شفاف سازی برای ایجاد اعتماد در برندسازی: کاری که طراحان وب سایت ها می توانند انجام دهند

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=4296

5/5 - (1 امتیاز)

سؤالی که شاید برای خیلی از افراد پیش آید، اینست که آیا وب سایت ها در برندسازی و ایجاد اعتماد در مشتریان برای شرکت هایی که خود استراتژی های بازاریابی منحصر به فرد و تیم فروش فوق العاده دارند و محصولات و خدماتی با کیفیت نیز ارائه می دهند کاربرد خاصی دارند؟!

پاسخ به این سؤال یک بله ی واضح است، زیرا مصرف کنندگان و کاربران با استفاده از وب سایت ها می توانند در مورد هر آنچه را که می خواهند و یا  علایق و پرسش هایشان، به راحتی جستجو و کسب اطلاعات کنند. طراحی وب می تواند اعتماد مشتریان را به طور قابل توجهی تقویت کند. اعتماد مشتریان یکی از مزایایی است که می تواند آنها را به خرید ترغیب کند و نرخ فروش را افزایش دهد و آنها را به مشتریان وفادار تبدیل کند، چیزی که تأثیر چشم گیری بر اعتبار یک شرکت و تجارت دارد.

با توجه به آسانی دسترسی به اطلاعات و داده ها که شرکت ها در اختیار کاربران قرار می دهند، مصرف کنندگان می توانند با مطالعه اقدام به انتخاب کنند و انتخاب بهتری داشته باشند. آنها می توانند در مورد محصول و یا سرویس و شرکتی که از آن خریداری می کنند، اطلاعات کسب کنند و آن را با سایر گزینه ها مقایسه کنند.

از این رو شرکت ها نسبت به گذشته صادق تر شده اند و طراحان وب سایت ها تبدیل به پلی ارتباطی بین کاربران و شرکت ها برای بیان این صداقت و شفاف سازی و کمک به کاربران شده اند.

کاری که طراحان وب سایت ها برای کمک به برند ها در ایجاد اعتماد می توانند انجام دهند

شفافیت و ایجاد اعتماد دست به دست بین کاربران و مصرف کنندگان می چرخد و این موضوعی است که طبق گزارشات برای کاربران خیلی مهم است.

شفاف سازی می تواند باعث ایجاد اعتماد در کاربران شود. هنگامی که شرکت ها در مورد کار های داخلی، قیمت گذاری و ارزش ها با مشتریان صادق تر هستند، آنها بیشتر وفادار می شوند و همچنین آنها را به حامیان فعال برای برند ها تبدیل می کند.

اما مصرف کنندگان به دنبال چه چیزهایی هستند؟

طراحان وب سایت ها می توانند این اطلاعات را در وب سایت هایی که طراحی می کنند برای کمک به کاربران منعکس کنند.

  1. در مورد راه حل ها شفاف و روشن باشید

53% از مشتریان، واضح بودن را به عنوان شفافیت برند تلقی می کنند. شما ممکن است در مورد انتخاب عناصر در وب سایتی که طراحی می کنید، تام الاختیار نباشید اما با قرار دادن منو های آسان و تماس برای اقدام، پیمایش در وب سایت را برای کاربران آسان کنید. یکی از ساده ترین و شفاف ترین و کوتاه ترین راه ها برای رسیدن به این موضوع حذف گزینه های اضافی می باشد. شما می توانید برای این کار استدلال محکمی داشته باشید ( مثلاً اینکه در سال های گذشته هم این راه حل را به کار گرفته اید و این راه حل جواب داده است) و کاربران نمی توانند این حق را از شما بگیرند.

  1. نظرات مشتریان و کاربران را نمایش دهید.

یکی از مشکلاتی که در نمایش توصیفات مشتریان در شرکت ها وجود دارد، اینست که کلمات آنها پیش از رسیدن به چشمان کاربران از طریق شرکت ها فیلتر می شوند. به علاوه، شرکت ها تمایل دارند که فقط نظرات مثبت را به اشتراک بگذارند، این موضوع می تواند منجر به فریب دادن مشتریان شود، چه این کار از عمد باشد و چه غیر عمد.

بیش از هر چیزی، مشتریان می خواهند که برند ها آزاد باشند. (59% از کاربران شفافیت را در باز بودن تعریف کرده اند.) بنابراین، برند ها بایستی با این تملق های بیش از اندازه کنار بیایند و چشم انداز صادقانه تری را شروع کنند.

برای مشاغل مبتنی بر خدمات، راه حل ساده است:

  • مشتریان را تشویق کنید تا نظرات خود در صفحه ی تجاری گوگل و یا فیسبوک شرکت به اشتراک بگذارند. شما می توانید از وب سایت شرکت به آن صفحات لینکی قرار دهید و کاربران را به بازدید از آن صفحات و نظرات صادقانه دعوت کنید.
  • برای نمایش نظرات آنلاین خود (چه خوب و چه بد) از یک ویجت بازرسی استفاده کنید.

برای مشاغل تجارت الکترونیک، این کار کمی ساده تر است. زیرا بررسی بازدید محصولات متداول است. هنگامی که در داده ها دخل و تصرفی نشده باشد و کاربران قادر به دیدن نظرات واقعی باشند، کار اضافه ی دیگری برای پیکربندی یک سیستم و رتبه بندی وجود ندارد.

از قرار دادن ویژگی مرتب سازی رتبه بندی در وب سایت خود اطمینان حاصل کنید تا کاربران در صورت تمایل قادر به دیدن تمام نظرات بد باشند.

  1. هنگام جمع آوری داده ها یکپارچگی را حفظ کنید

حریم خصوصی سال هاست که یکی از نگرانی های بزرگ مصرف کنندگان می باشد. اما شرکت ها و توسعه دهندگان وب برای این مشکل راه حلی پیدا کردند.

تنها مشکلی که وجود دارد، اینست که درخواست رضایت کوکی ها در همه جا وجود دارد. بیشتر کاربران این درخواست ها را نادیده می گیرند و با کلیک بر روی “اوکی” و یا “مجاز” آنها را نادیده می گیرند.

پذیرش کورکورانه ی سیاست های حریم خصوصی وب سایت ها، نه برای برند ها و نه برای مشتریان خوب نیست. بنابراین راهکار برای وب سایت ها برای جلب رضایت 23% افرادی که یکپارچگی را بخش بزرگی از شفافیت می دانند، اینست که:

از نمایش اطلاعات خصوصی فقط زمانی استفاده کنند که بازدیدکنندگان می خواهند که اطلاعاتشان به اشتراک گذاشته شود.

در پایین صفحه ی وب خود از دکمه ی لینک “اطلاعات خصوصی من را نفروش” استفاده کنند.

  1. در مورد قیمت گذاری و تمام مبالغ دیگر 100% صادق باشید

تصمیم گیری برای هزینه کردن برای موارد مختلف با توجه به تنوع محصولات و خدمات از طرف شرکت های فعال در بازار برای مصرف کنندگان همیشه کار راحتی نیست.

برای 49% از کاربران، صداقت به معنای شفافیت می باشد و اگر بین قیمت تیکت شما هنگام خرید و قیمت نهایی خرید هنگام خروج اختلافی وجود داشته باشد، برند شما با مشکلات متعددی مواجه خواهد شود.

برای حل این مشکل می توانید تبلیغات را بدون قیمت به کاربران نمایش دهید. اینگونه، آنها غافلگیر نخواهند شد.

یک راه دیگر اینست که در تیکت هزینه ها یک رفرنس بگذارید و کلمه ی “قیمت” را به FAQ پیوند دهید تا در این صفحه مشتریان بتوانند برای سؤالات خود راجع به قیمت ها پاسخی بیابند. سعی کنید در طول این پروسه مشتریان را از قیمت نهایی و صادقانه مطلع کنید تا میزان ترک صفحه ی شما به حداقل برسد.

خلاصه

با شفاف سازی و ایجاد اعتماد با مشتریان در ارتباط باشید. امروزه کاربران با گزینه های زیادی برای خرید روبرو هستند. اما در نهایت آنها از برندی خرید می کنند که به آن اعتماد دارند.

طراحان وب سایت ها با شفاف سازی باعث ایجاد اعتماد در مشتریان و ارتباط آنها با برند ها می شوند و نقش مهم و بسزایی در جذب مشتریان و ایجاد اعتبار برای برند ها دارند.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز