چگونه آنلاین شاپ بزنیم؟

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=5067

4.4/5 - (28 امتیاز)

راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی به خصوص برای افرادی که تجربه ای در این زمینه ندارند، می تواند دلهره آور باشد.

اما از طرفی حضور آنلاین برای تمام افراد به ویژه کسانی که کسب و کاری دارند، در این روز ها که اغلب کاربران برای رفع نیاز های روزانه ی خود به اینترنت مراجعه می کنند، به یک امر ضروری و غیر قابل اجتناب تبدیل شده است.

بدون شک می توان گفت، اغلب افرادی که یک تلفن همراه هوشمند در دست خود دارند، حداقل یکبار به صورت آنلاین و غیر حضوری خرید کرده و یا اینکه از خدمات آنلاین وب سایت های مختلف استفاده کرده اند. به همین دلیل و با توجه به افزایش کاربران اینترنت، ارائه خدمات آنلاین و فروش آنلاین برای کسب و کار ها به یک امر مهم و حیاتی تبدیل شده است.

با توجه به فیلترینگ اینستاگرام تنها روش راه اندازی آنلاین شاپ در ایران طراحی سایت آنلاین شاپ می باشد.

همانطور که می دانید در سالی که گذشت تقریبا تمامی شبکه های اجتماعی در داخل ایران مسدود و فیلتر شدند و تنها راه استفاده از آنها بواسطه VPN ها است که کمتر کسی می تواند به راحتی با استفاده از آنها در شبکه های اجتماعی فعالیت مستمر داشته باشد.

فروش آنلاین در شبکه های اجتماعی به ویژه اینستاگرام در سال های اخیر با استقبال غیر قابل وصفی همراه بود اما در ماه های اخیر فروش آنلاین به واسطه شبکه های اجتماعی کاهش یافته است و به گفته فعالان اقتصادی نیمی از کسب و کار های فعال در این پلتفرم، کار خود را از دست داده اند.

تفاوت آنلاین شاپ های اینستاگرام با وب در آن است که در اینستاگرام می توانید به صورت رایگان آنلاین شاپ راه اندازی نمایید، اما طراحی سایت فروشگاهی نیازمند هزینه است.

البته با قیمت ارزان نیز می توانید صاحب وب سایت فروشگاهی شوید. ما در دارکوب در حدود 400 قالب وب سایت تولید کرده ایم که با استفاده از آنها و با قیمت ارزان می توانید وب سایت فروشگاهی خود را راه اندازی نمایید. جهت رویت قالب های دارکوب به منوی “قالب سایت” موجود در بالای صفحه مراجعه نمایید.

راه اندازی آنلاین شاپ در اینستاگرام و وب سایت تفاوت های فراوانی دارند و فرآیندهای مورد نیاز هر یک متفاوت است اما هم اینستاگرام و هم وب سایت نیاز به محتوا دارند اما محتوای مورد نیاز هر یک متفاوت است. علاوه بر قالب های تولید شده دارکوب شما می توانید فروشگاه اینترنتی خود را به صورت رایگان در سایت “فروش رایگان” دارکوب به آدرس https://SellFree.ir راه اندازی نمایید.

این وب سایت کاملا رایگان است و جهت ساخت سایت فروشگاه اینترنتی رایگان می توانید از آن استفاده نمایید. کافی است در این وب سایت عضو شوید و محصولات و خدمات خود را بارگذاری نمایید. این وب سایت آدرسی به شما اختصاص می دهد که می توانید این آدرس را برای مشتریان خود ارسال نمایید.

این فروشگاه یک مارکت پلیس است و فروشگاه های مختلف در آن فعالیت آنلاین دارند شما نیز می توانید یکی از این فروشگاه ها باشید. همچنین اگر علاقمند به طراحی سایت مارکت پلیس با وردپرس می توانید درخواست خود را در سایت دارکوب ثبت کنید تا کارشناسان ما پس از بررسی با شما تماس بگیرند.

با راه اندازی یک آنلاین شاپ می توانید حرفه ی خود را به کاربران بیشتری نه تنها در شهر و کشور خود بلکه حتی در دنیا معرفی کنید و سطح فروش و درآمد خود را افزایش دهید.

اما برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی از کجا و چگونه شروع کنیم؟

راه اندازی یک فروشگاه آنلاین کار چندان سختی نیست. هر کسی تنها با داشتن یک کامپیوتر و اتصال به اینترنت بدون نیاز به مهارت و دانش خاصی می تواند اقدام به راه اندازی یک وب سایت فروشگاهی کند.

در وهله ی اول برای آنلاین شاپ به یک نام دامنه نیاز دارید. نام دامنه را از شرکت های معتبر می توانید خریداری و ثبت کنید. یک اکانت میزبانی نیز لازم است. با اکانت میزبانی وب سایت شما در بستر اینترنت بارگذاری می شود.

سپس شما با  بارگذاری یک پلتفرم مناسب می توانید فروشگاه اینترنتی خود را در چند دقیقه راه اندازی کنید.

پیش از راه اندازی فروشگاه آنلاین خود، به تمام موارد آن فکر کنید. مشخص کنید که چه چیزی می خواهید بفروشید و به چه کسی می خواهید بفروشید. فکر کردن از قبل به جزئیات کسب و کار می تواند تجارت و فروش شما را تحت تأثیر قرار دهد. با مشخص کردن به عنوان مثال محصولات و قیمت ها و اینکه مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند، فرآیند راه اندازی وب سایت فروشگاهی شما سریعتر پیش خواهد رفت.

بارگذاری یک پلتفرم مناسب برای راه اندازی فروشگاه تجارت الکترونیک

منظور از وب سایت ساز یا پلتفرم فروشگاه تجارت الکترونیک نرم افزار آنلاینی می باشد که به شما این امکان را می دهد تا بدون نیاز به مهارت و دانش فنی خاصی قادر به راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود باشید.

اولین مرحله انتخاب یک پلتفرم مناسب می باشد. پلتفرم های زیادی در بازار وجود دارند. برخی از آنها رایگان و برخی غیر رایگان هستند.

یک انتخاب مناسب به هدف شما بستگی زیادی دارد. دو تا از محبوب ترین پلتفرم های راه اندازی آنلاین شاپ، وردپرس و shopify می باشند.

اگر فروشگاه آنلاینی که راه اندازی می کنید بزرگ است و محصولات زیادی دارد، shopify یک گزینه ی عالی است.

وب سایت ساز تجارت الکترونیک خود را امتحان کنید

اگر در راه اندازی یک وب سایت تجارت الکترونیک جدی هستید، قبل از معرفی به دیگران، حتماً آن را امتحان کنید.

حتی بهتر است چندین پلتفرم را امتحان کنید تا هر کدام که بیشترین سازگاری با اهدافتان دارد را انتخاب کنید.

طی این آزمایشات و امتحانات بررسی کنید که آیا انتخاب قالب و ایجاد تغییرات در قالب انتخابی آسان هست یا خیر!

آیا قالب مناسب با تجارت الکترونیک شما در بستر انتخابی شما پیدا می شود یا خیر!

افزودن محصولات و دسته بندی آنها سخت است یا آسان!

پلتفرمی را انتخاب کنید که نه تنها نیاز های شما را برآورده کند، بلکه استفاده از آن آسان نیز باشد.

چگونه آنلاین شاپ بزنیم؟

چگونه آنلاین شاپ بزنیم؟

انتخاب بهترین برنامه

برنامه ها با سطوح و ویژگی های مختلف ارائه می شوند. اینکه کدامیک مناسب شما می باشد به اهداف و اندازه ی کسب و کار شما بستگی دارد.

بارگذاری و فروش محصولات نیاز به برنامه های پیچیده تری نسبت به راه اندازی یک وب سایت معمولی دارد.

اگر اولین بار است که راه اندازی یک آنلاین شاپ را تجربه می کنید، shopify یک انتخاب بسیار خوب است.

در خاطر داشته باشید که هر چه اهداف شما بزرگتر باشد و محصولات بیشتری برای فروش داشته باشید، نیاز به برنامه های بهتری دارید.

وردپرس

اگر با استفاده از وردپرس می خواهید آنلاین شاپ خود را ایجاد کنید، پس از بارگذاری وردپرس بایستی ووکامرس را نصب کنید. سیستم مدیریت محتوای وردپرس یک سایت ساز کامل برای طراحی انواع وب سایت می باشد. برای طراحی سایت فروشگاهی نیز می توان از این سیستم مدیریت محتوا بهره برد.

وردپرس ابزار ها و پلاگین های مختلفی برای ایجاد وب سایت دارد، که یکی از آنها ووکامرس می باشد. با نصب این افزونه فروشگاه ساز بر وردپرس به راحتی می توان یکی سایت فروشگاهی کامل را طراحی و اجرا نمود.

در مورد هزینه طراحی سایت نیز، هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی با ابزار ووکامرس نسبت به سایر روش هایی که باید با برنامه نویسی فروشگاه اینترنتی طراحی کرد، کمتر و به صرفه تر می باشد. درحقیقت طراحی سایت فروشگاهی ارزان را با ووکامرس می توان به سادگی انجام داد.

ما نیز در شرکت طراحی وب سایت دارکوب با استناد به این روش وب سایت فروشگاهی طراحی می کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره و همچنین ثبت درخواست طراحی سایت با مشاوران ما در شرکت طراحی وب سایت دارکوب تماس حاصل نمایید.

ووکامرس به چند صفحه برای حساب فروشگاه، پرداخت و سبد خرید نیاز دارد.

پس از انجام مراحل تنظیمات ووکامرس می توانید از آن برای فروش محصولات دیجیتالی و فیزیکی استفاده کنید.

با استفاده از ووکامرس می توانید قیمت ها را به طور خودکار محاسبه و اضافه کنید.

همچنین با استفاده از افزونه های موجود می توانید قابلیت های اضافی و کاربردی به سایت فروشگاهی خود بیافزایید. شرکت طراحی سایت دارکوب برای این منظور افزونه های کاربردی و پرطرفدار را به صورت اختصاصی طراحی و عرضه کرده است از معروف تریئ این پلاگین ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزونه فیلتر حرفه ای محصولات ووکامرس
  • افزونه فرم جستجو در محصولات ووکامرس
  • افزونه ثبت نام و ورود با شماره تلفن همراه در ووکامرس و وردپرس
  • افزونه درگاه پرداخت ووکامرس در سایت فروشگاهی

در انتها و پس از اتمام تنظیمات می توانید محصولات و خدماتتان را برای فروش به فروشگاه آنلاین خود اضافه کنید.

برای اضافه کردن محصولات و خدمات به فروشگاه آنلاین، ابتدا باید برای آنها عنوان و یک توضیح کوتاه و دقیق در نظر بگیرید.

بعد از اطمینان حاصل کردن از اضافه کردن تمام اطلاعات و راضی بودن از آنها، آنها را در وب سایت منتشر کنید.

اضافه کردن محصولات جدید نیز به همین منوال است.

در مرحله ی بعد بایستی قالب وردپرس خود را سفارشی سازی کنید

با استفاده از ابزار های موجود در وردپرس می توانید بازدید های کاربران و نحوه ی نمایش محصولات را کنترل کنید.

هزاران طرح پس زمینه وجود دارد. با ویژگی های وردپرس می توانید ظاهر وب سایتتان را هر جور که دوست دارید، زیباسازی کنید.

با استفاده از پلاگین های وردپرس وب سایت فروشگاهی خود را بیشتر گسترش دهید و صفحاتی برای تماس با ما، نقشه و …. در نظر بگیرید.

پلاگین ها برنامه هایی هستند که با استفاده از آنها قادر به اضافه کردن امکانات جدید به وب سایتتان هستید. که همانطور که در بالا ذکر شد، شرکت طراحی سایت دارکوب نیز به صورت تخصصی و ویژه افزونه های کاربردی و پرطرفداری را طراحی کرده است. بزرگترین مزیت این پلاگین های تولید، پشتیبانی از آن توسط شرکت دارکوب است.

shopify

یکی دیگر از پلتفرم های محبوب در راه اندازی وب سایت های تجارت الکترونیک، shopify می باشد.

Shopify به شما این امکان را می دهد تا بتوانید چند روزی به طور آزمایشی یک وب سایت فروشگاهی راه اندازی کنید و پس از بررسی های لازم و در صورت رضایت اقدام به نصب آن کنید.

به همین دلیل می توان گفت این پلتفرم یکی از نرم افزارهای ساخت فروشگاه اینترنتی رایگان می باشد. که با استفاده از آن به راحتی می توان یک سایت فروشگاهی راه اندازی کرد.

در ابتدا بایستی یک سری اطلاعات را پر کنید که چند دقیقه ای بیشتر از وقت شما را نمی گیرد. بعد از آن به داشبورد هدایت می شوید.

در قسمت سفارشی سازی داشبورد می توانید قالب مورد دلخواهتان را انتخاب کنید. قالب ها هم به صورت رایگان و هم به صورت غیر رایگان ارائه می شوند. پس از انتخاب قالب باید محصولات را به آن اضافه کنید.

Shopify بسیار کاربر پسند است. با اضافه کردن عنوان  برای محصولات فرآیند ساخت آنلاین شاپ خود را ادامه دهید. توضیحات متا را به منظور بهبود سئو حتماً پر کنید.

همچنین صفحات دیگری مانند صفحه ی تماس با ما به وب سایت خود اضافه کنید.

اینستاگرام

راه اندازی آنلاین شاپ در اینستاگرام نیز بسیار آسان می باشد و کافی است پیج خود را باز نموده و شروع به فعالیت نمایید.

راه اندازی آنلاین شاپ در اینستاگرام رایگان و ساده است. اوایل آشنایی مردم با این پلتفرم از آن فقط برای ارتباط کاربران و اشتراک گذاری محتوا استفاده می شد. اما رفته رفته با افزایش تعداد کاربران و اضافه شدن قابلیت های جدید به آن، آنلاین شاپ های مختلفی صفحات خود را برای فروش انواع مختلف کالا ها راه اندازی کردند.

در ایران به دلیل محدود بودن قابلیت های فروشگاهی این پلتفرم، فقط می توان از صفحات تجاری که قابلیت های زیادی ندارند برای راه اندازی آنلاین شاپ استفاده نمود. اما کاربران خارجی می توانند از قابلیت های فروشگاهی این پلتفرم استفاده نمایند.

برای فروش آنلاین تنها کافیست یک حساب کاربری یا پیج در اینستاگرام ایجاد نمایید. سپس با تولید محتوا و به اشتراک گذاری تصاویر و فیلم های مربوط به کالا های خود فروش آنلاین را شروع کنید.

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا و سئو را دست کم نگیرید. با بهینه سازی محتوا تفاوت زیادی را در فروش تجربه خواهید کرد. با بهبود سئوی وب سایت خود می توانید بازدید از وب سایت، نرخ تبدیل و میزان فروش فروشگاه آنلاین خود را افزایش دهید.

با بهبود سئو وب سایت می توانید اعتماد کاربران را بیشتر جلب کنید.

با واگذاری سئوی وب سایت خود به شرکت معتبر دارکوب و بهره مندی از آخرین خدمات سئو، میزان بازدید وب سایت خود را افزایش دهید.

شرکت طراحی سایت دارکوب در ارائه خدمات سئو و بهینه سازی سایت دارای بیش از 20 سال سابقه است. برای بررسی سئو سایت خود و یا ثبت سفارش بهینه سازی سایت می توانید درخواست خود را به صورت آنلاین در سایت شرکت دارکوب ثبت نمایید تا کارشناسان سئو پس از بررسی سئو سایت و کلمات کلیدی آن با شما تماس بگیرند.

در بازاریابی محتوا از شبکه های اجتماعی غافل نشوید. اینجا جایی است که مشتریان شما حضور بیشتری دارند.

نتیجه

وجود وب سایت ساز هایی مانند وردپرس و یا shopify راه اندازی یک آنلاین شاپ را برای هر کسی ساده و امکان پذیر کرده است. اما راه اندازی یک فروشگاه آنلاین علاوه بر اینکه وقت شما را می گیرد، نکات ریز و درشت زیادی دارد که شاید افراد مبتدی از آن آگاهی نداشته باشند. بنابراین درخواست راه اندازی وب سایت فروشگاهی از یک شرکت معتبر برای این دسته از افراد شاید گزینه ی بهتری باشد.

همچنین به یاد داشته باشید که طراحی سایت فروشگاهی، یک کار کاملا تخصصی است که نیاز به تجربه، تخصص و یک تیم حرفه ای دارد. به همین دلیل کمتر طراحی می تواند به صورت انفرادی یک سایت فروشگاهی کامل با قابلیت های متعدد را برای شما طراحی نماید. این کار بهتر است توسط یک تیم حرفه و با تجربه طراحی چند سایت، صورت بگیرد.

شرکت طراحی وب سایت دارکوب با چندین سال سابقه ی کار در طراحی انواع وب سایت، ارائه دهنده ی بهترین و بروزترین خدمات سئو و طراحی سایت می باشد. که می تواند شما را در رسیدن به هدف خود یاری نماید.

پیشنهاد ما به شما این است که اگر شک دارید از کدام روش برای ایجاد آنلاین شاپ استفاده کنید، بهتر است چندین پلتفرم را امتحان کنید تا هر کدام که بیشترین سازگاری با اهدافتان دارد را انتخاب کنید. طی این آزمایشات و امتحانات بررسی کنید که آیا انتخاب قالب و ایجاد تغییرات در قالب انتخابی آسان هست یا خیر!

آیا قالب مناسب با تجارت الکترونیک شما در بستر انتخابی شما پیدا می شود یا خیر!

افزودن محصولات و دسته بندی آنها سخت است یا آسان!

پلتفرمی را انتخاب کنید که نه تنها نیاز های شما را برآورده کند، بلکه استفاده از آن آسان نیز باشد. طراحی سایت فروشگاهی بهینه کاری سخت و تخصصی است که نیاز به تجربه کافی در این حوزه دارد. تخصص طراحان وب سایت یک طرف ماجرا و داشتن تجربه کافی در طراحی فروشگاه های بزرگ در طرف دیگر است.

بهترین زبان برنامه نویسی برای ساخت سایت فروشگاهی، بدون شک php می باشد اما می توان از قالب فروشگاهی شبیه ساز و یا فروشگاه ساز دیجیکالا که به صورت آماده برای شما سایت فروشگاهی تولید می کنند نیز بهره برد. ساخت سایت فروشگاهی آماده ارزان با استفاده از این روش ها امکانپذیر می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و همچنین اطلاع از روش های طراحی سایت ارزان می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید و یا به صورت حضوری مشاوره رایگان طراحی سایت در شرکت طراحی سایت دارکوب را داشته باشید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز