چرا طراحی سایت با قالب آماده اشتباه است؟

نوشته شده توسط خانم بربروشان

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=10681

5/5 - (1 امتیاز)

طراحی وب سایت برای کسب و کار ها از اهمیت بالایی برخوردار است. برای آنکه بتوان یک وب سایت عالی و با امکانات کافی راه اندازی نمود، قبل از طراحی وب سایت باید به طور کامل تمامی جوانب و روش های طراحی سایت را بررسی نمود.

طراحی سایت از روش های مختلفی انجام می شود که شما می توانید بنا به نوع سایتی که می خواهید و با در نظر گرفتن بودجه مخصوص به این کار، یکی از روش های طراحی سایت را انتخاب نمایید. از متداول ترین شیوه راه اندازی وب سایت، طراحی سایت با وردپرس است. در ادامه به بررسی بیشتر طراحی سایت وردپرس خواهیم پرداخت.

سیستم مدیریت محتوا وردپرس

یکی از شیوه های متداول طراحی سایت، استفاده از سیستم مدیریت محتوا است. CMS ها در واقع سیستم های سایت ساز هستند که طراحی وب سایت و مدیریت محتوا با استفاده از آنها ساده است. از سال ها پیش که اولین وب سایت ها طراحی و در معرض نمایش به کاربران در آمد، شیوه های طراحی سایت تغییرات بسیاری داشته است.

در ابتدا سایت ها تنها به یک صفحه وب محدود بودند به همین دلیل کار طراح نسبتا کم بود. اما بعدا ها نوع سایت ها تغییر کرد و تنوع محتوا باعث شد یک سایت از صفحات زیادی تشکیل شود. توسعه دهنده وب مجبور بود برای هر بار بارگذاری محتوا در سایت به برنامه نویسی و کد گذاری بپردازد.

این شیوه از طراحی وب سایت که هنوز هم در طراحی برخی از سایت ها استفاده می شود، طراحی سایت ایستا یا ایستاتیک است. در این روش از طراحی وب سایت، برای درج محتوا، تغییر یا حذف آن باید برنامه نویس یا طراح به کد گذاری بپردازد.

این روش از طراحی وب سایت سختی ها و مشکلات بسیاری به همراه دارد. در بسیاری از مواقع طراح در دسترس نیست و مدیر سایت برای مدیریت محتوا با مشکلات متعددی روبه رو می شود. همچنین برای جلوگیری از این مشکلات و مدیریت محتوا باید یک طراح یا برنامه نویس دائمی استخدام کرد که این کار نیز هزینه زیادی برای کسب و کار ها دارد.

سال ها بعد طراحان و توسعه دهندگان وب تصمیم گرفتند برای طراحی ساده سایت و مدیریت آسان آن به طراحی CMS ها یا سیستم های مدیریت محتوا بپردازند. Content Management System طراحی را برای طراح و مدیریت وب سایت را برای مدیر سایت آسان می کند.

طراحی سایت با سیستم مدیریت محتوا به طراحی وب سایت های پویا یا داینامیک منجر می شود. CMS ها انواع مختلفی دارند که بسته به نوع وب سایتی که می خواهید می توان هر کدام از آنها را انتخاب نمود. از معروف ترین سیستم های سایت ساز می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • جوملا Joomla
  • وردپرس WordPress
  • دروپال Drupal
  • مجنتو Magento

با استفاده از این سیستم های مدیریت محتوا می توان به طراحی انواع وب سایت پرداخت. سیستم مدیریت محتوا وردپرس یکی از محبوب ترین و پر استفاده ترین CMS ها است که بر اساس نتایج بدست آمده طراحی بیش از 40 درصد صفحات وب را به خود اختصاص داده است.

با استفاده از وردپرس طراحی سایت به چند صورت قابل انجام است که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت. در شرکت طراحی وب سایت دارکوب طراحی وب سایت اغلب با استفاده از سیستم مدیریت محتوا وردپرس انجام می شود. با این حال بسته به نوع سایتی که مشتری در نظر دارد، تیم طراحی و توسعه دهنده سایت بهترین و مناسب ترین CMS را انتخاب می کنند.

طراحی سایت با وردپرس

سیستم مدیریت محتوای وردپرس متن باز open source و استفاده از آن رایگان می باشد. هسته مرکزی این CMS با زبان برنامه نویسی Php طراحی شده است. با استفاده از وردپرس می توان به طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت شرکتی، طراحی وبلاگ و … پرداخت. در واقع می توان گفت طراحی سایت ساده یا طراحی سایت حرفه ای با وردپرس به سادگی قابل انجام است.

جامعه توسعه دهندگان و طراحان وردپرس هر روز در حال بهبود پلاگین ها، ویجت ها و طراحی تم های جدید برای این سیستم سایت ساز هستند. به همین دلیل منابع آموزشی، قالب ها و افزونه های مختلفی در ارتباط با وردپرس هر روز در حال انتشار است.

استفاده از وردپرس مزایای زیادی به همراه دارد:

  • به دلیل متن باز بودن قابلیت تغییر دارد
  • استفاده از آن رایگان است
  • از جامعه بزرگ توسعه دهنده وب و طراح بهرمند می باشد
  • تعداد زیادی پلاگین رایگان برای آن طراحی شده است و با استفاده از هر کدام از آنها می توان قابلیت تازه ای به سایت افزود.
  • تعداد زیادی قالب و تم در موضوعات مختلف به صورت رایگان برای وردپرس وجود دارد
  • رابط کاربری ساده و کاربر پسند دارد
  • امکان مدیریت کاربران برای تولید محتوا
  • امکان استفاده توسط چندین کاربر برای تولید محتوا
  • طراحی سایت و مدیریت سایت با استفاده از ان نسبتا ساده است

همانطور که در بالا گفته شد، روش های مختلفی برای ایجاد وب سایت با استفاده از وردپرس امکان پذیر می باشد. با وجود قالب های آماده و رایگانی که برای وردپرس وجود دارد طراحی سایت برای طراح ساده تر شده است از طرفی هزینه طراحی سایت با این قالب ها هم نسبتا بسیار کم است.

طراحی سایت با وردپرس به دو صورت امکان پذیر است:

و البته ما یک روش دیگر به این موارد اضافه می کنیم و آن روش خرید قالب آماده از شرکت دارکوب است. در ادامه به بررسی بیشتر این موارد و مزایا و معایب آنها خواهیم پرداخت.

طراحی سایت سریع با قالب آماده

این موضوع را نمی توان انکار کرد که طراحی با قالب آماده سایت، بخش اعظمی از سایت ها را به خود اختصاص داده است. بسیاری از کسب و کاری های نوپا که هزینه زیادی برای طراحی وب سایت ندارند، این روش را برای ایجاد سایت انتخاب می کنند.

چرا که راه اندازی سایت با استفاده از قالب آماده؛ سریع، ساده و مقرون به صرفه است. با توجه به این مزایایی که قالب آماده دارد بسیاری از افراد در نگاه اول و بدون هیچ تحقیقی این شیوه از طراحی سایت را انتخاب می کنند. اما متاسفانه بعد از گذشت مدتی از انتخاب خود پشیمان می شوند.

با آنکه طراحی سایت ارزان با استفاده از قالب آماده امکانپذیر می باشد اما ممکن است بعد ها هزینه های بسیاری صرف رفع مشکلات آن شود. در باب استفاده یا عدم استفاده از قالب سایت به صورت آماده موضوعات مختلفی وجود دارد، که در نهایت بسیاری از طراحان این کار را اشتباه می دانند.

قبل از پرداختن به این اشتباهات بهتر است بدانید طراحی سایت با قالب آماده چگونه است؟ همانطور که در بالا گفته شد، میلیون ها قالب آماده برای وردپرس وجود دارد. شما می توانید به راحتی هر کدام از آنها را روی نرم افزار وردرپرس نصب کرده و با ثبت دامنه و خرید هاست، سایت خود را ایجاد نمایید. حتی اگر دانش کافی در این حوزه نداشته باشید این کار را می توانید با استفاده از فیلم های آموزشی، به سرعت و با آسانی انجام دهید.

در همین ابتدا مشخص است که طراحی سایتی که نیاز به تخصص و دانش ندارد، کارآمد و حرفه ای نخواهد بود. قالب های آماده را می توان به صورت رایگان یا با پرداخت مبلغ کمی تهیه نمود. طراحی سایت با قالب آماده معایب بسیار زیادی به همراه دارد که این معایب باعث می شود از مزایای آن یعنی ارزان بودن و سریع بودن طراحی سایت چشم پوشی نمود.

معایب طراحی سایت با قالب آماده

استفاده از قالب وردپرس محدودیت ها و معایبی به همراه دارد که لازم است قبل از انتخاب این شیوه از ایجاد وب سایت از آنها آگاه و مطلع شوید. این معایب عبارتند از:

انعطاف پذیر نیستند

اگر به دنبال یک سایت ویژه و با طراحی منعطف هستید، قالب های آماده انتخاب خوبی نیستند. شما می توانید با افزودن محتوا و تصویر مختلف ظاهر سایت را تا حدودی تغییر دهید اما نمی توانید قابلیت ها و عملکرد قالب سایت را تغییر دهید. این کار باید توسط طراح قالب انجام شود که به دلیل مشخص نبودن طراح، این کار کمی دشوار خواهد بود.

شما با انتخاب قالب آماده، سایت منحصر به فرد و ویژه ای نخواهید داشت. ممکن است صد ها نفر دیگر از قالب شما برای سایت خود استفاده کنند.

مشکلات جدی در کد ها

اغلب قالب های آماده توسط آماتور ها و طراحان مبتدی طراحی شده اند. همچنین ممکن است یک طراح در طول روز چند قالب برای فروش بیشتر طراحی کند به همین دلیل دقت کافی و لازم را در طراحی قالب نداشته است. همچنین در برخی از سایت های داخلی، قالب های آماده ترجمه شده قالب های خارجی هستند که با بی دقتی بالایی این ترجمه صورت گرفته است.

این موارد باعث می شود در کد ها و برنامه نویسی قالب آماده مشکلاتی وجود داشته باشد در صورتی که در ظاهر یک قالب زیبا و بدون ایراد به نظر می رسد. این مشکلات اغلب با درج محتوا و بارگذاری سایت در اینترنت نمایان می شوند و با توجه به اینکه قالب های آماده شامل پشتیبانی سایت نیستند ممکن است مشکلات حل نشده مختلفی برای سایت شما پیش بیاید که در نهایت مجبور به طراحی یک سایت دیگر شوید.

سفارشی شدن قالب آماده با پرداخت هزینه

بسیاری از قالب های آماده ویژگی چندانی ندارند و تنها یک سایت معرفی با انبوهی از انواع محتوا هستند. در صورتی که قصد افزودن ویژگی خاصی را داشته باشید باید مبالغ بسیار بالایی پرداخت کنید. در صورتی که می توان با همین مبالغ یک سایت با کیفیت طراحی نمود.

قالب های آماده برای کاربران آشنا هستند

از آنجایی که قالب های آماده تنوع چندانی ندارند برای بسیاری از کاربران آشنا هستند، آنها تنها با چند بار بازدید از وب سایت های مختلف می توانند تشخیص دهند چه وب سایت هایی با استفاده از قالب های آماده طراحی شده اند. این موضوع برای فعالیت های تجاری وجه خوبی ندارد. کاربران به دنبال سایت هایی هستند که به خوبی و با دقت بالا طراحی شده است، بخصوص اگر بخواهند اطلاعات خود را در سایتی ثبت کنند، ترجیح می دهند وب سایت مورد نظر سفارشی و با دقت بالایی طراحی شده باشد تا اطلاعاتشان در سایت محفوظ بماند.

اغلب قالب های آماده ریسپانسیو نیستند

همانطور که می دانید سازگاری قالب سایت با تلفن های همراه برای سئو بسیار مهم و ضروری است. بسیاری از قالب های آماده وردپرس طراحی ریسپانسیو ندارند و این امر می تواند در رتبه بندی منفی سایت تاثیر گذار باشد. البته در این خصوص افزونه هایی وجود دارد که با نصب آنها روی سایت، قالب به صورت سازگار با تلفن همراه می شود، اما در بسیاری از مواقع افزونه های ریسپانسیو عملکرد خوبی نخواهند داشت.

عدم پشتیبانی از قالب سایت

شرکت ها و سایت هایی که قالب های آماده را عرضه می کنند، در اکثر مواقع از خدمات خود و فروش قالب پشتیبانی ندارند. یعنی اگر بعد از مدتی سایت شما با مشکل روبه رو شود، کسی پاسخگو نیست و شما مجبور هستید از طراحان دیگر کمک بگیرید که این کار مستلزم پرداخت هزینه زیادی است. همانطور که گفته شد قالب های آماده توسط بسیاری از طراحان تولید شده اند و طراح آنها مشخص نیست به همین دلیل کسی مسئولیت پشتیبانی را بر عهده نمی گیرد.

در اغلب مواقع هیچ شرکت طراحی سایتی حاضر به ارائه خدمات خود به سایت هایی که با قالب های آماده طراحی شده اند، نیستند. چرا که این قبیل سایت ها مشکلات زیادی دارند.

غیر قابل توسعه و تغییر

در صورتی که بخواهید تغییر در ظاهر سایت اعمال کنید، البته به جز تغییر محتوا، این کار به سختی امکانپذیر است. اکثر قالب های آماده حاوی کد های قفل شده هستند که قابلیت تغییر ندارند. این مورد بعد ها برای وب سایت باعث بروز مشکل می شود. اگر قصد توسعه وب سایت خود را داشته باشید این کار امکانپذیر نخواهد بود.

قالب های آماده با سئو سازگار نیستند

وقتی طراح به صورت سفارشی قالبی را تولید می کند، موظف است که اصول فنی سئو را در طراحی خود لحاظ کند (البته این الزام در شرکت طراحی وب سایت دارکوب وجود دارد و بسیاری از طراحان به این امر مهم اهمیتی نمی دهند.). اما در طراحی قالب آماده وردپرس طراح توجهی به سئو و اصول فنی مربوط به آن ندارد به همین دلیل بهینه سازی این قبیل سایت ها به سختی انجام می شود و معمولا قالب های آماده رتبه خوبی در گوگل بدست نمی آورند.

خرید قالب سایت از شرکت طراحی سایت دارکوب

با توجه به مواردی که در بالا ذکر شد باز هم افرادی هستند که به دلیل ارزان بودن و نداشتن بودجه کافی برای طراحی وب سایت، از قالب آماده وردپرس استفاده می کنند. پیشنهاد ما به این عزیزان خرید قالب وردپرس به صورت آماده از شرکت طراحی وب سایت دارکوب است.

در سال های اخیر به دلیل استقبال بی سابقه صاحبان کسب و کار برای طراحی وب سایت ارزان و سریع، طراحان مجموعه دارکوب تصمیم به طراحی قالب سایت به صورت آماده گرفتند. طراحان شرکت دارکوب با توجه به تجربه و شناخت نیاز های بازار دیجیتال اقدام به طراحی قالب وردپرس کردند. این قالب ها با توجه به نیاز ها و سلیقه عموم کاربران اینترنت طراحی شده است.

قالب های آماده شرکت دارکوب تماما توسط طراحان این شرکت طراحی و تولید شده اند. به همین دلیل به راحتی قابل توسعه و تغییر هستند چرا که طراح هر کدام از آنها فرد شخصی است.

علاوه بر این تمامی قالب های تولید شده در این شرکت شامل پشتیبانی 24 ساعته مجموعه ما است. همانطور که می دانید طراحی سایت بدون پشتیبانی سایت ارزشی ندارد.

قالب های تولید شده شرکت دارکوب از پایه بر اساس اصول فنی سئو طراحی شده اند به همین دلیل مراحل بعدی بهینه سازی آنها به آسانی و با سرعت بیشتری انجام می شود.

طراحان شرکت طراحی وب سایت دارکوب در طراحی این قالب های آماده سعی نموده اند همه نوع فعالیت تجاری و کسب و کاری را در نظر بگیرند. شما با توجه به نوع کسب و کاری که دارید می توانید قالب مورد نظر و مرتبط با فعالیت تجاری خود را از فروشگاه قالب سایت شرکت دارکوب خریداری نمایید.

با انتخاب قالب مورد نظر طراح موظف است تا یک هفته سایت شما را آماده و تحویل دهد. پس مشکل طراحی سایت فوری نیز با این خرید بر طرف خواهد شد. یعنی در کمترین زمان ممکن صاحب وب سایت با پشتیبانی می شوید.

از آنجایی که این قالب ها توسط طراح و با نظر و سلیقه وی طراحی شده است، قیمت آنها بسیار پایین و مقرون به صرفه است. پس با این قالب های آماده مشکل طراحی سایت ارزان نیز حل می شود.

با توجه به این صحبت ها شما می توانید با خرید قالب آماده از شرکت دارکوب در کمترین زمان ممکن و با حداقل هزینه صاحب وب سایت شوید. وب سایتی که دارای پشتیبانی سایت است.

در صورتی که قالب های ما انتخاب شما نبودند می توانید از میان قالب های دیگر که به صورت نمونه در فروشگاه قالب وجود دارند یک قالب مناسب انتخاب نموده، طراح نیز آن قالب را از پایه طراحی می کند این انتخاب نیز شامل پشتیبانی سایت می شود. اما به دلیل آماده نبودن قالب قیمت آن کمی بیشتر و در مدت زمان بیشتری نسبت به طراحی سایت با قالب آماده، طراحی می شود.

اما اگر هیچ کدام از این قالب ها نظر شما را تامین نمی کند و به دنبال یک سایت سفارشی و ویژه هستید می توانید قالب سفارشی داشته باشید. در این صورت طراح موظف است بنا به نظر و سلیقه شما هر آنچه که می خواهید را طراحی و تحویل دهد. طراحی سایت سفارشی از قیمت بیشتری برخوردار است و بسته به قابلیت ها و پیچیدگی قالب، در مدت زمان بیشتری آماده می شود.

ما در شرکت طراحی وب سایت دارکوب به دنبال جلب نظر و رضایت مشتری هستیم به همین دلیل برای تمامی شرایط هایی که مشتریان دارند، گزینه و روشی برای طراحی وب سایت داریم. اگر به دنبال طراحی سایت و راه اندازی فروشگاه اینترنتی و یا هر نوع وب سایت دیگری هستید، با کارشناسان ما تماس گرفته و به صورت حضوری یا آنلاین مشاوره رایگان داشته باشید.
طراحان ما با توجه به شرایط کسب و کار و شناخت نیاز های تجاری شما، بهترین و مناسب ترین شیوه طراحی سایت را به شما خواهند گفت. در نظر داشته باشید تمامی خدمات قابل ارائه در شرکت طراحی وب سایت دارکوب شامل پشتیبانی 24 ساعته در تمامی روز های هفته هستند و این یکی از مهمترین ویژگی های برتری شرکت دارکوب است.

چرا راه اندازی سایت با قالب آماده کار اشتباه است؟

  • مهمترین مشکل استفاده از قالب های آماده، عدم پشتیبانی آنها می باشد.
  • اغلب قالب های آماده حاوی کد های اشتباه هستند
  • قابلیت توسعه و تغییر ندارند و انعطاف پذیر نیستند
  • با استفاده از قالب آماده نمی توان طراحی سایت سفارشی و منحصر بفرد داشت
  • در تولید آنها اصول فنی سئو رعایت نشده است
  • اغلب آنها ریسپانسیو نیستند
  • برای توسعه آنها باید هزینه جدا و زیادی پرداخت نمود
  • طراح قالب های آماده شخص مشخصی نیست
  • به دلیل مشکلاتی که این قالب ها دارند تقریبا هیچ شرکت طراحی وب سایتی مسئولیت نگهداری و مدیریت سایت را بر عهده نمی گیرید
اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز