طراحی آنلاین شاپ و به کارگیری هوش مصنوعی: بهینه سازی فرآیند فروش

نوشته شده توسط فائزه محمودی فرد

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=15312

5/5 - (5 امتیاز)

از زمانی که هوش مصنوعی به حوزه ی بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ وارد شده است تغییراتی را در روند کسب و کارهای اینترنتی و فروشگاه های آنلاین ایجاد نموده است.

امروزه به کارگیری هوش مصنوعی در بازاریابی و فروش روبه افزایش است. در واقع صاحبان کسب و کارها از هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار اساسی برای پیشرفت در بازار رقابتی استفاده می کنند.

طراحی آنلاین شاپ و به کارگیری هوش مصنوعی: بهینه سازی فرآیند فروش

با استفاده از هوش مصنوعی بهتر می شود سلیقه و علاقمندی های مشتری ها را شناخت و از الگوهای خرید آن ها آگاه شد، این کار باعث می شود خدمات بهتری را به مشتری های خود ارائه دهید که این خود نیز باعث افزایش رضایت مشتری ها و در نتیجه افزایش درآمد شما می شود.

هوش مصنوعی بر اساس ربات های نرم افزاری و سخت افزاری کار می کند و باعث بهبود وضعیت کسب و کارها از لحاظ کاهش هزینه و جذب کاربر می شود. برای طراحی وب سایت های فروشگاهی می توانید از هوش مصنوعی استفاده نمایید. در این مقاله قصد داریم در مورد طراحی آنلاین شاپ و به کارگیری هوش مصنوعی برای بهینه سازی فرآیند فروش صحبت نماییم.

استفاده از هوش مصنوعی در طراحی سایت

امروزه هوش مصنوعی به یکی از مهم ترین مسائل در تجارت تبدیل شده و در بسیاری از اپلیکیشن ها وارد شده است. طراحی و توسعه سایت به سمت آسان تر شدن حرکت کرده، تکنولوژی ها و نرم افزارهای مختلفی به بازار معرفی شده که به طراحان سایت کمک می کنند تا در زمان کمتری سایت های جذاب و پویا را در انواع مختلف بسازند.

همه ی کسب و کارها بخصوص سایت های فروشگاهی برای توانایی رقابت با رقبا باید مطابق با آخرین تکنولوژی های وب پیش بروند. استفاده از هوش مصنوعی در طراحی وب سایت یکی از جدیدترین تکنولوژی ها در این زمینه است. در ادامه برخی از کاربردهای هوش مصنوعی در طراحی وب سایت را معرفی می کنیم:

  • بهینه تر کردن توسعه سایت: با استفاده از هوش مصنوعی نرم افزارها و ایزارهایی ساخته شده اند که به جای توسعه دهنده کدنویسی می کنند این نرم افزارها قادرند کدهای توسعه دهنده را کامل کنند. هوش مصنوعی می تواند برای طراحی سایت به طراح و توسعه دهنده پیشنهاد دهد.
  • بهتر نمودن تجربه ی کاربری سایت: با ورود در بعضی از سایت ها پیغامی به شما نمایش داده می شود که از شما می خواهد اگر سوالی دارید بپرسید تا به شما کمک کند تا زودتر به هدف خود برسید. ممکن است این به یک پشتیبانی پس از خرید برای شما تبدیل شود. در واقع این یک چت بات است که با استفاده از هوش مصنوعی ساخته شده و یاد گرفته که چگونه شما را راهنمایی کند.
  • کمک به بازاریابی و فروش سایت های فروشگاهی: کسب و کارها نباید اجازه خروج مشتری بدون خرید از سایت را بدهند برای این کار لازم است بودجه ی مشتری و عادات خرید آن ها را بدانید و بر اساس آن بازریابی کنید. بنابراین به یک سری داده و اطلاعات نیاز دارید. هوش مصنوعی در سایت این کار را انجام می دهد به این شکل که رفتار کاربران را جمع آوری و تحلیل می کند و نتیجه را در اختیار بازاریاب قرار می دهد.

آنلاین شاپ چیست؟

امروزه دیگر کسب و کارهای سنتی نمی تواند باعث کسب درآمد بیشتر برای شما شود. در صورتی که تمایل دارید از رقبای خود سبقت بگیرید بهتر است به فکر راه اندازی یک آنلاین شاپ برای کسب و کار خود باشید. آنلاین شاپ یک فروشگاه اینترنتی به صورت آنلاین و مجازی است که با استفاده از آن می توانید سریع تر به سود برسید.

امروزه با توجه به درگیری زیاد مردم ترجیح می دهند خرید های خود را به صورت آنلاین انجام دهند. بنابراین ایجاد آنلاین شاپ می تواند برای شما بسیار مفید باشد. در ادامه مزیت ها و معایب آنلاین شاپ را بیان می کنیم:

  • یکی از مهم ترین مزیت های آنلاین شاپ این است که شما بدون این که به یک مغازه یا مکان فیزیکی احتیاج داشته باشید می توانید به صورت اینترنتی و در فضای آنلاین محصولات و خدمات خود را معرفی کرده و در معرض دید قرار دهید.
  • با آنلاین شاپ شما هیچ گونه محدودیت زمانی ندارید بنابراین مشتری ها و کاربران می توانند هر زمانی که تمایل داشتند از محصولات شما خریداری نمایند. که این بسیار برای شما خوب است زیرا در هر زمانی می توانید به سود برسید بدون این که با مشتری صحبتی کنید.
  • در راه اندازی آنلاین شاپ باید صبور باشید زیرا رسیدن به سود زمانبر است و نباید انتظار داشته باشید با راه اندازی آن بلافاصله به سود برسید.
  • لازم است حتما برای راه اندازی آنلاین شاپ در رابطه با این موضوع مطالعه نمایید و حتما اطلاعات خود را در مورد اصول بازاریابی دیجیتالی افزایش دهید. در صورتی که با این اصول آشنایی نداشته باشید خیلی زود مشتری های خود را از دست می دهید زیرا آنلاین شاپ های زیادی در رقابت با شما هستند.
  • لازم است حتما روابط عمومی قوی ای داشته باشید و بتوانید بسیاری از محصولات را به طور مستقیم از تولید کننده خریداری نمایید تا هم بتوانید سود ببرید هم این که مطمئن شوید که محصول خوب و با جنس اصل را به مشتری داده اید.

روش های راه اندازی آنلاین شاپ

برای راه اندازی آنلاین شاپ دو روش را بیان می کنیم یکی راه اندازی آنلاین شاپ با استفاده از شبکه های اجتماعی و دیگری ایجاد یک آنلاین شاپ به کمک طراحی سایت. همانطور که می دایند صفحه های زیادی در شبکه های اجتماعی وجود دارند که مشغول بازاریابی و فروش محصول هستند. اما شبکه های مجازی امنیت کافی را ندارند زیرا گاهی اوقات ممکن است از دسترس مدیر و مشتری خارج شوند.

اما بهترین روش برای راه اندازی آنلاین شاپ، طراحی سایت می باشد. وب سایت ها هم دارای امنیت کافی هستند هم این که با استفاده از یک سایت به راحتی می توان به مشتری ها رسیدگی کرد. با استفاده از سئو و بهینه سازی نیز می توانید سایت خود را ارتقاء دهید.

یکی از مهم ترین مزیت های طراحی آنلاین شاپ عدم نیاز به سرمایه ی زیاد است. با استفاده از آنلاین شاپ مردم می توانند به راحتی و در هر زمان و مکانی سفارش خود را در سایت شما ثبت نمایند. افزون بر این، با پیشرفت تکنولوژی بسیاری از نرم افزارهای طراحی فروشگاه اینترنتی به بازار آمده اند که کار را برای طراحی یک آنلاین شاپ بسیار ساده تر کرده اند.

هزینه راه اندازی آنلاین شاپ

یکی از دلایلی که باعث می شود افراد به سمت راه اندازی آنلاین شاپ بروند هزینه راه اندازی آنلاین شاپ است. یکی از روش هایی که برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی استفاده می شود برنامه نویسی برای طراحی سایت است. یکی از مزیت های این روش امکان اضافه نمودن هر نوع امکاناتی به وب سایت با استفاده از کدنویسی می باشد و همچنین یک سایت فروشگاهی کدنویسی شده دارای حجم بسیار کمی می باشد.

هزینه ی راه اندازی فروشگاه اینترنتی با استفاده از این روش بسیار بالا بوده و به زمان زیادی نیاز دارد بعلاوه هزینه ی نگهداری و ارتقاء سایت هایی که به وسیله ی کدنویسی ساخته شده اند بالاست و لازم است ماهانه مبلغی را برای پشتیبانی سایت پرداخت نمایید.

قالب فروشگاهی آنلاین شاپ

یکی از قابلیت های جالب سیستم مدیریت محتوای وردپرس امکان ساخت فروشگاه اینترنتی با استفاده از افزونه های فروشگاهی آن است. با استفاده از نصب افزونه فروشگاه ساز و نصب یک قالب فروشگاهی حرفه ای برای آنلاین شاپ می توانید یک سایت حرفه ای برای فروش محصولات خود داشته باشید.

در واقع قالب های حرفه ای با امکان ایجاد هماهنگی با فروشگاه سازهای رایگان وردپرس مانند افزونه ووکامرس می توانند یک فروشگاه کامل با قابلیت سفارشی سازی نامحدود ایجاد نمایند. با استفاده از نصب قالب  فروشگاهی وردپرس حرفه ای می توانید هر نوع تغییری را در سایت خود ایجاد نمایید. بنابراین لازم است بهترین قالب فروشگاهی وردپرس را برای ساخت سایت فروشگاهی خود انتخاب نمایید.

از آنجا که قالب های فروشگاهی در سال های اخیر با امکانات متنوعی ساخته شده اند و در میان طراحان دارای جایگاه ویژه ای هستند این قالب ها با سلیقه ی کاربران ساخته شده و دارای طرفداران زیادی هستند. شما می توانید هر نوع قالب سایت مانند قالب سایت فروشگاهی لوازم آرایشی، قالب سایت لوازم ورزشی و یا انواع قالب دیگر را از وب سایت شرکت دارکوب خریداری نمایید. در این قسمت قصد داریم ویژگی مشترک بهترین قالب های فروشگاهی ایرانی را معرفی کنیم:

  • قالب های فروشگاهی ایرانی دارای قابلیت بروزرسانی به طور منظم و به صورت رایگان را دارند.
  • این قالب ها دارای خدمات پشتیبانی رایگان هستند.
  • به صورت ریسپانسیو یا واکنشگرا طراحی شده اند.
  • به راحتی قابل نصب بر روی کامپیوتر هستند.
  • ضمانت بازگشت وجه در صورت مغایرت محصول با ویژگی ها را دارند.

طراحی سایت فروشگاهی بهینه

یکی از مهم ترین سایت ها برای رسیدن به فروش بیشتر محصولات راه اندازی سایت فروشگاهی است. یکی از مهم ترین مسائل در طراحی وب سایت فروشگاهی بهینه بودن آن است. در ادامه ویژگی های طراحی سایت فروشگاهی بهینه را شرح می دهیم:

  • سرعت بالای سایت: یکی از نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی سرعت آن می باشد. در صورتی که سرعت سایت بالا باشد مشتری ها می توانند سریعا به قسمت های مختلف سایت بروند و به راحتی محصولات مورد نظر خود را خریداری نمایند. ولی اگر سرعت سایت مناسب نبوده و پایین باشد مشتری از آن سایت خسته می شود و به زودی آن را ترک می کند. بنابراین برای افزایش اعتبار سایت لازم است سایت سرعت مناسبی داشته باشد.
  • طراحی ظاهر مناسب: یکی دیگر از نکات مهم برای سایت های فروشگاهی ظاهر سایت می باشد. زمانی که کابران وارد وب سایتی می شوند ابتدا با ظاهر آن مواجه می شوند. در صورتی که وب سایت دارای ظاهر زیبایی باشد کاربران جذب آن می شوند و مخاطبان بیشتری به آن سایت می روند. بنابراین طراحی لوگوی خاص می تواند باعث جذب مشتری شود. وب سایت هایی که معتبر نیستند ظاهر مناسبی ندارند.
  • سئو و بهینه سازی: یکی دیگر از نکات مهمی که در طراحی سایت فروشگاهی دارای اهمیت است، سئو قدرتمند و بهینه سازی سایت است. سئو قوانین مختلفی دارد که این قوانین را الگوریتم های گوگل می شناسند. بنابراین طراحان وب سایت باید حتما این قوانین را بشناسند تا بتوانند سایتی بهینه شده مطابق با الگوریتم ها گوگل بسازند و رتبه ی سایتشان بالا برود. در حقیقت بهینه سازی آنلاین شاپ یک اصل مهم در هر فروشگاه اینترنتی محسوب می شود.
  • سایت فروشگاهی بهینه: یکی دیگر از نکاتی که در طراحی سایت فروشگاهی باید به آن توجه کنیم بهینه سازی سایت می باشد. اگر یک سایت بهینه سازی نشده باشد در گوگل رتبه ای به دست نمی آورد. در واقع موتور جست و جوی گوگل برای این که هر یک از وب سایت ها را در نتایج اولیه نشان دهد به بهینه سازی آن ها توجه می کند. سایت هایی که بهینه سازی می شوند دارای استانداردهای سئو هستند. این باعث می شود تا در کمترین زمان سایت ها ربته بالایی را به دست بیاورند.
  • مدیریت مشتری ها در سایت فروشگاهی: یکی دیگر از مهم ترین نکات در سایت های فروشگاهی مدیریت مشتری ها می باشد. سایت ها با توجه به خدماتی که ارائه می دهند مشتریان مخصوص به خود را دارند بنابراین لازم است برای مدیریت نمودن میزان مشتری های خود در وب سایت، قوانین مشخص شده را در نظر بگیرید تا بتوانید رضایت آن ها را به دست بیاورید. یکی از مهم ترین نکات در طراحی سایت های فروشگاهی به دست آوردن رضایت مشتری ها می باشد.
  • ریسپانسیو بودن: یکی دیگر ویژگی های مهم سایت های فروشگاهی ریسپانسیو یا واکنشگرا بودن آن ها می باشد. امروزه بسیاری ار افراد با استفاده از گوشی های هوشمند خود در وب سایت ها ی مختلف جست و جو می کنند در صورتی که یک سایت ریسپانسیو نباشد در گوشی ها به خوبی نمایش داده نمی شود و این باعث می شود ترافیک آن سایت پایین بیاید و در نتیجه مشتری های خود را از دست بدهد. پس برای طراحی سایت های فروشگاهی لازم است به این نکته توجه نموده و سایت خود را به صورت ریسپانسیو بسازید.
  • پشتیبانی از درگاه پرداخت: از دیگر نکات مهم در طراحی سایت های فروشگاهی که باید به آن توجه نمایید پشتیبانی از درگاه پرداخت می باشد. در صورتی که یک سایت فروشگاهی از درگاه پرداخت پشتیبانی نکند مشتری های خود را از دست می دهد. لازم است مشتری برای خرید اینترنتی به بخش پشتیبانی وارد شود وخرید خود را تکمیل نماید. همچنین باید برای خرید اینترنتی هر یک از محصولات در سایت فروشگاهی سبد خرید قرار دهید.

فاکتورهای طراحی سایت فروشگاهی

امروزه کسب و کارهایی موفق می شوند که وب سایت آن ها بهینه سازی شده باشد و دارای سرعت باشد در ارائه ی کالا و خدمات. عوامل فنی زیادی در موفق شدن یک وب سایت فروشگاهی موثر هستند. در ادامه برخی از مهمترین فاکتورهای طراحی سایت فروشگاهی را بیان می کنیم:

  • نوع و اندازه ی فونت های وب سایت: یکی از فاکتورهایی که در جذب کابر می تواند موثر باشد نوع و اندازه ی فونت های وب سایت می باشد. در هنگام طراحی سایت لازم است به کاربر پسند بودن و جذاب بودن فونت سایت توجه نمایید. در صورتی که فونت سایت شما خیلی کوچک باشد باعث می شود کاربران هنگام خواندن مطالب اذیت شوند و همین مساله می تواند باعث نارضایتی کاربر از سایت شما شود. بنابراین بهتر است در انتخاب نوع و اندازه ی فونت دقت نمایید.
  • سامان دهی بخش نظرات وب سایت فروشگاهی: معمولا کاربران قبل از این که اقدام به خرید اینترنتی کنند مایلند نظرات مشتری ها را در مورد آن محصول مطالعه نمایند تا با آگاهی بیشتر محصول را خریداری کنند لذا بهتر است بخش نظرات وب سایت را سامان دهی کنید.
  • خدمات پس از فروش: یکی از فاکتورهایی که باعث می شود مشتری ها نسبت به سایت شما وفادار شوند امکان پشتیبانی آنلاین یا آفلاین از سایتتان است. در واقع این کار نشان می دهد که شما همراه مشتری هستید و در صورت ایجاد مشکل مشتری می تواند از شما کمک بخواهد و شما نیز می توانید به او کمک نمایید.
  • داینامیک بودن سایت: داینامیک در لغت به معنای پویا و متحرک است. یک وب سایت داینامیک امکان توسعه و بهبود دارد. در وب سایت های فروشگاهی برتر از قالب داینامیک استفاده می شود. در این سایت ها مطالب و خدمات مختلفی به کاربران نمایش داده می شود و این خدمات یا پیشنهادات هر بار قابلیت جایگزین شدن با مطالب جدید را دارند. در واقع نمایش مطالب و جدید در وب سایت یکی از تکنیک های مفید برای جذابیت سایت در جذب مشتری می باشد.
  • سرعت بالا: از مهم ترین فاکتور ها در وب سایت های فروشگاهی سریع لود شدن سایت می باشد. در صورتی که سرعت یک سایت فروشگاهی پایین باشد کاربران آن را ترک می کنند و به سراغ وب سایت های فروشگاهی دیگر می روند. مساله سرعت بسیار مهم است چرا که ممکن است برای چند ثانیه دیر لود شدن یک تصویر، کاربر سایت شما را ترک کند. بنابراین برای افزایش سرعت در سایت باید توجه نمایید که قالب سایت سنگین نباشد، برنامه نویسی بهینه باشد، حجم تصاویر و فیلم ها کم باشد، از پلاگین های اضافه استفاده نشود و … .
  • اصالت فروشنده و کالا: از دیگر فاکتورهای مهم در طراحی سایت فروشگاهی اصلت فروشنده و قابل اطمینان بوده او می باشد. او نباید اطلاعات بانکی مشتری ها را سرقت کند و اطلاعات هویتی مشتری ها را در اختیار افراد دیگر قرار ندهد. علاوه بر این مساله ی کیفیت محصول بسیار مهم است به این صورت که محصول در زمان مناسب و با بسته بندی با کیفیت به دست مشتری برسد و کالای خریداری شده توسط مشتری دارای اصالت باشد.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد طراحی آنلاین شاپ و به کارگیری هوش مصنوعی برای بهینه سازی فرآیند فروش صحبت نمودیم. با توجه به مطالب بیان شده از آن جا که هوش مصنوعی روز به روز در حال پیشرفت است و در حال جایگزینی با روش های پیشین است لذا لازم است حتما برای پیشرفت در کسب و کار خود و توانایی رقابت با رقبا حتما از هوش مصنوعی استفاده نمایید.

شرکت طراحی سایت دارکوب توانایی طراحی سایت به روش ترکیب طراحی سایت و هوش مصنوعی را دارد، شما می توانید سفارشات مربوط به طراحی سایت فروشگاهی به روش جدید را به شرکت طراحی سایت دارکوب بسپارید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز