چرا سایت من در گوگل نیست؟

نوشته شده توسط خانم بربروشان

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=13502

5/5 - (1 امتیاز)

یکی از دغدغه های بزرگ وب مستران، قرار گرفتن سایت در گوگل و رتبه بندی وب سایت در گوگل است. هدف بسیاری از افراد از طراحی سایت، معرفی شرکت، ارائه خدمات آنلاین، فروش بیشتر محصولات، افزایش مشتری و از همه مهمتر، افزایش بازدید وب سایت می باشد.

برای تحقق این اهداف از طریق سایت، مهمترین کاری که باید انجام داد، دیجیتال مارکتینگ است. بازاریابی اینترنتی از کانال های مختلفی تشکیل شده است که با استفاده از آنها می توان به برند سازی و افزایش بازدید سایت دست یافت.

بازاریابی اینترنتی

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی تمامی فعالیت های آنلاین که در بستر اینترنت در راستای تبلیغات برند انجام می گیرد را شامل می شود. گاهی مواقع ممکن است برای تاثیر بیشتر فعالیت های آنلاین از تبلیغات آفلاین نیز بهره برد.

تعریف بالا یک دیدگاه کلی از دیجیتال مارکتینگ است. بازاریابی به تنهایی به معنای شناسایی نیاز های مشتری و رفع آنها می باشد. در واقع این یک وظیفه مهم برای هر کسب و کاری است که در ابتدا نیاز های مشتریان خود را شناسایی کند و در صدد رفع آنها فعالیت کند. در نتیجه این اقدامات می توان انتظار داشت که مشتریان ما بیشتر از قبل شود.

بازاریابی انواع مختلفی دارد که در دو دسته کلی بازاریابی سنتی و بازاریابی اینترنتی می توان آنها را جمع بندی کرد. در بازاریابی سنتی یا قدیمی به تجزیه و تحلیل بازار و جهت گیری در آن پرداخته می شود. این نوع بازاریابی در گذشته تا حد زیادی می توانست درصد مشتریان یک شرکت را افزایش دهد اما با گذشت زمان و فراگیری استفاده از رایانه و موبایل های هوشمند، بازاریابی سنتی دیگر کارایی مفیدی برای کسب و کار ها ندارد مگر آنکه بتوان از آن در کنار بازاریابی دیجیتال بهره برد.

کانال های مختلفی جهت دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات آنلاین معرفی شده است، که انجام آنها در کنار هم می تواند باعث برندسازی و شهرت یک کسب و کار شود. در مجموع می توان گفت برنامه ریزی و اجرای یک استراتژی بازاریابی دیجیتال مناسب برای کسب و کارها حیاتی است. استراتژی دیجیتال مارکتینگ موفق به طور کلی شامل ترکیبی از روش‌ های مختلف بازاریابی، از جمله تبلیغات آنلاین، بهینه ‌سازی (سئو) و بازاریابی برای موتور های جستجو، بازاریابی و مدیریت رسانه‌ های اجتماعی و تولید محتوا و … است. از مهمترین کانال ها و روش های بازاریابی دیجیتال می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • طراحی و راه اندازی وب سایت
  • سئو سایت Search Engine Optimization (SEO)
  • بازاریابی ایمیلی Email Marketing
  • بازاریابی شبکه های اجتماعی Social Media Marketing (SMM)
  • برگزاری کمپین های تبلیغاتی آنلاین و آفلاین
  • بازاریابی موتور های جستجو Search Engine Marketing (SEM)
  • بازاریابی وابسته Affiliate Marketing
  • Sms مارکتینگ
  • بازاریابی محتوا Content Marketing
  • تبلیغات کلیکی Pay-Per-Click (PPC)
  • تبلیغ در گوگل Google Adwords

بدون شک می توان گفت، اصلی ترین بستر برای بازاریابی اینترنتی وب سایت ها هستند. در واقع شما در قدم نخست باید یک سایت داشته باشید تا از طریق آن و با استفاده از روش های دیجیتال مارکتینگ، شرکت و کسب و کار خود را تبلیغ کنید.

برای آنکه سایت، بازدید کننده و مخاطب داشته باشد، باید بهینه سازی و سئو شود. پس می توان نتیجه گرفت که قدم مهم بعدی سئو و بهینه سازی سایت است. در واقع طراحی سایت بدون SEO ارزش و فایده ای برای کسب و کار ها نخواهد داشت.

سئو وب سایت

Search Engine Optimization (SEO) به معنای بهینه سازی موتور جستجو می باشد. بدون شک می توان گفت اغلب افرادی که صاحب وب سایتی هستند، با معنا و مفهوم سئو آشنایی نسبی دارند. منظور از سئو به بیانی ساده؛ بهینه سازی وب سایت برای قرار گرفتن در صفحه و لینک های ابتدایی لیست نتایج جستجو گوگل می باشد.

رتبه اول گوگل جایگاهی ارزشمند برای هر سایت است و افراد برای رسیدن سایت شان در این جایگاه از هر روشی استفاده می کنند. از سئو کلاه سفید گرفته تا سئو کلاه سیاه را انجام می دهند تا در نتایج گوگل جایگاه مناسبی بدست بیاورند. دریغ از آنکه بدانند، سئو اصول و قواعدی دارد که انجام آنها می توان جایگاه سایت در صفحه اول گوگل را تثبیت کند و همچنین انجام برخی روش های دیگر می تواند نتیجه معکوس و منفی برای سایت داشته باشد. به همین دلیل بهینه سازی سایت باید توسط افراد متخصص انجام شود.

قبل از پرداختن به ادامه موضوع بهتر است بدانید، شرکت طراحی سایت دارکوب دارای دو دهه سابقه در ارائه خدمات طراحی سایت و سئو می باشد و بدون شک می توان گفت از اولین شرکت های بهینه سازی سایت در ایران است که در این سال ها توانسته با ارائه خدمات با کیفیت، صادقانه و با نازلترین قیمت ها به یکی از بهترین شرکت های دیجیتال مارکتینگ در ایران تبدیل شود.

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا ثبت درخواست سئو و طراحی سایت، درخواست خود را به صورت آنلاین در سامانه تیکت دارکوب ثبت نمایید تا در اسرع وقت با شما تماس حاصل نماییم.

همانطور که در بالا گفته شد، سئو، دارای اصول و قواعدی است که برخی از آنها بر اساس تجربه افراد بدست آمده است و برخی دیگر توسط موتور های جستجو معرفی شده اند. لذا انجام کار هایی غیر از این موارد می تواند مشکلات جبران ناپذیری برای سایت را به همراه داشته باشد. بر این اساس اصول سئو سایت به سه دسته کلی زیر تقسیم بندی می شوند:

  • On-page SEO: سئو داخل صفحه
  • off-page SEO: سئو خارج صفحه
  • Technical SEO: سئو فنی

سئو داخل صفحه

On-page SEO یا سئو داخل سایت، عمدتا، عمل بهینه سازی محتوای صفحه وب برای موتور های جستجو و کاربران می باشد. از رایج ترین تکنیک های سئو در صفحه می توان به بهینه ‌سازی عنوان صفحات سایت، محتوا، لینک ‌های داخلی و URL‌ ها اشاره کرد.

بهینه سازی داخلی سایت بسیار مهم و حیاتی است چرا که به درک بهتر موتور های جستجو از صفحات سایت کمک می کند و در نتیجه باعث رتبه بندی سریع تر و کسب جایگاه های بهتر در نتایج جستجو می شود. از مهمترین تکنیک های سئو داخل سایت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تولید محتوا: از مهمترین کار هایی که برای هر نوع وب سایتی باید انجام داد، تولید محتوا به صورت سئو می باشد. این کار علاوه بر جذب مخاطب به رتبه بندی بهتر نیز کمک شایانی می کند. در تولید محتوا باید به مواردی همچون تجربه ی کاربر، Bounce Rate و Dwell Time، هدف جستجو، سرعت بارگذاری صفحه، نرخ کلیک توجه نمود. تولید محتوا باید پیرامون کلمات کلیدی سایت صورت بگیرد.
  • پیدا کردن عبارات کلیدی: یکی از مهمترین کار هایی که در رابطه با سئو سایت باید انجام داد، استخراج کلمات کلیدی مرتبط با آن است. سایت های پیرامون کلمات کلیدی رتبه بندی می شوند.
  • استفاده از تصاویر، ویدئوها و اینفوگرافیک ها با حجم کم برای جذب مخاطب و افزایش نرخ کلیک
  • بهینه سازی برچسب های عنوان Title Tags
  • استفاده از توضیحات متا Meta Description برای افزایش نرخ کلیک
  • بهینه سازی تصاویر
  • استفاده از برچسب گذاری جغرافیایی (برای جستجوی محلی) Geotagging
  • کنترل سرعت سایت در جهت افزایش سرعت لود صفحات سایت
  • طراحی سازگار Responsive Design
  • ساختار URL
  • توجه به لینک ها: Internal links: پیوندهای داخلی، Outbound links:  لینک های خروجی، Inbound links:  لینک‌ های ورودی

موارد گفته شده از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر رتبه سایت در گوگل هستند که انجام آنها برای هر نوع سایتی ضروری و لازم است. به یاد داشته باشید که با ارائه اطلاعات ارزشمند به کاربران می توانید در SERP ها بهترین جایگاه را داشته باشید. این نکته به این معناست که جلب رضایت کاربران و موتور های جستجو در راستای هم هستند و تلاش برای هر کدام رضایت دیگری را به همراه خواهد داشت.

سئو خارج صفحه

off-page SEO یا سئو خارج سایت، عمدتا مربوط به فعالیت های خارج از سایت در جهت تبلیغات برند است. در حالی که بسیاری از افراد با بهینه سازی داخلی، از سئو خارج صفحه غافل می شوند، برخی از افراد با پرداختن به هر دو سئو، در مدت زمان کمی بهترین جایگاه در صفحه نتایج جستجو را بدست می آورند.

اگر به دنبال رقابت و رتبه بندی میان کلمات کلیدی پر استفاده در میان رقبای خود هستید، نباید از چک لیست سئو خارج صفحه غافل شوید. سئو خارج صفحه به اقداماتی اشاره دارد که خارج از وب سایت انجام می گیرد. از مهمترین تکنیک های سئو خارجی می توان به جذب لینک از سایت‌ های دیگر، فعالیت و تعامل با فالورر ها در رسانه ‌های اجتماعی و تبلیغات وب سایت در سایر پلتفرم ها و سایت ها اشاره نمود.

انجام این فعالیت ها، به کاربران و موتور های جستجو نشان می دهد که وب سایت شما برای سایر افراد در محیط آنلاین مهم است. در اغلب مواقع بسیاری از موتور های جستجو، لینک های خارجی را به عنوان مهمر تاییدی از محتوای سایت شما می بینند. به طور خلاصه می توان گفت که این عوامل موتور جستجو وادار می کند تا سایت شما را در لیست نتایج خود رتبه بندی کند.

در واقع می توان گفت که سئو یک فعالیت رقابتی است و در اکثر مواقع رقبای شما، سئو داخلی سایت خود را به درستی انجام داده اند. از آنجایی که سئو داخل صفحه به عوامل خاصی محدود می گردد اغلب سایت ها آن را کامل انجام می دهند و از این نظر رقابت بر سر جایگاه اول بسیار سخت می شود به همین دلیل انجام تکنیک های خارج صفحه می تواند عامل برتری این رقابت شود. از مهمترین تکنیک های سئو خارج صفحه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • بک لینک سازی: با ایجاد بک لینک های ارزشمند به موتور جستجو سیگنالی ارسال می شود که نشان می دهد محتوای شما از دید کاربران ارزشمند است. بک لینک یک URL از یک وب سایت دیگر به محتوای شما است.
  • فعالیت در شبکه های اجتماعی: با جذب ترافیک از منابع مختلف و پلتفرم های گوناگون، سیگنال های مثبتی به موتور جستجو در جهت ارزشمند بودن محتوای سایت شما، ارسال می گردد. این کار موتور های جستجو را متقاعد کند که سایت شما برای بسیاری از کاربران در سراسر وب ارزشمند است. اشتراک گذاری منظم محتوا، استفاده از هشتگ ها، شرکت در بحث و گفتگو ها و … فعالیت های ارزشمندی هستند.
  • ایجاد پست مهمان در وب سایت های دیگر: شما می توانید محتوای خود را در برخی از سایت ها به عنوان پست مهمان منتشر کنید. سایت ها برای انتشار پست شما قوانین مخصوص به خود را دارند. در برخی از آنها امکان ذکر آدرس صفحه سایت وجود ندارد و شما تنها می توانید در قسمت بیوگرافی پروفایل خود این کار را انجام دهید. در هر صورت پست مهمان نیز سیگنال های ارزشمندی به موتور جستجو ارسال می کند.
  • در بخش نظر دهی سایت ها شرکت کنید: این کار شاید اهمیت چندانی بر رتبه بندی سایت نداشته باشد اما به طور غیر مستقیم باعث جذب ترافیک بیشتر می شود. شما می توانید در سایت هایی که با صنف شما به طور مستقیم و یا غیر مستقیم مرتبط هستند، در بخش نظر دهی شرکت کنید.
  • سئو محلی را در نظر بگیرید: برای این کار می توانید در نقشه گوگل، محل شرکت خود را با ذکر آدرس وب سایت ست کنید.
  • یک جعبه اشتراک فید RSS به سایت خود اضافه کنید: اگر می خواهید به طور منظم ترافیک نسبتا خوبی داشته باشید باید مشتریان جدید خود را به مشتریان دائمی و وفادار تبدیل نمایید. به این معنا که اگر خریدی از سایت شما ندارند، اما باز هم به صورت دائمی سایت شما را بررسی و بازدید کنند. برای این کار باید بازدیدکنندگان را تشویق کنید تا در فید RSS سایت شما مشترک شوند. این ویژگی به کاربران امکان می دهد تا وب سایت شما را از طریق یک فید خوان نظارت کنند.
  • در انجمن ها محتوا ارسال کنید: بسیاری از سایت ها دارای انجمن هستند این بخش نیز مانند بخش نظر دهی می تواند برای سئو سایت ارزشمند باشد. با تبلیغ غیر مستقیم می توانید ترافیک خوبی از این بخش بدست بیاورید.
  • ایجاد اعتماد: الگوریتم های موتور جستجو هنگام بررسی اعتبار سایت، اعتبار صفحه Page Authority (PA) و اعتبار دامنه Domain Authority (DA) را در نظر می گیرند. DA اعتبار کل وب سایت است و PA به اعتبار یک صفحه وب سایت اشاره دارد. بک لینک سازی و ارسال پست مهمان در سایت های معتبر و دارای رتبه خوب PA و DA را معتبر و قابل اطمینان می کند.

در نظر گرفتن موارد بالا در کنار سئو داخلی بدون شک باعث رتبه بندی برتر سایت در موتور های جستجو بخصوص گوگل می شود.

سئو فنی

Technical SEO عمدتا بسیاری از تکنیک های سئو داخل صفحه را شامل می گردد و هدف از انجام آن حصول اطمینان از بهینه سازی سایت مطابق با الزامات فنی موتور جستجو است و هدف از انجام آن بهبود رتبه بندی ارگانیک وب سایت می باشد.

از مهمترین مواردی که در سایت باید به صورت فنی و تخصصی بهینه سازی شوند می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • خزیدن و نمایه سازی Crawling and indexing
  • نقشه های سایت XML XML sitemaps
  • بررسی محتوای تکراری
  • داده های ساخت یافته Structured data
  • ساختار URL ها
  • معماری سایت
  • Hreflang
  • برچسب های متعارف Canonical tags
  • بررسی ارور های صفحه 404
  • ریدایرکت 301

بررسی این موارد باید به صورت تخصصی و توسط طراح سایت و سئو کار انجام شود. در بسیاری از مواقع با بهینه سازی داخلی و خارجی، سایت رتبه بندی مناسبی نمی شود چرا که سئو فنی آن به درستی انجام نگرفته است.

اگر وب سایت خود را به تازگی راه اندازی نموده اید و یا اینکه در حال بهینه سازی سایت هستید و به نتیجه ای نرسیده اید، می توانید برای بررسی سئو سایت خود با مشاوران و کارشناسان سئو شرکت طراحی سایت دارکوب تماس حاصل نمایید. برای این ار تنها کافیست آدرس سایت خود را همراه با درخواست خود در سامانه تیک شرکت سئو کار دارکوب ثبت نمایید. بعد از بررسی ابعاد مختلف سایت توسط کارشناس سئو سایت، با شما تماس خواهیم گرفت.

چرا سایت من در گوگل پیدا نمی شود؟

یکی از تکراری ترین سوالاتی که روزانه از ما می شود، این است که چرا سایت من در گوگل نیست؟ بسیاری از افراد بدون آنکه سایت خود را بهینه سازی کرده باشند، با جستجو کلمات کلیدی مرتبط به دنبال سایت خود در گوگل هستند. واضح است که اغلب سایت ها بخصوص وب سایت هایی که از کلمات کلیدی پر جستجو استفاده می کنند بدون بهینه سازی در گوگل یافت نمی شوند. در برخی از مواقع نیز با اینکه بهینه سازی روی سایت انجام شده است، سایت در گوگل پیدا نمی شود. موارد زیر می تواند یکی از دلایلی باشد که باعث دیده نشدن سایت در گوگل می شود:

  • اولین دلیلی که دلیل عدم نمایش سایت در صفحه نتایج است، می تواند به دلیل ایندکس نشدن سایت باشد. سایت هایی که به تازگی طراحی شده اند ماه ها در نتایج گوگل نمایش داده نمی شوند. هر چه بهینه سازی سایت زودتر و بهتر انجام شود، ایندکس شدن سایت به سرعت انجام می گیرد.
  • اگر با کلمات کلیدی در گوگل به دنبال سایت خود هستید و آن را نمی یابید، احتمالا کلمات کلیدی مرتبط انتخاب نکرده اید تا گوگل سایت شما را بر اساس آنها رتبه بندی کند.
  • بررسی کنید که googlebot را در txt مسدود نباشد.
  • ممکن است در تنظیمات یک صفحه یا کل سایت noindex انتخاب شده باشد. به یاد داشته باشید که در وردپرس نباید کادر discourage search engines from indexing this site تیک خورده باشد.
  • اگر از روش های غیر متعارف مانند خرید گروهی بک لینک استفاده کرده باشید، به احتمال زیاد سایت شما جریمه و یا پنالتی شده است. که در این صورت سایت به طور کلی از صفحات گوگل حذف می گردد.
  • به دلیل مشکلات فنی سایت، گوگل نمی تواند صفحات سایت را شناسایی و فهرست بندی کند.

هر کدام از دلایل بالا می تواند باعث عدم نمایش سایت در گوگل شود. به طور کلی به یاد داشته باشید که سایت های جدید به سرعت فهرست بندی و ایندکس نمی شوند. ماه ها زمان لازم است تا یک سایت در نتایج گوگل نمایش داده شود.

بهتر است قبل از جستجوی سایت در گوگل، چک لیست سئو را برای سایت ارزیابی نمایید. در صورتی که سئو سایت را به صورت تخصصی و حرفه ای انجام دهید، بدون شک در مدت زمان کوتاهی می توانید سایت خود را در جایگاه خوبی از لیست نتایج گوگل بیابید. این کار مستلزم دانش و تجربه بهینه سازی سایت می باشد. در بسیاری از مواقع به دلیل آشنایی نسبی و کم از سئو، بهینه سازی سایت نتیجه معکوس  منفی خواهد داشت. سئو فرآیندی تخصصی است که به تجربه و مهارت در این کار نیاز دارد.

بعد از بهینه سازی سایت نیز مدت زمان نا مشخصی لازم است تا گوگل سایت را رتبه بندی کند. بعد از راه اندازی سایت اولین کاری که باید انجام شود، ست کردن سایت در Google Search Console است. این کار تا حدودی می تواند خزنده های گوگل را از وجود سایت با خبر کند.

بعد از این کار باید آنالیز سئو سایت انجام شود. چک سئو سایت بهتر است توسط متخصص سئو سایت انجام گیرد. سئو با اینکه به وفور در بسیاری از سایت ها آموزش داده می شود، باید توسط یک فرد حرفه ای و با تجربه در این کار صورت گیرد.

اگر قصد ندارید بهینه سازی سایت خود را توسط بهترین شرکت سئو انجام دهید، می توانید به آموزش سئو سایت بپردازید. با این کار دیگر نیازی به استخدام سئو کار نخواهید داشت. چرا که سئو فرآیندی یکباره نیست و اغلب ترفندهای سئو باید به صورت مداوم روی سایت انجام شوند.

شرکت طراحی سایت دارکوب علاوه بر ارائه خدمات طراحی سایت و سئو و بهینه سازی سایت، دارای آموزشگاه طراحی سایت نیز می باشد. این آموزشگاه دارای مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور می باشد و بعد از پایان دوره به دانش آموختگان مدرک رسمی فنی و حرفه ای اعطا می گردد.

در آموزشگاه طراحی وب سایت دارکوب، دوره های تخصصی طراحی سایت، سئو سایت حرفه ای و … برگزار می گردد. این دوره ها به صورت حضوری و آنلاین برگزار می شوند. در صورتی که نتوانید به صورت حضوری در دوره های آموزش سئو شرکت کنید، می توانید به خرید آموزش سئو بپردازید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دوره های آموزشی، تخفیف دوره آموزشی، کارگاه رایگان آموزش سئو و طراحی سایت و … می توانید با کارشناسان آموزش شرکت طراحی سایت دارکوب تماس حاصل نمایید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز