بهترین استراتژی های بازاریابی 2023

نوشته شده توسط رومینا نظری

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=4825

4.3/5 - (6 امتیاز)

از طرفی مردم برای کسب اطلاعات در مورد مشاغل محلی به وب سایت ها مراجعه می کنند. به همین دلیل، مشاغل گوناگون برای اینکه بتوانند هر چه بیشتر در زمینه ی کاری آنلاین خود موفق باشند، باید استراتژی های مناسب و درست بازاریابی آنلاین را اتخاذ کنند.

بکارگیری استراتژی های درست بازاریابی آنلاین می تواند ارائه دهنده ی راه حل هایی برای انواع مشکلات شما از قبیل کمبود وقت، کمبود بودجه و یا حتی جهت گیری های نادرست باشد. برای مشاغل محلی داشتن اطلاعات بروز شده و آماده برای ارائه به مشتریان بسیار مهم است. اگر می خواهید در کار خود پیشرفت کنید و تجارتتان را گسترش دهید، بایستی بر روی استراتژی های بازاریابی کارتان بررسی های بیشتری داشته باشید. با استراتژی های درست بازاریابی آنلاین می توانید با کمترین هزینه و سرمایه گذاری مالی و زمانی بیشترین بهره را ببرید و بیشترین جذب مشتری را داشته باشید.

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

استراتژی بازاریابی چیست؟

استراتژی بازاریابی به برنامه بازی کلی یک کسب و کار برای دستیابی به مشتریان بالقوه و تبدیل آنها به مشتریان محصولات یا خدماتشان اشاره دارد. یک استراتژی بازاریابی شامل ارزش پیشنهادی شرکت، پیام‌های کلیدی برند، داده‌های جمعیت‌شناسی مشتری هدف و سایر عناصر سطح بالا است. استراتژی بازاریابی، برنامه بازی یک کسب و کار برای دستیابی به مشتریان بالقوه و تبدیل آنها به مشتریان محصولات یا خدماتشان است. استراتژی های بازاریابی باید حول محور ارزش پیشنهادی یک شرکت باشد. هدف نهایی یک استراتژی بازاریابی، دستیابی و ایجاد یک مزیت رقابتی پایدار نسبت به شرکت های رقیب است.

درک استراتژی های بازاریابی

یک استراتژی بازاریابی واضح باید حول محور ارزش پیشنهادی شرکت بچرخد، که به مشتریان اطلاع دهد که شرکت برای چه چیزی ایستاده است، چگونه عمل می کند و چرا شایسته کسب و کارشان است. یک استراتژی بازاریابی کامل چهار P بازاریابی را پوشش می دهد: محصول، قیمت، مکان و تبلیغات.

بهترین استراتژی های بازاریابی برای سال 2023

استراتژی بین کانالی برای رسانه های پولی به عنوان یک کل بهترین است، اما این استراتژی ها بر جستجو و اجتماعی متمرکز هستند.

1. به دنبال فرصت هایی برای تنوع باشید

بیشتر بودجه های بازاریابی امروزی به کسب و کارها اجازه نمی دهد هر کانال توزیع را به یکباره دنبال کنند. باید با دقت کانال هایی را انتخاب کنید که به احتمال زیاد بازدهی قوی از سرمایه گذاری شما به همراه دارند.

ابتدا با تحقیق در مورد مخاطبان خود به دنبال فرصت هایی برای تنوع بخشیدن به استراتژی خود باشید. کانال‌های فرعی خاصی را که می‌توانید در آن‌ها سر و صدای بازاریابی را کاهش دهید، شناسایی کنید، مانند YouTube، گروه‌های رسانه‌های اجتماعی، و غیره. سپس می‌توانید استراتژی خود را متنوع کنید و بدانید که سود آن ارزش سرمایه‌گذاری را دارد.

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

2. در فیس بوک گسترده شوید

اقدامات حفظ حریم خصوصی بر هر جنبه ای از بازاریابی تأثیر می گذارد، اما به ویژه برای تبلیغات فیس بوک، ما شاهد کاهش تعداد مخاطبان هستیم – هم آنهایی که می توانید در پلتفرم انتخاب کنید و هم مخاطبان بازاریابی مجدد خود از ترافیک وب سایت. شما می‌خواهید مطمئن شوید که داده‌های کافی برای کار با الگوریتم در اختیارتان قرار می‌دهید، بنابراین چه فقط طبق معمول کمپین‌ها را اجرا کنید یا بخواهید تبلیغات فیسبوک خود را مقیاس‌بندی کنید، مخاطبان خود را گسترده نگه دارید. شما می توانید این کار را انجام دهید:

  • انباشتن علایق
  • هدف گذاری علاقه مندان بر اساس صفحاتی که دنبال کننده های زیادی در جایگاه شما دارند.
  • افزایش ظاهر خود از 1٪ به 5٪.

86 درصد از کسب و کارها در حال حاضر از تبلیغات فیس بوک استفاده می کنند و درآمد تبلیغاتی این پلت فرم همچنان در حال رشد است. در همین حال، گزینه های تبلیغات پولی در اینستاگرام، پینترست، توییتر و جاهای دیگر ظاهر شده است. پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی الگوریتم‌های خود را تغییر می‌دهند و به برندها می‌گویند که اگر می‌خواهید دیده شوید، تبلیغات پولی ضروری است. اگر می‌خواهید استراتژی اجتماعی شما حفظ شود یا شتاب بیشتری به دست آورد، پذیرش اجتماعی پولی ضروری است.

3. بازاریابی محتوا برای افزایش ترافیک وب سایت

بازاریابی محتوا نقش مهمی در رشد تجارت ها در سال 2023 دارد. محتوا هر چیزی است که شما می توانید برای مخاطبان خود در وب سایتتان انتشار دهید. این محتوا می توانند تصاویر، فیلم ها، پادکست ها، کتاب های الکترونیکی و … باشند.

شما می توانید با ایجاد یک انیمیشن زیبا و جذاب و انتشار آن در وب سایت و وبلاگ خود و یا در رسانه های اجتماعی و یا استفاده از آن در تبلیغات آنلاین، کاربران بیشتری را به کسب و کار خود جذب کنید.

نکته ی مهم در بازاریابی محتوا این است که بایستی به صورت مرتب و در فاصله های زمانی کوتاه تولید محتوا داشته باشید. اینکه ماهی یکبار یک پست بر وب سایت خود بگذارید عملاً فایده ای ندارد. همچنین محتوای شما باید کیفیت بالایی داشته باشد. برای اینکه بتوانید محتوایی با کیفیت تولید کنید که بتواند ارزشی را به کاربر ارائه دهد، از خودتان بپرسید:

  • کاربران من به چه چیزی نیاز دارند؟
  • آیا محتوای من برای آنها قابل درک می باشد؟

همچنین اطمینان حاصل کنید که از کلمات کلیدی در متن محتوا استفاده شده است. محتوای شما باید آگاهی رسان و مرتبط با مخاطبان شما باشد. به همین منظور شما باید مخاطبان خود را بشناسید. اکثر بازاریابان امروزه درک می کنند که برای ایجاد پایگاه ترافیک نیاز به تولید محتوا دارند. آنها اغلب بر روی ایجاد محتوای جدید تمرکز می کنند و ارزش دارایی های موجود خود را نادیده می گیرند. با این حال، اگر می‌خواهید با بازارهای رقابتی امروز همراه باشید، مهم است که از محتوای فعلی خود تا حد امکان استفاده کنید.

4. حامیان برند را پرورش دهید

مردم به دنبال توصیه هایی از طرف همتایان خود برای تصمیم گیری در مورد خرید هستند. مشتریان خود منبعی قدرتمند برای کمک به شما برای دستیابی به مخاطبان جدید و افزایش نرخ تبدیل هستند. برای اینکه از حامیان برند خود نهایت استفاده را ببرید، کمپین هایی ایجاد کنید تا آنها را تشویق کنید پیام شما را پخش کنند. برای مثال، یک انجمن آنلاین ایجاد کنید یا برای ارجاعات جوایزی ارائه دهید. همچنین می توانید یک هشتگ برند ایجاد کنید و مخاطبان را به استفاده از آن تشویق کنید.

5. تجربه کاربری را به طور مداوم بهینه کنید

ایجاد پیامی که با مخاطب هدف شما صحبت کند، تنها اولین قدم برای موفقیت در بازاریابی آنلاین است. مهم نیست محتوای شما چقدر عالی باشد، بدون تجربه کاربری عالی وب سایت (UX) باعث جذب تبدیل نمی شود. بنابراین مطمئن شوید که به طور مداوم در حال آزمایش و بهینه سازی UX برای هدایت اهداف بازاریابی هستید. این شامل بهبود سرعت سایت و ناوبری، اطمینان از اینکه محتوای شما به راحتی در دستگاه های تلفن همراه مصرف می شود و موارد دیگر می شود.

6. استراتژی های آنلاین و آفلاین را متصل کنید

ایجاد یک تجربه مشتری ثابت به صورت آنلاین و خارج از فروشگاه یکی از جنبه های مهم بازاریابی به یاد ماندنی است. کسب‌وکارهای بیشتری از رویدادهای مجازی و حضوری برای تأثیرگذاری بر مخاطبان و افزایش فروش استفاده می‌کنند، اما اغلب آنها را جدا از طرح‌های بازاریابی آنلاین می‌دانند. برای استفاده بیشتر از بازاریابی مجازی و حضوری، ابتدا مشخص کنید که می‌خواهید مخاطبانتان بعد از رویداد چه اقداماتی را انجام دهند (مانند تعامل با ایمیل‌های خود، ثبت‌نام برای یک نسخه آزمایشی محصول رایگان و غیره). سپس یک تجربه مجازی یا حضوری ایجاد کنید که آنها را در این سفر پرورش دهد.

7. اصالت را در اولویت قرار دهید

این یکی از مهمترین نکات بازاریابی ما است. امروزه مصرف‌کنندگان به خوبی می‌دانند که محتوایی که کسب‌وکارها ایجاد می‌کنند بر اساس دستور کار است. آنها به احتمال زیاد به محتوای پرفروش پاسخ مثبت نمی دهند، بنابراین برندها باید استراتژی های بهتری برای ایجاد روابط معتبر با مخاطبان خود ایجاد کنند. یکی از بهترین راه‌ها برای اولویت‌بندی اصالت در بازاریابی، ایجاد محتوای زنده است. یک پادکست زنده را میزبانی کنید، ویدیوهای لایو فیس بوک را پخش کنید، و غیره. اشتباه کنید و به جریان خود ادامه دهید – تعجب خواهید کرد که مخاطبان شما چقدر به همه آن واکنش مثبت نشان خواهند داد.

8. یک پیام به یاد ماندنی ایجاد کنید

تنها راه های زیادی برای تبلیغ مستقیم محصولات و خدمات خود از طریق بازاریابی وجود دارد. گاهی اوقات ارزش آن را دارد که از برنامه اصلی بازاریابی خود دور شوید و داستان هایی بگویید که برند شما را به یاد ماندنی تر و دوست داشتنی تر می کند. هر چه در بازاریابی داستان سرایی خلاقیت بیشتری داشته باشید، به احتمال زیاد برجسته می شوید و تصویر برند خود را بهبود می بخشید.

یک نمونه عالی از یک کمپین بازاریابی با این تمرکز از برند پوشک Huggies می آید. آنها تحقیقاتی را دریافتند که تأثیر مثبت آغوش را بر نوزادان نشان می دهد – آغوش به تقویت سیستم ایمنی آنها کمک می کند، علائم حیاتی را تثبیت می کند، رشد مغز را بهبود می بخشد، و غیره. تماس پوست به پوست و ارائه داوطلبان در بیمارستان ها برای نوزادانی که نیاز به آغوش دارند.

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

9. ایجاد مشارکت

تبلیغات راهی عالی برای گسترش دسترسی شما در رسانه های اجتماعی و وب است. اما با قدرت یک توصیه قوی از تأثیرگذاران آگاه مقایسه نمی شود. با دیگر بازیگران اصلی در صنعت خود همکاری کنید تا به مخاطبان جدیدی دست پیدا کنید و برای کسب و کار خود مدرک اجتماعی به دست آورید. همچنین می‌توانید از میکرو اینفلوئنسرها کمک بگیرید تا به عنوان حامیان برند خود در رسانه‌های اجتماعی و حوزه وبلاگ خدمت کنند.

10.تجزیه و تحلیل عملکرد را به یک استراتژی مداوم تبدیل کنید

هر بازاریاب باتجربه ای اهمیت تجزیه و تحلیل عملکرد را برای بهینه سازی استراتژی خود می داند. اما انتظار تا پایان یک کمپین بازاریابی برای تجزیه و تحلیل و تعدیل، مزایای بالقوه تحلیل عملکرد را به طور جدی محدود می کند. بازاریابان برتر برای اطلاع از تلاش‌های آینده به عملکرد گذشته متکی نیستند – آنها بر اساس آخرین بینش‌ها، کمپین‌های خود را در زمان واقعی تنظیم می‌کنند. پلتفرم اتوماسیون بازاریابی شما باید راه های زیادی را برای تجزیه و تحلیل عملکرد تلاش های بازاریابی به شما ارائه دهد.

11. بررسی Google Analytics

با استفاده از ابزار Google analytics می توانید ببینید کدام صفحه ی وب شما بیشترین بازدید را داشته و یا کدام تلاش شما به فروش تبدیل شده. با استفاده از این ابزار می توانید عملکرد وب سایت خود را رصد کنید و اگر جایی نیاز به تغییر دارد، اقدامات لازم را انجام دهید.

12. وب سایت خود را بهینه سازی کنید

وب سایت شما یکی از بهترین ابزار ها و جنبه های آنلاین شماست. پس باید آن را هم برای موتور های جستجوگر و هم برای کاربران بهینه کنید. اگر وب سایت شما در جذب مشتری مشکل دارد به معنای عدم بهینه سازی سایت درست آن می باشد. وب سایت شما بایستی طراحی و پیمایش خوبی داشته باشد تا کاربران بتوانند خیلی سریع و ساده به اطلاعاتی که می خواهند دست یابند. اگر وب سایت خود را بهینه سازی برای موتور های جستجوگر  کنید، آنها می توانند راحتتر وب سایت شما را بیابند و در لیست رتبه بندی قرار دهند. وب سایت خود را می توانید با استراتژی های سئو مانند استفاده از برچسب متا، کلمات کلیدی مناسب، بروزرسانی عناوین و … بهینه سازی کنید. از محتوای جدید و مرتبط در وب سایت خود استفاده کنید.

لازم به ذکر است سئو مقوله ای بسیار گسترده است. شما می توانید با واگذاری سئوی سایت خود به شرکت های معتبر طراحی سایت مانند دارکوب، رتبه ی وب سایت خود را به صدر رتبه بندی گوگل برسانید.

13. تبلیغات گوگل و رسانه های اجتماعی

تبلیغات در رسانه های اجتماعی و گوگل می تواند یک ابزار مؤثر برای بازاریابی شغل شما و حضور آنلاین شما باشد. با تبلیغات آنلاین شما می توانید بازدید وب سایت و فروش خود را افزایش دهید. بهترین پلتفرم برای تبلیغات جایی است که بیشترین کاربران شما بیشترین حضور را دارند.

14. سئو و CRO خود را بیشتر هماهنگ کنید

Google Analytics 4 (GA4) در ماه جولای جایگزین Universal Analytics (UA) می شود. برای شروع، مطمئن شوید که ویژگی GA4 خود را در اسرع وقت راه اندازی کرده اید. از آنجایی که از مدل کاملاً متفاوتی استفاده می کند، داده های UA شما به عنوان داده های تاریخی در GA4 در دسترس نخواهد بود.

15. سئو و CRO خود را بیشتر هماهنگ کنید

Google Analytics 4 (GA4) در ماه جولای جایگزین Universal Analytics (UA) می شود. برای شروع، مطمئن شوید که ویژگی GA4 خود را در اسرع وقت راه اندازی کرده اید. از آنجایی که از مدل کاملاً متفاوتی استفاده می کند، داده های UA شما به عنوان داده های تاریخی در GA4 در دسترس نخواهد بود.

16. محتوای سئوی خود را ساده کنید

در یک یادداشت مشابه، محتوای عمیق را در مورد موضوعات در جایگاه خود با محتوای پیچیده اشتباه نگیرید. این یعنی دو چیز:

  1. صفحات کلاستر خود را متمرکز نگه دارید. به مثال زیر از صفحه ستون راهنمای نهایی Google Ads و صفحات خوشه ای آن نگاهی بیندازید.
  2. در حالی که صفحه ستون شما باید شامل بخش هزینه‌های Google Ads باشد، صفحه کلاستر هزینه‌های Google Ads شما به «Google Ads چیست» و «چرا تبلیغات Google مهم است» H2S نیاز ندارد. صفحات کلاستر خود را کاملاً با کلمه کلیدی اصلی تراز کنید.

بخش های خود را تمیز نگه دارید. در تجربه ویرایشی که در سال گذشته داشتم، متوجه شدم که در حال پاکسازی زیادی هستم. نویسندگان قطعاتی را ارسال می کنند که اطلاعات مفید زیادی دارند، اما همپوشانی بیش از حد در بخش ها وجود دارد. به عنوان مثال، من یک پست راهنمای مبتدی 101 دریافت می کنم که دارای:

17. بهینه سازی موتور اجتماعی

طبق این مقاله Tech Crunch، 40٪ از Gen Z ترجیح می دهند به جای گوگل از TikTok و Instagram برای جستجو استفاده کنند و این طبق گفته گوگل است. بنابراین بله، فقط 40٪ است و بله، ژن Z است، اما چرخ ها در حرکت هستند. و قبل از اینکه متوجه شوید، Gen Z قرار است بیشترین درصد از جمعیت مصرف کننده را تشکیل دهد.

بنابراین اکنون عادت کنید که با پلتفرم های اجتماعی مانند موتورهای جستجو برای جستجوی محلی و اجتماعی رفتار کنید. این بدان معناست که همه چیز را با تگ های مکان، تگ های کاربر، پین های نقشه، هشتگ ها و موارد دیگر به درستی دسته بندی و طبقه بندی کنید. به این ترتیب، بایگانی از سیگنال‌های رتبه‌بندی برای آینده در زمانی که اهمیت بیشتری دارد، ذخیره می‌کنید.

18. مخاطبان خود را بشناسید

وب سایت شما جایی است که می توانید مشتریان بالقوه را جذب کنید. اما برای اینکه بتوانید کاربرانتان را به کسب و کار خود جذب کنید، لازم است آنها را درک کنید. درک اولویت ها و مشکلات کاربران در جذب آنها بسیار مؤثر است.

  • چه چیزی باعث می شود آنها به خرید مایل شوند؟
  • گرایشات آنها در خرید چیست؟

پاسخ این سؤالات می تواند به شما کمک کند تا پیام رسانی درستی به آنها داشته باشید و در پیام رسانی های خود با عوامل جذاب توجه آنها را به کسب و کار خود جلب کنید. به مشتریان خود فکر کنید و سعی کنید با دیدگاه آنها به مقوله ی خرید نگاه کنید.

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

شرکت دارکوب

شرکت دارکوب با داشتن بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه طراحی سایت حرفه ای و خدمات سئو و دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارد.چند مورد از خدمات شرکت دارکوب را در این مقاله آورده ایم که به صورت زیر است:

  • گوگل ادز : Google Ads نام پلتفرم پرداخت به ازای کلیک (PPC) گوگل است که به کسب و کارها امکان می دهد در دارایی های گوگل دیده شوند. رایج‌ترین نوع تبلیغات Google Ads، تبلیغات جستجو است که در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) برای جستجوهای مرتبط با محصولات و خدمات تبلیغ‌کننده ظاهر می‌شود – اما کسب‌وکارها همچنین از Google Ads برای اجرای تبلیغات نمایشی، تبلیغات خرید و تبلیغات YouTube استفاده می‌کنند. ، و بیشتر. هزینه انجام خدمات گوگل ادز به صورت دلاری است.
  • سئو : سئو به معنای بهینه‌سازی موتور جستجو است و فرآیندی است که برای بهینه‌سازی پیکربندی فنی، ارتباط محتوا و محبوبیت لینک یک وب‌سایت به‌کار می‌رود تا صفحات آن به راحتی قابل یافتن، مرتبط‌تر و محبوب‌تر در مورد جستارهای جستجوی کاربر شوند و در نتیجه، موتورهای جستجو رتبه‌بندی بهتری به آن‌ها می‌دهند. در شرکت دارکوب شما می توانید برای داشتن یک سئوی خوب با شرکت ما تماس بگیرید و با مشاوران ما مشاوره رایگان سئو داشته باشید. هزینه پکیج اول سئو شرکت دارکوب 1 میلیون 600 تومن است. هزینه پکیج اول سئو شرکت دارکوب 3 میلیون 200 تومن است.
  • اینستاگرام مارکتینگ : شرکت دارکوب تمامی خدمات اینستاگرام از صفر تا صد یک پیج را انجام می دهد. که این خدمات حتی شامل عکاسی و فیلم برداری برای پیج اینستاگرام شما هم می شود. ما با کمترین هزینه اینستاگرام شما را ارتقاء می دهیم.
  • تولید محتوا : شما برای داشتن یک وب سایت خوب و برای اینکه سایت شما به خوبی سئو شود باید محتوا با کیفیت بالا داشته باشید. کارشناسان تولید محتوای ما برای شما با بالاترین کیفیت تولید محتوا با توحه به موضوع وب سایت شما انجام می دهند.

نتیجه

هر چه استراتژی های بازاریابی شما مناسب تر و بیشتر باشد، بیشتر می توانید تجارت خود را گسترش دهید و کسب درآمد کنید.با گرایش های بازاریابی از رقبای خود جلوتر باشید
چند سال گذشته تأثیر شدیدی بر روندهای بازاریابی و بهترین شیوه ها داشت. مصرف کنندگان امروزی بیش از هر زمان دیگری به اصالت، شفافیت، حریم خصوصی و فراگیر بودن اهمیت می دهند. و با تبدیل شدن فن‌آوری‌های پیشرفته مانند VR و IoT به جریان اصلی، بازاریابان این فرصت را دارند که این ارزش‌ها را به روش‌های جدید و نوآورانه در پیام‌های خود ببندند.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز