5 مرحله فرایند توسعه و طراحی سایت

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

دیگه همه میدونیم، وقتی با یه نفر تازه آشنا میشیم، اولین کاری که میکنه اینه که میره دنبال سایت ها و سوابق آنلاینتون میگرده تا ببینه چی کاره اید و چی کارا می کنید. اگه سایتتون بروزرسانی نشده باشه یا با موبایل هماهنگ نباشه، احتمالا یه مشتری رو از دست میدید.
پس اگه الآن تصمیم گرفتید یه سایت بی نظیر برای کسب و کارتون درست کنید، باید بگم بهترین تصمیم رو گرفتید. فقط قبلش باید از فرایند توسعه و طراحی سایت سر دربیارید تا یه قدم جلو باشید و بدونید چه جور سایتی میخواهید درست کنید.


پروسه و فرایند کار به خیلی چیزها وابسته است و ممکنه 4 تا 12 هفته طول بکشه. چون باید برای بعضی چیزا از با دیگران هم در ارتباط باشید و مدتی هم احتمالا طول میکشه تا بازخورد یا تأییدشون به دستتون برسه.
تو این مقاله براتون مرحله به مرحله فرایندی رو که خودمون برای توسعه و طراحی سایت انجام میدیم توضیح میدم تا کاملا با فرایند کار آشنا بشید.
مرحله اول: جمع آوری اطلاعات

  1. ما با شما یه جلسه میذاریم و خیلی دقیق و جزئی درباره کار و نیازهای سایتتون با هم صحبت می کنیم. چون هر مشتری نیازهای خودشو داره و سایتش با سایت بقیه فرق داره. وقتی با هم صحبت می کنیم ما میتونیم تو ذهنمون یه نمایی از کارتون، خدمات، محصول و مخاطبتون داشته باشیم و سایت انحصاری متناسب با نیازهای خاص شرکت شما رو طراحی کنیم. باید بدونیم صفحه های سایتتون دقیقا از چه نوعی هستن و عملکرد و محتوای سایتتون قراره چه ویژگی هایی داشته باشه. با این اطلاعات، میتونیم بهترین سایت فروشگاهی یا بروشوری رو براتون راه بندازیم که کاملا خواسته هاتونو تأمین کنه.
  2. اگه یه نمونه سایتی که دوست دارید سایتتون شبیهش باشه، حتی اگه به کار و خدماتتون ربطی هم نداشته باشه، بهمون نشون بدید کمکمون می کنه که دقیقا بفهمیم تو سرتون چیه و از چه چیزهایی خوشتون میاد. نگران نباشید، ما همون سایت رقیبتونو کپی نمی کنیم.
  3. ما طبق سفارش های شما سعی می کنیم انتظارات و نیازهاتونو تو توسعه طراحی سایت پیاده کنیم. همه سایت هایی که ما برای مشتری هامون طراحی کردیم، سازگار با موبایلن و برای بهترین تجربه کاربری بهینه شدن و طراحی اختصاصی دارن. هیچوقت از قالب ها و تم های پیش ساخته استفاده نمی کنیم تا سایتتون شبیه هیچ سایت دیگه ای نباشه.

مرحله دوم: برنامه ریزی و طراحی

  1. وقتی صحبت ها انجام شد و قرارها تعیین شد، 50% از فاکتورو بیعانه میگیریم. قبل از توسعه و طراحی سایت. (ما دقیقا طبق برنامه زمانبندی پیش میریم و وقتی تأییدیه پرداختتون به دستمون برسه، طراحی سایت رو انجام میدیم).
  2. فرایند طراحی سایت با ساخت یه قاب کلی شروع میشه (تعیین محل های محتوای بهینه شده برای سئو و معماری اطلاعات). این قاب کلی مثل یه راهنما میمونه که ساختمان هر صفحه سایت و محتوای پیشنهادیش رو نشون میده. وقتی قاب کلی تأیید شد، میریم برای طراحی سایت و سه تا گزینه با فونت و رنگ و قالب های مختلف برای صفحه نخست سایت در نظر میگیریم.
  3. گزینه های طراحی رو در قالب فایل PDF با ایمیل براتون میفرستیم تا نظر بدید و یکیشو انتخاب کنید. شاید هم از بعضی قسمت های یه طراحی خوشتون بیاد و بخواهید یکی از طرح ها با بعضی از عناصر یه طرح دیگه براتون اجرا بشه. این کار هم شدنیه. ما همه اصلاحاتی که بخواهید رو براتون انجام میدیم و طرح نهایی رو دوباره براتون ایمیل می کنیم. (نکته: تمام تأییدهای شما به صورت کتبی مورد نیازند).
  4. وقتی طراحی صفحه نخست تأیید شد، فرایند طراحی رو با طراحی بقیه صفحات سایت ادامه میدیم و برای ظاهر و حسی که منتقل می کنن هم نظرتونو میپرسیم. حتما باید متون سایتتون برای موتورهای جستجو بهینه شده باشن یا اصطلاحا سئو شده باشن، تا کلیدواژه هایی که برای مطالبتون به کار میبرید بهترین باشن و هر کس سایتتون یا خدمات و محصولاتتونو سرچ می کنه سایتتون بیاد بالا (ما میتونیم از عکس و مطالب سایت قبلیتون استفاده کنیم و در صورت نیاز اندازه متن مورد نیاز برای هر قسمت رو بهتون پیشنهاد می کنیم تا ویراستارتون بتونه مطالبو با یکم تغییر برای سایت جدید آماده کنه). نکته: مشاور سئوی ما میتونه بهترین کلیدواژه ها و راهکارها رو برای توسعه سایتتون پیشنهاد کنه (این بخش مهمترین قسمت سئوی سایته که به معنی واقعی کلمه بهینه سازی کل سایتو میبره جلو).
  5. اگه ویراستار ندارید، ما خوشحال میشی چند تا از بهترین ویراستارهای قابل اعتمادمونو بهتون معرفی کنیم.
  6. بعد ما اولین پیش نویس کامل از طراحی سایتتونو در قالب PDF براتون ایمیل می کنیم تا نظر بدید (نکته: مطالب آماده و سئو شده بعد از اینکه سایت کامل شد و در مرحله توسعه بک-اند، قبل از راه اندازی سایت آپلود میشن. اینطوری ویراستارتون میتونه طبق طراحی تأیید شده و فضایی که برای هر صفحه در نظر گرفته شده متن رو آماده کنه. باید تو مطالب جدیدتون کلیدواژه ها رو هم اضافه کنید ولی طوری که طبیعی جلوه کنه و به نظر نیاد که به زور کلمات رو توش گنجوندید.
  7. ما یه مرحله دیگه هم برای تغییرات احتمالی اینجا اضافه می کنیم و اصلاحاتی که برای طراحی بخواهید اعمال بشه رو انجام میدیم تا فرایند طبق خواست شما پیش بره.

مرحله سوم: توسعه سایت

  1. وقتی مرحله طراحی سایت تموم شد، صورتحساب 30% توسعه فرانت-اند رو براتون میفرستیم. اینجاست که ورژن دیجیتالی طراحی PDF که تأیید کردید رو توسعه میدیم.
  2. لینک آزمایش توسعه فرانت-اند رو براتون میفرستیم تا نسخه آزمایشی سایتتونو ببینید و با نسخه PDF مقایسه کنید (نکته: این نسخه آزمایشیه، نه سایت کامل. توسعه بک-اند هنوز باید تکمیل تر بشه و ممکنه بعضی از عملکردها هنوز تو سایت قابل اجرا نباشه). ازتون بازخورد میگیریم و اگه لازم باشه، اصلاحات کوچیک رو اعمال می کنیم.
  3. لینک نسخه نهایی آزمایشی توسعه فرانت-اند برای تأیید فرستاده میشه.
  4. وقتی لینک نسخه آزمایشی توسعه فرانت-اند تأیید شد، مرحله بک-اند رو انجام میدیم و توسعه سایت رو کامل می کنیم. تو این مرحله، برای اینکه یه سیستم مدیریت محتوای کاربرپسند داشته باشید، سایت رو با وردپرس ادغام می کنیم.
  5. آزمایش های سازگاری نمایش و مرورگر روی سایت انجام میگیره تا مطمئن بشیم تو همه مرورگرها و دستگاه های مختلف سایت درست کار می کنه و خوب به نمایش درمیاد و آماده راه اندازیه (نکته: آزمایش سایت مرحله خیلی مهمیه و شاید زمان زیادی ببره تا اطمینان حاصل کنیم که همه قسمت های سایت درست کار می کنن و بتونیم همه خطاها رو رفع کنیم).
  6. تو این مرحله مطالب ویرایش شده رو باید برای ما بفرستید تا تو سیستم مدیریت محتوای بک-اند تو سایت بارگذاری کنیم.

مرحله چهارم: آزمایش و تحویل

  1. آخرین لینک آزمایش رو براتون میفرستیم تا ببینید. ازتون میخواهیم تو تمام مرورگرها و دستگاه ها سایت رو ببینید و بازخوردتونو نسبت به همه جزئیات به ما ارسال کنید تا بتونیم همه مشکلات رو قبل از راه اندازی سایت رفع کنیم.
  2. وقتی تأیید نهایی و رضایت 100% تونو از سایت گرفتیم، صورتحساب 20% مابقی رو براتون میفرستیم و خودمونم دیتابیس و محتوای سایت رو آماده میکنیم تا سایت رو روش راه بندازیم.
  3. یه دوره آموزشی کار با مدیریت محتوا هم براتون ترتیب میدیم تا مطمئن بشیم که میتونید سایتتونو مدیریت کنید و براحتی سایتتونو بروزرسانی کنید.

مرحله پنجم: نگهداری و تعمیر توسعه وبسایت

  1. ما برای سایت هایی که طراحی می کنیم خدمات پشتیبانی هم ارائه میدیم تا خیالمون راحت باشه که سایت درست کار می کنه و تا 30 روز بعد از راه اندازی سایت، هر مشکلی برای سایتتون پیش اومد که باعث میشد سایت با مفاد قرارداد هماهنگی نداشته باشه رو تعمیر می کنیم. بعد از 30 روز همه خدمات مشاوره، توسعه، تعمیر و پشتیبانی و توسعه های کوچیک کار با صرف هزینه قابل انجام هستند.
اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز