هزینه آمدن به صفحه اول گوگل

نوشته شده توسط خانم بربروشان

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=13547

5/5 - (4 امتیاز)

بعد از طراحی سایت و راه اندازی آن، وب سایت ها به خودی خود در نتایج گوگل یافت نمی شوند، بلکه به بهینه سازی و سئو سایت نیاز دارند. گوگل و دیگر موتور های جستجو برای رتبه بندی وب سایت ها قوانینی را وضع نموده اند تا از این طریق بتوانند سایت های با کیفیت را به کاربران خود نمایش دهند.

در واقع سئو و بهینه سازی سایت، همین قوانینی هستند که باعث بهبود کیفیت وب سایت ها برای قرار گرفتن در نتایج موتور جستجو می شوند. هر کسب و کاری از راه اندازی وب سایت هدفی دارد که عمدتا فروش بیشتر، تبلیغات، افزایش مشتری و برند سازی می باشد. برای رسیدن به این اهداف تنها راه اندازی سایت کافی نیست، بلکه سایت ها به بهینه سازی و سئو نیاز دارند.

سئو مبحثی مهم و حیاتی برای کسب و کار های آنلاین و فروشگاه های اینترنتی است، به همین دلیل صاحبان کسب و کار ها باید هزینه های زیادی را از این بابت پرداخت نمایند. لازم است بدانید که هر هزینه ای بابت سئو و دیجیتال مارکتینگ پرداخت کنید، سرمایه گذاری پر سود است. اگر به دنبال بهینه سازی وب سایت خود هستید و قصد دارید از هزینه آمدن به صفحه اول گوگل با خبر شوید، این نوشتار را دنبال کنید.

بهینه سازی وب سایت

SEO: Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی موتور جستجو است. مدت زمان زیادی از معرفی سئو نمی گذرد. از مبحث سئو حدود سال 1997 برای نخستین بار به صورت رسمی سخن گفته شد. امروزه سئو را مخصوص موتور جستجو گوگل می دانند، اما در واقع کاربرد سئو برای تمامی موتور های جستجو است.

در آن سال ها استفاده از اینترنت و فضای وب برای اکثر مردم یک مفهوم جدید بود. سایت ها در آن زمان بدون قاعده ی خاصی رتبه بندی می شدند. بسیاری از افراد از این موضوع شکایت داشتند که چرا سایت های بی کیفیت و بدون محتوا در صفحه اول گوگل رتبه بندی می شود، در صورتی که بسیاری از سایت ها کامل با عملکرد های نوین و کاربردی در صفحات دیگری بودند.

این موضوع باعث شد که شرکت های بازاریابی دست به اصلاحاتی پیرامون نمایش سایت ها در نتایج موتور های جستجو بزنند. در آن زمان پروژه های مختلفی برای رتبه بندی سایت ها انجام گرفت که نام های مختلفی داشتند:

  • قرار دادن موتور جستجو Search engine placement
  • موقعیت یابی موتور جستجو Search engine positioning
  • رتبه بندی موتور های جستجو Search engine ranking
  • ثبت موتور جستجو Search engine registration
  • ارسال موتور جستجو Search engine submission
  • ارتقاء وب سایت Website promotion

در نهایت اواخر سال 2000 سئو و بهینه سازی وب سایت، مبنای اصلی رتبه بندی سایت ها قرار گرفت. در همان ابتدا اعلام شد که رتبه بندی سایت ها بر اساس کلمات کلیدی است که کاربران آنها را جستجو می کنند. به همین دلیل بهینه سازی سایت نیز باید حول کلمات کلیدی باشد.

در سال های ابتدای بسیاری از سایت با استفاده مکرر از کلمات کلیدی پر بازدید اما نا مرتبط با سایت، توانستند رتبه اول گوگل شوند. همچنین بعد از اعلام اهمیت بک لینک گذاری، برخی از سایت ها با خرید بک لینک های گروهی و نا مرتبط جایگاه های خوبی در موتور های جستجو بدست آوردند.

این موارد باعث شد که باز هم سایت های بی کیفیت و نا مناسب رتبه اول موتور جستجو شوند. در این زمان گوگل قوانین سرسختانه ای را برای بهینه سازی سایت ها و رتبه بندی موتور جستجو وضع نمود. اینک می دانیم که بهینه سازی امروزی دستخوش تحولات و تغییرات بسیاری بوده است. تغییراتی که ممکن است باز هم در هر زمانی رخ دهد.

اگر با سئو آشنا باشید باید بدانید که سئو دارای سه بخش کلی است. این سه بخش ترفند های سئو را تشکیل می دهند:

  • سئو درون سایت On page SEO
  • سئو خارج سایت Off page SEO
  • سئو فنی Technical SEO

در مقاله های گذشته در ارتباط با بسیاری از تکنیک های سئو مفصلا گفته شده است. در ادامه به بررسی مواردی خواهیم پرداخت که بر هزینه سئو تاثیر خواهند گذاشت.

بازاریابی اینترنتی

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی، به هر گونه فعالیت در اینترنت در جهت تبلیغات برند، افزایش فروش، افزایش بازدید کننده، افزایش مشتری و … گفته می شود. فعالیت های آنلاین عمدتا از طریق سایت ها انجام می شود. در واقع می توان گفت اصلی ترین بستر دیجیتال مارکتینگ، وب سایت ها هستند.

بازاریابی اینترنتی دارای روش ها و کانال های مختلفی جهت تبلیغات می باشد. از جمله:

برای پرداختن به این نوع بازاریابی، در ابتدا باید یک سایت نسبتا حرفه ای راه اندازی کنید. چرا که استفاده از دیگر روش های بازاریابی اینترنتی مستلزم داشتن یک سایت است. بدون وب سایت نمی توانید به دیجیتال مارکتینگ و برند سازی بپردازید. مگر آنکه تنها از شبکه های اجتماعی استفاده نمایید که این کار سود چندانی برای شما نخواهد داشت.

همچنین اعتباری به شبکه های اجتماعی نیست. همانطور که می دانید در ماه های اخیر شبکه ی اجتماعی اینستاگرام در ایران فیلترینگ شده است. این اتفاق برای بسیاری از رسانه های اجتماعی خارجی در ایران رخ داده که باعث از دست رفتن بیش از یک میلیون شغل اینترنتی شده است. پس نمی توان تنها به شبکه های اجتماعی بسنده کرد.

بر اساس تجربه های بدست آمده، از گذشته تا به امروز، سایت ها بهترین پلتفرم برای کسب و کار های آنلاین و دیجیتال مارکتینگ هستند. برای آنکه یک سایت بازدیدکننده بدست بیاورد، نیازمند بهینه سازی سایت است. در واقع می توان گفت که وب سایت ها بدون سئو ارزش چندانی برای ما خواهند داشت.

با استفاده از سئو، سایت در گوگل رتبه بندی می شود و در نتایج جستجو کاربران در صفحه اول گوگل به او نمایش داده می شود. این کار بازدید سایت را افزایش می دهد، در نتیجه برند سازی، فروش بیشتر، افزایش مشتری و … صورت می گیرد.

همچنین با توجه به کانال های بازاریابی دیجیتالی که در بالا معرفی شد، می توانیم به این موضوع برسیم که اغلب این کانال ها از ترفند های سئو هستند. بکلینک گذاری، رپورتاژ آگهی، بازاریابی محتوایی، ایمیل مارکتینگ و … از جمله تکنیک های مهم در بهینه سازی سایت می باشند. این موارد از جمله روش هایی از سئو هستند که برای انجام آنها باید هزینه های مختلفی را پرداخت نمود.

هزینه سئو

رتبه اول گوگل شدن، بدون هزینه، دانش و مهارت امکان پذیر نیست. برای رسیدن به رتبه یک گوگل باید زمان زیادی را صرف کنید و در این راه صبور باشید. همانطور که در بالا گفته شد، سئو هزینه دارد، هزینه ای که سرمایه گذاری بلند مدت است و می توانید از طریق آن فروش و مشتری خود را به راحتی افزایش دهید.

همانطور که در بالا گفته شد، برخی از تکنیک های سئو نیازمند صرف هزینه هستند. این روش ها اغلب روش های تبلیغاتی آنلاین را شامل می شوند. به یاد داشته باشید که سئو بدون هزینه امکانپذیر نیست. بسیاری از روش های بهینه سازی سایت را می توان بدون صرف هزینه انجام داد، به شرط آنکه در این کار تجربه، مهارت و تخصص داشته باشید، از جمله:

  • افزایش سرعت لود سایت
  • بهینه سازی متا تگ ها
  • ست کردن کنسول گوگل
  • یافتن کلمات کلیدی
  • بهینه سازی URL ها
  • فعالیت در شبکه های اجتماعی
  • بهینه سازی تصاویر

این موارد را می توانید با دانش و مهارتی که در سئو دارید، بر روی سایت انجام دهید. در غیر این صورت به شما توصیه می کنیم که سئو و بهینه سازی سایت خود را به یک شرکت سئو وب سایت بسپارید. به یاد داشته باشید که بدون تخصص، انجام سئو می تواند صدمات جبران ناپذیری به رتبه بندی سایت وارد نماید. بسیاری از اصول سئو را باید به صورت بروز انجام داد، چرا که این اصول در فواصل زمانی مختلف تغییر می کنند. به این معنا که روشی که امروز باعث بهبود رتبه سایت می شود، ممکن است انجام آن در ماه های بعدی، به رتبه بندی سایت صدمه بزند.

در نهایت به این نتیجه می رسیم که آمدن به صفحه اول گوگل هزینه دارد. این هزینه بر اساس موارد مختلفی تعیین می گردد. شرکت های سئو معمولا از مشتریان خود هزینه ثابتی را بابت بهینه سازی سایت دریافت می کنند که صرف بک لینک سازی می شود. در صورتی که سایت کارفرما از نظر فنی بهینه سازی نشده باشد، هزینه ای بابت سئو فنی باید پرداخت گردد و … . موارد بی شماری می تواند در برآورد هزینه سئو تاثیر بگذارند که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

قبل از شروع این مبحث، لازم به ذکر است که شرکت طراحی سایت دارکوب از اولین شرکت های بهینه سازی وب سایت در ایران می باشد. فعالیت این شرکت از حدود 20 سال قبل آغاز گردیده و تا به امروز توانسته پروژه های بسیاری از سئو را به ثمر برساند. بدون شک خدمات سئو سایت، شرکت دارکوب از بهترین و مطمئن ترین خدمات بهینه سازی سایت در ایران می باشد.

سئو و بهینه سازی وب سایت تخصص شرکت سئو وب سایت دارکوب است. در صورت تمایل به بهینه سازی وب سایت می توانید از مشاوره رایگان کارشناسان سئو شرکت طراحی سایت دارکوب بهرمند شوید. برای این منظور باید درخواست خود را به صورت آنلاین در سامانه تیکت شرکت دارکوب ثبت نمایید، تا کارشناسان ما پس از بررسی سئو سایت، یافتن کلمات کلیدی مربوطه و برآورد هزینه بهینه سازی سایت با شما تماس بگیرند.

تبلیغات در گوگل

یکی از روش های تبلیغات آنلاین در موتور های جستجو، گوگل ادوردز می باشد. google Adwords سیستم تبلیغاتی موتور جستجو گوگل است که به واسطه آن، تبلیغ کنندگان روی کلمات کلیدی مشخص خود قیمتی را پیشنهاد می دهند. در جستجو این کلمات کلیدی، تبلیغات آنها در نتایج گوگل نمایش داده می شود. به ازاء هر کلیک تبلیغ کننده باید هزینه ای را پرداخت کند و به این طریق گوگل از این راه کسب درآمد می کند.

اینکه آیا گوگل ادوردز برای تبلیغات آنلاین و جذب مبازدید کننده سایت موثر است یا خیر، به عوامل مختلفی بستگی دارد. مهمترین عامل، انتخاب کلمات کلیدی می باشد. بسته اینکه چه کلمه کلیدی را انتخاب و پیشنهاد قیمت می دهید و ارتباط آن کلمات با تبدیل های کسب و کار شما، ممکن است تبلیغات در گوگل برای شرکت شما تاثیر بسزایی بگذارد. در بیشتر مواقع گوگل ادوردز برای بسیاری از سایت ها و شرکت ها موثر بوده است و توانسته اند به واسطه آن بازدید سایت خود را افزایش دهند. انتخاب کلمات کلیدی اشتباه و نا مرتبط و نوشتن تبلیغات ضعیف و کم CRT باعث کاهش اثر مثبت تبلیغات گوگل می شود.

عوامل مختلفی بر هزینه google Ads تاثیر می گذارد. که مهمترین آن ها می توان انتخاب کلمات کلیدی، نوع کسب و کار، چرخه عمر مشتری، روند فعلی بازار و … نام برد. به طور خلاصه باید گفت که عامل خاصی بر هزینه گوگل ادوردز تاثیر گذار نیست.

برای آنکه بتوانید از این سیستم تبلیغات گوگل استفاده نمایید باید با موارد بسیاری آشنا باشید. بدون تجربه بدون شک تبلیغات گوگل برای شما موثر نخواهد بود. همچنین پرداخت هزینه تبلیغات گوگل از ایران کمی دشوار است و به حساب بانکی بین المللی نیاز دارد. اگر تمایل دارید از تبلیغات گوگل برای سایت خود استفاده نمایید، ما می توانیم شما را در این کار یاری کنیم. برای ثبت درخواست گوگل ادوردز می توانید با مشاوران ما در شرکت طراحی سایت دارکوب تماس حاصل نمایید.

به یاد داشته باشید که تبلیغات گوگل به صورت مستقیم بر رتبه بندی سایت در گوگل تاثیر نمی گذارد. با این تبلیغات می توانید مشتریان بسیاری به دست بیاورید و از این طریق بازدید سایت را افزایش دهید. در نتیجه وقتی ترافیک یک سایت بالا باشد، گوگل رتبه بهتری به آن سایت می دهد.

تولید محتوا

یکی از مهمترین کار هایی که برای هر سایتی باید انجام داد، تولید محتوا برای سایت است. محتوا پایه و اساس هر سایت، پایگاه و رسانه ای را تشکیل می دهد. وقتی محتوای یک سایت به خوبی تولید شود، بدون شک نه تنها بازدید کنندگان سایت افزایش می یابند بلکه سایت در نتایج گوگل نیز به خوبی رتبه بندی می شود.

تولید محتوا برای سایت نکات مهمی دارد. در ابتدا باید بدانید که محتوای تولید برای سئو است یا مخاطب؟ تولید محتوا سئو یا تولید محتوای مخاطب تفاوت های مهمی دارد اما شما با رعایت چند نکته می توانید محتوایی برای سئو و مخاطب تولید کنید که در این صورت رتبه بندی سایت بسیار عالی خواهد بود.

یکی از مهمترین بخش های Content Marketing تولید محتوا است. قبل از هر چیز شما باید کلمات کلیدی سایت خود را استخراج کنید و حول آن عبارات و کلمات کلیدی به تولید محتوا بپردازید. این کار نیاز به تجربه و تخصص سئو دارد. بسیاری از افراد تحت عنوان تولید کننده محتوا در شرکت ها مشغول به کار هستند. کار این افراد تولید محتوا برای سایت ها و رسانه های اجتماعی می باشد. یک تولید کننده محتوا باید در سئو و طراحی گرافیکی تجربه و مهارت لازم را داشته باشد و حداقل به یکی از نرم افزار های گرافیکی مسلط باشد.

همچنین باید اصول نوشتن و نگارش مقاله و نوشتار را بداند و در آخر اینکه با قوانین copy righting آشنا باشد. محتوای تولید شده باید ویژگی های زیر را دارا باشد:

  • غیر کپی
  • جدید
  • مرتبط با موضوع سایت و کسب و کار
  • حاوی کلمات کلیدی سایت
  • با معنا و مفهوم
  • پرهیز از بکار بردن کلمات کلیدی زیاد و غیر مرتبط
  • طول آن بیشتر از 2000 کلمه
  • متشکل از تصاویر و اینفوگرافیک
  • جذاب و کاربردی

در صورتی که محتوای سایت به این صورت تولید شود، گوگل رتبه خوبی به صفحات سایت خواهد داد. به یاد داشته باشید که در محتوای سایت باید به صفحات مختلف وب سایت پیوند داده شود که این کار اصول و قوانین مربوط به خود را داد. تولید محتوا همراه با لینک سازی تاثیر مثبت و مستقیم بر رتبه بندی سایت خواهد داشت. برای تولید محتوا باید هدف و برنامه ریزی داشته باشید و این کار باید به صورت مداوم به طور مثال هفته ای دو بار انجام شود. در صورتی که بتوانید مقالاتی تولید کنید که پاسخ مخاطب مربوط به سایت را بدهید و اطلاعات مفیدی در اختیار آنها بگذارید، نه تنها رضایت مخاطب بلکه رضایت گوگل را کسب خواهید کرد. هزینه تولید محتوا به موارد بسیاری بستگی دارد. طول محتوا، طراحی عکس ها، تعداد مقالات و … از جمله موارد تاثیر گذار بر قیمت تولید محتوا است.

شما می توانید یک تولید کننده محتوا استخدام کنید و یا این کار را به یک شرکت ارائه دهنده خدمات طراحی سایت، نظیر شرکت طراحی سایت دارکوب بسپارید که در این صورت هزینه تولید محتوا برای شما کمتر خواهد بود. برای تولید محتوای سایت و یا شبکه های اجتماعی می توانید درخواست خود را در سایت دارکوب ثبت نمایید.

بک لینک سازی

Backlinks یکی از مهمترین کار هایی است که برای رتبه بندی سایت باید انجام دهید. بک لینک سازی همچنین در دیجیتال مارکتینگ از اهمیت بالایی برخوردار است. منظور از بک لینک یا پیوند های ورودی، لینک هایی از سایت دیگر به صفحات سایت ما می باشد.

شاید برای شما پیش آمده باشد که در یک سایت بر روی یک لینکی کلیک کنید و به واسطه آن به سایت دیگری هدایت شوید. به این پیوند، بک لینک گفته می شود. کیفیت و کمیت بک لینک می تواند به رتبه بندی سایت در موتور جستجو کمک کند.

بک لینک ها نشان دهنده میزان محبوبیت یک سایت از دید کاربران، توسط گوگل در نظر گرفته می شود به همین دلیل هم هر چه کیفیت و کمیت یک پیوند ورودی بهتر باشد، سایت رتبه بهتری در نتایج گوگل به دست خواهد آورد.

به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنیم برای افزایش ترافیک طبیعی سایت و رتبه بندی بهتر روی تولید محتوا و بک لینک سازی تمرکز و سرمایه گذاری کنید. چرا که هر چه محتوای یک سایت عالی و خوب باشد، لینک های ورودی بیشتری دریافت خواهد کرد.

در گذشته تعداد بک لینک اهمیت زیادی برای گوگل داشت و سایت هایی که پیوند ورودی بیشتری داشتند، جایگاه بهتری در نتایج گوگل بدست می آوردند. به همین دلیل فروش بک لینک باب بود و افراد هزینه های مختلفی را برای خرید بک لینک پرداخت می کردند.

اما خیلی سریع گوگل اعلام کرد که کیفیت و ارزش بک لینک اهمیت دارد و سایت هایی که لینک های بیشماری را خریداری می کردند، جریمه می کرد. بک لینکی که در سایت مرتبط و در محتوای سایت باشد، کیفیت و ارزش بسیاری دارد.

ما در شرکت طراحی سایت دارکوب اساس کار خود در آمدن سایت ها به صفحه اول گوگل را بک لینک سازی گذاشته ایم و وقت زیادی را برای این کار صرف می کنیم. اگر به دنبال بدست آوردن بک لینک های معتبر و با کیفیت بالا هستید با ما تماس بگیرید. فراموش نکنید که بکلینک سازی تاثیر مستقیم و مثبت بر آمدن به صفحه اول گوگل دارد.

رپورتاژ آگهی

یکی از روش های بک لینک سازی، رپورتاژ آگهی است. رپورتاژ آگهی، نوعی آگهی تبلیغاتی است که در آن به یک موضوع خاص پرداخته می شود و بدون آنکه به صورت مستقیم به تبلیغات شرکت پرداخته شود، محصولات و خدمات شرکت را در آن تبلیغ می کنند.

رپورتاژ آگهی راهی مناسب برای بدست آورن لینک ورودی است. اغلب سایت ها این کار را با پرداخت هزینه انجام می دهند. یعنی اینکه شما می توانید با پرداخت مبلغی در یک سایت به نشر رپورتاژ آگهی با ذکر لینک صفحه و آدرس سایت بپردازید. دقت داشته باشید که خرید رپورتاژ آگهی باید همراه با لینک follow باشد در غیر این صورت، این پیوند ورودی ارزشی برای سئو و رتبه بندی نخواهد داشت.

در صورتی که قصد خرید رپورتاژ آگهی را دارید می توانید با مشاوران شرکت طراحی وب سایت دارکوب تماس حاصل نمایید.

در بالا به مواردی اشاره شد که بر قیمت سئو تاثیر می گذارند. تعرفه سئو سایت در شرکت دارکوب تعرفه ثابتی است و در صورتی که موارد گفته شده در بالا را ثبت سفارش کنید بر این تعرفه مبلغی اضافه می گردد. اما در هر صورت سئو ارزان قیمت و با نتیجه گیری عالی خدمتی است که ما به مشتریان خود در شرکت طراحی سایت دارکوب ارائه می دهیم.

در آخر باید گفت که مدت زمان سئو مشخص نیست و بر اساس آیتم های مختلف صفحات یک سایت می تواند در زمانی کوتاه به صفحه اول گوگل برسد و یک سایت دیگر بعد از چندین ماه بهینه سازی جایگاه مناسبی بدست بیاورد.

اگر قصد بهینه سازی سایت خود را دارید می توانید آدرس سایت را در تیکت شرکت دارکوب ثبت نمایید تا بعد از بررسی های لازم همراه با برآورد هزینه با شما تماس بگیریم. همچنین ما در آموزشگاه طراحی سایت دارکوب دوره آموزش سئو وب سایت برگزار می کنیم. این آموزشگاه دارای مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور می باشد. بعد از پایان دوره آموزشی به دانش آموختگان مدرک معتبر و رسمی فنی و حرفه ای اعطا می گردد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز