بازاریابی اینترنتی در ایران

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=9206

بازاریابی دیجیتالی چیست
5/5 - (1 امتیاز)

امروزه بازاریابی اینترنتی در ایران و سایر نقاط دنیا مهمتر از هر زمان دیگری شده است. زیرا استفاده از اینترنت در سراسر دنیا در حال افزایش است. روزانه افراد بی شماری برای تأمین نیاز ها و یافتن اطلاعات به اینترنت مراجعه می کنند. اینترنت پر از اطلاعات و محتوای گوناگون است. ممکن است برای صاحبین مشاغل سؤال شود که چگونه می توانند محصولات و خدمات خود را از میان هزاران برند تجاری به کاربران خود معرفی کنند؟ جواب این سؤال استفاده از راهکار های بازاریابی اینترنتی می باشد. دیجیتال مارکتینگ به کسب و کار های مختلف برای توسعه و جذب کاربر کمک می کند.

استراتژی های بازاریابی اینترنتی در ایران همانند سایر نقاط دنیا می باشد. بازاریابی آنلاین کانال های متعددی دارد. برخی از کانال های دیجیتال مارکتینگ عبارتند از: ایمیل، رسانه های اجتماعی، موتور های جستجو و طراحی وب سایت و …. یکی از مهمترین کانال های بازاریابی اینترنتی طراحی سایت است. امروزه مشاغل زیادی به صورت آنلاین و در بستر اینترنت فعالیت می کنند. از آنجا که اینترنت یک محیط جهانی است، بازاریابی بر روی آن بسیار ارزشمند است. مشاغل گوناگون با سرمایه گذاری بر روی بازاریابی آنلاین می توانند محصولات و خدمات خود را به کاربران زیادی در سراسر دنیا ارائه دهند.

چرا طراحی سایت مهم است؟

طراحی سایت به افزایش اعتبار مشاغل کمک می کند. طراحی سایت مانند یک پل ارتباطی بین کاربران و مدیران مشاغل می باشد. مدیران مشاغل با طراحی سایت می توانند تعاملشان با کاربران را تقویت کنند و کاربران زیادی را به کسب و کار خود جذب کنند. طراحی سایت نسبت به استراتژی های بازاریابی سنتی و دیگر استراتژی های بازاریابی دیجیتالی بسیار مقرون به صرفه است. با طراحی سایت می توان به کاربران زیادی در سراسر دنیا دسترسی داشت. در طراحی سایت می توان تبلیغات کرد. تبلیغات یک راه عالی برای جذب کاربران است.

چطور می توانم یک طراحی سایت حرفه ای داشته باشم؟

رعایت برخی نکات به طراحی سایت حرفه ای کمک می کند:

پیمایش آسان

وقتی پیمایش یک سایت آسان باشد، کاربران درک می کنند که کجا هستند و چطور می توانند به نقطه ای که می خواهند بروند. پیمایش آسان سایت به ارائه ی UX خوب کمک می کند. برعکس اگر پیمایش یک طراحی سایت سخت باشد کاربران سردرگم می شوند و خیلی زود آن سایت را ترک می کنند.

استفاده از محتوای بصری در سایت

استفاده از محتوای بصری در سایت باعث جذب کاربران می شود. کاربران محتوای بصری را بیشتر از متن درک می کنند. شما با استفاده از محتوای بصری، بهتر می توانید محصولات خود را به کاربران معرفی کنید. ارائه ی تصاویر در طراحی وبسایت انتقال پیام را آسانتر می کنند. اما در استفاده از محتوای بصری زیاده روی هم نکنید. زیرا طراحی سایت شما را سنگین می کند و بر سرعت بارگذاری آن اثر می گذارد. سرعت کند بارگذاری سایت باعث کاهش رتبه ی سایت شما در موتور های جستجو می شود. اگر شغل شما بگونه ایست که بایستی از تصاویر زیادی استفاده کنید، حتماً عکس ها را بهینه سازی و فشرده کنید.

سئو و بهینه سازی سایت

بهینه سازی سایت باعث می شود تا کاربران راحتتر به طراحی سایت شما دسترسی پیدا کنند. بعلاوه پیاده سازی اصول سئو باعث بهبود رتبه سایت در SERP می شود. وقتی سایتی رتبه ی بالاتری داشته باشد، دید بهتر دارد و می تواند ترافیک خوبی از موتور های جستجو به دست آورد. در نتیجه موقعیت های فروش و نرخ تبدیل بیشتری به دست می آورد.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بازاریابی اینترنتی در ایران

استفاده از قالب سایت مناسب

قالب سایت ظاهر سایت شما را می سازد. قالب ها ویژگی های متفاوتی دارند. قالب سایتی خوب است که علاوه بر ظاهری زیبا بتواند نیاز های تجاری شما را برآورده کند. قالب سایتی انتخاب کنید که ریسپانسیو باشد و خدمات پشتیبانی نیز داشته باشد.

در صورت تمایل می توانید از فروشگاه قالب دارکوب استفاده نمایید. فروشگاه قالب دارکوب حاوی انواع و اقسام قالب سایت است که همگی ریسپانسیو هستند و خدمات پشتیبانی دارند که به سفارش شرکت دارکوب طراحی شده اند.

ریسپانسیو سازی

منظور از ریسپانسیو سازی این است که طراحی سایت شما در هر دستگاهی قابل مشاهده باشد. با توجه به اینکه بسیاری از کاربران برای مشاهده ی وب سایت ها از تلفن های همراه خود استفاده می کنند، ریسپانسیو سازی اهمیت زیادی دارد. اگر طراحی سایتی ریسپانسیو نباشد، بسیاری از کاربران خود را از دست می دهد.

منظور از بازاریابی اینترنتی (آنلاین) چیست؟

بازاریابی اینترنتی نوعی تبلیغات برای جذب مشتری و فروش بیشتر است. دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی اینترنتی از کانال های مختلفی مانند طراحی سایت، موتور های جستجو و …. برای ارسال پیام های تجاری و جذب مشتری در بستر اینترنت استفاده می کند. اگر به دنبال جذب کاربران هدف بیشتری هستید بایستی بر روی تبلیغات در رسانه های اجتماعی، موتور های جستجو و طراحی سایت تمرکز بیشتری داشته باشید.

استفاده از استراتژی های بازاریابی آنلاین چه نفعی برای کسب و کار من دارد؟

صاحبین مشاغل با پیاده سازی استراتژی های بازاریابی آنلاین می توانند تأثیر هر کانال و نحوه تعامل کاربران در آن کانال را ردیابی کنند. کانال ها را می توان از جنبه های مختلف تجزیه و تحلیل کرد. مثلاً اینکه کدامیک از کانال ها برای کاربران مؤثرتر بوده اند و جذب بیشتری داشته اند. کدام کانال ها مقرون به صرفه تر هستند. در کدام کانال ها خرید های مکرر انجام شده است و ….. با بازاریابی آنلاین می توان شکاف های بین کاربران و مدیران مشاغل را از بین برد. صاحبین مشاغل با تبلیغات در اینترنت می توانند به صورت 24 ساعته به معرفی خدمات و محصولات خود بپردازند. استفاده از روش های دیجیتال مارکتینگ باعث جلب اعتماد کاربران و افزایش اعتبار کسب و کار های مختلف می شود.

بازاریابی اینترنتی در ایران با چه چالش هایی روبرو است؟

بازاریابی اینترنتی فواید زیادی برای کسب و کار های مختلف در دنیا دارد. افراد زیادی به دنبال سرمایه گذاری برای تبلیغات در فضای مجازی و توسعه ی کسب و کار خود هستند. اما بازاریابی اینترنتی در ایران با تمام منافعی که دارد با چالش هایی نیز روبرو است. سرعت پایین نت و فیلترینگ، استفاده از استراتژی های اشتباه بازاریابی آنلاین به دلیل عدم آموزش کافی، کم بودن دانش مدیران مشاغل در زمینه ی بازاریابی و …. برخی از چالش های بازاریابی اینترنتی در ایران است.

ابزار های بازاریابی اینترنتی چیست؟

برای ایجاد و حفظ یک برنامه بازاریابی آنلاین قوی از ابزار های گوناگونی می توان استفاده کرد. مانند: ایمیل مارکتینگ، بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی، بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو (سئو)، بازاریابی موتور های جستجو(SEM) ، نمایش تبلیغات، وبینار ها و رویداد های مجازی، بازاریابی محتوایی، بازاریابی ویدئویی، اتوماسیون بازاریابی، مدیریت ارتباط با مشتری، سیستم مدیریت محتوا، تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC)، بازاریابی وابسته و ….

چطور اقدام به بازاریابی آنلاین کنم؟

اولین گام برای بازاریابی آنلاین مشخص کردن اهداف تجاری است. پس از مشخص کردن اهداف تجاری بایستی یک کانال و استراتژی بازاریابی اینترنتی مناسب انتخاب کنید. می توانید یک طراحی سایت حرفه ای انجام دهید و یا یک وبلاگ راه اندازی کنید و در آن با ارائه ی محتوای جذاب و با کیفیت کاربران زیادی را به کسب و کار خود جذب کنید. با استفاده از یک برنامه تجزیه و تحلیل مناسب نیز می توانید تلاش های دیجیتال مارکتینگ خود را ارزیابی کنید.

اگر برای نحوه ی شروع بازاریابی اینترنتی ایده ای ندارید، در صورت تمایل می توانید از خدمات مشاوره رایگان و تخصصی شرکت دارکوب استفاده نمایید. شرکت دارکوب با بیش از 19 سال سابقه کار ارائه دهنده ی خدمات طراحی سایت و سئو سایت برای مشاغل گوناگون می باشد.

تفاوت بازاریابی اینترنتی و بازاریابی محتوایی چیست؟

بازاریابی اینترنتی و بازاریابی محتوایی شباهت زیادی بهم دارند. هر دو باعث جذب ترافیک و افزایش میزان فروش در یک طراحی سایت می شوند. اما یک تفاوت کوچک بین بازاریابی اینترنتی و بازاریابی محتوایی وجود دارد. در واقع بازاریابی محتوایی زیر مجموعه ی بازاریابی اینترنتی است. بازاریابی محتوایی به معنای ایجاد و توزیع محتوا برای دسترسی مخاطبان می باشد. در حالیکه بازاریابی آنلاین به اشتراک گذاری آن محتوا از کانال های متعدد مانند ایمیل، رسانه های اجتماعی، موتور های جستجو و …. می باشد. در بازاریابی آنلاین برای جذب مشتری از استراتژی های مختلفی استفاده می شود. بازاریابی آنلاین شامل تبلیغات و هدف گیری های مجدد نیز می باشد.

استراتژی های بازاریابی آنلاین

بازاریابی اینترنتی در ایران

راهکار های بازاریابی اینترنتی در ایران چیست؟

بازاریابی اینترنتی یا همان دیجیتال مارکتینگ یک سری استراتژی دارد. فرقی نمی کند که بازاریابان آنلاین به دنبال بازاریابی اینترنتی در ایران هستند یا جای دیگری. قواعد و راهکار های بازاریابی آنلاین در تمام نقاط دنیا ثابت و یکسان است. برخی از راهکار های بازاریابی آنلاین عبارتند از:

طراحی وب سایت کاربر پسند

طراحی وب سایت این قدرت را دارد تا برند تجاری شما را از سایر رقبا متمایز کند. طراحی سایت امروزه اهمیت زیادی پیدا کرده است. بسیاری از کاربران برای کسب اطلاعات و خرید به وب سایت ها مراجعه می کنند. طراحی سایت کاربرپسند و ریسپانسیو باعث جلب اعتماد کاربران و افزایش اعتبار کسب و کار شما می شود. یک طراحی سایت حرفه ای به کسب رتبه های بالای SERP کمک زیادی می کند.

اگر به دنبال یک طراحی سایت حرفه ای و با کیفیت برای برند تجاری خود هستید بهترین راهکار استخدام یک شرکت طراحی وب سایت معتبر است. شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای ارائه  دهنده ی خدمات طراحی سایت و سئو سایت برای مشاغل گوناگون می باشد.

بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو

بهینه سازی سایت به ارائه ی UX بهتر، جلب اعتماد موتور های جستجو و ظاهر شدن وب سایت در رتبه های بالای صفحه نتایج موتور های جستجو کمک می کند. بهینه سازی سایت راهکار های زیادی دارد. یکی از مهمترین راهکار های بهینه سازی سایت استفاده از کلمات کلیدی مرتبط و مناسب در متن محتوا، URL وب سایت، متن تصاویر و …. است.

برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب بایستی از ابزار هایی که در این زمینه وجود دارد، استفاده نمایید. در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید. برای یافتن کلمات کلیدی سعی کنید قصد کاربر از جستجو را متوجه شوید. وقتی از کلماتی که کاربر مورد جستجو قرار می دهد در متن محتوا و طراحی سایت خود استفاده نمایید، بهتر و بیشتر می توانید کاربران هدف را جذب کنید.

ایمیل مارکتینگ

یکی دیگر از راه حل های بازاریابی دیجیتالی، ایمیل مارکتینگ است. صاحبین مشاغل با ایمیل مارکتینگ می توانند با کاربران ارتباط بلند مدت ایجاد کنند و آنها را به تجارت خود وفادار کنند. در ایمیل هایی که برای کاربران ارسال می کنید می توانید به معرفی و یا تبلیغات محصولات و خدمات خود بپردازید. فقط توجه داشته باشید که با ارسال بیش از اندازه ایمیل به کاربران، آنها را خسته نکنید.

نوشتن اطلاعیه های مطبوعاتی آنلاین

با نوشتن اطلاعیه های مطبوعاتی آنلاین علاوه بر اینکه می توانید به معرفی کسب و کار خود بپردازید، می توانید رتبه ی طراحی وب سایت خود را در SERP نیز بهبود دهید. اگر یک خبرگزاری محلی تجارت شما را تحت پوشش قرار دهد، می توانید کاربران آنها را نیز به دست آورید.

راه اندازی وبلاگ

راه اندازی وبلاگ یک راهکار بسیار خوب برای جذب کاربران و معرفی هر چه بیشتر تجارت شما به مخاطبان می باشد. راه اندازی وبلاگ همچنین به ارتقاء رتبه ی طراحی سایت ها در صفحه نتایج موتور های جستجو کمک می کند. با گذر زمان راه اندازی وبلاگ می تواند ترافیک طراحی سایت شما را افزایش دهد.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی به برقراری ارتباط با مشتریان، جذب مشتری و شناخت رفتار کاربر کمک زیادی می کند. با توجه به اینکه امروزه کاربران زیادی در شبکه های اجتماعی حضور دارند، بازاریابی شبکه های اجتماعی به توسعه ی کسب و کار ها کمک می کند. صاحبین مشاغل با بازاریابی شبکه های اجتماعی می توانند به معرفی کسب و کار و خدمات و محصولات خود بپردازند. صاحبین وب سایت ها با بازاریابی شبکه های اجتماعی می توانند ترافیک با کیفیت و خوبی به طراحی وبسایت خود هدایت کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی پیاده سازی استراتژی های بازاریابی اینترنتی در ایران در صورت تمایل می توانید از خدمات مشاوره رایگان و تخصصی شرکت دارکوب استفاده نمایید. شرکت دارکوب با بیش از 19 سال سابقه کار ارائه دهنده ی خدمات طراحی سایت و سئو سایت برای صنایع مختلف می باشد.

پرداخت به ازای کلیک

بر اساس مطالعات، بیش از 45% از مشاغل کوچک از تبلیغات پولی برای حرفه ی خود استفاده می کنند. اگر صاحب شغلی هستید، از استفاده از تبلیغات پولی نباید چشم پوشی کنید. تبلیغات پرداخت به ازای کلیک یک نوع تبلیغات پولی است که در آن صاحبین مشاغل اگر کاربری بر روی تبلیغاتشان کلیک کنند، مبلغی را پرداخت می کنند.

PPC بیشتر در موتور های جستجو استفاده می شود. PPC می تواند به کاربرانی که محصولات و خدمات شما را مورد جستجو قرار می دهند، کمک کند. استفاده از تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک در مورد کلمات کلیدی پر رقابت اهمیت بیشتری دارند. صاحبین مشاغل کوچک با استفاده از استراتژی تبلیغات PPC می توانند با برند های بزرگ رقابت کنند. بایستی توجه داشته باشید که استراتژی های بازاریابی اینترنتی جایگزین سئو نیستند. استفاده از راهکار های بازاریابی دیجیتالی به سئو و کسب رتبه های بالاتر کمک می کنند.

نتیجه

بازاریابی اینترنتی در ایران رونق زیادی پیدا کرده است. دیجیتال مارکتینگ به کسب و کار ها برای بیشتر دیده شدن و معرفی هر چه بیشتر محصولات و خدماتشان کمک زیادی می کند. بازاریابی آنلاین در هر جای دنیا یک سری استراتژی های یکسان دارد. برخی از راهکار های بازاریابی دیجیتالی عبارتند از: طراحی سایت، ایمیل مارکتینگ، سئو سایت، بازاریابی شبکه های اجتماعی، بازاریابی محتوایی و ….

اگر به دنبال بهترین راهکار های بازاریابی اینترنتی در ایران برای صنعت خود هستید در صورت تمایل می توانید از خدمات مشاوره رایگان و تخصصی شرکت دارکوب استفاده نمایید. شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای ارائه دهنده ی خدمات طراحی سایت، سئو سایت و پیاده سازی استراتژی های دیجیتال مارکتینگ برای صنایع مختلف می باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز