انتخاب رنگ وب سایت فروشگاهی

نوشته شده توسط خانم بربروشان

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=9687

5/5 - (1 امتیاز)

طراحی وب سایت ها معمولا بر اساس نظر و سلیقه کارفرما انجام می گیرد. اینکه یک سایت چه قابلیت هایی داشته باشد، تم و قالب سایت به چه رنگی باشد و … تمامی مواردی هستند که شما باید به طراح خود بگویید. طراح وب سایت نیز موظف است وب سایت را بر اساس سلیقه و نظر شما طراحی کند.
اگر قصد راه اندازی وب سایت دارید، بهتر است در زمان طراحی سایت به پیشنهادات طراح و گرافیست وب سایت توجه داشته باشید. آنها در طراحی سایت سابقه و تجربه فراوانی دارند و می توانند شما را در رسیدن به اهدافتان از طریق طراحی سایت خوب یاری کنند.

سایت ها در انواع مختلفی طراحی می شوند. نوع کاربرد آنها نیز بستگی به نوع کسب و کار مربوطه دارد. وب سایت های تجارت الکترونیک یا سایت فروشگاهی (فروشگاه آنلاینسایت شرکتی (وب سایت معرفی مشاغل و فعالیت های تجاری)، وب سایت خرید و فروش، سایت مارکت پلیس و … از انواع متداول وب سایت ها هستند.

در طراحی هر کدام از این وب سایت ها باید به مواردی توجه داشته باشید که یکی از این موارد مهم، انتخاب رنگ مناسب برای قالب وب سایت است. به دلیل اهمیت این موضوع در این مقاله سعی داریم به انتخاب رنگ وب سایت فروشگاهی بپردازیم.

انتخاب بهترین رنگ برای قالب وب سایت فروشگاهی

انتخاب رنگ مناسب برای قالب وب سایت جدا از آنکه باعث جذابیت بصری سایت و بهبود تجربه کاربر می شود، بر اعتبار برند یک کسب و کار نیز تاثیر بسزایی خواهد گذاشت. با انتخاب رنگ مناسب می توان نام و علامت تجاری یک کسب و کار را در ذهن کاربران تثبیت نمود.

هر وب سایتی که در کار خود موفق بوده و توانسته در میان مردم معروف شود، در کنار طراحی خوب از رنگ بندی مناسب سایت نیز برخوردار است. به عنوان مثال همه کاربران وب سایت آمازون را با یک لبخند زرد می شناسند. یا در داخل ایران سایت دیجی کالا را با رنگ بندی قرمز آن تشخیص می دهند.

هنگام انتخاب طرح و رنگ وب سایت، ایده اصلی حفظ تعادل طراحی و عملکرد است. عدم توجه به این موضوع و نادیده گرفتن انتخاب رنگبندی مناسب، می تواند باعث عدم رضایت کاربر از بازدید وب سایت شود.

بر اساس باور بسیاری از افراد انتخاب رنگ مناسب برای قالب سایت بسیار ساده است و بدون تامل نیز قابل انجام می باشد. در این مورد باید گفت عدم توجه به برخی موارد در انتخاب رنگ و کوچکترین ناهماهنگی می تواند کیفیت یک وب سایت با عملکرد بالا را کاهش نزد کاربران کاهش دهد. اگر رنگ قالب سایت در ابتدا به خوبی انتخاب نشود، بعد ها تغییر آن می تواند به اعتبار یک سایت لطمه وارد کند.

راهنمای انتخاب رنگ مناسب برای قالب سایت

برای انتخاب یک پالت رنگی مناسب در ابتدا باید رنگ اصلی را انتخاب کنید. در انتخاب رنگ اصلی سلیقه شخصی و علاقه خود را دخیل نکنید. چرا که سلیقه شخصی شما می تواند مورد پسند کاربران سایت نباشد. مهمترین عامل برای یک رنگبندی مناسب، تجربه کاربر است. در ادامه به بررسی فاکتور های بیشتر خواهیم پرداخت.

اگر کسب و کار نو پا یا استارت آپ دارید باید به یاد داشته باشید که علامت جاری و لوگو باید در سایت قرار بگیرد. به همین دلیل توجه به رنگ های لوگو و کاربرد آن در سایت بسیار مهم می باشد. به شما توصیه می کنیم قبل از انتخاب رنگ و طراحی لوگو، قالب وب سایت خود را نیز در نظر بگیرید. چرا که هماهنگی رنگ قالب و لوگو شرکت بسیار مهم است.

در طراحی لوگو به وسعت کار خود توجه داشته باشید. اینکه کسب و کار شما محلی است یا می خواهید در سطح بین المللی فعالیت داشته باشید. همچنین اولین نکته در طراحی آرم تجاری توجه به نوع کسب و کار، خدماتی که ارائه می دهید و یا محصولی که عرضه می کنید، می باشد. رنگ و طرح لوگو بیانگر ماهیت فعالیت تجاری شما است.

به یاد داشته باشید در طراحی لوگو نیز نباید سلیقه شخصی خود را به دلایلی که در بالا گفته شد، دخیل کنید. برای این کار عجولانه تصمیم نگیرید و با تحقیق و تحلیل به طراحی لوگوی شرکت بپردازید. لازم نیست این کار را خودتان به تنهایی انجام دهید. شرکت های بسیاری در این کار تخصص حرفه ای داند و به راحتی می توانند برای فعالیت تجاری شما یک آرم تجاری مناسب با رنگ بندی زیبا طراحی کنند. در طراحی لوگو قوانینی وجود دارد که این قبیل شرکت ها به آنها واقف هستند و آنها را در طراحی خود دخیل می کنند.

مورد آخر نیز عدم تقلید از وب سایت ها و دیگر کسب و کار ها است. در طراحی قالب سایت و انتخاب رنگ به هیچ عنوان رنگ بندی سایت های دیگر را دخیل نکنید. وب سایت شما باید برای کاربران و مخاطبان تان منحصر به فرد باشد. این مورد در طراحی لوگو نیز صدق می کند.

اغلب موارد ذکر شده در بالا برای هر نوع کسب و کار و وب سایتی صدق می کند. در طراحی سایت فروشگاهی و طراحی سایت خرید فروش، توجه به این موارد اهمیت بسزایی در جذب مخاطب دارد. این نوع وب سایت ها باید استراتژی مناسبی برای جذب مخاطب بیشتر و در نتیجه آن فروش بیشتر داشته باشند. انتخاب قالب مناسب سایت با رنگ بندی مناسب نیز یکی از مهمترین موارد این استراتژی است.

انتخاب رنگ مناسب برای ناوبری سایت فروشگاهی

یکی از مهمترین قسمت های هر وب سایت منو ناوبری Navigation آن است. اغلب بازدیدکنندگان وب سایت در بازدید اولیه خود ابتدا به قسمت Navigation مراجعه می کنند. پس طراحی دقیق آن و استفاده از رنگ بندی مناسب بسیار مورد اهمیت است. ناوبری باعث هدایت بازدیدکننده به سایر قسمت های وب سایت می شود. در طراحی ناوبری باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • منوی ناوبری
  • دکمه ها
  • پیوند ها
  • عناوین مناسب
  • خطوط افقی
  • رنگ بندی عناصر

طرح رنگ ناوبری باید به گونه ای باشد که توجه کاربر را در هر قسمت از وب سایت به خود جلب کند. البته استفاده از رنگ های تند و زننده توصیه نمی شود. می توان ناوبری را به گونه ای طراحی نمود که در سایه تم اصلی سایت قرار بگیرد.

انتخاب رنگ مناسب برای پس زمینه تصویر محصولات

یکی از مهمترین مواردی که در یک سایت فروشگاهی برای کاربران اهمیت قابل توجهی دارد، تصاویر مربوط به کالا ها و محصولات سایت است. این تصاویر در تصمیم گیری کاربر برای خرید از فروشگاه شما کمک می کنند. به همین دلیل جدا از اینکه باید از تصویر مناسب استفاده نمود، باید جایگاه عکس در سایت و نحوه نمایش آنها نیز مناسب باشد.

تصاویر انتخابی برای سایت شما همانند یک کاتالوگ هستند. به همین دلیل طراحی آنها باید مانند یک کاتالوگ انجام شود. پس رنگ پس زمینه ای که برای این کار استفاده می کنید باید ترکیبی از رنگ های تیره و روشن باشد تا جذابیت بصری ایجاد کند. طراحی نوع نمایش عکس ها به کاربران بسیار مورد اهمیت است. همانطور که گفته شد کاربران با استفاده از عکس کالا ها تصمیم می گیرند که از سایت شما خرید کنند یا خیر. در انتخاب رنگ برای این کار به موارد زیر توجه کنید:

  • به قوانین اصلی عکس برداری از محصولات پایبند باشید.
  • برای رنگ پس زمینه از رنگ سفید یا سایه های ساده استفاده نمایید.
  • همیشه رنگی را انتخاب کنید که باعث برجسته شدن محصول و جذب مخاطب شود.
  • همچنین برای تاثیر گذاری بیشتر از روش avant-garde استفاده کنید. یعنی به دنبال استفاده از رنگ های مکمل باشید.

بسیاری از افراد در استفاده از تصاویر کالا ها در وب سایت خود به رنگ بندی آن توجهی ندارند و از هر عکس با هر رنگ پس زمینه ای استفاده می کنند. این کار به هیچ عنوان جذابیت بصری برای سایت ایجاد نمی کند. توجه به این موضوع شاید وقت گیر باشد اما باعث بهبود تجربه کاربر و همچنین فروش بیشتر محصولات وب سایت می شود.

طراحی مناسب CAT در سایت فروشگاهی

CTA: Call To Action یکی از روش های دیجیتال مارکتینگ در وب سایت ها است. در بازاریابی اینترنتی بار ها گفته شده است که با طراحی دقیق CAT به راحتی می توان مشتریان بسیاری بدست آورد. با آنکه المان های مربوط به CTA فضای زیادی از صفحه سایت را به خود اختصاص نمی دهند اما با این حال تاثیر قابل توجهی در جذب کاربران دارند. به همین دلیل طراحی CTA در سایت برای فعالیت تجاری ما مورد اهمیت است.

انتخاب رنگ مناسب برای CTA در جذب کاربران برای کلیک کردن بسیار مهم است. در قدم اول باید رنگ آن با تم اصلی سایت همخوانی داشته باشد. اما برای جلب توجه بیشتر می توانید رنگ های دیگر را نیز آزمایش کنید. CTA تنها قسمتی از صفحه یک سایت است که می توان برای آن هر رنگی را در نظر گرفت. هدف ما از استفاده رنگ متضاد با تم اصلی برای این مورد تنها افزایش نرخ کلیک است نه آنکه رنگ بندی CTA آنقدر زننده باشد که باعث عدم کلیک و بستن پنجره توسط کاربر شود.

آبی، زرد، قرمز و نارنجی جذاب ترین رنگ ها برای جلب توجه کاربران هستند. از رنگ های یکپارچه یا ترکیباتی استفاده کنید که جدا از صفحه وب باشند و تجربه کاربر را افزایش دهند. محل قرار گیری المان های مربوط به CAT نیز مهم است. باید توجه کاربران را به موقع جلب کنند. از کلمات و رنگ هایی استفاده کنید که نرخ کلیک را افزایش می دهند.

موارد گفته شده در بالا می تواند شما را طراحی قالب سایت مناسب کمک کند. اما به یاد داشته باشید این کار بهتر است توسط طراح و گرافیست انجام شود. انتخاب هر رنگ و قالبی برای وب سایت از دید یک شخص می تواند جذابیتی برای کاربران نداشته باشد. اما اگر این کار توسط یک تیم حرفه ای و با تجربه انجام شود می تواند شما را به اهدافتان از راه اندازی وب سایت برساند. طراحی قالب سایت فروشگاهی اگر به خوبی انجام شود در فروش محصولات بیشتر سایت کمک شایانی می کند. در شرکت طراحی وب سایت دارکوب تیم های طراحی سایت دارای بیش از 18 سال تجربه در طراحی و راه اندازی وب سایت های مختلف هستند. آنها به خوبی می توانند نیاز مخاطبان شما را در هر صنفی که باشید درک کنند و بنا به آنها به طراحی یک سایت حرفه ای و با عملکرد بالا بپردازند.

از این رو به شما پیشنهاد می کنیم برای مشاوره رایگان و همچنین کسب اطلاعات بیشتر در زمینه طراحی وب سایت فروشگاهی، طراحی سایت خرید و فروش، طراحی سایت مارکت پلیس و هر نوع سایت دیگری با کارشناسان ما به صورت حضوری و یا آنلاین مشاوره رایگان داشته باشید.

در انتخاب رنگ قالب سایت فروشگاهی باید به چه مواردی توجه نمود؟

  • از یک پالت رنگی و یا یک رنگ تک استفاده کنید.
  • استفاده از رنگ های مختلف و متضاد به هیچ عنوان توصیه نمی شود.
  • در انتخاب و طراحی لوگو وب سایت خود را فراموش نکنید. در طراحی قالب سایت توجه به لوگوی تجاری اهمیت زیادی دارد.
  • از رنگ بندی مناسب برای منوی ناوبری استفاده نمایید.
  • برای پس زمینه عکس محصولات از رنگ های سفید یا سایه های مختلف و همچنین رنگ های مکمل بهره بگیرید.
  • CTA تنها قسمتی از سایت است که می توانید برای آن یک رنگ متضاد در نظر بگیرید.

طراحی سایت مارکت پلیس چیست؟

Marketplace یا وب سایت چند فروشندگی نوعی سایت فروشگاهی است که در آن محصول خاصی به فروش نمی رسد بلکه فروشندگان و تامین کنندگان کالا با ثبت نام در آن به فروش محصولات خود می پردازند. این نوع وب سایت اخیرا محبوبیت فراوانی نزد کاربران بدست آورده است. سایت دیجی کالا نیز از این شیوه فروش برای عرضه کالا های بیشتر به مشتریان خود استفاده می کند. در نوع سایت ها، ادمین سایت وظیفه مدیریت فروش، مدیریت مالی و … را بر عهده دارد. هر کالایی از هر فروشنده ای به فروش برسد باید درصد کمیسیون آن به صاحب سایت پرداخت شود.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز