته به پیچیدگی پروژه و دامنه ممکن است طولانی تر شوند. اما به طور معمول حدود 30 تا 40 روز کاری زمان می برد. این جدول زمان بندی به عوامل بسیاری بستگی دارد  که پروژه باید در زمان معین به اتمام برسد. در اینجا وجود یک مدیر پروژه طراحی بسیار ارزشمند است، که بتواند سر موقع پروژه را تحویل دهد.

زمان بندی های معمول پروژه های طراحی سایت

چه شما در حال طراحی سایت یک برند بزرگ و چه یک کسب و کار محلی و یا طراحی مجدد وب سایت باشید، روند آن یکی است. تفاوت عمده بین آنها این است که فقط برای طراحی مجدد شما تمام محتوا ها را دوباره ایجاد نمی کنید، شما فقط عناصر طراحی  مانند صفحه خانه، صفحه تماس فوری ، اسلایدرها و غیره را به روزرسانی می کنید. در مورد طراحی وب سایت جدید، باید نقشه ها و استراتژی های وب  و برنامه بهینه سازی و سئو را به طور کلی از ابتدا پایه ریزی کنیم. بنابراین بیایید نگاهی به مراحل طراحی سایت و مدت زمانی که هر مرحله نیاز  دارد بیندازیم.

مرحله یک: پرسشنامه وب سایت (2 تا 3 روز)

اولین کاری که وقتی شما می خواهید با یک شرکت طراحی سایت همکاری کنید انجام می شود، پر کردن پرسشنامه است.  این پرسشنامه شامل لیستی از سوال ها در مورد طراحی وب است که تا طراح متوجه شود اولویت های شما برای طراحی، اهداف مشتریان ، پیشنهاد هایی که در کسب و کار وجود دارد، پیشنهادات ویژه ای که وجود دارد و غیره، چیست.

این کار همچنین به طراح اجازه می دهد تا در مورد کسب و کار شما، مراحل فروش و مشتریانتان بیشتر بداند.

مرحله دو: مرور پرسشنامه (1 ساعت)

پس از اتمام پرسشنامه، یک تماس تلفنی با اعضا تیم گرفته می شود و پاسخ هایی که به پرسشنامه دادید مورد بررسی قرار می گیرد. پاسخ به این سوالات به طراحان برای ساخت سایت کمک می کند. در طی این جلسه، اهداف، منحنی فروش ، پیشنهادات و عناصر طراحی و غیره بررسی می شود. در پایان این گفتگو اطلاعات کاملی در اختیار طراح وب برای ساخت وب سایت قرار می گیرد.

مرحله 3: تهیه مدارک طراحی (5 تا 7 روز)

از اینجا شروع به کار واقعی انجام می شود. طراح تمام اطلاعات لازم را از مشتری گرفته و شروع به کار می کند. از رنگ بندی تا فونت ها در کنار هم گذاشته می شود تا طرحی به تصویر کشیده شود که نشان دهنده سازمان شما باشد. چند عامل عمده که در طول فرآیند طراحی باید به آن توجه شود ، اهداف مشتریان شما، مراحل فرآیند فروش و پیشنهادات شما برای استفاده از آن است.

صفحه اصلی وب سایت باید چشم اندازی از همان چیزی که شما دقیقا به دنبال آن هستید باشد.  زمانی که طراح، صفحه اصلی و صفحات داخلی را ایجاد کرد وقت آن است که با مشتری آن را مرور کند.

مرحله 4: مرور طراحی (1 تا 7 روز)

در طی این مرحله طرح اولیه توسط طراح ارائه می شود و به مشتری نشان داده می شود. اگر طرح اولیه دقیقا همان چیزی باشد که مشتری می خواهد. این مرحله سریع پیش می رود. ممکن است مشتری چند تغییر داشته باشد که معمولا جزئی هستند و تنظیمات آن یک یا روزه انجام می شود. ممکن است تغییرات کمی بیشتر باشد که تا یک هفته زمان ببرد. بنابراین ، بسته به تغییرات این مرحله نهایتا ممکن است تا یک هفته زمان ببرد.

مرحله 5: اجرای طرح / کدگذاری (2 تا 5 روز)

بعد از تائید طرح، برنامه نویسی سایت آغاز می شود و برای بررسی نهایی و ورود مطالب آماده می شود. اینجا جایی است که شما می توانید ، پیشرفت وب سایت خود را روزانه ببنید، این برای شما هیجان انگیز خواهد بود! هنگامی که برنامه نویسی سایت به پایان رسید، آماده بررسی و تائید نهایی می شود. اگر وب سایتی که طراحی می شود، جدید باشد، باید محتوای جدید هم در آن بارگزاری شود.

مرحله 6: بررسی نهایی و تائید (1 تا 3 روز)

در این مرحله ما نزدیک خط پایان هستیم. وب سایت برای هرگونه تغییرات نهایی و یا تغییر محتوا بررسی خواهد شد. اگر نیاز به ایجاد تغییرات باشد، مجددا بررسی می شود.

مرحله 7: سئو / راه اندازی سایت (1 تا 2 روز)

زمانی که مشتری تائید نهایی را داد سایت راه اندازی می شود. اگر یک وب سایت جدید است، باید اطمینان حاصل شود که بهینه سازی برای موتورهای جستجو انجام شده است.

وب سایت شما راه اندازی شد! و از اینجا می توانید تبلیغات برای سایت خود را آغاز کنید. برای افزایش بازدید سایت وقت آن است که بهینه سازی موتور های جستجو را هم آغاز کنید تا بتوانید درموتورهای جستجو کسب درآمد کنید.

بنابراین چه مدت زمان طول می کشد تا یک وب سایت ساخته شود؟

در حالی که هزینه ها و جدول زمان بندی اغلب بسیار به هم نزدیک هستند، بسیاری از عوامل وجود دارد که مدت زمان انجام پروژه را تعیین می کند، مانند نیاز های طراحی، بازخوردهای مشتری، منابع آژانس و غیره.

بهترین راه برای تعیین زمان بندی طراحی بهتر است که از تجربیات طراحان استفاده کنید، بنابراین  در اینجا ما  در مورد فرآیند کلی، جدول زمانبندی و برخی از عواملی که موارد فوق را تغییر می دهد، صحبت می کنیم.

مسئولیت های مشتریان چیست؟

مسئولیت مشتریان بسته به ماهیت پروژه متفاوت است. پروژه های معمول اغلب شامل مواردی مانند سبک راهنما، کپی وب سایت، عکاسی و حتی کارهای ویدئویی است.

فرآیند طراحی وب چیست؟

فرآیند طراحی وب سایت گرافیکی چیزی است که اکثر مردم با آن آشنایی ندارند. دشوار است که تصور کنید که چیزی را از هیچ ایجاد کرد. در هنگام ساختن یک ساختمان شما می توانید ببینید که چگونه ابتدا ساختمان خراب می شود ، سپس اسکلت آن زده می شود بعد قالب می شود و می توانید ببینید که از هیچ، یک ساختمان ساخته می شود. طراحی سایت به همین شکل است. شما لوگو و طرح خود را می گوئید و طراح ساخت آن را شروع می کند.

در ابتدا

معمولا با طرح پرسشنامه آغاز می شود. جلسه ای در مورد فرآیند فروش تشکیل می شود. مهم است که یک نسخه کپی از جلسه داشته باشیم. از شما سوالاتی در مورد اهداف سایت، معیارهای موفقیت سایت، نقاط ضعف سایت فعلیتان، اطلاعات مخاطبان و رقبا و سایر سوالات مشابه پرسیده می شود. پاسخ مناسب به سوالات برای طراحان حیاتی می باشد تا بتوانند به شما برای رسیدن به اهداف کسب و کارتان کمک کنند. در طول جلسه، عملکرد سایت مورد بررسی قرار می گیرد. همچنین با مقایسه وب سایت شما با وب سایت رقبا به نقاط ضعف و نقاط قوت و چیز هایی که دوست دارید برسید و دوست ندارید برسید، صحبت می شود.

تحقیق و طراحی

بعد  از اتمام جلسه، شروع به کار آغاز می شود. در این مرحله شما فایل ها و لوگوی خود را برای طراح ارسال می کنید. سعی کنید عکاسی خوب داشته باشید و خودتان عکس را تهیه کنید و از جایی کپی نکنید. معمولا طراحان، قبل از شروع به کار از طریق سایت قبلی تان و یا فهرست های گالری و یا هر اطلاعاتی که در اختیارشان قرار دهید با کسب و کار شما بیشتر آشنا می شوند.

عملی کردن ایده ها

فتوشاپ جایی است که از آنجا شروع به کار انجام می شود. من یک طرح جدید را آغاز می کنم و شروع به اضافه کردن عناصر می کنم. رنگ ها و فونت ها با توجه به عوامل متفاوتی نظیر لوگوی شما،  تبلیغات و همچنین مخاطبانان و سایر عوامل تعیین می شوند. به طور مثال، سایت هایی که مخاطبان هدف آن کودکان هستند فونت ها  و رنگ های شاد دارند. و یا یک سایت که مخاطبان محافظه کار دارد، از سبک و رنگ های کلاسیک استفاده می کند. ما به تازگی مشتری داشتیم که یک وب سایت برای طراحی دکوراسیون داخلی می خواست، مشتری می خواست که سایت او مدرن و کلاسیک به نظر برسد،  بنابراین ما از فونت های نازک و تصاویر بزرگ استفاده کردیم. مشتری از این مدل سایت خشنود شد و یک سایت عالی برای نمایش آثار خود داشت.

ارائه

زمانی که تمام عناصر در جای خود قرار بگیرند، طراح؛ طرح را برای مشتری ارسال می کند.نیاز داریم تا یکسری سلسه مراتب بصری داشته باشیم که به بیننده بگوید که چه کار می خواهیم انجام دهیم. طراح به مشتری توضیحاتی را در مورد نحوه چیدمان و لایه بندی ها واینکه چرا هر عنصری در جای خاص خود قرار می گیرد، می گوید.  دلیل اینکه این جلسه مفید است برای این است که ما با یک تصور استاتیک را شروع می کنیم و به واقعیت تبدیل کردن تجسم کمی سخت است.

مراحل طراحی وب

مراحل طراحی وب،  شامل درج اطلاعاتی که مشتری می گذارد و اطلاعاتی که طراح می گذارد می باشد. در اکثر موارد مشتری، اکثر متن و تصاویر را بر روی سایت می گذارد. این کار نه تنها این اطمینان را می دهد که اطلاعاتی که مشتری خودش تهیه می کند مربوط به کسب و کار خودش است بلکه در کاهش هزینه های کلی پروژه نیز کمک می کند.  ورودی های مشتری برای پروسه طراحی وب حیاتی است، زیرا هیچ کس در مورد کسب و کارش به اندازه خودش نمی داند.

روند طراحی وب شامل پنج مرحله اساسی است:

  • ورودی مشتری
  • مفهوم طراحی
  • ساخت وب سایت
  • تائید وب سایت / تجدید نظر
  • نصب /آزمایش / تکمیل

ورودی های مشتری

این مرحله از مراحل حیاتی طراحی وب است.  مهارت های ارتباطات قوی، چه از طریق ایمیل یا تلفن و یا حضور فرد برای طراحان وب جهت پاسخگویی به تقاضای مشتری، ضروری است.در این مرحله، مشتری ایده های خود را به طراح می دهد. برخی از رنگ ها، خصوصیت ، صفحات، متن ، تصاویر و برخی از ایده ها، که مشتری می تواند پیشنهاد بدهد. طراح می تواند از این تصاویر برای ایجاد گرافیک مناسب برای وب سایت استفاده کند. در موارد خاص طراح ممکن است که تصمیم بگیرد که تصاویر بیشتر ایجاد کند.

مفهوم طراحی

قبل از ساخت وب سایت، طراح ، نمایش گرافیکی از آنچه که سایت به نظر خواهد رسد ایجاد می کند.  این، آن چیزی است که ما آن را "مفهوم طراحی" می گوئیم. طراح از تمام ورودی هایی که مشتری برای او ارسال کرده است استفاده می کند ، طراحی مفهوم را ایجاد می کند و سپس آن را برای تائید دوباره به مشتری ارسال می کند. در این مرحله، طراح 3 تا 5 طرح مفهومی  را در زمان های مختلف ایجاد می کند. از آنجا که طرح های مفهومی با استفاده از نرم افزارهای ویرایش تصویر ایجاد می شود، تغییراتی مانند رنگ ها، فونت ها و طرح ها به سرعت انجام می شود. پیاده سازی این مرحله به طور چشمگیری هزینه های پروژه را کاهش می دهد.

ساخت وب سایت

پس از تائید طرح مفهومی، طراح با ساخت وب سایت ادامه میدهد. در حال ساخت وب سایت، قابلیت های استفاده نیز آشکار می شود که ممکن است لازم باشد تغییراتی ایجاد شود. حتی در این مرحله، ورودی و یا تائید مشتری ممکن است، باعث ایجاد تغییرات شود.

تائید وب سایت

بعد از ساخت وب سایت، مشتری می تواند صفحات را مرور و تست کند. سایت در این مرحله فعال نیست و قادر به ارائه بازدید نمی باشد. ممکن است مشتری درخواست به تغییرات کند. پس از اتمام درخواست ها و تائید نهایی مشتری، طرح به مرحله بعدی می رود.

نصب /آزمایش / تکمیل

پس از تائید نهایی، طراح سایت را بر روی سرور نصب خواهد کرد. هنگامی که وب سایت تست می شود و به درستی کار می کند، نام دامنه مشتری به صفحه اصلی سایت ارسال می شود و پس از آن برای بازدیدکنندگان آماده خواهد شد. در این زمان هر هزینه ای که از طراحی باقی مانده باشد معمولا باید تا 2 هفته تسویه شود. شاید تا یک ماه بعد از اتمام کار تغییرات جزئی توسط مشتری انجام شود.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز