هزینه طراحی سایت با وردپرس

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=2557

4.8/5 - (13 امتیاز)

یکی از سوالاتی که همیشه مطرح می شود اینست که هزینه طراحی سایت وردپرس چقدر است؟ در پاسخ بایستی گفت در حالی که نرم افزار وردپرس رایگان است، هزینه یک وب سایت کاملا به بودجه و اهداف شما بستگی دارد.

در این مقاله برای پاسخ به سوال مطرح شده همه چیز را تجزیه خواهیم کرد: راه اندازی یک سایت وردپرس واقعا چقدر هزینه دارد؟

هزینه های طراحی سایت وردپرس دارکوب

سیستم مدیریت محتوای وردپرس برای طراحی سایت ارزان مناسب است. البته ارزان بودن دلیل بی کیفیت بودن نیست و یک وب سایت وردپرس می توانید کیفیت بسیار بالایی داشته باشد. وردپرس به عنوان محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا که به صورت رایگان عرضه شده امکان ارائه خدمات طراحی وب سایت را با ارزان ترین روش های ممکن با طراح وب سایت و یا یک فرد عادی می دهد. با توجه به امکانات بسیار گسترده وردپرس شرکت های طراحی وب سایت بسیار زیادی از سیستم مدیریت محتوا برای راه اندازی سایت های مشتریان خود استفاده می نمایند.

همچنین به شما نشان خواهیم داد که چگونه از هزینه های اضافی جلوگیری کنید و هزینه های خود را هنگام ساختن وب سایت به حداقل برسانید.

این یک مطالعه طولانی است و به همین دلیل است که ما فهرست مطالب را اضافه کرده ایم. آنچه در این مقاله به آن خواهیم پرداخت در اینجا ارائه شده است:

  • برای ساخت یک وب سایت وردپرس به چه چیزهایی نیاز دارید؟
  • چگونه می توان هزینه واقعی یک وب سایت وردپرس را تخمین زد؟
  • هزینه سایت وردپرس با بودجه کم چقدر است؟
  • هزینه ساخت یک سایت وردپرس با ویژگی های بیشتر چقدر است؟
  • هزینه ساخت یک وب سایت تجاری کوچک با وردپرس چقدر است؟
  • هزینه ساخت یک سایت تجارت الکترونیکی با وردپرس چقدر است؟
  • هزینه وب سایت وردپرس سفارشی چقدر است؟
  • چگونه می توان از پرداخت هزینه های اضافی جلوگیری به عمل آورد و به کاهش هزینه ها کمک کرد؟

برای ساخت یک وب سایت وردپرس به چه چیزهایی نیاز دارید

وردپرس برای استفاده و دانلود برای همگان آزاد است. وردپرس یک نرم افزار منبع باز است که به شما اجازه نصب برای راه اندازی هر نوع وب سایتی را می دهد.

سوالی که پیش می آید اینست که اگر وردپرس یک نرم افزار رایگان پس هزینه ها از کجا می آیند؟

هزینه های طراحی یک سایت وردپرس را می توان به دسته های زیر تقسیم بندی کرد؟

  • میزبانی وردپرس
  • نام دامنه
  • طرح
  • پلاگین ها و افزونه ها (برنامه ها)

برای ایجاد یک سایت وردپرس خود میزبان، شما نیاز به میزبانی وب برای ذخیره پرونده های خود دارید. هر وب سایتی در اینترنت نیاز به میزبانی دارد و این صفحه اصلی وب سایت شما در اینترنت است.

برای انواع وب سایت ها برنامه های میزبانی مختلفی وجود دارد. شما بایستی آن برنامه ای را انتخاب کنید که متناسب با نیازها و بودجه شما باشد.

در مرحله بعد به نام دامنه نیاز دارید. این آدرس وب سایت شما در اینترنت خواهد بود و این همان چیزی است که کاربران شما برای دست یابی به وب سایت شما در مرورگر تایپ می کنند.

در وردپرس هزاران قالب وب سایت رایگان وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. اما اگر می خواهید چیزی سفارشی تر و پیشرفته تر در اختیار داشته باشید، می توانید یک قالب اولیه ویا سفارشی خریداری کنید که البته باعث افزایش هزینه های شما می شود.

در وردپرس بیش از 54000 افزونه رایگان وجود دارد.، برنامه ها و افزونه هایی از قبیل فرم تماس، گالری عکس و …

بنابراین با وجود اینکه می توانید یک وب سایت برای خود فقط با هزینه هاستینگ و دامنه ایجاد کنید، ممکن است در نهایت با توجه به شرایط خود مجبور به پرداخت هزینه هایی برای خدمات و ابزار های اضافه شوید. به همین دلیل است که خیلی از مردم نمی توانند هزینه واقعی ساخت یک وب سایت وردپرس را تخمین بزنند.

در اینجا سعی داریم شما را با هزینه های واقعی راه اندازی یک وب سایت وردپرس آشنا کنیم.

برآورد هزینه های واقعی ساختن یک سایت وردپرس

بسته به نیاز های شما، هزینه های شما برای راه اندازی یک وب سایت وردپرس می تواند از 100 هزار تومان و یا بیشتر باشد.

این مهم است که بدانید چه نوع وب سایتی را می خواهید راه اندازی کنید و به چه چیز هایی برای وب سایت خود نیاز دارید، زیرا این موضوع به طور مستقیم هزینه های شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

اما نگران نباشید. ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه می توانید از یک فاجعه مالی جلوگیری کنید و بهترین تصمیم را بگیرید.

به همین خاطر وب سایت ها در گروه های مختلف مالی تقسیم بندی می کنیم:

ساخت وب سایت وردپرس با بودجه کم

ساخت وب سایت وردپرس با ویژگی های بیشتر

ساخت یک وب سایت وردپرس برای مشاغل کوچک

ساخت وب سایت تجارت االکترونیک وردپرس

ساخت یک وب سایت سفارشی وردپرس

حال ببینیم هر کدام از این پروژه ها چقدر هزینه دارد و چگونه می توانید از هزینه های بیش از حد ضرورت خودداری کنید.

هزینه وب سایت وردپرس با هزینه کم چقدر است؟

شما می توانید یک وب سایت وردپرس کاملا کاربردی برای خود راه اندازی کنید و هزینه های خود را زیر یک میلیون تومان نگه دارید.

تقسیم هزینه های وب سایت وردپرس با بودجه کم:

  1. نام دامنه: معمولا چیزی حدود 10 دلار در سال هزینه دارد.
  2. میزبانی وب: حدود 200 هزار تومان در سال هزینه دارد.

در مرحله بعد شما نیاز به نصب وردپرس در اکانت میزبان خود دارید. بعد از نصب وردپرس می توانید با انتخاب یک قالب وردپرس طراحی سایت خود را به صورت رایگان شروع کنید. به این قالب های طراحی، تم های وردپرس گفته می شود که ظاهر وب سایت شما را کنترل می کنند.

در وردپرس هزاران تم طراحی شده حرفه ای وجود دارد که می توانید به صورت رایگان استفاده کنید.

در مرحله بعد ممکن است بخواهید ویژگی های خاصی از قبیل: فرم تماس، گالری عکس و … را به وب سایت خود اضافه کنید. اما اصلا جای نگرانی نیست چرا که بیش از 40000 افزونه در وردپرس وجود دارد که در این زمینه به شما کمک می کند.

افزونه ها مانند برنامه ها یا برنامه های افزودنی برای سایت وردپرس شما می باشند. در زیر برخی افزونه های رایگان و مورد نیاز هر وب سایتی را معرفی کرده ایم:

ویژگی ها

WPForms Lite: برای اضافه کردن فرم های تماس

Shared Counts: بهترین افزونه رسانه اجتماعی

بهینه سازی وب سایت

Yoast SEO: با استفاده از آن می توانید سئو سایت خود را بهبود بخشیده و حجم ترافیک بیشتری از گوگل دریافت کنید.

MonsterInsight: به شما کمک می کند تا آمار بازدید کنندگان را با استفاده از Google Analytics ردیابی کنید.

WP Super Cache: با استفاده از آن می توانید سرعت وب سایت خود را با اضافه کردن حافظه پنهان بهبود بخششید.

امنیت وب سایت

Updraftplus: افزونه پشتیبان رایگان وردپرس

Susuri: اسکنر بد افزار وب سایت رایگان

در وردپرس پلاگین های مختلف دیگری نیز وجود دارد که می توانید به صورت رایگان از آنها استفاده کنید و سایت خود را گسترش دهید.

هزینه سایت وردپرس با ویژگی های بیشتر

همیشه به کاربران توصیه می شود از کار های کوچک شروع کنند و بعد از پیشرفت ویژگی های بیشتری را به سایت خود اضافه کنند. به این صورت مبلغی برای چیزی که نیاز ندارید پرداخت نخواهید کرد.

اگر چه با افزودن ویژگی های بیشتر به وب سایتتان هزینه های شما افزایش پیدا خواهد کرد اما از طرفی اضافه کردن ویژگی های بیشتر ممکن است منطقی به نظر برسد چرا که این هزینه کمی بیشتر می تواند پیکربندی میزبانی قوی تری را برای شما به همراه داشته باشد. ویژگی های اولیه مانند عملکرد سریعتر می تواند تا 100000 بازدید در هر ماه را کنترل کند.

همچنین می توانید برای سایت خود به دنبال قالب های وردپرس ممتاز باشید. این قالب ها بر خلاف قالب های رایگان از ویژگی های اضافی و الویت پشتیبانی برخوردار هستند.

برای داشتن سایتی حرفه ای تر بایستی مجموعه ای از ویژگی های رایگان و پولی را در سایت خود استفاده کنید.

در وردپرس افزونه ها و سرویس های بی شماری وجود دارد که استفاده از هر کدام از آنها هزینه ای را برای شما به همراه خواهد داشت.

هزینه یک وب سایت تجاری کوچک با وردپرس چقدر است؟

برای بسیاری از افراد سوال پیش می آید که هزینه ساخت یک وب سایت تجاری کوچک چقدر است؟ پاسخ به این سوال به نیازهای تجاری شما و ابزار هایی که برای تجارت آنلاین خود استفاده می کنید، بستگی دارد.

در اصل می توانید هزینه راه اندازی یک سایت تجاری کوچک را چیزی ما بین یک سایت وردپرس با هزینه کم و یک سایت وردپرس با ویژگی های بیشتر تخمین بزنید.

فقط به خاطر داشته باشید که راه اندازی یک فروشگاه تمام عیار جزو سایت های کوچک تجاری به حساب نمی آید.

یک وب سایت تجاری کوچک وب سایتی ساده است که شما از آن برای ارائه و نمایش محصولات و خدمات خود به دیگران استفاده می کنید.

پس از انتخاب موضوع کاری خود، در مرحله بعد شما نیاز به طراحی یک سایت تجاری دارید. برای این کار می توانید به دنبال قالب وردپرسی مناسب برای سایت تجاری خود باشید و یا یک قالب ریسپانسیو وردپرس را انتخاب کنید که مطابق با نیاز های شما باشد و یا حتی می توانید از یک قالب رایگان برای راه اندازی سایت تجاری خود استفاده کنید. اما از آنجا که این یک سایت تجاری است به شما توصیه می کنیم یک قالب اولیه که امکان پشتیبانی و به روز رسانی را به شما می دهد خریداری کنید. برای کنترل هزینه ها شما نیاز به استفاده از ترکیب قالب های رایگان و پولی را با هم دارید.

در وردپرس ابزار ها و افزونه های فراوانی برای راه اندازی یک وب سایت تجاری وجود دارد که امتحان بسیاری از آنها رایگان هستند. به شما توصیه می کنیم ابتدا از نسخه های رایگان این پلاگین ها استفاده کنید و ببینید آیا واقعا به پلاگین یا افزونه خاصی نیاز دارید یا خیر. سپس برای خرید آن تصمیم گیری کنید.

هزینه وب سایت تجارت الکترونیک چقدر است؟

میلیون ها وب سایت تجارت الکترونیک در سراسر جهان از وردپرس استفاده می کنند.

هزینه ساخت یک وب سایت تجارت الکترونیک می تواند به میزان قابل توجهی بالاتر باشد، اما ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه با اجتناب از ضرر های احتمالی و خرج های اضافه می توانید وب سایت تجارت الکترونیک خود را راه اندازی کنید.

در مرحله بعد، شما بایستی پلاگین تجارت الکترونیک وردپرس خود را انتخاب کنید. در وردپرس چندین پلاگین تجارت الکترونیک وجود دارد. اما WooCommerce محبوب ترین افزونه تجارت الکترونیک وردپرس است که به شما امکان ایجاد فروشگاهی قوی آنلاین برای ارائه محصولات و خدمات را می دهد.

در مرحله بعد شما نیاز به نصب وردپرس و WooCommerce  را در وب سایت خود دارید. WooCommerce رایگان است اما برای داشتن افزونه های دیگر بایستی هزینه ای را تقبل کنید. هزینه راه اندازی وب سایت شما بسته به تعداد افزونه هایی که استفاده می کنید افزایش می یابد.

چندین قالب پرداختی و رایگان وردپرس با پشتیبانی کامل WooCommerce وجود دارد. انتخاب یک قالب اولیه و یا پولی به شما امکان دسترسی به پشتیبانی و ویژگی های اضافی را می دهد.

اگرچه افزونه های رایگان فراوانی در وردپرس وجود دارد اما بسته به نیاز خود شاید مجبور به پرداخت هزینه برای افزونه های پولی نیز شوید.

به یاد داشته باشید بهترین راه برای پایین آمدن هزینه ها، شروع به کار کوچک و سپس اضافه کردن برنامه های اضافی و خدمات، همزمان رشد اقتصادی است.

هزینه طراحی یک سایت وردپرس سفارشی چقدر است؟

یک سایت وردپرس سفارشی سایتی است که شما آن را به طور منحصر به فرد طراحی می کنید و ویژگی های خاصی را در آن اضافه می کنید.

معمولا تجارت های خوب از بزرگ تا متوسط این گزینه را برای کسب و کار خود انتخاب می کنند.

برای پشتیبانی از یک سایت وردپرس سفارشی ممکن است به دنبال یک پشتیبان میزبان وردپرس باشید. این یک محیط میزبان محور وردپرس است که دارای به روزرسان های مدیریت شده، پشتیبانی اولیه، امنیت شدید و ابزار های دوستانه توسعه دهنده می باشد.

علاوه بر میزبان و نام دامنه شما بایستی مبلغی به طراح وب که سایت شما را راه اندازی می کند نیز بپردازید.

هزینه یک وب سایت سفارشی بسته به نیاز شما، بودجه و نرخ طراح متفاوت است.

چگونه از پرداخت بیش از حد جلوگیری کنیم و به کاهش هزینه ها کمک کنیم؟

ما همیشه به کاربران خود توصیه می کنیم از کار های کوچک شروع کنند و سپس همان را توسعه دهند. در بسیاری از موارد شما به ویژگی های اضافی که در سایت ها معتبر می بینید نیاز ندارید.

به خاطر داشته باشید که همان سایت های معتبر و بزرگ از نقطه ای کار خود را شروع کرده اند و مدت زمانی هم طول کشیده تا فهمیده اند چگونه می توانند هزینه ها و رشد شغلی خود را کنترل کنند.

شما می توانید با یک بودجه کم و با استفاده از افزونه ها و قالب های رایگان شروع به کار کنید. وقتی بازدید از سایتتان شروع شد می توانید مقوله های دیگر مانند اضافه کردن ویژگی های اولیه مانند قالب های اولیه، بازاریابی از طریق ایمیل، پلاگین پشتیبان پولی، فایروال وب سایت و خیلی موارد دیگر را مورد بررسی قرار دهید.

همین مورد برای وب سایت تجارت الکترونیک شما نیز صدق می کند. با کمترین بودجه شروع به کار کنید و بعد از شروع به فروش، ابزار هایی که به شما و مشتریانتان کمک می کند را پیدا خواهید کرد. اینگونه می توانید به کاهش هزینه های خود در راه اندزی یک وب سایت کمک بسیاری کنید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز