ترفندهای طراحی سایت برای بهتر شدن وب سایت

نوشته شده توسط خانم بربروشان

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=9967

آموزش طراحی اپلیکیشن موبایل با React Native
5/5 - (1 امتیاز)

در دنیای مدرنیته امروز با پیشرفت روز افزون تکنولوژی، تحولات بسیار گسترده ایی در انجام فعالیت هایی همچون خرید و فروش رخ داده است، و فضای اینترنت به عنوان بستر اصلی برای انجام این گونه فعالیت ها تبدیل گشته است. از سوی دیگر نیز، اغلب مردم به دلیل صرفه جویی در وقت و هزینه ترجیح می دهند برای برطرف کردن نیاز های خود از این فضا استفاده کنند، به طوری که تجارت الکترونیک روز به روز در نزد مردم محبوب تر از قبل می شود.

در راستای همین تغییرات، بسیاری از کسب و کارها و مشاغل در حوزه های گوناگون برای افزایش بازدهی و جذب مخاطبان بیشتر از طریق بستر اینترنت به صورت مجازی و آنلاین فعالیت می کنند. در این میان یکی از راه هایی که می تواند باعث ارتقا و حضور پررنگ تر این کسب و کارها در فضای اینترنت باشد داشتن وب سایت است. وب سایت ها بر اساس کاربردشان انواع مختلفی دارند و کسب و کارها بر اساس خدماتی که ارائه می دهند و هدفشان از حضور در فضای مجازی از آن ها بهره می برند. به عنوان مثال، وب سایت های فروشگاهی مناسب کسب و کارهایی است که هدفشان فروش محصولات و تبلیغ برند ها می باشد و شرکت ها نیز برای اطلاع رسانی و معرفی فعالیت کاری خود می توانند از وب سایت های شرکتی استفاده کنند.
اما نکته ی مهمی که باید به آن توجه داشت این است که امروزه میلیون ها وب سایت با کاربری های گوناگون در سراسر جهان وجود دارد و به دلیل بازار رقابتی آنلاینی که در بستر اینترنت حکم فرماست رقابت در این عرصه روز به روز سخت‌تر می‌شود. بنابراین صرفا وجود وب سایت باعث موفقیت کسب و کارها نخواهد شد و آن ها برای بقا در این عرصه رقابتی و پیشی گرفتن از سایر رقبا باید به مواردی دیگری نیز بیاندیشند.
کسب و کارها بعد از تصمیم به ادامه فعالیت در فضای آنلاین و تصمیم برای داشتن وب سایت باید طراحی مناسب و بهینه سازی سایت را اولویت اولشان قرار دهند. در واقع کلید موفقیت در این حوزه، طراحی سایت، رعایت اصول سئو و تولید محتوای مناسب با توجه به نیازها و خواسته‌های مشتریان می باشد. در ادامه این مقاله به معرفی و بررسی چندین راهکار که باعث بهبود عملکرد وب سایت ها و تقدم گرفتن آن ها از میان سایر رقبا در فضای آنلاین خواهد شد، خواهیم پرداخت.

ترفندهای کاربردی طراحی سایت

یکی از ویژگی های بسیار مهم یک وب سایت موفق که به عنوان مهم ترین فاکتور تعیین کننده اعتبار یک سایت نیز در نظر گرفته می شود، طراحی جذاب و کاربردی آن با رعایت اصول طراحی است. طراحی حرفه ای و اصولی سایت از آن جایی اهمیت دارد که هنگامی که کاربر از وب سایت شما بازدید می کند شما تنها حدود 5 ثانیه فرصت دارید تا وی را متقاعد سازید که به بررسی بیشتر بپردازد و سایت را بلافاصله ترک نکند. بنابراین برداشت اولی که در ذهن کاربران با توجه نوع طراحی سایت، نسبت به کسب و کار شما شکل می گیرد بسیار حائز اهمیت است.
اغلب کاربران تنها حدود 20 درصد از محتویات سایت شما را می خوانند و اگر وب سایت شما از طراحی بصری مناسبی برخوردار نباشد، به طور مثال اگر بیش از حد شلوغ و بدون پیام و هدف دقیقی باشد، آن را بلافاصله ترک می کنند. کمبود ترافیک سایت و یا نرخ پرش بالا (به تعداد کاربرانی که بدون انجام هیچگونه عمل خاصی سایت را ترک می کنند نرخ پرش می گویند.) می تواند نتیجه طراحی ضعیف وب سایت باشد. به همین دلیل اغلب صاحبان کسب و کارها و مشاغل برای افزایش بازدهی بیشتر، مسئولیت طراحی یک سایت حرفه ایی را به شرکت های طراحی وب سایت می سپارند. کارشناسان حاضر در این شرکت ها از بهترین شیوه های طراحی وب استفاده می کنند تا با ایجاد رابط کاربری مناسب، باعث افزایش اعتبار و بازدهی تجارت مورد نظر شوند.
دقیقا همان کاری که طراحان مجرب و با سابقه شرکت طراحی وب سایت دارکوب برای وب سایت شما عزیزان انجام می دهند. کارشناسان ما در شرکت دارکوب با تجربه و مهارت خود می توانند نیازهای وب سایت شما را شناسایی کنند و با طراحی مناسب و حرفه ایی در جهت ارتقا و موفقیت هرچه بیشتر آن بکوشند.
در ادامه این مقاله به معرفی و بررسی چندین ترفند طراحی وب سایت که می تواند باعث بهبود عملکرد سایت، افزایش ترافیک و حتی کسب رتبه بهتر در نتایج صفحات موتورهای جستجو نظیر گوگل شود، می پردازیم.

سایت خود را سریع تر بارگذاری کنید

زمان بارگذاری سایت یک فاکتور بسیار مهم در افزایش ترافیک سایت می باشد. امروزه اغلب کاربران صبر و حوصله کافی جهت انتظار کشیدن برای بارگذاری سایت مورد نظرشان را ندارند و اگر سایتی که می خواهند از آن بازدید کنند در عرض چند ثانیه لود نشود لحظه ای برای خروج از آن تعلل نمی کنند. سرعت سایت علاوه بر افزایش ترافیک و جذب کاربران عامل مهمی در رتبه بندی سایت توسط موتورهای جستجو می باشد، به طوری که هرچه سرعت بارگذاری سایت پایین تر باشد منجر به کسب رتبه های پایین تری در صفحات نتایج موتورهای جستجو می شود. به منظور جلوگیری از این اتفاقات باید سایت شما در مدت زمان حداکثر 3 ثانیه بارگذاری شود. در اینجا به معرفی چند راهکار می پردازیم که می تواند باعث افزایش سرعت و کاهش نرخ پرش سایت شما شود.

  • بهینه سازی تصاویر: در صورت استفاده از تصاویر باید از عکس هایی با اندازه و حجم مناسب استفاده شود، چرا که در صورت استفاده از تصاویر با اندازه و کیفیت بالا سرعت سایت به شدت کاهش پیدا خواهد کرد.
  • کاهش افزونه ها: در صورت داشتن سایت هایی که از سیستم مدیریت محتوا همچون وردپرس استفاده می کنند باید پلاگین های اضافی را حذف کرد و یا تعداد آن ها را تا جای ممکن کاهش داد.
  • استفاده از شبکه تحویل محتوا (content delivery network) یا CDN :CDN همانطور که از اسمش پیداست یک شبکه توزیع محتواست که از سرورهای پروکسی و مراکز داده شان تشکیل شده است. این سرورها در مناطق مختلف جغرافیایی قرار می گیرند و انواع محتوا مانند ویدیو، برنامه های نرم افزاری و … را با بالاترین کیفیت و سرعت به کاربرانی که در نزدیکی این نقاط جغرافیایی قرار دارند می رسانند. در واقع استفاده از این شبکه تحویل محتوا در نهایت باعث افزایش سرعت دسترسی به اطلاعات و کاهش زمان بارگذاری صفحات سایت می شود.
  • انتخاب هاست مناسب: انتخاب صحیح نوع سرور، هاست و خدمات هاست تا حد زیادی از کاهش سرعت سایت جلوگیری می کند. به طور مثال یکی از عوامل کندی بارگذاری صفحات سایت استفاده از هاست اشتراکی و یا استفاده از سرویس های ارزان قیمت می باشد. بنابراین انتخاب درست سرویس خدمات میزبانی بسیار حائز اهمیت است.
  • فشرده کردن کدهای استفاده شده در وب سایت (HTML, CSS, and JavaScript): فشرده کردن فایل های javascript،css ،html باعث کم شدن حجم نهایی وب سایت و در نتیجه بهبود سرعت بارگذاری سایت خواهد شد. برای فشرده کردن این فایل ها میتوان از قابلیت Gzip Compression استفاده نمود. این روش با حذف کامنت ها و سطرهای خالی بین کدها تا حد ممکن فایل ها را فشرده تر می کند.

از ریسپانسیو بودن سایت خود مطمئن شوید

در طی چند سال گذشته، مردم شروع به استفاده بیشتر از تلفن همراه خود و دستگاه های دیگر برای مرور وب کرده اند، به طوری که امروزه تعداد فزاینده ایی از کاربران به جای لپ تاپ و رایانه از طریق تلفن های همراه و تبلت به صفحات وب دسترسی دارند. بنابراین ریسپانسیو یا واکنش گرا بودن سایت عاملی بسیار مهم و ضروری است. ریسپانسیو بودن در واقع نشان دهنده انعطاف پذیری سایت نسبت به دستگاه هایی که به آن دسترسی دارند می باشد و بدین معناست که نمایشگر اطلاعات و محتویات صفحات سایت شما، بسته به اندازه صفحه نمایش دستگاه کاربر به صورت خودکار تغییر می کند. علاوه بر این الگوریتم گوگل در سال های گذشته به گونه ایی تغییر کرده است که هنگام جستجوی کاربران از طریق تلفن همراه، سایت هایی که واکنش گرا هستند در اولویت بالاتری نسبت به سایت های عادی برای نمایش می باشند. بنابراین، اگر وب‌سایت خود را دارید، احتمالاً تا به حال یک نسخه واکنش‌گرا از آن ایجاد کرده‌اید، درغیر این صورت وقت آن رسیده است که این کار را انجام دهید. طراحی ریسپانسیو از نظر سئو برای وب سایت شما معجزه می کند و به شما کمک می کند در صفحات نتایج موتور جستجو جایگاه بالاتری داشته باشید.

از ناوبری ساده (Easy Navigation) استفاده کنید

یکی از عوامل مهمی در طراحی سایت باید مد نظر قرار داده شود، ناوبری سایت (Website Navigation) است. ناوبری سایت مسیر حرکت کاربران در سایت را مشخص می کند و به آن ها کمک می کند که به صفحه و یا قسمت مورد نظر خود هدایت شوند. یک ناوبری سایت خوب باعث می شود وب سایت شما منظم تر به نظر برسد و از پیچیدگی کمتری در رابط کاربری برخوردار باشد. طبق گفته گذشتگان “صبر داشتن یک موهبت است”، اما متاسفانه این موهبت در دنیای دیجیتالی امروز به دست فراموشی سپرده شده است. هنگامی که کاربران از سایت شما بازدید می کنند تمایل دارند تمام اطلاعات مورد نظرشان را در سریع ترین زمان ممکن به دست آوردند، از این جهت استفاده از ناوبری آسان در سایت باعث می شود که کاربران از سردرگمی هنگام بازدید از سایت شما نجات پیدا کنند و در کوتاه ترین زمان ممکن به آن چه که می خواهند برسند. این کاهش سردرگمی و نظم و دقت بیشتر باعث می شود که کاربران برای بررسی بیشتر صفحات و مطالب دیگر سایت ترغیب شوند و مدت زمان بیشتری را در سایت سپری کنند، که این امر باعث کاهش نرخ پرش و بهبود ترافیک سایت می شود. در ادامه به معرفی چندین روش برای داشتن یک ناوبری ساده می پردازیم.

  • نوار منوی سایت شما باید به صورت افقی در بالای هر صفحه قرار گیرد.
  • نوار جستجو برای دسترسی راحت تر باید در بالای هر صفحه قرار گیرد.
  • لوگوی شرکت شما باید در گوشه سمت راست بالای هر صفحه قابل مشاهده باشد. باید قابل کلیک باشد و به صفحه اصلی پیوند داده شود.
  • قسمت فوتر باید در زیر صفحات قرار گیرد و لازم است حاوی اطلاعات تماس شرکت شما و دکمه‌هایی که به صفحات مختلف رسانه‌های اجتماعی شما پیوند داده می شوند، باشد.

از تصاویر به صورت بهینه و عاقلانه استفاده کنید

استفاده بیش از حد از تصاویر به هنگام طراحی سایت ممکن است برای کاربران آزار دهنده باشد. اما زمانی که تصاویر با کیفیت بالا، به صورت استراتژیک استفاده می‌شوند، می توانند نشان دهنده هدف کسب و کار شما در سایت باشند. به همین دلیل بهتر است به جای استفاده از تصاویر آرشیوی و استوک، از تصاویر واقعی محصولات، اعضای تیم و فضایی که در آن کار می کنید استفاده کنید، چرا که قرار دادن این گونه تصاویر در سایت باعث جلب اعتماد هرچه بیشتر مخاطبان خواهد شد. تصاویر استوک ممکن است که از کیفیت بالایی برخوردار باشند و در هزینه های عکاسی اختصاصی صرفه جویی کنند، اما استفاده از این عکس ها باعث می شود دیگر سایت شما منحصر به فرد نباشد و باعث احساس عدم اعتماد کاربران شود.

راهکارهای ذکر شده در بالا تنها بخشی از ترفند های موجود در طراحی سایت است که باعث می شود یک سایت حرفه ایی و جذاب به نظر برسد. شما عزیزان می توانید برای داشتن سایتی با طراحی حرفه ایی به شرکت طراحی سایت دارکوب مراجعه نمایید. طراحان شرکت دارکوب با سابقه 18 ساله ای که در امر طراحی و راه اندازی وب سایت های حرفه ای دارند مطمئن خواهند شد که سایت شما از کیفیت و عملکرد بالایی برخوردار خواهد بود. در پایان شما می توانید علاوه بر خدمات طراحی سایت، از خدمات دیگری مانند بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ و همچنین بهینه سازی سایت بر اساس اصول فنی سئو نیز بهره ببرید. کارشناسان ما در شرکت دارکوب به صورت حضوری یا آنلاین و کاملا رایگان آماده مشاوره به شما عزیزان خواهند بود.

چرا امروزه اغلب کسب و کارها فعالیت خود را در فضای مجازی ادامه می دهند؟

به دلیل گسترش استفاده از اینترنت در دهه های اخیر، تمایل مردم برای انجام کارهای حضوری و فیزیکی روز به روز کمتر از گذشته می شود و ارجحیت آن ها برای انجام کارهای شخصی شان نظیر خرید کردن، استفاده از اینترنت و جستجو در وب سایت های گوناگونی مانند فروشگاه های اینترنتی است. با توجه به این موضوع کسب و کارهای گوناگون به منظور افزایش فروش و بازدهی خدمات و محصولات خود به جای ادامه فعالیت خود به روش های سنتی، به فضای مجازی و آنلاین روی آورده اند و از طریق این بستر به فعالیت خود ادامه می دهند.

چرا طراحی سایت مهمترین عامل تعیین کننده اعتبار وب سایت است؟

هنگامی که کاربران از سایت شما بازدید می کنند، شما تنها چند ثانیه زمان دارید تا توجه آن ها را جلب کنید و آن ها را برای دیدن سایر صفحات سایت ترغیب کنید. بنابراین اولین برداشت از سایت در نگاه مخاطبان بسیار مهم است. چرا که انسان ها ذاتا موجودات بصری می باشند و توجه شان به چیزهایی که به خوبی طراحی شده باشد جلب می شود و بر اساس آنچه می بینند به آن ها ارزش و اعتبار می دهند. از همین جهت داشتن طراحی چشم نواز و با رعایت تکنیک های طراحی و به کارگیری مناسب المان و رنگ ها باعث جلب توجه مخاطب و ترغیب وی برای بازدید بیشتر از سایت می شود.

چه راهکارهایی برای افزایش سرعت بارگذاری وب سایت وجود دارد؟

از آنجایی که سرعت بارگذاری سایت یکی از عوامل مهم در جذب و افزایش مخاطبان می باشد و در صورت لود نشدن به موقع سایت باعث افزایش نرخ پرش می شود، شناختن راهکارایی که باعث افزایش سرعت سایت می شوند بسیار حائز اهمیت می باشد. به منظور افزایش سرعت سایت در اولین اقدام باید از عکس هایی با حجم و اندازه مناسب مناسب استفاده کرد چرا که عکس هایی که کیفیت و حجم بالایی دارند مدت زمان بیشتری برای بارگذاری نیاز دارند که در نتیجه باعث کاهش سرعت می شوند. بهینه سازی صفحه اصلی، فشرده کردن فایل های HTML, CSS, and JavaScript با متد Gzip Compression و انتخاب سرور میزبانی مناسب از دیگر راهکارهای افزایش سرعت سایت می باشند.

ریسپانسیو بودن چه تاثیری در سئوی سایت دارد؟

امروزه بیشتر بازدید از صفحات وب و سایت های مختلف از طریق تلفن همراه انجام می گیرد و استفاده از لپ تاپ و کامپیوتر محبوبیت کمتری پیدا کرده است. به همین دلیل برای افزایش ترافیک وب سایت، واکنش گرا بودن بسیار مهم و ضروری است . ریسپانسیو بودن در بهینه سازی سئوی سایت نیز نقش بسیار کلیدی دارد، چرا که الگوریتم گوگل به گونه ایی تغییر کرده است که در صفحات نتایج جستجو ابتدا سایت های واکنش گرا لیست می شوند سپس بقیه سایت ها. گوگل به حدی روی ریسپانسیو بودن سایت ها تاکید دارد تا جایی که در سال 2015 سایت هایی را که واکنش گرا و سازگار با موبایل و سایر دستگاه ها نبود را جریمه کرد. پس یکی از عوامل مهمی که هنگام طراحی سایت باید آن را مد نظر قرار داد ریسپانسیو بودن آن است.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز