کلمات کلیدی را در بک لینک ها به چه صورت استفاده نماییم

نوشته شده توسط خانم بربروشان

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=14060

5/5 - (3 امتیاز)

سئو و بهینه سازی وب سایت از تکنیک های مختلفی تشکیل شده است که هر کدام از آنها باعث تغییرات کوچکی در سایت می شوند و شاید در نگاه اول این تغییرات چشمگیر نباشند، اما در کنار هم می توانند تأثیر قابل توجهی بر تجربه کاربری و عملکرد سایت در نتایج جستجوی ارگانیک بگذارند.

بهینه سازی سایت امری مهم و حیاتی برای وب سایت ها است. اگر صاحب کسب و کاری هستید، برای ارتقای آن، افزایش مشتری، افزایش فروش و جذب بازدیدکننده بیشتر باید روی سایت خود سئو را اجرا کنید. اهمیت سئو بیشتر از آنچه است که ما در مقالات خود به آن می پردازیم.

سئو بر بهبود تجربه کاربری تاثیر زیادی می گذارد، این بهبود باعث جذب کاربران بیشتری به سایت می شود. موتور های جستجو نیز یکی از کاربران شما هستند که به سایر کاربران در جهت کشف محتوای سایت های دیگر کمک می کنند.

بهینه سازی وب سایت

سئو SEO: search engine optimization به معنای بهینه سازی موتور های جستجو می باشد که از معرفی آن زمان زیادی نمی گذرد. سئو مجموعه ای از فرآیند های مختلف می باشد که به بهبود سایت برای دیده شدن بیشتر در موتور های جستجو مانند گوگل کمک می کند.

سئو چگونه عمل می کند؟ موتور های جستجو دارای نرم افزار های هوشمندی هستند که به صورت آنلاین صفحات مختلف سایت ها را رصد می کنند به این نرم افزار ها Crawler یا خزنده می گویند و به عمل خزیدن یا جستجوی صفحات سایت Crawl گفته می شود. این خزنده های اطلاعات جمع آوری شده را در یک بانک اطلاعاتی بزرگ فهرست یا Index ایندکس می کنند. هر بار که کاربران کلمات کاربری را در گوگل جستجو می کنند، گوگل از میان این فهرست سایت های مرتبط را برای آنها لیست می کند.

حال اگر سایتی مطابق با استاندارد های سئو، بهینه سازی شده باشد در صدر این لیست قرار خواهد گرفت. این کار نیز توسط الگوریتم های جستجو search algorithms انجام می گیرد. الگوریتم ها وظیفه رصد صفحات سایت هایی که ایندکس شده اند را بر اساس سیگنال های رتبه بندی دارند. الگوریتم ها وظیفه دارند، صفحات مرتبط و معتبر را نشان دهند تا بتوانند تجربه جستجوی کارآمدی را در اختیار کاربران بگذارند. الگوریتم های گوگل دارای هوش مصنوعی هستند و به خوبی می توانند سیگنال های رتبه بندی که در سایت ها به آنها عمل شده است را تشخیص دهند. حال باید بدانیم سیگنال های رتبه بندی چه عواملی هستند. این سیگنال های فاکتور های مختلف سئو را تشکیل می دهند.

فاکتور های سئو بیش از 100 عامل مختلف را شامل می شوند که عمل به همه آنها نیازمند زمان و هزینه است اما می توان با انجام نیمی از آنها سایت را در صفحه اول گوگل قرار داد به شرط آنکه سئو سایت توسط افراد با تجربه و حرفه ای در این حوزه انجام شود.

شرکت طراحی سایت دارکوب که در زمینه ارائه خدمات طراحی سایت و خدمات سئو و بهینه سازی سایت دارای بیش از دو دهه تجربه و سابقه است، می تواند شما در بهینه سازی سایت یاری نماید. بدون شما کمتر شرکت سئوکار در ایران را می توانید بیابید که بیش از 20 سال سابقه قابل ارائه داشته باشد.

لذا به شما پیشنهاد می کنیم از خدمات سئو سایت این شرکت بهرمند شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر و یا برآورد هزینه سئو، بررسی سئو سایت و … می توانید همه روزه در ساعات اداری با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید و یا درخواست خود را به صورت آنلاین در سایت دارکوب ثبت کنید تا مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

همانطور که گفته شد سئو از فاکتور های مختلفی تشکیل شده است که در سه گروه کلی تقسیم بندی می شوند:

سئو داخل صفحه مربوط به فاکتور های بهینه سازی می شود که در داخل صفحات سایت های انجام می گیرند. این فاکتور ها اغلب به محتوای سایت اشاره دارند. تولید محتوا، استفاده از کلمات کلیدی، بهینه سازی آدرس صفحات، توضیحات متا، استفاده از متا تگ ها، لینک سازی داخلی و به طور کلی هر چیزی که مربوط به محتوا content، معماری سایت Architecture و کد های HTML می شود را سئو داخلی می گویند. در واقع بخش زیادی از فاکتور های سئو مربوط به بهینه سازی داخلی سایت است.

سئو خارج صفحه نیز به بهینه سازی خارج از سایت اشاره دارد که به طور کلی مربوط به فعالیت در شبکه های اجتماعی، لینک سازی و تبلیغات می شود. در واق موتور های جستجو شهرت، کیفیت بک لینک های یک سایت، موقعیت جغرافیایی کاربر و بسیاری از عوامل دیگر را برای ارائه مرتبط ترین نتایج ارزیابی می کنند. به همین دلیل است که سئو خارجی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در یک تقسیم بندی جداگانه، برخی از فاکتور های سئو داخلی را که از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند و به بهینه سازی سایت در هنگام طراحی آن اشاره دارند، قرار داده اند. سئو فنی برخی از فاکتور های بهینه سازی داخلی سایت را شامل می گردد. کنترل سرعت بارگذاری سایت برای کاربران، اصلاح کد های دستوری اشتباه و … از جمله موارد موجود در سئو فنی هستند. افزایش سرعت لود سایت یکی از فاکتور های ضروری و مهم سئو است که سیگنال های مثبتی را برای رتبه بندی ارسال می کند.

از مهمترین فاکتور هایی که وب مستران باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند، لینک سازی خارجی یا بک لینک سازی است. این فاکتور مهم سیگنال های قوی و مثبتی را به الگوریتم های جستجو ارسال می کند که در رتبه بندی سایت تاثیر چشمگیری دارد. به دلیل اهمیت بالای این فاکتور، در این نوشتار به بررسی کامل لینک سازی و بک لینک گذاری خواهیم پرداخت.

بک لینک سازی

بر اساس بررسی های صورت گرفته، لینک ها جزء اولین فاکتور های اصلی رتبه بندی سئو خارج صفحه بودند که توسط موتور های جستجو استفاده می شدند. گوگل از تجزیه و تحلیل پیوند ها به عنوان راهی برای بهبود ارتباط با کاربران استفاده می کند.

بدون شک می توان گفت که پیوند ها به همراه محتوا یکی از مهم ترین سیگنال های خارجی برای رتبه بندی جستجوی گوگل هستند. گفته می شود. از سال ها قبل که بک لینک سازی اهمیت یافت تا به امروز بسیاری از پیشرفت ها، از جمله نحوه تفسیر و برخورد لینک ها توسط موتور های جستجو، تکامل یافته است.

بک لینک سازی اصول و قواعد مربوط به خود را دارد و در صورتی که به درستی انجام شود، نتایج مثبتی را به همراه خواهد داشت. در غیر این صورت علاوه بر اینکه ممکن است نتیجه ای حاصل نشود ممکن است موتور های جستجو سایت را جریمه کنند و برای مدتی از فهرست گوگل خارج شود.

نکته مهم اول استفاده صحیح از کلمات کلیدی در بک لینک ها می باشد که در این صورت می توان به دو نتیجه مهم رسید:

  • به وجود آمدن لینک های که به سایت کمک می کند تا در نتایج گوگل در ارتباط با کلمات کلیدی مهم در نتایج بالاتری قرار بگیرد.
  • افزایش اعتبار دامنه وب سایت؛ که می تواند روی رتبه سئو تاثیر غیر مستقیم خوبی بگذارد.

نحوه استفاده از کلمات کلیدی در بک لینک ها

ارزش و اعتبار بک لینک ها تاثیر مستقیم بر رتبه بندی صفحات سایت در موتور های جستجو دارد. اگر به دنبال بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل هستید باید علاوه بر بهینه سازی داخلی سایت، روی بک لینک سازی نیز تمرکز زیادی داشته باشید تا بتوانید پیوند های با ارزش و با کیفیتی را بدست بیاورید.

برای اینکه بدانید چگونه از عبارات کلیدی در بک لیک ها استفاده با ما در این نوشتار همراه باشید.

انتخاب صفحه مقصد برای بک لینک:

در قدم نخست باید صفحه داخلی سایت که می خواهیم به آن پیوند بزنیم را شناسایی کنیم. این کار برای انتخاب بهترین کلمات کلیدی بسیار مهم است. بهینه سازی متن لنگرanchor text  باید به درستی انجام شود. منظور از متن لنگر همان عبارتی است که روی آن پیوند یا بک لینک قرار می گیرد.

معمولا صفحه اصلی سایت را برای بک لینک گذاری انتخاب می کنند در این صورت باید دستورالعمل های خاصی مد نظر داشته باشید. چرا که ممکن است پیوند های زیاد به صفحه اصلی برای موتور های جستجو ناخوشایند باشد. بعد از هدف قرار دادن یک صفحه داخلی حال باید کلمات کلیدی مهم آن را استخراج کنید.

انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای استفاده در بک لینک گذاری:

هر صفحه از سایت باید حاوی عبارات کلیدی و کلمات کلیدی باشد. این کلمات همان عباراتی هستند که کاربران وب سایت شما را بر اساس آن می یابند. معمولا از هر صفحه باید 3 تا 5 کلمه کلیدی مناسب انتخاب شود. از این تعداد کلمه باید یک الی دو کلمه کلیدی اصلی و دو یا سه کلمه کلیدی مترادف و ثانویه باشد.

در صورتی که می دانید کلمات کلیدی هر صفحه از سایت تان چه کلماتی هستند، می توانید از آنها برای بک لینک سازی استفاده کنید. در غیر این صورت برای استخراج کلمات کلیدی می توانید از ابزار google Search Console استفاده کنید. کنسول جستجوی گوگل به شما می گوید که کاربران با استفاده از چه کلماتی به سایت شما می رسند.

متن لنگر مناسب تنظیم کنید:

بعد از پیدا کردن کلمات کلیدی باید یک متن لنگر مناسب را انتخاب کنید. چرا که بک لینک گذاری بیش از حد و انتخاب متن لنگر نا مناسب نتیجه ای برای سایت نخواهد داشت. وقتی فقط از چند کلمه و عبارت کلیدی برای پیوند زدن استفاده کنید، الگوریتم های گوگل این کار را بهینه سازی بیش از حد با هدف دور زدن گوگل تلقی می کنند. که ممکن است سایت جریمه شده یا به اسپم تبدیل شود. برای جلوگیری از این اقدام می توانید یکی از سه مدل متن لنگر زیر را برای بک لینک گذاری انتخاب کنید:

  • استفاده از تنها یک کلید واژه: متن لنگر شما می تواند تنها حاوی یک کلید واژه اصلی باشد. به عنوان مثال برای سایت دارکوب می توان این متن لنگر را برای پیوند زدن انتخاب کرد: ” سئو وب سایت ” این متن لنگر فقط حاوی یک کلید واژه اصلی است.
  • استفاده از کلمه کلیدی اصلی و ثانویه در جمله: شما می توانید یک جمله کوتاه را به عنوان متن لنگر انتخاب کنید. این جمله باید هم کلمه کلیدی هدف داشته باشد و هم کلید واژه مترادف مانند: “ارائه بهترین خدمات سئو وب سایت در تهران”
  • استفاده از نام برند به عنوان متن لنگر: اگر از کلمات کلیدی هدف در متن های لنگر بک لینک ها مکرر استفاده کرده اید، می توانید URL صفحه و یا آدرس یک صفحه داخلی سایت را به عنوان متن لنگر انتخاب کنید. مانند: com

همانطور که در بالا عنوان شد نسبت متن لنگر در استفاده از کلمات کلیدی بسیار مهم است لذا می توانید تا حدودی نسبت های زیر را در بک لینک گذاری صفحه اصلی و سایر صفحات داخلی سایت در نظر داشته باشید:

برای بک لینک گذاری صفحه اصلی سایت:

  • می توانید تا 95 درصد از نام برند یا آدرس صفحه اصلی برای پیوند زدن استفاده کنید.
  • تا 10 درصد می توان از عبارات حاوی یک کلمه کلیدی اصلی در کنار کلید واژه ثانویه استفاده کرد.
  • تا 5 درصد هم می توان تنها از کلید واژه اصلی استفاده کنید.

برای پیوند زدن به صفحات داخلی سایت:

  • تا 45 درصد می توانید از آدرس صفحات و یا نام برند خود برای متن لنگر استفاده کنید.
  • می توانید تا 60 درصد از عبارات حاوی کلمات کلیدی اصلی و ثانویه استفاده نمایید.
  • تا 10 درصد نیز می توانید تنها از کلید واژه اصلی برای متن لنگر استفاده کنید.

یافتن سایت های مناسب برای بک لینک گذاری

حال که از کلمات کلیدی سایت و نسبت استفاده آنها در متن لنگر مطلع شدید باید سایت های مبدا را برای بک لینک گذاری انتخاب کنید. بک لینک گذاری هم به صورت رایگان امکان پذیر است و هم می توانید در ازای پرداخت مبالغی بک لینک با کیفیت بدست بیاورید.

بک لینک ‌های با کیفیت خوب، سیگنال ‌های مثبتی به خزنده ‌های موتور های جستجو ارسال می ‌کنند، که برای رتبه بندی بهتر بسیار موثر هستند. بک لینک هایی که از سایت های مرتبط و با رتبه بالا گرفته شود بسیار ارزشمند و تاثیر گذار بر رتبه بندی سایت هستند. بک لینک ها به دو نوع no follow  و follow تقسیم بندی می شوند. لینک هایی که دنبال شونده باشند، بسیار ارزشمند خواهند بود. وقتی خزنده های گوگل یک صفحه از وب را پیمایش یا بررسی می کنند، تمام محتوای آن را زیر نظر می گیرند در این بین اگر لینک داخلی یا خارجی در محتوا وجود داشته باشد، در صورتی که لینک Follow باشد، خزنده موتور جستجو از آن صفحه نیز بازدید خواهد کرد. در غیر این صورت به لینک موجود هدایت نخواهد شد.

ارزش لینک follow به قدری است که می توان گفت یک لینک فالو ارزشی برابر با ده ها لینک nofollow خواهد داشت. لینک های nofollow فقط بر آگاهی کاربران از وجود یک سایت تاثیر گذار خواهند بود و تاثیر مستقیمی بر رتبه بندی سایت نخواهند گذاشت.

ردیابی کلمات کلیدی استفاده شده در بک لینک ها

برای جلوگیری از جریمه بهینه سازی بیش از حد و همچنین بدست آوردن رنکینگ اول گوگل باید کلمات کلیدی که در سایت های دیگر پیوند می زنید را به طور مداوم رصد کنید. به این معنا که تعداد استفاده از آنها را بدانید.

به این منظور می توانید در هر بار استفاده از هر کدام از کلمات کلیدی، متن لنگر استفاده شده را در یک فایل اکسل وارد کنید. در نتیجه می توانید رصد دقیقی از هر نوع متن لنگری که بک لینک گذاری کرده اید، داشته باشید.

کنترل نسبت متن لنگر بک لینک ها

بهتر است که مراقب نحوه استفاده از کلمات کلیدی خود در بک لینک باشید. ممکن است در حال برگزاری کمپین بک لینک گذاری باشید، به همین دلیل باید از نسبت متن لنگر استفاده شده در بک لینک ها مطلع شوید.

بک لینک گذاری فرآیندی تخصصی است که انجام آن نیازمند تجربه زیاد می باشد. به یاد داشته باشید که برای بدست آوردن لینک های ورودی با کیفیت و با ارزش باید محتوای مناسبی را ارائه دهید. تولید محتوا یکی از اصول مهم برای بک لینک گذاری است.

وقتی محتوای سایت خوب و غنی باشد، سایت های دیگر بدون تلاش ما برای بک لینک گذاری، پیوند هایی به صفحات سایت ما خواهند داد. نکته مهم بعدی در لینک بیلدینگ، تحلیل کلمات کلیدی است. وقتی کلمات کلیدی مناسبی را برای صفحات سایت خود استخراج می کنید، شانس این را دارید که سایت خود را در رتبه بندی بهترین و مرتبط ترین کلمات کلیدی، رتبه بندی کنید.

بدست آوردن بک لینک های با کیفیت و با ارزش

برای رسیدن به رتبه اول گوگل به بک لینک های با ارزش نیاز دارید. گرفتن بک لینک کار سختی نیست اما اگر به لینک ورودی قدرتمند و تاثیر گذاری نیاز دارید باید مواردی را در نظر داشته باشید. در ادامه به معرفی راهکار هایی خواهیم پرداخت که با دنبال کردن آنها لینک های خوی بدست خواهید آورد:

  • ایجاد بک لینک از طریق خبرنگاران: خبرنگار های آنلاین افرادی هستند که برای سایت های خبری محتوا تولید می کنند. می توان از طریق آنها لینک های سایت را در وب سایت های دیگر در میان محتوای خبری منتشر نمود. البته این کار بدون هزینه نخواهد بود.
  • تولید محتوای خبر ساز و پر طرفدار: اگر خبر های مهم و پر طرفدار روز را در سایت خود منتشر کنید، شانس بالایی در دریافت لینک ورودی خواهید داشت. البته این اخبار باید مرتبط با وب سایت باشد.
  • لینک سازی شکسته با منابع قدیمی: این ترفند روشی عالی برای به دست آوردن لینک های با کیفیت است. سایت Ahrefs راهنمای مناسبی در ارتباط با لینک های شکسته می باشد.
  • دریافت بک لینک از سایت ویکی پدیا: وب سایت ویکی سایتی جامع از محتوای مختلف است. با ایجاد حساب کاربری در این سایت و یافتن لینک شکسته می توانید محتوای مناسبی در این باره را در سایت خود منتشر کنید و در ویکی پدیا به آن پیوند بدهید.
  • تبادل لینک با وب سایت های مرتبط و با رتبه بالا
  • تولید محتوای جدید و غنی
  • تولید اینفوگرافیک های مناسب و کاربردی: در این صورت سایت های دیگر حتما از اینفوگرافیک های شما در صفحات خود استفاده خواهند کرد. در نتیجه شما برای حق کپی رایت باید از آنها بک لینک do follow بخواهید.
  • ارسال پست در وبلاگ مهمان
  • درخواست از بلاگر ها و افراد تاثیر گذار: معمولا افراد معروف برای خود وبلاگی با بازدید کننده بالا دارند، شما در ازاء پرداخت هزینه یا خدمات رایگان می توانید از آنها بک لینک فالو دریافت کنید.
  • ساخت لینک در یوتیوب: سایت یوتیوب یک سایت با رتبه بالا و با بازدید کننده بسیار زیاد است. لینک های این سایت follow هستند. با ایجاد حساب کاربری در این سایت و تولید محتوای ویدئویی مناسب و مفید می توانید لینک های مناسب و ارزشمندی بدست بیاورید. حتی می توانید از بلاگر های این سایت درخواست تبلیغ کنید.
  • تبلیغ در گوگل برای بدست آوردن بک لینک
  • فعالیت در شبکه های اجتماعی: بسیاری از شبکه های اجتماعی امکان پیوند دهی و انتشار لینک سایت ها را دارند. با ایجاد حساب کاربری در چند شبکه اجتماعی پر طرفدار و با انتشار محتوای مناسب می توانید روزانه بک لینک های مناسبی به سایت خود بزنید.
  • انتشار رپورتاژ آگهی

روش های گفته شده تنها چند راهکار ساده رایگان و پولی برای بدست آوردن لینک های ورودی ارزشمند هستند. واضح است که روش هایی دیگری نیز برای بک لینک گذاری مفید وجود دارد. حتی سایت های مناسبی برای بک لینک گذاری وجود دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

رسیدن به رتبه یک گوگل مستلزم تجربه و تخصص است. تنها با بک لینک گذاری رایگان و بدست آوردن لینک های ورودی محدود نمی توانید به این مهم دست بیابید. در این راه باید از بهترین شرکت سئو یاری بگیرید.

شرکت طراحی سایت دارکوب علاوه بر ارائه خدمات طراحی سایت و سئو وب سایت، خدمات آموزشی نیز ارائه می کند. آموزشگاه دارکوب چندی است که فعالیت خود را در تهران آغاز نموده و به صورت حضوری و غیر حضوری به آموزش طراحی سایت، آموزش بک لینک سازی، آموزش سئو سایت می پردازد. با آموزش سئو و بک لینک گذاری می توانید یک متخصص سئو حرفه ای شوید و رتبه اول گوگل را برای سایت خودتان به ارمغان بیاورید.

این آموزشگاه دارای مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور می باشد و به دانش آموختگان خود بعد از پایان دوره ها مدرک معتبر فنی و حرفه ای اعطا می کند. همچنین در صورت نیاز شرکت از میان دانش آموختگان ممتاز، نیروی متخصص کار در شرکت دارکوب استخدام می شود. دوره های آموزشی این آموزشگاه توسط اساتید مجرب و طراحان سایت شرکت دارکوب برگزار می گردد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و شرکت در کارگاه های رایگان آموزشگاه دارکوب با ما تماس بگیرید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز