تاثیر بروز رسانی محتوای قدیمی بر روی سئو وب سایت

نوشته شده توسط خانم بربروشان

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=13781

5/5 - (4 امتیاز)

سئو و بهینه سازی وب سایت، از ارکان اصلی و مهم دیجیتال مارکتینگ است که در هر کسب و کاری باید به آن توجه ویژه ای شود. بر این اساس اگر صاحب برندی هستید و یا کسب و کار خود را به تازگی راه اندازی کرده اید، در قدم اول باید یک وب سایت مناسب و با کیفیت داشته باشید.

اصل اول در دیجیتال مارکتینگ و راه اندازی کسب و کار آنلاین، طراحی سایت است. وقتی سایتی داشته باشید با استفاده از آن و از طریق کانال های بازاریابی اینترنتی به ویژه بهینه سازی سایت، می توانید به برند سازی بپردازید و در مدت زمان کمی مشتریان خود را افزایش داده و به فروش بیشتر دست بیابید.

سئو وب سایت

سئو SEO: Search Engine Optimization از مهمترین و مطمئن ترین راه ها برای افزایش مخاطبین وب سایت ها است. سئو به معنای بهینه سازی موتور جستجو می باشد که بر اساس آن سایت ها برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل و دیگر موتور های جستجو بهینه سازی می شوند.

بهینه سازی سایت یک عمل و یا پروژه ی چند روزه نیست که توسط آن بتوان به صفحه اول گوگل رسید، بلکه مجموعه ای از تکنیک ها و روش های مختلف است که برخی از آن توسط موتور های جستجو معرفی شده اند و برخی دیگر بر اساس تجربه کاربران جمع آوری شده است.

لذا باید به یاد داشته باشیم که سئو و بهینه سازی سایت کاملا نیاز به تخصص و زمان کافی دارد. به این معنا که شما نمی توانید در مدت زمان بسیار کوتاه تنها با انجام چند تکنیک، جایگاه سایت خود را به صفحه اول گوگل بیاورید.

تکنیک های سئو بسیار گسترده هستند و انجام تمامی آنها نیاز به وقت زیاد و تخصص دارد که از حوصله هر فردی خارج است اما برخی از تکنیک های بهینه سازی سایت که موتور های جستجو به آنها اهمیت می دهند را می تواند طی زمان های مختلف روی سایت پیاده سازی کرده و نتیجه عالی را گرفت.

به طور کلی تکنیک های سئو در دو دسته سئو داخل وب سایت و سئو خارج وب سایت دسته بندی می شوند. البته برخی از سئوکار ها بر این باورند که یک دسته بندی دیگر به نام سئو فنی یا سئو تکنیکال نیز برای تکنیک های سئو وجود دارد که موارد مهم و اصلی سئو داخل صفحه را شامل می گردد.

رسیدن به صفحه اول گوگل کاری سخت است که نیازمند تجربه و وقت زیادی می باشد. لذا بهتر است این کار را به متخصصین سئو و یا به یک شرکت سئو وب سایت نظیر شرکت طراحی سایت دارکوب بسپارید. استخدام یک نیروی سئوکار برای شرکت ها صرفه اقتصادی نخواهد داشت. در شرکت های سئو سایت، تیم های سئو متشکل از گرافیست عکس، تولید کننده محتوا، سئو کار متخصص و بک لینک گذار می باشد که این افراد با همکاری هم صفحات سایت را بهبود بخشیده و به بهینه سازی آن می پردازند.

در شرکت طراحی سایت دارکوب نیز تیم های سئو متشکل از اعضای حرفه ای و متخصص هستند که سال هاست به کار سئو و بهینه سازی سایت می پردازند. لازم به ذکر است که شرکت طراحی وب سایت دارکوب در زمینه ارائه خدمات طراحی سایت و ارائه خدمات سئو سایت، حدود دو دهه سابقه درخشان دارد. این شرکت در سال های اخیر اقدام به تاسیس آموزشگاه طراحی سایت و سئو سایت پرداخته است.

آموزشگاه طراحی سایت دارکوب دارای مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور می باشد که دانش آموختگان در پایان هر دوره می توانند مدرک صادره از این سازمان را دریافت نمایند. در صورت تمایل برای آموزش سئو سایت می توانید به این آموزشگاه مراجعه نمایید.

همانطور که در بالا عنوان شد، بهینه سازی سایت از تکنیک های مختلفی تشکیل شده است که انجام برخی از آنها برای هر وب سایتی ضروری و لازم است. از آنجا بسیاری از افراد در رسیدن به صفحه اول گوگل عجله دارند، هر روشی را برای رسیدن به این جایگاه روی سایت خود انجام می دهند که در اغلب موارد نتیجه منفی در رتبه سایت دارد. در ادامه به بررسی بیشتر این موضوع خواهیم پرداخت.

سئو کلاه سیاه

رسیدن به صفحه اول گوگل بدون صرف وقت، هزینه، دانش و تخصص میسر نخواهد شد. در این راه بسیاری از افراد تمایل دارند که با استفاده از شیوه های نادرست و منسوخ شده که موتور جستجو استفاده از آنها را هشدار داده است، به رتبه اول گوگل برسند. سئو کلاه سیاه عملی است که به این موارد اطلاق می گردد. مجموعه اقداماتی که موتور های جستجو آنها را نقض کرده اند و بر خلاف قوانین گوگل هستند را سئو کلاه سیاه می گویند.

اصطلاح black hat برگرفته از فیلم های وسترن است که در آن افراد منفی و نادرست از کلاه سیاه استفاده می کنند و در مقابل افراد درستکار وجود دارند که از کلاه های سفید استفاده می کنند. سئو کلاه سفید نیز white hat SEO در مقابل سئو کلاه سیاه قرار دارد.

گوگل برای آنکه همچنان محبوب ترین موتور جستجو باشد، درصدد است که همیشه نیاز های کاربران خود را حل کند و در این راه می کوشد تا بهترین و مرتبط ترین نتایج را به آنها نمایش دهد. به همین دلیل به طور مداوم الگوریتم های رتبه بندی خود را به روز می کند تا مشکلات احتمالی آنها حل شود.

در مقابل نیز به صاحبان سایت ها این امکان را می دهد که با بهینه سازی سایت خود رتبه اول نتایج را به دست بیاورند و در این رابطه همیشه قوانین جدید را از طریق کنسول جستجوی گوگل در اختیار آنها قرار می دهد.

در رابطه با سئو کلاه سیاه گوگل همیشه اعلام کرده است که مجموعه فعالیت هایی که در راستای پر کردن کلمات کلیدی در صفحه، پنهان کردن و استفاده از لینک های غیر مرتبط در سایت و … انجام می شوند از موارد سئو کلاه سیاه هستند که انجام آنها باعث جریمه شدن سایت می گردد.

  • خرید لینک: خرید لینک های گروهی از سایت های مختلف برای رتبه بندی سایت بسیار مخرب است و الگوریتم های گوگل در مدت زمان بسیار کمی سایت مورد نظر را جریمه می کنند.
  • محصولات رایگان برای پیوند ها: فریب دادن کاربران با عنوان محصولات رایگان و لینک کردن آن برای سئو بسیار مخرب است. برای این کار می توان از راهکار های دیگر استفاده نمود.
  • پیوند های پاورقی: فوتر هر سایت بهترین محل برای قرار دادن لینک داخلی است. قرار دادن لینک خارجی در این محل برای سایت نتیجه منفی خواهد داشت.
  • لینک های پنهان: اگر در تلاش هستید که پیوندی را در متن وب ‌سایت خود مخفی کنید یا با نمایش پیوند به همان رنگ پس‌ زمینه آن را از دید کاربران و گوگل پنهان کنید، سخت در اشتباه هستید، گوگل این موضوع را متوجه می‌ شود و سایت شما را به خاطر تلاش برای دور زدن الگوریتم ها جریمه می ‌کند.
  • نظر هرزنامه Comment Spam
  • استفاده بیش از حد از متن لنگر
  • بک لینک های مخرب
  • پر کردن کلمات کلیدی در صفحات مختلف سایت
  • محتوای پنهان
  • محتوای تکراری: برای حفظ اعتماد بهتر است هیچگاه از محتوای تکراری سایت های دیگر استفاده نکنید. محتوای سایت خود را منحصر به فرد تولید کرده تا گوگل به آن امتیاز مثبت دهد. حتی تغییر محتوای تکراری با استفاده از کلمات مترادف و مشابه نیز برای سئو بسیار مضر است و گوگل به سرعت محتوای کپی را شناسایی خواهد کرد.
  • صفحات درگاه یا Doorway Page صفحاتی هستند که برای رتبه بندی کلمات کلیدی طراحی شده اند که کاربر با کلیک روی آنها به صفحاتی به غیر صفحه ای که می خواهد هدایت می شود. Bridge pages و Portal pages و Jump pages و Gateway pages و Entry pages از جمله این صفحات هستند.
  • پر کردن کلمات کلیدی در تگ های Alt
  • وب سایت هک شده: ایمن سازی نشده وب سایت به طور مستقیم روی رتبه بندی سایت تاثیری نخواهد داشت. اما اگر سایت هک شود شما نه تنها رتبه خود را از دست خواهید داد بلکه گوگل نیز فورا سایت را جریمه خواهد کرد. گوگل به محض اینکه در هر سایت کد های مخربی را بیابد آن سایت را جریمه خواهد کرد.

وقتی سایتی برای رتبه بندی بهتر از سئو کلاه سیاه استفاده کند در مدت زمان اندکی ممکن است در صفحه اول نتایج گوگل ظاهر شود و ممکن است فورا توسط گوگل جریمه شود. در هر دو صورت الگوریتم ها و خزنده های گوگل سایت مورد نظر را به سرعت پیدا کرده به جریمه کردن آن می پردازد. در برخی از مواقع ممکن است رتبه سایت به صفحات انتهایی تنزل پیدا کند و یا آنکه از لیست نتایج گوگل برای مدتی حذف گردد. اگر روی انجام تکنیک های سئو کلاه سیاه مداومت داشته باشید بدون شک صفحات سایت به سرعت پنالتی خواهند شد که در این صورت باید یک سایت دیگر طراحی و راه اندازی کنید.

سئو کلاه سفید

تنها راه رسیدن به صفحه اول گوگل، انجام دستورالعمل هایی است که گوگل برای انجام آنها مجوز داده است. مجموعه فعالیت هایی که در بالا به آنها اشاره شد از اقدامات منفی در راستای رسیدن به رتبه اول گوگل است که متاسفانه بسیاری از افراد آنها را انجام می دهند. برخی افراد کلاه بردار نیز با ارائه سئو ارزان و با انجام روش های سئو کلاه سیاه صفحات یک سایت را برای مدتی به صفحه اول گوگل می آورند، اما بعد از اتمام پروژه صفحات سایت جریمه می شوند و نه تنها جایگاه قبلی خود را از دست می دهند بلکه تا مدتی بهینه سازی سایت روی آنها بدون نتیجه خواهد بود.

بجای پذیرش این ریسک بزرگ و انجام روش های اشتباه و نادرست بهتر است وقت هزینه خود را صرف انجام تکنیک های مثبت سئو که با عنوان سئو کلاه سفید شناخته می شود، کنید. این روش ها مطمئن ترین و بهترین شیوه برای رسیدن به صفحه اول گوگل است. در نتیجه شما نه تنها به رتبه اول گوگل می رسید بلکه مشتریان بالقوه خود را نیز افزایش خواهید داد.

  • آشنایی با دستورالعمل های وب مستر تولز: کنسول جستجوی گوگل بهترین راهنما و ابزار برای دست یافتن به رتبه بندی بهتر در گوگل است. ست کردن این کنسول برای هر سایتی واجب و ضروری می باشد. گوگل در این ابزار شیوه ها و روش های مناسبی را جهت بهینه سازی سایت معرفی و عنوان کرده است.
  • انتشار محتوای با کیفیت و منحصر به فرد: محتوایی که برای سایت خود تولید می کنید باید غیر کپی، جدید، بهینه سازی شده، آموزنده و جذاب باشد. این محتوای منحربه فرد علاوه بر اینکه به خوبی رتبه بندی می شود، رضایت کاربران را نیز به همراه خواهد داشت. همچنین به یاد داشته باشید طول محتوا باید بیشتر از 1000 کلمه باشد. تولید محتوای وب سایت از مهمترین کار هایی است که به صورت مداوم برای رتبه بندی بهتر و جذب بازدیدکننده بیشتر باید انجام گیرد.
  • استفاده از کلمات کلیدی: این کلمات کلیدی هستند که در گوگل رتبه بندی می شوند. پس باید کلمات کلیدی مناسب و مرتبط را برای سایت خود انتخاب نمایید و پیرامون آنها به بهینه سازی سایت بپردازید. Google Keyword Planner یکی از ابزار های عالی برای یافتن کلمات کلیدی است.
  • ارائه یک تجربه کاربری مثبت User Experience (UX)
  • افزایش سرعت بارگذاری سایت
  • بک لینک گذاری مناسب و اصولی
  • بروز رسانی محتوای قدیمی

موارد گفته شده در بالا از جمله مهمترین اصول سئو هستند که انجام آنها برای رتبه بندی در گوگل مهم و ضروری می باشد. اگر وب سایت خود را به تازگی راه اندازی کرده اید از همین ابتدا باید به بهینه سازی سایت خود بپردازید تا هم صفحات سایت به سرعت در گوگل ایندکس یا شناسایی شوند و هم در مدت کمتری رتبه بندی سایت در گوگل انجام شود.

اما اگر وب سایت قدیمی دارید برای رتبه بندی بهتر باید به صورت مداوم به سئو وب سایت خود بپردازید. انجام تکنیک های سئو کلاه سفید مطمئن ترین راه برای رسیدن به رتبه اول گوگل است و نه تنها روی رتبه بندی سایت تاثیر خواهد گذاشت بلکه یکی از شیوه های عالی در دیجیتال مارکتینگ نیز خواهد بود.

در هر دو صورت شما می توانید برای مشاوره سئو سایت خود با کارشناسان ما در شرکت طراحی سایت دارکوب مشاوره رایگان داشته باشید. اگر در حال بهینه سازی سایت خود هستید و مدت زمان زیادی است که به نتیجه نرسیده اید، مطلبی که در ادامه به آن پرداخته می شود، می تواند تا حدودی مشکل شما را بر طرف نماید.

بروز رسانی محتوای قدیمی سایت و تاثیر آن بر سئو وب سایت

همانطور که در بالا گفته شد، بهینه سازی وب سایت، فرآیندی یکباره نیست که تنها با انجام یک بار در یک زمان بتوانید به رتبه خوبی در گوگل دست بیابید. برخی از آیتم های سئو را می توان به صورت یکبار انجام داد و در فواصل زمانی مختلف آنها را کنترل نمود. مانند ایمن سازی وب سایت، که تنها در زمان طراحی سایت آن را انجام می دهیم و در فواصل زمانی مختلف امنیت سایت را به روز می کنیم.

برخی دیگر از تکنیک های سئو را باید برای همیشه روی سایت انجام داد. که یکی از آنها تولید محتوا است. اصلی ترین و اساسی ترین تکنیک سئو، تولید محتوا می باشد. شما با تولید محتوا نه تنها مخاطب های بی شماری را جذب سایت می کنید، بلکه با انتخاب مناسب کلمات کلیدی و کاربرد آن در محتوای سایت، رتبه بندی سایت خود را بهبود می دهید.

در واقع ما از تولید محتوای سایت دو هدف اصلی داریم؛ اول اینکه در گوگل رتبه بندی شویم و در قدم بعدی مخاطب و بازدید کننده بدست بیاوریم. تولید محتوا برای هر کدام از این اهداف اصول مشخص و مخصوص به خود را دارد.

شما می توانید در تولید محتوا هر دو مورد را در نظر بگیرید و پیرامون آنها به تولید مقالات و محتوای مختلف بپردازید. در واقع با اینکه روش های مختلفی در تولید محتوا برای جذب مخاطب و جذب رتبه اول گوگل وجود دارد، می توان با داشتن یک استراتژی تولید محتوا رضایت هر دو را به دست آورد.

ساده ترین راه این است که در تولید محتوا در قدم اول خود را به جای مخاطب قرار دهید و بر اساس اصول بهینه سازی محتوا، محتوای سایت را تولید کنید. پس شما قبل از هر کاری باید مخاطب هدف خود را شناسایی کرده و بر اساس نظر و سلیقه آنها محتوای مناسبی را تولید کنید.

در نظر گرفتن هر دو آیتم در کنار هم برای تولید محتوا منجر به تولید یک محتوای مناسب و عالی برای سایت می شود. پس تولید محتوا را باید به صورت مداوم و با برنامه ریزی برای سایت انجام دهید. به طور مثال هفته ای دو مقاله 2000 کلمه ای برای سایت تولید و درج کنید.

این کار باعث می شود الگوریتم های گوگل به صورت مداوم به سایت شما سر بزنند که در نهایت رتبه بندی پویایی خواهید داشت. مورد بعدی به روز رسانی محتوای قدیمی سایت است. اگر سایت قدیمی دارید این رعایت این نکته برای رتبه بندی سایت بسیار مهم و ضروری است.

بحث سئو، مبحث جدیدی است و ممکن است در گذشته در تولید محتوا آن را رعایت نکرده باشید، یا اینکه محتوای سایت منسوخ و قدیمی شده باشد، این قبیل دلایل باعث می شود که به روز رسانی محتوای قدیمی سایت اهمیت پیدا کند و تاثیر فوق العاده ای روی سئو سایت داشته باشد.

در قدم اول شما باید صفحاتی از سایت را بیابید که رتبه مناسبی را در نتایج گوگل بدست آورده اند، اگر مدت زمان بسیار زیادی از تولید محتوای این صفحات گذشته باشد باید محتوای آن را به روز کنید تا دوباره بازدید کننده های خود را بدست بیاورند.

هر چه تاریخ انتشار محتوای سایت به روز تر باشد، نرخ کلیک آنها بالا تر خواهد رفت. شما هم در جستجوی خود در گوگل نتایجی را دنبال می کنید که تازگی منتشر شده اند، نه مطالبی که در سال قبل منتشر شدند. وقتی نرخ کلیک یک صفحه از سایت بالا می رود، الگوریتم های گوگل جایگاه صفحه مورد نظر را ارتقا می دهند. این نکته برای گوگل بسیار مهم است که صفحاتی که نرخ کلیک بالایی دارند، جذاب هستند، پس باید رتبه بهتری داشته باشند.

اگر برای سایت وبلاگ نویسی می کنید باید از اولین محتوا شروع به بررسی و کنترل کنید. برای این کار برنامه ریزی داشته باشید و روزانه یک مقاله را بررسی و به روز کنید. رفع ایرادات املایی و نگارشی یکی دیگر از کار هایی است که می توانید در راستای به روز رسانی محتوا انجام دهید. گرامر و املای ضعیف بر تجربه کاربر تأثیر منفی می گذارد، که به طور مستقیم یا غیرمستقیم در رتبه بندی شما نقش خواهد داشت.

بعد از این کار می توانید به جای انتشار محتوای جدید، تاریخ محتوای قدمی خود را به روز کنید تا خزنده های گوگل دوباره صفحه های سایت شما بازگردند. این کار باعث رتبه بندی دوباره صفحات قدیمی سایت می شود که می تواند نرخ کلیک را نیز افزایش دهد.

اگر سایت خود را بدون هیچ تغییری نگاه دارید بدون شک گوگل آن سایت را نا معتبر و منسوخ شده تصور می کند و رتبه بندی صفحات آن سایت را رفته رفته تغییر خواهد داد. به روز نگاه داشتن هر قسمت از سایت به گوگل این پیام را می دهد که سایت معتبر و پویا است.

کار بعدی که در راستای به روز رسانی محتوای سایت می توانید انجام دهید، بررسی لینک های سایت و حذف لینک های شکسته است. در مقالات قدیمی اغلب اوقات، منابع مفیدی که در مقاله اصلی به آنها پیوند داده اید، دیگر وجود ندارند، به این دلیل که وب سایت بسته شده یا URL تغییر کرده است. این مشکل می تواند هم گوگل را ناراضی کند و هم باعث سردرگمی کاربران سایت شود. با ابزار های مختلفی که اغلب آنها رایگان هستند می توانید، لینک های شکسته سایت را شناسایی کنید.

همچنین شما می توانید در بررسی مقالات قدیمی، پیوند های جدید و تازه ای ایجاد کنید. صفحات جدیدی که به تازگی ایجاد شده اند بهترین منبع برای پیوند خوردن هستند. چرا که این منابع در هنگام نوشتن اولین محتوا در دسترس نبودند، به همین دلیل ارزش جدید زیادی به رتبه بندی سایت اضافه می کند. به یاد داشته باشید که لینک های خروجی عامل ارزشمندی برای رتبه بندی هستند.

اگر محتوای قدیمی شما فقط حاوی متن است برای به روز کردن آن می توانید از عکس ها، فیلم ها و اینفوگرافیک ها استفاده نمایید. این کار نیز باعث به روز رسانی صفحات سایت می شود

ممکن است در تولید محتوای قدیمی از کلمات کلیدی کافی و یا مناسبی استفاده نکرده باشید، که در این صورت بهترین کاری که در به روز رسانی سایت می توانید انجام دهید، استفاده از کلمات کلیدی جدید و بهینه سازی محتوا بر اساس عبارات کلیدی جدید می باشد. در این صورت علاوه بر ایندکس شدن دوباره، سایت برای باقی کلمات کلیدی نیز رتبه بندی خواهد شد.

برای آنکه رتبه بندی صفحه قدیمی سریع تر انجام شود، محتوای به روز شده را تبلیغ کنید. به اشتراک گذاری در صفحات اجتماعی و یا بک لینک گذاری به آن صفحه از اقداماتی است که در این راستا می توان انجام داد.

گوگل همیشه به دنبال محتوای با کیفیت و بهینه شده است، اگر سایت اخیراً به روز شده باشد، گوگل همچنان محتوای با کیفیتی را که سال ها پیش منتشر شده است ترجیح می دهد.

به همین دلیل با به‌روز رسانی محتوای قدیمی‌ سایت، می‌ توانید به آن را به محتوایی تبدیل کنید که همچنان ترافیک گسترده ای خواهد داشت.

همانطور که دریافت کردید، سئو و بهینه سازی سایت کاری آسان و کم نیست و پیچیدگی های مختص به خود را دارد. در بهینه سازی سایت باید همه موارد را در تمامی ابعاد در نظر داشته باشید در این صورت است که از رقبای خود پیشی می گیرید و رتبه خوبی را در گوگل به دست می آورید.

اگر برای سایت خود در حال تولید محتوا هستید قبل از هر چیز باید با تولید محتوا به صورت سئو آشنا شوید. در غیر این صورت تولید محتوایی که انجام می دهید ممکن است نه تنها نتیجه مثبت برای رتبه بندی سایت نداشته باشد بلکه بر رتبه بندی آن تاثیر منفی نیز بگذارد. همچنین برای جذب مخاطب از طریق تولید محتوا باید با بازاریابی محتوا آشنا باشید. این دو در کنار هم باعث افزایش نرخ کلیک، افزایش مخاطب و ارتقا رتبه در گوگل خواهد شد.

سئو حرفه ای کار هر شخص آماتوری نیست و نیاز به تجربه، دانش و تخصص دارد. به جای اینکه وقت و هزینه بسیاری را صرف انجام سئو به صورت انفرادی کنید این کار را به یک شرکت سئو کار بسپارید. به شما پیشنهاد می کنیم قبل از انجام هر کاری با مشاوران ما در ارتباط با بهینه سازی سایت و آشنایی بیشتر با آن تماس حاصل نمایید.

همچنین برای سفارش سئو و اطلاع از هزینه سئو می توانید درخواست خود را به صورت آنلاین در سایت دارکوب ثبت نمایید. کارشناسان شرکت طراحی سایت دارکوب بعد از بررسی سایت و برآورد هزینه سئو با شما تماس خواهند گرفت.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز