برای سئو تصاویر Alt مهم است و یا Title

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=4206

5/5 - (1 امتیاز)

به رغم اینکه گوگل بر بهینه سازی عکس ها و تصاویر برای کاربران و موتور های جستجو تأکید زیادی کرده است، در زمینه ی سئو اغلب از این موضوع غفلت می شود. البته نباید فراموش کرد که برخی مردم اشتباه می کنند و نمی دانند چگونه می توانند ویژگی های تصاویر وب سایت خود را برای سئو بهینه سازی کنند و نمی دانند منظور از عناوین و متن های Alt تصاویر چیست!

متن alt تصویر چیست؟

متن Alt تصاویر، عکس ها را به صورت متنی توضیح می دهد و بنا بر این توصیف، موتور های جستجوگر و خواننده های صفحه نمایش (نرم افزاری که توسط افراد کم بینا استفاده می شود) می توانند درک کنند که تصویر در چه موردی است. استفاده ی صحیح از متن Alt می تواند به سئوی وب سایت شما کمک کند.

برچسب عنوان عکس برای پشتیبانی یک عکس با یک عنوان استفاده می شود، اما برای سئو مهم نیست.

متن alt یا همان متن جایگزین برای نمایش متنی یک تصویر که آن را برای منابع جایگزین توصیف می کند، استفاده می شود.

هدف اولیه استفاده از متن alt کمک به کم بینایانی است که از خواننده ی صفحه استفاده می کنند. این متون همچنین مطابق با دستورالعمل های w3c دسترسی به وب را بیشتر می کنند.

هدف دوم این متون کمک به کاربرانی است که به هر دلیلی تصمیم گرفته اند که عکس ها را در مرورگر وب خود خاموش کنند. به عنوان یک قاعده، متن جایگزین باید شامل بهینه سازی کلمات کلیدی هدفمند در متن باشد که توصیف می کند، تصویر چیست. اگر متنی بدیل برای تصویر وجود نداشته باشد، یک تصویر خالی نمایش داده می شود.

متن جایگزین تصویر همان متنی است که به جای یک تصویر خالی نمایش داده می شود. از آنجا که گوگل نمی تواند به عمق تصاویر و متون بخزد، از متن جایگزین برای پی بردن به اینکه تصویر در مورد چه چیزی می باشد، استفاده می کند.

توجه به دستور العمل های دستیابی w3c برای متن جایگزین مهم است:

هنگام استفاده از عنصر img، یک جایگزین متن کوتاه با ویژگی alt مشخص کنید. توجه داشته باشید که ارزش این صفت به متن alt ارجاع داده می شود.

هنگامی که یک تصویر شامل کلماتی می باشد که برای درک محتوا مهم هستند، متن alt باید شامل آن کلمات باشد. با این کار متن alt می تواند همان عملکرد تصویر را صفحه انجام دهد. توجه داشته باشید که با این کار متن alt ویژگی های بصری عکس را منتقل نمی کند، اما مفهوم تصویر را بیان می کند.

برچسب تصویر

به طور کل، برچسب تصویر شما (کل قطعه ی کد HTML) باید دو ویژگی زیر را شامل شود:

  • متن alt تصویر
  • عنوان تصویر

نحوه ی بهینه سازی نام پرونده

در مورد نام پرونده ی تصویر کار زیادی لازم نیست انجام دهید، اما بایستی دو نکته را در خاطر داشته باشید:

اول، نام فایل عکس بایستی توصیفی و آگاهی دهنده و همچنین شامل کلمات کلیدی باشد. نام های پرونده گاهی اوقات در نتایج جستجوی موتور گوگل استفاده می شود. بنابراین مهم است که این عکس ها با آنچه که در ذهن کاربر است منطبق باشد. دوم اینکه میان کلمات موجود در نام پرونده از خط پیوند استفاده کنید.

چگونگی بهینه سازی متن alt

یک متن alt تصویر، عکس را برای خوانندگان صفحه نمایش و موتور های جستجوگر توصیف می کند.  همه ی تصاویر باید دارای متن alt باشند. لازم نیست که این متن طول به خصوصی داشته باشد، یک یا دو جمله کفایت می کند.

هر زمان که ممکن است، یکی از کلمات کلیدی هدف صفحه ی خود را در متن alt درج کنید، زیرا این امر می تواند رتبه بندی کلمات کلیدی شما را برای صفحه بهبود بخشد. این موضوع همچنین به رتبه ی تصویر هنگام جستجوی عکس برای یک کلمه ی کلیدی کمک می کند.

بهترین استراتژی دیجیتال اطمینان حاصل خواهد کرد که کاربران و موتور های جستجوگر محتوای وب سایت شما را مفید بدانند. بنابراین از پر کردن تصاویر صفحه ی خود با کلمات کلیدی پرهیز کنید. انجام چنین ریسک هایی از دیدگاه گوگل بسیار بد است و احتمالاً متن را به عنوان اسپم تلقی می کند. همچنین استفاده از کلمات غیر مفید تجربه ی خوب کاربر را از بین می برد. به عنوان مثال یک چنین متنی بد است و احتمالاً به عنوان اسپم تلقی می شود:

“لباس های قرمز ما هم اکنون حراج شده اند. این لباس های قرمز برای فضای باز و زمستان مناسب هستند. اگر امروز یک لباس قرمز از ما خریداری کنید، از تخفیف برخوردار خواهید شد.”

همانطور که مشاهده می کنید این متن یک اسپم تصور می شود و برای کاربر نیز ارزشی خلق نمی کند.

متن عنوان تصویر چیست؟

ویژگی متن عنوان تصویر، ویژگی ای می باشد که برای اطلاعات اضافی در مورد عکس استفاده می شود. عنوان تصویر برای رتبه بندی در موتور های جستجوگر استفاده نمی شود، بنابراین بهینه سازی آن خیلی مهم نیست.

اما اگر سئو برایتان خیلی مهم است و می خواهید همه چیز را برای w3c به نحو احسن بهینه سازی کنید، از هر دو گزینه ی متن alt و متن عنوان برای تصاویر خود استفاده کنید.

برای بهینه سازی متن عنوان کافی است از متن های کوتاه و جذاب که مکمل متن alt می باشند، استفاده کنید.

چگونگی بهینه سازی عنوان عکس

ویژگی عنوان تصویر هیچ تأثیری در رده بندی کلمات کلیدی ندارد، زیرا موتور های جستجوگر به آنها نمی خزند. بنابراین اگر مجبور بودید بین متن alt و عناوین، یکی را بهنیه سازی کنید، بدون شک بایستی اولی را انتخاب کنید. زیرا در برخی از مرورگر ها (مانند فایرفاکس و اُپرا) هنگامی که موشواره ی شما بر روی عکسی می رود، عناوین تصویر نمایش داده می شود. این امر می تواند تجربه ی کاربر را بهبود بخشد. برای حاصل شدن این موضوع لازم نیست کار خاصی انجام دهید، فقط کافیست یک عنوان سریع و آسان برای تصویر بنویسید که تکمیل کننده ی متن alt باشد.

توصیه های گوگل برای عکس های استفاده شده در وب سایت ها

برای بهبود تجربه ی کاربر و متن alt، گوگل پیشنهاداتی داده است:

  • یک تجربه ی کاربری عالی ایجاد کنید

برای افزایش قابلیت مشاهده شدن محتوای خود در تصاویر گوگل، با ارائه ی یک تجربه ی عالی کاربر، بر روی کاربر متمرکز شوید و نه موتور های جستجوگر.

  • متن خوب تهیه کنید

اطمینان حاصل کنید که محتوای تصویری شما با موضوع صفحه مرتبط است. از تصاویر فقط در جاهایی استفاده کنید که بر ارزش صفحه بیافزایند.

  • بهینه سازی جایگذاری

تصاویر را نزدیک متن مربوطه قرار دهید. مهمترین عکس ها را در صورت امکان نزدیک به عنوان اصلی صفحه قرار دهید.

  • ایجاد ساختار URL خوب برای تصاویر

گوگل برای درک تصاویر شما از مسیر URL و همچنین نام پرونده استفاده می کند. سازماندهی محتوای تصویری خود را بررسی کنید تا URL ها به طور منطقی ساخته شوند.

خلاصه

در متن برچسب تصویر، هنگامی که یک عکس بارگذاری نمی شود، متن alt، آن را توصیف می کند و عنوان تصویر فقط بیانگر عنوان است. متن alt حاوی مزایای بالقوه ی سئو می باشد، در حالی که عناوین اینگونه نیستند. اطمینان حاصل کنید که همه ی تصاویر، متن alt (که حاوی کلمات کلیدی نیز می باشد) را دارند. بهینه سازی عکس ها با متون alt و عناوین مهم هستند و برای آنها بایستی به اندازه ی کافی زمان صرف کنید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز