با مهم ترین فاکتورهای طراحی سایت فروشگاه‌ اینترنتی در سال 2022 آشنا شوید

نوشته شده توسط راضیه محمودی فرد

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=10194

5/5 - (1 امتیاز)

کووید 19 دنیا را تغییر داد و باعث شد تا ما به ماسک عادت کنیم، از مواد ضدعفونی کننده جدا نشویم و از وسایل نقلیه عمومی کمتر استفاده کنیم با محدود شدن حمل و نقل فعالیت‌های اقتصادی نیز کندتر شد و بسیاری از کسب و کارها با ریسک کاهش فروش مواجه شدند به طوری که در سال 2020 بسیاری از برندها آسیب دیدند اما با اعلام سازمان جهانی بهداشت مبنی بر پایین بودن احتمال انتقال آلودگی از طریق بسته‌های ارسالی سفارشات آنلاین، خرده فروشی آنلاین به لطف قرنطینه برای دومین سال متوالی به رشد بی سابقه‌ای رسید و خرده فروشان از فروش اینترنتی به عنوان روش جایگزین فروش سنتی استفاده کردند که این موقعیت می تواند زمینه ساز تبدیل تهدید به فرصت شده و فروش فراوانی را نصیب آنها نماید و در نهایت ضمن حفظ جایگاه خرده فروشی‌ها باعث افزایش سود بلند مدت آن‌ها گردد. امروزه بازاریابی اینترنتی در صدد است تا با به کارگیری شیوه‌های نوین در هوش مصنوعی و توجه به یک سری از نکات کلیدی که در ادامه توضیح خواهیم داد، طراحی سایت‌ فروشگاهی را به سطح بالاتری از دیجیتال مارکتینگ ارتقا دهد.

در سال 1995 اولین محصول از طریق وب سایت آمازون سفارش داده شد، جف بزوس و همسرش، آمازون را به عنوان یک فروشگاه کتاب آنلاین راه‌اندازی کردند اکنون بیش از 26 سال از آن زمان می‌گذرد و حجم خریدهای اینترنتی حدود 2 تریلیون دلار است طبق پیش‌بینی‌ها در سال 2022 این رقم از 45 تریلیون دلار فراتر خواهد رفت. کسب و کار اینترنتی یکی از جدیدترین و سریع‌ترین روش‌های کسب درآمد در دنیای امروز است چرا که همیشه و در هر ساعتی از شبانه روز در دسترس است و در آن تعطیلی وجود ندارد و با شکستن حد و مرز جغرافیایی می‌توان به بازار هدف بین‌المللی دسترسی پیدا کرد. بازاریابی اینترنتی بسیار مقرون به صرفه‌تر از بازاریابی سنتی است چون که هزینه‌های تبلیغات، انبار، دکوراسیون، محل کسب و… را ندارد و یکی از مزیت‌های داشتن یک وب سایت برای کسب و کار خود است که در آن گوگل برای سایت فروشگاهی شما شبانه روز تبلیغات انجام می‌دهد و شما می‌توانید با کمترین هزینه در سایت فروشگاهی خود تبلیغات کنید. دیجیتال مارکتینگ به عنوان یکی از فعال‌ترین بخش‌های در حال توسعه اقتصاد دارای فاکتور‌های مختلف در طراحی سایت‌های فروشگاهی است که به کسب و کارها کمک می‌کند تا موفق بمانند. در ادامه متوجه خواهید شد که به کدام یک از این فاکتورها باید اهمیت بیش‌تری داد.

 

 برترین فاکتورهای سایت فروشگاهی

1. امکان خرید با موبایل

بیش‌تر مردم تمایل دارند به جای استفاده از لب تاب یا کامپیوتر در هر اوقاتی که برایشان پیش می‌آید صفحات مورد نظر خود را با موبایل نگاه کنند و برای خرید کردن و به دست آوردن اطلاعات مورد نیاز از تلفن هوشمند خود استفاده ‌کنند از این رو طراحی نسخه موبایلی برای سایت فروشگاهی دارای اهمیت است اگر نسخه موبایل سایت فروشگاهی شما موجود نباشد در آن صورت بسیاری از بازدیدکنندگان سایت خود را از دست داده‌اید. موتورهای جستجو به سایت‌هایی که نسخه موبایل آن‌ها در دسترس است امتیازات بیش‌تری می‌دهد و حتی ممکن است سایت‌هایی که نسخه موبایلی ندارند در گوگل پردازش نشوند و به آن‌ها امتیازی تعلق نگیرد.

از سال 2016 فروش با استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه 15% افزایش یافته است. براساس گزارش Statista تا پایان سال 2022، 73% از فروش تجارت الکترونیک بر روی گوشی‌های هوشمند انجام می‌شود زیرا تقاضا برای این روش خرید در بین نسل جدید وجود دارد. برای ماندن در رقابت کسب و کارها باید سایت فروشگاه خود را برای دستگاه‌های تلفن همراه بهینه کنید.

 

2. تجارت با دستورات صوتی

در سال 2017، 13% از دارندگان بلندگوهای هوشمند در ایالات متحده با استفاده از دستورات صوتی کالاهای مورد نیاز خود را خریداری کردند. در امریکا بسیاری از فروشگاه‌های زنجیره‌ایی والمارت صدها هزار محصول خود را از طریق دستیار صوتی Google home به فروش می‌رسانند براساس پیش‌بینی کارشناسان تا سال 2022 تعداد این خریداران به 55% خواهد رسید. این تحول موجب شد تا مردم بدون مراجعه حضوری به فروشگاه‌ها در حالی که در خانه خود هستند تنها با بیان عبارت فلان محصول را بخر کالای مورد نظر خود را خریداری می‌کنند این خدمات گوگل در رقابت با شرکت آمازون و دستیار صوتی هوشمند AMAZON ECHO عرضه می‌شود. کاربران با استفاده از بلندگوهای الکسای آمازون می‌توانند خریدهای خود را انجام دهند قهوه وپیتزا سفارش دهند، از تازه‌ترین اخبار و وضعیت آب و هوا مطلع شوند.

کاربران خدمات گوگل می‌توانند چندیدن قلم کالا را با تهیه یک فهرست خرید آنلاین با صدور فرمان صوتی خریداری کنند و برای تکمیل خرید خود از برنامه موبایلی Google home استفاده کنند خرید صوتی با استفاده از Google home از ابتدای سال جاری میلادی توسط گوگل فعال شد و شرکت‌های تجاری مانند Walgreens, Costco, Petsmart در این زمینه با گوگل همکاری می‌کنند. کارشناسان معتقداند گسترش این نوع فناوری‌ها الگوهای خرید در بسیاری از جوامع را تغییر خواهد داد. با توجه به رشد تجارت صوتی در دنیا بهتر است صاحبان کسب و کارها در طراحی فروشگاه اینترنتی خود این نکته را در نظر بگیرند بخصوص اگر بازار بین‌المللی را هدف قرار می‌دهند.

 

3. افزایش نقش شبکه‌های اجتماعی به عنوان کانالی برای فروش

شبکه‌های اجتماعی بر ارتباطات و زندگی روزمره ما و به ویژه نحوه خریدن کالاها تاثیر گذاشته است امروزه کاربران اینترنت به طور متوسط حدود 2 ساعت در روز را در رسانه‌های اجتماعی سپری می‌کنند طبق آمار از هر چهار دقیقه ای که افراد در اینترنت وقت می گذرانند، یک دقیقه در شبکه‌های اجتماعی صرف می‌شود. پس چرا از اپلیکیشن‌های محبوب به عنوان کانالی برای فروش کالا و خدمات خود استفاده نکنیم؟ علاوه بر این سهم تبلیغات در شبکه‌های محبوب مثل فیسبوک و اینستاگرام افزایش یافته و خودشان امکاناتی برای تبلیغات و هدف گذاری کاربران ارائه داده‌اند. کلاب هاوس، تیک تاک، یوتیوب، لینکدین، اینستاگرام، توییتر و فیس بوک ازجمله شبکه‌های اجتماعی مناسب برای کسب‌وکار هستند. درحال حاضر در ایران از شبکه های مختلفی مانند اینستاگرام، لینکدین، واتساپ، تلگرام و فیسبوک برای تبلیغات استفاده می‌شود.

شبکه‌های اجتماعی همچنین اثربخشی خود را به عنوان پلتفرم تجاری در طول همه‌گیری ویروس کرونا ثابت کردند پیش از این یکی از بانک‌های خرده فروشی پیش‌رو اسپانیا caixa pank فناوری را راه‌اندازی کرد که به خرده فروشان اجازه می‌دهد کالاها را از طریق شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها بفروشند علاوه بر این از آنجایی که مشاغل کوچک مجبور به بستن دفاتر خود به دلیل قرنطینه شدند بسیاری تلاش کردند تا به صورت آنلاین شروع به کار کنند. Caixa Bank به منظور توسعه بازاریابی اینترنتی و کمک به کسب و کارها شبکه اجتماعی تجاری راه‌اندازی کرد که به خرده فروشان اجازه می‌دهد خریدهای آنلاین را مستقیما از فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، واتساپ و تلگرام و سایر حساب‌های پیام رسان خود مدیریت کنند. استفاده از شبکه‌های اجتماعی از طریق ابزارهای مختلف موجود (فیلم، پست متنی، انتشار عکس، تبلیغات، همکاری با وبلاگ نویسان معروف و …) باعث فروش کالا و خدمات و ارتقای هویت برند شما می‌شود و در طول بحران کرونا به کسب و کارهای کوچک در تبلیغات کمک می‌کنند.

فیس بوک و اینستاگرام دارای دکمه اشتراک گذاری کسب و کار هستند که به کاربران امکان می‌دهند تولیدکنندگان و فروشگاه‌های مورد علاقه خود را به اشتراک بگذارند. سرویس اشتراک گذاری ویدیویی تیک تاک و نسخه چینی آن Douyin در آوریل 2020 رتبه اول را در تعداد خریدهای درون برنامه کسب کردند تنها در یک ماه فروش اپلیکیشن‌ها ده برابر افزایش یافته و به 78 میلیون دلار رسیده و از سرویس‌هایی مانند یوتیوب، نت فلیکس و tinder جلوتر است. شبکه‌های اجتماعی فرصت خوبی را برای برندهای تجاری فراهم کرده است تا از طریق اینترنت و شبکه‌های اجتماعی بتوانند کاربران را جذب کرده و درآمد کسب کنند با وجود شبکه‌های اجتماعی شما می‌توانید اطلاعاتی در مورد مصرف کنندگان و رقبای خود به دست آورید از علایق و سلیقه‌های آن‌ها مطلع شوید همچنین شما می‌توانید آدرس سایت فروشگاهی خود را در شبکه‌های اجتماعی قرار دهید و از آن‌ها بخواهید که به سایت شما سری بزنند.
اگر به دنبال دریافت خدمات طراحی سایت در زمینه‌ی بهینه سازی سایت، بازاریابی محتوا، دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی هستید باید از افراد حرفه‌ای در زمینه تبلیغات، سئو و طراحی سایت کمک بگیرید شرکت طراحی سایت دارکوب مفتخر است تا بروز ترین راه کارها را در اختیار شما قرار دهد.

 

4. سازگاری با محیط زیست

امروزه مصرف کنندگان نسبت به اینکه رفتار مصرفی آن‌ها چه تاثیری بر محیط زیست می‌گذارد آگاه تر شده‌اند و در سال‌های اخیر خدمات مختلفی را در زمینه حفظ محیط زیست و شناسایی رد پای کربن انجام داده‌اند. از این رو شرکت‌ها باید به گونه‌ای رفتار کنند که به محیط زیست آسیبی نرسد یا محصولاتی تولید کنند که به راحتی قابل تجزیه باشند و با محیط زیست سازگاری داشته باشند. از طرفی با توجه به استقبال مصرف کنندگان به محصولات حامی محیط زیست چنین کسب و کارهایی رونق زیادی دارند اگر کسب و کار شما برای محیط زیست ضرری نداشته باشد ضمن آنکه از تخریب محیط زیست جلوگیری کردید مشتریان بیش‌تری را نیز جذب نمودید. به مشاغلی که از مواد پایدار برای تولید کالاها استفاده می کنند و حداقل آب و انرژی و مواد اولیه را به کار می‌برد و درعین حال کربن کمتری نیز تولید می کنند کسب و کار سبز یا ارگانیک گفته می‌شود.

اگر به فکر راه‌اندازی یک سایت فروشگاهی برای کسب و کارخود هستید باید در طراحی سایت فروشگاهی خود مسئله اکولوژی را در نظر بگیرید و اطمینان حاصل کنید که فعالیت شما مطابق با استانداردهای محیط زیست است و به آن آسیبی نمی رساند برخی از سایت‌ها دارای قابلیت‌هایی هستند که به کاربر کمک می کند تا محصولات ارگانیک را پیدا کند که برای محیط زیست مضر نیست. از طرفی محصولات شما باید اخلاقی باشد به عبارتی عاری از ظلم باشد؛ عاری از ظلم عبارت عامی است که به کلیه فعالیت‌های فاقد ظلم اشاره دارد این عبارت به محصولاتی اشاره می‌کند که فاقد هر گونه مواد حیوانی بوده یا در طی ساخت آنها حیوانی مورد ستم واقع نشده است، خرگوش جهنده نماد محصولات عاری از ظلم است. در سال 2013 اتحادیه اروپا به طور کلی آزمایش لوازم آرایشی بر روی حیوانات را ممنوع کرد ممنوعیت مشابهی در هند، استرالیا، اسرائیل و نروژ نیز اعمال شد.

 

5. نقش هوش مصنوعی (AI)

هوش مصنوعی یا هوش ماشینی، شبیه‌سازی شده‌ی هوش بشر است این شبیه سازی برای این انجام شده که یک روزی ماشین‌ها بتوانند کارهای انسان‌ها را بهتر، سریع‌تر و با کیفیت‌تر انجام بدهند. خرده فروشی آنلاین به لطف فناوری هوش مصنوعی دیگر شباهتی به گذشته ندارد و هرچه دقیق‌تر در حال خدمت رسانی به مشتریان است. این ابزار قابلیت بازاریابی اینترنتی را افزایش می‌دهد و به سایت‌های فروشگاهی کمک می‌کند تا خدمات و محصولات خود را بر اساس سلایق مشتریان ارائه دهند هوش مصنوعی می‌تواند تجربه خرید سنتی را کاملا متحول کند و آن را به سطح بالاتری از شخصی سازی اتوماسیون و افزایش بازدهی ببرد.

طبق گزارش Busineess wire، هزینه خرده فروشی جهانی برای هوش مصنوعی (AI) تا سال 2022 به 7/3 میلیارد دلار در سال خواهد رسید این هزینه در سال 2018، 2 میلیارد دلار بوده است. امروزه شرکت‌ها از هوش مصنوعی برای بهبود خدمات مشتری و افزایش شخصی سازی استفاده می‌کنند این شامل استفاده از پلتفرم‌های بازاریابی خودکار مجهز به ابزارهایی برای ایجاد پیشنهادات به موقع یا چت بات‌هایی است که فورا به درخواست‌های مشتری پاسخ می‌دهند این امر تمایل مشتریان را برای تعامل با چنین ربات‌هایی افزایش داده است. زمینه‌هایی دیگری که هوش مصنوعی در آنها برای خرده فروشان مفید خواهد بود بهینه سازی قیمت گذاری و تخفیف و پیش بینی تقاضای آینده است.

در ادامه به چند نمونه از تجربه خرده فروشی با هوش مصنوعی اشاره می‌شود :

تشخیص صدای هوشمند: فروشگاه‌های بزرگ آنلاین از امکان خرید صوتی با استفاده از دستیارهای صوتی پشتیبانی می‌کنند این امر یک تحول بزرگ در خرده فروشی آنلاین است.

جست و جوی تصویری: گاهی اوقات مشتری نام محصول مورد نظرش را نمی‌داند و ممکن است ساعت‌ها در فروشگاه آنلاین به جست و جو بپردازد اما الان به لطف هوش مصنوعی امکان جست و جو راحت‌تر شده است.

توصیه هوشمند محصولات: این امر با تحلیل جست وجوهای قبلی کاربر در فروشگاه اینترنتی و همچنین خریدهای اخیرش انجام می‌شود.
در طول سال‌های اخیر استفاده از هوش مصنوعی در خرده فروشی‌های آنلاین رو به افزایش است اگر شما هم قصد توسعه کسب وکار خود را دارید بهتر است هرچه سریع‌تر از چنین امکاناتی بهره بگیرید.

 

6. نقش واقعیت افزوده (AR)

AR یا واقیت افزوده تکنولوژی است که اشیاء و ابزارهای دنیای دیجیتال را به دنیای واقعی می‌آورد تا حس مشابه با واقعیت را برای افراد ایجاد کند ایده اولیه واقعیت افزوده اولین بار توسط کارمند بوئینگ ساخته شد. دو تکنولوژی AI و AR با ترکیب هوش مصنوعی می‌توانند دنیا را متحول کنند تا چند سال دیگر زندگی ما ترکیب می‌شود با ابزارها و رابطه‌هایی که توسط AI و AR ساخته شده‌اند و مرز مبهمی از اینکه چه چیز واقعیت است و چه چیز غیر واقعی را ایجاد می‌کند و سبک زندگی، کار، سرگرمی، آموزش، ارتباطات، یادگیری و… تغییر خواهد داد.

Prnews wire پیش‌بینی می‌کند که تا سال 2022 بیش از 120000 هزار فروشگاه از فناوری واقعیت افزوده (AR) استفاده خواهند کرد که تجربه خرید بهتری را ارائه می‌دهد AR مشکل تجسم کالاهایی را که خریداران هنگام سفارش آنلاین با چشم خود نمی‌بینند، را حل می‌کند با کمک AR مشتریان می‌توانند بهتر درک کنند که محصولات ارائه شده در سایت چگونه نیازهای آنها را برآورده می‌کند به این ترتیب شرکت‌ها به مشتریان اجازه می‌دهند هنگام خرید در فروشگاه‌های معمولی محصولات را آزمایش و تحقیق کنند. شما می‌توانید به راحتی بدون اینکه به فروشگاه بروید لباس‌های مختلف را امتحان کنید، دکوراسیون خانه خود را تغییر دهید یا در خانه‌ای که هنوز ساخته نشده قدم بزنید، بیش‌ترین قابلیت AR در آموزش است این قابلیت‌ها باعث شده تا این فناوری در حوزه آموزش‌های تخصصی نظامی و پزشکی توسعه یابد، همچنین این فناوری روند برنامه‌ریزی و توسعه شهری با نقشه‌ها و ماکت‌ها، به تخیل و ابتکار و مقایسه سناریوهای مختلف در زمان کمتر را راحت‌تر کرده است. این فناوری در حوزه بازاریابی و تبلیغات با ایجاد محیط متفاوت می‌توانند تجربه فراموش نشدنی برای مشتریان بالقوه خود خلق نمایند.

واقعیت افزوده AR تجربه‌ایی است که هر دو محیط دیجیتالی و فیزیکی را باهم محدود می‌کند AR افراد را قادر می‌سازد تا بر محتوای دیجیتال مانند صدا، تصویر و متن بیش از واقعیت نظارت کنند. واقعیت رایانه‌ای مفهوم کلی واقعیت افزوده است در واقعیت افزوده چیزی کم نمی‌شود بلکه فقط اضافه می‌شود و تا حدودی شبیه به واقعیت مجازی است که توسط یک شبیه ساز دنیای واقعی کاملا شبیه سازی می‌شود. وجه تمایز واقعیت مجازی و واقعیت افزوده این است که کلیه عناصر درک شده توسط کاربر، توسط کامپیوتر ساخته شده ولی در واقعیت افزوده بخشی از اطلاعاتی که کاربر درک می‌کند در دنیای واقعی وجود دارند و بخشی توسط کامپیوتر ساخته شده است.

 

7. اهمیت شخصی سازی

شخصی‌سازی در یک تعریف ساده یعنی ارسال محتوا طبق سلیقه مخاطب، براساس مطالعه بیش از 50 درصد از خریداران آنلاین به اهمیت شخصی سازی هنگام خرید توجه می‌کنند بازاریاب‌ها بر این باوراند که شخصی سازی تاثیر قدرتمندی بر توسعه روابط بین کسب و کار و مشتریان دارد آن‌ها ممکن است خبرنامه‌ها و پیام‌های شخصی سازه شده را برای کاربران خود ارسال کنند یا اطلاعات مورد نیاز خود را به مشتریان علاقه‌مند ارائه دهند و از طریق محتوای ویدیویی یا وبلاگ‌ها با مشتریان تعامل داشته باشند و ممکن است به دلیل بازخورد منفی مشتریان از فروشگاه‌های خاص به طور کلی از این کار اجتناب کنند.

شخصی سازی مبتنی بر اینترنت، محتوا و خدمات سفارشی شده را از طریق صفحات وب، ایمیل یا فناوری Push در اختیار افراد قرار می‌دهد. وب سایت شما می‌تواند شخصی باشد در طراحی سایت فروشگاهی خود بهتر است روی این نکته (یعنی تهیه محتوا برای مخاطبان کلیدی و نیازهای کلیدی آن‌ها) تمرکز کنید. وب سایت خود را مشتری محور کنید، به دنبال این باشید که وب سایت شما چگونه می‌تواند به مشتریان کمک کند. وب سایت‌های محصول محور فقط روی محصولات یا خدمات و مشخصات آن‌ها تمرکز می‌کنند در این نوع سایت‌ها مزایای محصول با نیازهای مشتریان انطباق پیدا نمی‌کند و هیچ گاه از مشتریان سوال نمی‌شود که چگونه میتوانم به شما کمک کنم.

امروزه فرصت خوبی در اختیار بازاریاب‌ها قرار دارد تا وب سایت‌ها را شخصی سازی کنند فناوری وب در ترکیب با فناوری پایگاه داده سبب افزایش حافظه بازاریاب ها شده به طوری که می‌توان شماره مشتریان را تشخیص داد، علایق آن ها را به خاطر سپرد و بلافاصله در خدمت آن‌ها بود. کوکی‌ها کلید شخصی‌سازی وب هستند به این صورت که با ورود یک بازدید کننده جدید به سایت با کسب اجازه از او یک کوکی یا فایل متنی کوچک در کامپیوتر وی قرار می‌گیرد که یک شناسه منحصر به فرد برای آن کاربر است و هنگامی که آن بازدید کننده مجدد به سایت باز می‌گردد توسط این کوکی شناخته می‌شود و یک پیام شخصی مطابق با پروفایل او به صورت خودکار در قالب صفحه به نمایش در می‌آید سایت آمازون یکی از بهترین نمونه‌ها در این زمینه است.

از زمان پیدایش دیجیتال مارکتینگ در جهان زمان زیادی می‌گذرد اما در ایران یک روش کاملا نو برای تبلیغات تلقی می‌شود به خاطر همین بسیاری از صاحبان کسب و کارها نسبت به بازاریابی دیجیتال و خدمات آن اعتماد کامل ندارند این در حالی است که در دنیا به تدریج تبلیغات سنتی منسوخ شده و بازاریابی اینترنتی جایگزین آن خواهد شد از این رو هر کسب وکاری که زودتر خود را با شرایط جهانی تطبیق دهد آینده بهتری خواهد داشت اگر از شیوه‌های بازاریابی نوین استفاده نکنید به زودی در مقابل رقبا شکست خواهید خورد شرکت طراحی سایت دارکوب آمادگی لازم جهت ارائه به‌ روز ترین خدمات در زمینه طراحی فروشگاه اینترنتی به همه کسب وکارهای نوپا و سنتی را دارد.

 

8. تجارت تصویری (VC)

یکی از مشکلات متعدد در عملکرد یک فروشگاه اینترنتی فروش محصولات به مصرف کنندگانی است که هیچ شانسی برای تعامل فیزیکی با محصول ندارند به همین دلیل کسب و کارها باید به تجارت بصری vc متوسل شوند که به شما امکان می دهد بازاریابی را به سطح جدیدتری برسانید. (vc) به جای استفاده از عکس‌ها سایر کمک‌های بصری (مانند محتوای سفارشی وبلاگ‌ها، پاکدست‌ها، سایت‌های عکس و ویدیوی آنلاین، بررسی آنلاین، محتوای آنلاین، محتوای تعاملی، ویدیوهای هیجان انگیز و واقعیت افزوده) را معرفی می‌کند.

از طرفی گاهی ممکن است جست و جوی مصرف کنندگان با نتایج نشان داده شده غیر مرتبط باشد که این باعث ناامیدی کاربران از تجربه تجارت الکترونیک می‌شود؛ هوش مصنوعی برای مقابله با چنین مشکلی از پردازش زبان طبیعی برای بهبود نتایج جست‌وجو استفاده می‌کند و امکان جستجوی بصری، یافتن و تطبیق محصولات را فراهم می‌کند. همچنین، هوش مصنوعی خریداران را قادر می‌سازد تا محصولات را راحت‌تر پیدا کنند و اینگونه رضایت مشتری نیز افزایش می‌یابد. به عنوان مثال آمازون گزینه‌ای دارد که به شما امکان می‌دهد به محصولی که دوست دارید اشاره کنید و آمازون آن را شناسایی کرده و نتایجی را به شما ارائه می‌دهد که احتمالاً نیاز دارید زیرا دقیقاً همان چیزی است که بدنبال آن بودید. هوش مصنوعی در واقع خرید آنلاین محصولاتی را که نیاز داریم برای ما آسان‌تر می‌کند.

همان طور که در بالا ذکر شد تجارت بصری به آرامی اما مطمئن در حال تبدیل شدن به بخش جدایی ناپذیر از دیجیتال مارکتینگ است که با تقاضای فزاینده برای فناوری‌های یادگیری عمیق روبه رو است این شامل حوضه تشخیص تصویر می‌شود که براساس گزارش Marketwatc حجم آن باید تا سال 2026 با 19.6 درصد رشد به 81.88 میلیارد دلار برسد این رقم در سال 2018، 2.18 میلیارد دلار بود.

 

تأثیر کووید-19 بر تجارت الکترونیک

همانگونه که کارشناسان پیش‌بینی نمودند ویروس کرونا بیش‌ترین تأثیر را در سال 2020 بر تجارت الکترونیک داشت چون که دولت‌ها در سراسر جهان فروشگاه‌ها را بستند و محدودیت قرنطینه اعمال نمودند، از این رو افراد بیش‌تری برای خرید کالا به خرید آنلاین روی ‌آوردند. به طوری که جف بزوس، بنیانگذار و مدیر عامل آمازون، که از راه فروشگاه اینترنتی خود ۲۹.۹ میلیارد دلار درآمد کسب کرده بود توانست تنها در طی دو ماه از همه‌گیری ویروس کرونا درآمد خود را به ۱۴۶.۹ میلیارد دلار افزایش دهد.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که اثرات ویروس کرونا محرکی بلندمدت برای توسعه تجارت الکترونیک خواهد بود. خریداران جدید به خرید آنلاین کالا ادامه خواهند داد، زیرا (به دلیل پرداخت غیر نقدی و بازپرداخت تضمینی در صورت عدم نامناسب بودن محصول) راحت، سریع و ایمن است.

تحلیل گران می گویند صنعت بازاریابی اینترنتی بزرگترین منفعت را از همه گیری ویروس کرونا خواهد برد. ضریب نفوذ، که در حال حاضر 15 درصد است، طبق گزارش MarketWatch انتظار می‌رود تا سال 2025 به 25 درصد افزایش یابد با این حال، به دلیل تأثیر منفی همه‌گیری در پنج سال آینده، پیش‌بینی می‌شود 100000 فروشگاه معمولی تعطیل شوند.

 

سخن آخر

با شیوع کرونا و گسترش استفاده از اینترنت و فضای مجازی، ضرورت و اهمیت داشتن کسب و کار اینترنتی بیش‌تر شده و شاهد آن هستیم که اکثر کسب و کارهای سنتی به دنیای اینترنت روی آورده‌اند و اکثر محصولات و خدمات خود را به صورت اینترنتی ارائه می‌کنند طبق آمار 2.14 میلیارد نفر به صورت آنلاین خرید می‌کنند به عبارتی از هر چهار نفر در اطراف شما یک نفر به صورت آنلاین خرید می‌کند. با طراحی سایت فروشگاهی به افزایش درآمد و فروش خود کمک کنید و اعتماد کاربران را جلب نمایید زیرا اگر سایت فروشگاهی مخصوص به خود را نداشته باشید حتی اگر در ارائه محصولات و خدمات با کیفیت حرف اول را بزنید دیده نخواهید شد. طراحی سایت فروشگاهی خود را به یک تیم حرفه‌ای بسپارید شرکت طراحی سایت دارکوب یکی از بهترین شرکت‌ها در زمینه طراحی فروشگاه اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ است.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز