تبدیل سایت شرکتی به فروشگاهی

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=3966

4.3/5 - (11 امتیاز)

خیلی از افرادی که صاحب یک سایت شرکتی هستند به دنبال تبدیل آن به یک سایت فروشگاهی بدون از دست دادن رتبه و جایگاه سایتشان در گوگل هستند. خیلی از کسب و کار ها ابتدا با راه اندازی یک سایت شرکتی و ارائه و معرفی محصولات خود به کاربران سعی در جذب مشتری دارند و سپس خواهان تبدیل وب سایت شرکتی خود به یک وب سایت فروشگاهی می شوند. زیرا اینگونه می توانند قدرتمندانه تر عمل کنند. این افراد با تبدیل سایت شرکتی به فروشگاهی، ضمن حفظ سئو و رتبه ی سایت خود می توانند اعتبار سایت خود را نیز نگه دارند. در اغلب اوقات تبدیل سایت شرکتی به فروشگاهی مزایای بیشتری نسبت به راه اندازی مجدد یک سایت فروشگاهی دارد.

مزایای تبدیل سایت شرکتی به فروشگاهی

  • حفظ اعتبار سایت در موتور های جستجوگر گوگل
  • حفظ لینک های قبلی و سئوی سایت
  • احتمال افزایش ترافیک برای وب سایت جدید

شکی نیست که توانایی فروش آنلاین باعث شده است تا بسیاری از مشاغل بتوانند پایدار و سودآور باشند.

مزایای داشتن سایت فروشگاهی

  1. داشتن یک بازار بزرگ

تجارت الکترونیک و داشتن یک فروشگاه آنلاین به شما این امکان را می دهد که به گستره ی وسیعی از مشتریان در سراسر کشور و دنیا دسترسی داشته باشید. مشتریان قادر خواهند بود از هر مکان و در هر زمانی اقدام به خرید کنند. به خصوص خرید کردن برای افرادی که عادت دارند با استفاده از تلفن همراه خود اقدام به خرید محصولی کنند بسیار راحت خواهد بود.

  1. پی بردن به تمایلات مشتریان از طریق پیگیری ها و تجزیه و تحلیل ها

شما به راحتی می توانید در مورد کلمات کلیدی، تجربه ی کاربر، بررسی ترافیک، پیام بازاریابی، استراتژی های قیمت گذاری و … اطلاعات به دست آورید

  1. پاسخ سریع به روند مصرف کنندگان

شما با بررسی بازار و رفتار مشتریان می توانید به سرعت به تغییر رفتار آنها پاسخ دهید و مشتریان قدیمی خود را حفظ کنید و مشتریان جدید نیز به دست آرید.

چگونه وب سایت شرکتی خود را به وب سایت فروشگاهی تبدیل کنید تا نرخ تبدیل را افزایش دهید؟

  1. از محصولات خود عکس های با کیفیت تهیه کنید

از آنجا که افراد و مشتریان نمی توانند محصولات شما را لمس کنند، شما بایستی بهترین و با کیفیت ترین عکس ها را تهیه کنید تا کاربران بتوانند با آنها در مورد ویژگی های محصولات ارتباط برقرار کنند و شک و شبهه ای برایشان باقی نماند.

بدون شک استفاده از تصاویر با کیفیت می تواند نرخ تبدیل شما را افزایش دهد. اما میزان افزایش نرخ تبدیل به نحوه ی استفاده از عکس ها و کیفیت آنها بستگی دارد.

بر اساس تحقیقات، افراد به عکس ها با سایز های مختلف به طور متفاوت عکس العمل نشان می دهند و همیشه بزرگتر بودن عکس ها به معنای بهتر بودن آنها نیست. برای استفاده از سایز مناسب برای عکس های خود بهتر است واکنش مشتریان را در این زمینه مورد مطالعه قرار دهید.

عکس ها باید با کیفیت و با نورپردازی مناسب تهیه شده باشند. همچنین بایستی پیش از بارگذاری بهینه شوند.

سایز عکس بایستی نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک باشد تا هم واضح باشد و هم زمان بارگذاری آن طولانی نشود. زمان بارگذاری طولانی می تواند در نتایج موتور های جستجوگر اثر منفی داشته باشد.

ذوم عکس بایستی خوب باشد تا کاربران بتوانند جزئیات محصول را ببینند.

عکس محصولات شما بایستی از زوایای مختلف قابل رؤیت باشد. داشتن چندین عکس با زوایای مختلف می تواند کمک کننده باشد و یا اینکه می توانید از فناوری تصویر پویا استفاده کنید و به بازدیدکنندگان این امکان را بدهید تا تصاویر را بچرخانند.

بر اساس تحقیقات، تصاویر پویا نسبت به تصاویر ایستا نرخ تبدیل را 27% بیشتر افزایش می دهند.

عکس ها باید به گونه ای باشند تا احساسات مثبت کاربران را تقویت کنند بگونه ای که بازدیدکنندگان هنگام دیدن عکس ها از آنها لذت ببرند.

عکس های بد می توانند مشتریان شما را از شما دور کنند و باعث از بین رفتن اعتبار کسب و کار شما شوند.

  1. فیلم هایی از محصولات خود را در وب سایت خود بگنجانید

استفاده از فیلم ها می تواند منجر به افزایش نرخ تبدیل شود.

شما می توانید یک فیلم زیبا را در صفحه ی اصلی وب سایت خود بارگذاری کنید که باعث هیجان بیشتر شود و یا فیلم هایی با اطلاعات بیشتر از محصولات را در صفحه ی محصولات قرار دهید تا به کاربران اطلاعات بیشتری در مورد محصولات خود بدهید.

مدت زمان فیلم ها نیز بسیار مهم هستند. آنها باید به اندازه ی کافی کوتاه باشند و اطلاعات لازم را نیز منتقل کنند. بر اساس مشاهدات، فیلم هایی با مدت زمان 2 دقیقه مناسب هستند و بین 2 تا 3 دقیقه افت قابل توجهی اتفاق می افتد و کاربران به ادامه ی دیدن فیلم های بیش از 2 دقیقه تمایلی نشان نمی دهند. فیلم های کمتر از دو دقیقه حتی می توانند جذاب تر باشند و مخاطبان بیشتری را جذب کنند.

بر اساس گزارشات، مشتریان طی همان چند ثانیه ی اول (8.2 ثانیه اول) تصمیم به خرید یک محصول را می گیرند. بنابراین بهتر است از عناصر بصری قدرتمند در ویدئوهای خود استفاده کنید تا نرخ تبدیل را افزایش دهید.

  1. بهترین شیوه های طراحی وب را دنبال کنید

یک طراحی زیبا و کارآمد به مشتریان کمک می کند تا اطلاعات لازم را در مورد محصول مورد نظر خود به دست آرند و با خیال آسوده اقدام به خرید کنند.

عناصر بصری و پردازش آنها سهم بزرگی در این زمینه و افزایش نرخ تبدیل و ایجاد تجربه ی کاربری مثبت برای مشتریان دارند.

ایجاد یک هویت بصری منسجم بین برند و طراحی وب سایت ارزش و اهمیت زیادی دارد. اینکار باعث ایجاد اعتبار برای کسب و کار شما و همچنین خلق تجربه ی کاربری مثبت برای مشتریانتان می شود.

در تبدیل وب سایت شرکتی به وب سایت فروشگاهی شما می توانید همان طراح قبلی با همان گرافیک قبلی را داشته باشید و یا یک طرح جدید را برای وب سایت خود جایگزین کنید.

برای ایجاد یک وب سایت فروشگاهی می توانید از سیستم مدیریت محتوای وردپرس کمک بگیرید تا با نصب افزونه های مختلف وب سایت شرکتی خود را به یک وب سایت فروشگاهی تبدیل کنید. همچنین در این سیستم مدیریت محتوا به راحتی می توانید موجودی محصولات و انبار خود را کنترل کنید و امکان پرداخت آنلاین را نیز در وب سایت خود برای سهولت کار برای کاربران ایجاد نمایید.

خلاصه

راه های زیادی برای تبدیل وب سایت شرکتی به وب سایت فروشگاهی وجود دارد، اما چیزی که مهم است این است که تجربه ی کاربر را همیشه بایستی در اولویت کار قرار دهید. زیرا شما این کار را برای آنها انجام می دهید.

سپس طرح سایت شما باید با برند شما منسجم و سازگار باشد. این موضوع باعث افزایش اعتبار کسب و کار شما می شود. در مجموع رعایت نکات گفته شده می تواند باعث افزایش نرخ تبدیل شود.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز