انواع روش های سئو کدامند؟

نوشته شده توسط زهرا نوایی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=13312

5/5 - (1 امتیاز)

برای انجام سئو سایت به طوری که به نتایج مطلوب دست یابید نمی توانید فقط بر روی یک روش تمرکز کنید بلکه باید بر روی روش های مختلف بهینه سازی وب سایت تسلط داشته باشید.

انواع سئو شامل سئو داخل سایت، سئو خارج سایت و سئو تکنیکال سایت است که برای رسیدن به نتایج بالا در موتورهای جستجو لازم است هر سه جنبه سئو سایت را رعایت فرمائید. با ما همراه باشید تا در ادامه مقاله هر کدام از روش های سئو را کامل بررسی کنیم.

سئو چیست؟

در مجموعه به کلیه فعالیت های داخل و خارج سایت که باعث بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو و افزایش ترافیک و رتبه وب سایت می شود را سئو سایت می گویند.

یکی از روش های سئو، سئو داخلی سایت یا (on-page -seo) است که به انجام کلیه اقدامات و فعالیت داخل سایت به منظور بهینه سازی وب سایت در موتور های جستجو گفته می شود. در واقع سئو داخل سایت کلیه تاکتیک هایی است که بر روی محتوا و کلمات کلیدی در سایت انجام می شود که باعث رتبه بندی صفحات در موتورهای جستجو می شود و موتورهای جستجو محتوای شما را به عنوان یک محتوای ارزشمند در نظر می گیرند.

مهمترین بخش در فرآیند seo  داخل سایت، تولید محتوا ارزشمند و نحوه لینک گذاری دقیق بین صفحات وب سایت است. در عین حال که on-page seo  برای بهینه سازی سایت اهمیت زیادی دارد ولی باید به روش های دیگر سئو نیز اهمیت داد تا بتوان به نتایج عالی رسید.

در ادامه مقاله ابتدا روش های صحیح سئوی داخلی یا همان آن پیج سئو را بررسی می کنیم سپس به موضوع سئو خارجی و سئوی تکنیکال سایت می پردازیم.

1. تحقیق کلمات کلیدی برتر

اولین قدم در سئوی داخل سایت یافتن کلمات کلیدی ارزشمند است. بهترین کلمه کلیدی را برای موضوع اصلی صفحات سایت در نظر می گیریم. در واقع با لنتخاب موضوع اصلی محتوا، ضموم کلی محتوا را به گوگل اعلام می کنیم.

حجم کلمات کلیدی در تولید باید به اندازه ای باشد که ترافیک سایت شما را افزایش دهد. البته نباید در به کار بردن کلمات کلیدی اغراق کرد زیرا اغراق در کلمات کلیدی باعث جریمه سایت می شود. بهترین تعداد کلمات کلیدی در مقاله بین 1 درصد تا 3 درصد کل محتوای وب سایت است. در انتخاب موضوع مقاله دقت کنید که سختی کلمه کلیدی تا چه حد است. اگر کلمه کلیدی که می خواهید انتخاب کنید کلمه سختی است ببینید تا چه حد می توانید از رقبایتان موفق تر باشید. اگر سختی کلمه کلیدی بسیار بالا است پیشنهاد می شود با کلمات کلیدی آسان تر نیز تولید محتوا داشته باشید تا در مدت زمان کمتر بتوانید با کلمات آسان تر رتبه بندی شوید و در مدت زمان طولانی تر بر روی کلمات سخت تر رتبه بندی شوید.

بازاریابی محتوایی نوعی از تولید محتوا است که در آن از عکس ها، ویدئو و صدا نیز استفاده می شود. در تولید محتوای سایت باید رعایت نکات بازاریابی محتوایی را نیز در نظر گرفت.

2. انتخاب کلمات کلیدی

در انتخاب کلمات کلیدی دقت کنید که آن را تنها برای یک صفحه انتخاب کنید. دو صفحه نباید یک عنوان داشته باشند وگرنه موتورهای جستجو هیچ کدام از آنها را رتبه بندی نمی کنند.

3. یافتن سه تا پنج کلمه کلیدی مرتبط

زمانی که کلمه کلیدی را سرچ می کنید گوگل نیز پیشنهاداتی به شما می دهد که کلماتی کلیدی بسیار نزدیک و مرتبط به کلمه کلیدی شما است. این روند را الگوریتم های گوگل انجام می دهند و نزدیک ترین کلمات کلیدی را به شما پیشنهاد می دهند. بنابراین در تولید محتوا بین 3 تا 5 کلمه کلیدی مرتبط با عنوان سایتتان را نیز تحقیق کنید.

4. تولید محتوای سئو شده

پس از تحقیق کلمات کلیدی و بررسی کلمات کلیدی مرتبط حالا باید محتوای سئو بیس را شروع به تولید کنید و یک برنامه ریزی مرتب برای انتشار آن ها در نظر داشته باشید.

محتوا باید متناسب با کلمه کلیدی باشد. با توجه به موضوع محتوا شروع به تولید محتوا بهینه شده کنید.

استراتژی لینک سازی داخلی

پس از تولید محتوا مناسب و تحقیق کلمات کلیدی باید بتوانیم بین صفحات وب سایت به گونه ای لینک سازی کنیم که اگر گوگل وارد یک صفحه بشود بتواند تمام صفحات آن سایت را پیمایش کند. به این روش استراتژی لینک سازی داخلی سایت گفته می شود.

استراتژی لینک سازی داخلی سایت علاوه بر اینکه به کاربران این امکان را می دهد که سریع تر به آنچه که می خواهند برسند همچنین موتورهای جستجو بسیار راحت تر می توانند سایت را بخزند.

هدف گوگل از لینک سازی داخلی این است که به راحتی بتواند به تمام صفحات داخلی یک سایت دسترسی پیدا کند. فرض کنید یک صفحه جدید می سازید اما هیچ لینکی از سایر صفحات به آن نباشد در این صورت گوگل برای پیمایش آن صفحه دچار مشکل می شود. بنابراین همیشه در استراتژی لینک سازی داخلی دقت داشته باشید که تمام صفحات به یکدیگر متصل شوند.

سئو تکنیکال سایت (technical seo)

سئو تکنیکال سایت یعنی سئو فنی سایت نیز به انداره سئو داخل سایت و سئو خارج سایت اهمیت دارد. برخی افراد پس از به کار گیری تکنیک های سئو داخلی و سئو خارجی می بینند که سایتشان هنوز هم در رتبه بندی به نتیجه خوبی نرسیده است و اینجا دقیقا همان جایی است که باید بر روی سئو تکنیکال سایت کار کنند.

سئو تکنیکال سایت یعنی بهینه سازی فنی سایت برای موتورهای جستجوگر. بخش مهمی از سئو تکنیکال سایت شامل بهینه سازی سرعت سایت، ریسپانسیو بودن سایت ، بهینه سازی کد های سایت، بهینه سازی عکس های سایت، استفاده از تگ تایتل و متادیسکریپشن به صورت صحیح و alt  تصاویر می باشد.

سئو خارج سایت یا off-page seo

سئو خارج سایت یا سئو خارجی به تمامی اقداماتی گفته می شود که در خارج از سایت به منظور بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر انجام می شود. مهمترین موضوع در سئو خارجی سایت استراتژی بک لینک سازی است. یعنی در واقع با استفاده از سئو خارج سایت به موتورهای جستجوگر نشان می دهید که سایت شما دارای ارزش و اعتبار است.

همچنین سئو خارجی باعث ارتباط سایت شما با سایر سایت هامی شود. اما بخش مهم سئو خارج سایت مربوط به ایجاد بک لینک با کیفیت بالاست.

هر چقدر سایت هایی که بک لینک شما در آن سایت قرار دارد معتبر تر باشد برای سئو سایت شما ارزش بیشتری دارد. در ادامه تکنیک های سئو خارج صفحه را خواهیم گفت.

استراتژی بک لینک سازی ارزشمند

بهترین روش برای نشان دادن ارزش سایت شما به موتورهای جستجوگر بک لینک های با ارزشی است که از سایت های معتبر دریافت می کنید. کیفیت بک لینک سازی مهم تر از تعداد بک لینک ها است. اگر چه تعداد بک لینک ها نیز در سئو خارجی سایت اهمیت دارد اما باید کیفیت آنها نیز در نظر گرفته شود. یعنی بک لینک ارزشمند که از سایت معتبر گرفته شود مسلما تاثیر زیادی بر روی سئو سایت دارد.

همچنین مرتبط بودن سایتی که در آن بک لینک می گذارید اهمیت زیادی دارد. به عنوان مثال می خواهید در مورد طراحی سایت بک لینک بگذارید. اگر بک لینک را در یک سایت آشپزی بگذارید این بک لینک ارزش چندانی ندارد. یکی ازروش هایی که گوگل متوجه می شود که موضوع سایت شما چیست، بک لینک هایی است که در سایت های مرتبط می گذارید.

ایجاد پست در وبلاگ ها

وبلاگ نویسی یکی از روش های مناسب برای ایجاد استراتژی لینک سازی خارج سایت است. شما می توانید به صورت مهمان در سایت های وبلاگ پست ایجاد کنید. این سایت ها اغلب اجازه درج نام برند شما و بک لینک شما را می دهند. از آنجا که سایت شما در یک سایت دیگر معرفی می شود هم برای بک لینک گرفتن مناسب است و هم برای برندسازی سایت مناسب است.

سایت های آگهی و فوروم ها

روش دیگری که می توانید بک لینک گذاری کنید در سایت های آگهی و فوروم هااست. در برخی از سایت های آگهی و فوروم ها اجازه درج لینک می دهند. با ثبت نام و نمایش آگهی در سایت های دیگر نه تنها می توانید بک لینک دریافت کنید. همچنین برای برند سازی سایتتان نیز موثر است.

تولید محتوا در تالار های گفتگو نیز می تواند روش مناسبی برای درج لینک باشد. همچنین در برخی از سایت های پرسش و پاسخ می توانید شرکت کنید به پرسشی پاسخ دهید و بک لینک سایتتان را نیز بگذارید.

سیگنال شبکه های اجتماعی

گوگل به فعالیت ها و سیگنال های شبکه های اجتماعی اهمیت می دهد. لینک ها  وپست هایی که در شبکه های اجتماعی گذاشته می شود برای گوگل ارزشمند هستند. این لینک ها نشان می دهد که شما در شبکه های اجتماعی نیز فعالیت دارید و هم اینکه باعث معرفی برندتان می شود. لینک گذاری در تلگرام، فیس بوک، آپارات، یوتیوب، لینکدین، اینستاگرام، پینترس و غیره، لینک های ارزشمندی برای سئو سایت می باشند.

نکته:  در استراتژی بک لینک سازی خارجی سایت حتما دقت فرمائید به صورت طبیعی بک لینک سازی کنید.روش هایی مانند خرید بک لینک باعث جریمه سایت و پنالتی شدن سایت می شود. خرید بک لینک اگرچه ممکن است در ابتدا در مدت زمان کوتاهی نتیجه دهد اما در بلند مدت گوگل متوجه می شود و سایت پنالتی می شود.

رپورتاژ آگهی

خرید رپورتاژ آگهی در سایت های معتبر از روش های ارزشمند در سئو خارج سایت است. رپورتاژ آگهی نوعی از تبلیغات است که به منظور گرفتن بک لینک از سایت های معتبر انجام می شود. در واقع با پرداخت هزینه به آن سایت می توانیم مقاله ای رادر مورد موضوعی مرتبط با سایتمان تولید کنیم و آن را در آن سایت خبری به عنوان تبلیغات بگذاریم. داخل متن می توانیم چند لینک حدود 3 تا 5 لینک نیز بگذاریم. از مزایای رپورتاژ آگهی این است که چون به صورت مقاله است معمولا کاربر این نوع تبلیغات را می خواند و می توانید در متن به صورت غیر مستقیم از برندتان و از خدماتتان تعریف کنید به صورتی که کاربر را تشویق به بازدید سایت و یا خرید از شما کند.

کارشناس سئو حرفه ای می داند که تمامی این روش ها را چگونه استفاده کند که باعث بهبود رتبه سایت و افزایش ترافیک سایت و در نهایت افزایش فروش شود. شرکت سئو دارکوب متشکل از کارشناسان حرفه ای در این حوزه با رعایت کلیه این نکات در استراتژی سئو بهترین کیفیت سئو را به مشتریان ارائه می دهد.

 سئو محلی یا local seo

در کنار سه روشی که در بالا آنها را گفتیم مورد دیگری نیز وجود دارد که برای بالا بردن رتبه سایت مفید می باشد و آن سئو محلی است. سئوی محلی یعنی بهینه سازی سایت در یک منطقه جغرافیایی خاص. حال می خواهیم بدانیم که سئو محلی چه ویژگی های مثبتی دارد و چرا باید بر روی سئو محلی سایت نیز کار کنیم؟

با انجام استراتژی بر روی سئو محلی می توانید کسب و کارتان را در یک منطقه جغرافیایی خاص معرفی کنید. برای بالا بردن رتبه محلی سایت می توانید بر روی کلمات کلیدی محلی مثلا باشگاه ورزشی در سعادت آباد کار کنید. ثبت نقشه در گوگل مپ نقش مهمی در سئو محلی دارد. برای ثبت گوگل مپ آدرس، تلفن، اطلاعات تماس و نظرات را درج کنید. از مشتریان بخواهید که نظرات مثبت شان را در قسمت نظرات گوگل مپ بدهند. همچنین گوگل به مقدار امتیازهای نقشه گوگل اهمیت می دهد.

سئو کلاه سفید

به روش هایی از سئو و بهینه سازی سایت که کاملا مطابق با استانداردها والگوریتم های گوگل است را سئو کلاه سفید یا  white hat seo می گویند.

کلاه سفید شامل بهترین و استانداردترین روش های سئو سایت است که در بلند مدت بهترین نتایج را می دهد. نتایجی که از سئو کلاه سفید حاصل می شود ماندگاری بالا دارد. سئو کلاه سفید شامل تمام تکنیک هایی است که در سایت هیچ مشکل و خللی ایجاد نمی کند.

استفاده از روش سئو کلاه سفید همیشه زمانبر است. این به این معنا است که اگر تمام الگوریتم های گوگل را رعایت کنید باید صبر داشته باشید تا در موتورهای جستجو نتایج حاصل شود. اما از طرفی ماندگاری روش های سئو کلاه سفید بیشتر است.

سئوی کلاه سفید به تجربه کاربران از سایت اهمیت می دهد. در حقیقت سئو کلاه سفید کاربر پسند است. همانطور که می دانید از مهمترین فاکتورهای گوگل برای رتبه بندی سایت کاربرپسند بودن آن است بنابراین یکی از مهمترین موضوعات در سئو کلاه سفید این است که سایت برای کاربران مفید باشد.

و در نهایت اگر تصمیم به سئو با رعایت قوانین و مقررات گوگل را دارید و قصد دور زدن گوگل را ندارید سئو کلاه سفید بهترین روش برای استراتژی بازایابی آنلاین یا دیجیتال مارکتینگ شما است.

شرکت طراحی سایت دارکوب از سال 1381 کار خود را با طراحی و بهینه سازی سایت آغاز کرد. ما با رعایت استانداردهای سئو کلاه سفید توانسته ایم که در رتبه اول گوگل با بسیاری از کلمات کلیدی باشیم. شما می  توانید جهت اطلاع از آخرین قیمت سئو با کارشناسان ما تماس حاصل فرمائید.

سئو کلاه خاکستری

سئو کلاه خاکستری جایی بین سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه است. همان طور که از اسمش پیدا است سئو کلاه خاکستری نه به اندازه سئو کلاه سیاه ممنوع است و نه صداقت سئو کلاه سفید را دارد. در واقع به طور کامل ممنوع نیست اما در جاهایی قصد دور زدن گوگل را نیز دارد.

اگر از روش های سئو کلاه خاکستری به مقدار زیاد و کیفیت کم استفاده شود احتمال اینکه گوگل متوجه شود و جریمه کند زیاد است. اما در مجموع استفاده از هر روشی غیر از سئو کلاه سفید ریسک دارد زیرا با هر بار به روز رسانی الگوریتم های گوگل ممکن است که تبدیل به سئو کلاه سیاه شود و باعث پنالتی و یا جریمه سایتتان شود.

سئو کلاه سیاه

سئوی کلاه سیاه دقیقا در مقابل سئو کلاه سفید قرار دارد. سئو کلاه سیاه روش های غیر استاندارد و مخالف قوانین گوگل است که در ابتدا باعث رشد سریع سایت می شود اما بعد مدتی گوگل متوجه می شود و سایت را حذف می کند.  در واقع سئو کلاه سیاه یک نوع ترفند سئو بدون توجه به معیار های الگوریتم گوگل برای گول زدن گوگل است. معیارهای سئو کلاه سیاه می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • روش های سئو کلاه سیاه کلیه الگوریتم ها و دستورالعمل های گوگل را نقض می کند. یعنی خیلی صریح می توان گفت که نباید از این روش ها استفاده شود.
  • تمرکز سئو کلاه سیاه بر روی به دست آوردن نتیجه در کمترین زمان است. به همین دلیل گوگل دائما الگوریتم ها را به روز رسانی می کند بنابراین سایت هایی که از روش های کلاه سیاه استفاده می کنند در معرض از دست دادن رتبه سایتشان هستند.
  • تکنیک های غیر استاندارد. برخی از فاکتورهای سئو کلاه سیاه شامل انتشار محتوای کپی، خرید بک لینک به صورت زیاد، ایجاد کامنت های فیک، استفاده از کلمات کلیدی بسیار زیاد، مخفی کردن متن ها و لینکها می باشد.

آموزشگاه دارکوب که زیر مجموعه شرکت دارکوب می باشد اقدام به برگزاری کلیه دوره های آموزش سئو وب سایت کرده است. شما با شرکت در این دوره ها می توانید با تمامی تکنیک های سئو و بهینه سازی سایت آشنا شوید و جذب بازار کار شوید.

خدمات سئو وب سایت که ما در شرکت دارکوب ارائه می دهیم شامل تمامی روش های سئوکلاه سفید و مطابق با آخرین استاندارد های الگوریتم گوگل است.

 

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز