معرفی بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای طراحی وب سایت

نوشته شده توسط شیما دهقانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=17679

بهترین هوش مصنوعی برای طراحی وب سایت
5/5 - (5 امتیاز)

امروزه هوش مصنوعی مدام در زمینه های مختلف در حال توسعه است. شاید تصور کنید که بیشترین کاربرد هوش مصنوعی صرفا برای موارد سرگرمی یا هنری باشد، مانند تصاویر ساخته شده توسط هوش مصنوعی که این روز ها در فضای مجازی پر شده است. اما هوش مصنوعی در کل کاربرد های بسیار زیادی دارد که یکی از آنها کمک به برنامه نویسی، طراحی و توسعه وبسایت است.

از آنجایی که هوش مصنوعی معمولا به گونه ای ساخته می شود که بتواند سرعت عمل شما در هر کاری را افزایش دهد، در نتیجه می تواند دستیار بسیار خوب و مفیدی برایتان باشد و کار شما را راحت تر و سبک تر کند. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم که در این مقاله، بهترین ابزار های هوش مصنوعی که می توانند در پروسه طراحی سایت به شما کمک کنند را معرفی خواهیم کرد.

Chat GPT و Google Bard؛ راهنمایی و حل مسئله در هر زمینه ای

اول از همه، شما باید کار با دو ابزار رایگانی که می توانند شما را در هر زمینه ای راهنمایی کنند را بلد باشید. شاید این دو ابزار نتوانند به صورت عملی یک وبسایت آماده به شما تحویل دهند، اما قادر به پاسخ بسیاری از سوالات شما در زمینه طراحی و برنامه نویسی وب سایت هستند و در حل مسائل مختلف به شما کمک می کنند.

شما حتی می توانید از این دو ابزار بخواهید تا ابزارهای تخصصی و به روز برای انجام هر یک از امور طراحی وب سایت را به شما معرفی کنند. در واقع Chat GPT و Google Bard می توانند مانند یک منتور شما را راهنمایی کنند و حتی امکان اصلاح کد های شما را نیز دارند. در نتیجه، داشتن یک دستیار هوش مصنوعی می تواند سرعت عمل شما را سرعت ببخشد.

سوال: آیا با استفاده از هوش مصنوعی می توان طراحی UI/UX انجام داد؟

مسلما زمانی که هوش مصنوعی هایی وجود دارند که به طراحی و برنامه نویسی سایت کمک می کنند، پس قطعا ابزارهای هوشمندی نیز وجود دارند که می توانند خالق رابط و تجربه کاربری (UI/UX) باشند یا ایده های جذاب و کاربرپسند پیشنهاد بدهند.

جالب اینجاست که طرح ها و ایده هایی که برای طراحی UI/UX پیشنهاد  داده می شوند اصلا به صورت رندوم نیستند، بلکه هوش مصنوعی طبق نیاز شما و خلاقیتی که دارذ، طرح های خلاقانه و جدیدی پیشنهاد می دهد.

طراحی سایت با هوش مصنوعی

در ادامه به معرفی 7 هوش مصنوعی سایت ساز خواهیم پرداخت که همه افراد می توانند از این ابزار ها استفاده کنند. با کمک ابزار های هوش مصنوعی، شما می توانید طراحی قالب سایت، ثبت دامنه، توسعه یا develop وبسایت و حتی تست نسخه نهایی وبسایت انجام داد.

ابزار Domain Wheel؛ بهترین ابزار برای انتخاب دامنه

طراحان وب سایت می دانند که یکی از بخش های مهم راه اندازی سایت، انتخاب نام دامنه مناسب است. ابزار Domain Wheel می تواند به شما ایده های متنوعی پیشنهاد می دهد که بتوانید از آنها به عنوان نام دامنه خود استفاده کنید.

این ابزار پیشنهادات خود برای نام دامنه را به صورت رایگان به شما ارائه می دهد. نحوه کار این ابزار هم بدین صورت است که شما ابتدا وارد وب سایت https://domainwheel.com/ می شوید و سپس کلید واژه یا عبارتی که مورد نظرتان است را در قسمت جستجو وارد می کنید و منتظر می مانید که هوش مصنوعی، ایده های خود را برای شما ارسال کند.

روند تولید دامنه، بر طبق اطلاعاتی که شما به هوش مصنوعی داده اید، تقریبا چند ثانیه طول می کشد و نام هایی که به شما پیشنهاد می دهد دارای پسوند های مختلفی نظیر com، net، org و … هستند. ضمنا باید بدانید که دامنه هایی با پسوند ir در این ابزار نمایش داده نمی شوند و باید خودتان برای بررسی در دسترس بودن این دامنه ها پیش قدم بشوید.

شما می توانید به صورت رایگان و بدون محدودیت از این ابزار برای تولید نام دامنه استفاده کنید. قابلیت های دیگر این هوش مصنوعی عبارتند از:

  • تجزیه، تحلیل و ترکیب کلید واژه ها
  • ساخت ایده های متنوع برای نام دامنه
  • پیشنهاد ایده هایی مشابه و هم قافیه با کلید واژه های ارائه شده

طراحی وب سایت با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی Wix ADI؛ یکی از بهترین ابزارهای طراحی سایت

اگر به دنبال ابزاری هستید که بدون درگیر شدن با کد نویسی و به بهترین شکل وب سایت خود را طراحی کنید، می توانید از Wix ADI کمک بگیرید. Wix ADI از جمله بهترین نرم افزارهای طراحی وب است که تمام ابزار هایی که برای طراحی سایت خود نیاز دارید را در اختیار شما قرار می دهد.

این ابزار با کیفیت بسیار بالایی به فرآیند ساخت طراحی گرافیک سایت شما کمک خواهد کرد. از جمله امکاناتی که این پلتفرم طراحی سایت به شما ارائه می دهد، قابلیت Wix Editor X است که در حقیقت ابزار drag & drop که فرآیند طراحی را آسان تر می کند.

ADI که در نام این ابزار بکار برده شده، مخفف Artificial Design Intelligence است و سیستم عملکرد آن به نحوی‌ست که با استفاده از پاسخ های دریافتی از دستورات، وب سایت نهایی را می سازد. بدین معنا که شما باید نوع سایتی که می خواهید طراحی شود را مشخص کنید و همچنین بخشی از جزئیات کسب و کارتان را برای طراحی سایت با هوش مصنوعی، وارد کنید.

سرویس هوش مصنوعی Wix ADI شروع به بررسی و اسکن در سطح وب و شبکه های اجتماعی می کند، بلکه بتواند جزئیات و سرنخ های بیشتری از کسب و کارتان بدست آورد. پس از گذراندن این فرآیند، فروشگاه ساز Wix اطلاعات بدست آورده را ترکیب می کند و وب سایت مورد نظرتان را متناسب با نیاز و خواسته شما طراحی خواهد کرد.

برای مثال با استفاده از رنگ های استفاده شده در لوگوی کسب و کارتان، ترکیب رنگ های مناسبی را برای طراحی سایت شما پیشنهاد می دهد. البته که شما می توانید در صورت تمایل، ترکیب رنگ های پیشنهادی را تغییر دهید. البته در نظر داشته باشید که گزینه ها و قابلیت های شخصی سازی در Wix AI محدود تر از Editor X است.

استفاده از هوش مصنوعی Wix ADI برای طراحی قالب سایت رایگان است و هزینه ای در بر ندارد. منتهی اگر بخواهید وب سایت ساخته شده را به نام دامنه سفارشی متصل کنید، باید یکی از طرح های پریمیوم ابزار Wix را خریداری کنید.

طرح پایه این ابزار از مبلغ 16 دلار به صورت ماهانه شروع می شود، اما به طور کلی طرح های پریمیوم این ابزار متفاوت هستند. به طور کلی، قابلیت ها و امکانات این ابزار به شرح زیر هستند:

  • پلتفرمی همه جانبه
  • ارائه دهنده خدمات طراحی وب سایت انتها به انتها
  • دارای قابلیت drag & drop
  • سرعت و کیفیت بالا
  • ساخت وب سایت با استفاده از پاسخ های داده شده به درخواست ها و مطابق با جزئیات کسب و کار شما
  • قابلیت تغییر سبک سایت، اضافه کردن بخش (section) و ویرایش محتوا

هوش مصنوعی 10Web؛ بهترین ابزار برای طراحی سایت حرفه ای

برای کسانی که می خواهند سایت وردپرسی طراحی کنند، هوش مصنوعی 10Web یک مجموعه ابزار های هوش مصنوعی مختلف را برای طراحی سایت و مدیریت محتوای سایت وردپرسی ارائه می دهد. ابزاری که برای طراحی سایت حرفه ای استفاده می شود که منجر به شهرت جهانی 10Web شده، AI Builder است.

با استفاده از این هوش مصنوعی، شما قادرید هر صفحه وبی را به قالب آماده وردپرسی تبدیل کنید. ضمن اینکه این ابزار، امکان شخصی سازی را در پروسه طراحی به شما می دهد. به جز موارد گفته شده، مزیت دیگری که AI Builder دارد این است که پیچیدگی خاصی نداشته و به آسانی می توانید با این ابزار کار کنید.

نحوه کار این ابزار هم بدین صورت است که شما ابتدا صفحه ای که طراحی آن مد نظر شماست را کپی کرده و در ابزار 10Web AI Builder پیست کنید. این ابزار شروع به تجزیه و تحلیل صفحه معرفی شده می کند، سپس طراحی آن را استخراج کرده و اقدام به ساخت صفحه ای مشابه می کند. همانطور هم که گفتیم، المان های موجود در صفحه را درون بخش های مجزایی طراحی می کند تا شما امکان ویرایش هر المان و هر section را داشته باشید.

در آخر، طرح  نهایی در قالب یک فایل فشرده در اختیارتان قرار خواهد گرفت تا بتوانید درون پنل وردپرس منتقل کنید. حداقل هزینه برای خرید اشتراک پریمیوم 10Web ماهانه 20 دلار است که همچنین در شرایط و مناسبت های مختلفی، شامل تخفیف هم می شود.

از جمله ابزار های مهم دیگر مجموعه ابزار های 10Web، AI Assistant که بهترین ابزار برای تولید محتوا مطابق معیار های سئو به شمار می رود. به طور خلاصه، قابلیت های مجموعه هوش مصنوعی 10Web عبارتند از:

  • امکان تبدیل هر صفحه یا وب سایت موجود به قالب وردپرس
  • قابلیت شخصی سازی تمامی صفحات موجود در وب
  • قابلیت ویرایش و شخصی سازی طرح های برگزیده به صورت مجزا
  • امکان تولید محتوای بهینه مطابق با معیار های سئو

طراحی سایت با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی Uizard: The Future Of Design

ابزار Uizard بهترین هوش مصنوعی برای نمونه سازی پیشرفته است که فرآیند تبدیل وایر فریم ها را به طراحی ها و نمونه های اولیه، با سرعت بالا انجام می دهد. بدین معنا که طرح ها و وایر فریم هایی که با دست کشیده شده اند را با کمک الگوریتم های یادگیری ماشین و بینایی کامپیوتر، به طرح ها و مدل هایی کاملا یکدست و کاربردی تبدیل می کند.

طراحان UI کاملا درک می کنند که این ابزار تا چه اندازه کارشان را راحت کرده است و به جای اینکه خودشان مجبور شوند وایر فریم های طراحی شده روی کاغذ را مجدد داخل سیستم خود و با استفاده از ابزار Figma و Adobe XD طراحی کنند، این هوش مصنوعی می تواند در کوتاه ترین زمان این کار را برایشان انجام دهد.

ضمن اینکه این ابزار امکان سفارشی سازی اجزاء UI و انتخاب از میان چندین تم مختلف را نیز به شما می دهد. در هر صورت، Uizard راه حلی فوق العاده برای سریع تر کردن گردش کار شما و ایجاد طرح های جذاب در کمترین زمان ممکن است. به طور کلی، قابلیت های هوش مصنوعی Uizard که بهترین روش طراحی وب است، عبارتند از:

  • بهترین ابزار نمونه سازی وب سایت
  • پلتفرمی با چندین کاربرد مختلف برای طراحی سایت رایگان
  • امکان تبدیل اسکرین شات ها و وایر فریم های طراحی شده به مدل های اولیه قابل ویرایش را دارد.
  • تسهیل و تسریع گردش کاری شما

هوش مصنوعی Zyro؛ بهترین ابزار برای برند سازی

ابزار Zyro مجموعه ای از ابزار های قدرتمند هوش مصنوعی است که شما با استفاده از آن می توانید برند سازی، طراحی وب سایت، طراحی لوگو، تولید محتوا و … انجام دهید. شما از پلتفرم Zyro می توانید برای تولید محتوای متنی برای وب سایت های مختلف و متنوع به صورت بی نقص و دقیق استفاده کنید.

این پلتفرم از بهترین شیوه های کپی رایتینگ و معیار های سئو برای تولید محتوا پیروی می کند. از جمله دیگر قابلیت های ابزار Zyro می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • پلتفرمی جامع با گزینه های متعدد
  • یکی از ابزارهای طراحی سایت بدون نیاز به کد نویسی
  • دارای قابلیت سازنده لوگو، شعار و فاو آیکون از طریق پاسخ به درخواست های شما
  • قابل استفاده برای برند سازی
  • دارای ویرایشگر قدرتمند طراحی لوگو با امگان تغییر سایز، رنگ، فونت و محتوای لوگو
  • امکان دانلود طرح نهایی با فرمت png یا ico و قرار دادن داخل سایت
  • امکان ایجاد تصاویر نمادی

هوش مصنوعی Screpy

زمانی که طراحی سایت تان تقریبا به پایان رسیده، قبل از اینکه صفحات وب سایت توسط گوگل ایندکس شوند، می توانید با استفاده از هوش مصنوعی Screpy وب سایت خود را به لحاظ فنی بررسی کنید و آنالیز وب سایت خود را بدین طریق انجام دهید.

سرویس هایی که ابزار Screpy به شما ارائه می دهد، عبارتند از:

بررسی Syntax: سینتکس یک اصطلاح برنامه نویسی است که به معنای اعمال دستورات برنامه نویسی به شیوه صحیح است. ابزار Screpy قادر است تمامی سینتکس های موجود در سایت شما را بررسی کند و در صورتی که خطایی در سینتکس سایت شما وجود داشته باشد، به شما اطلاع می دهد.

بررسی Uptime: این سرویس قادر به اندازه گیری زمان در دسترس بودن سایت شماست. ضمن اینکه نقطه مقابل این ویژگی، یعنی Downtime را نیز بررسی می کند.

بررسی سرعت صفحات سایت: وضعیت بخش های مهم و حیاتی سایت شما را طبق معیار های گوگل Lighthouse بررسی می کند.

به جز این موارد، برای بررسی بهینه سازی وب سایت یا سئو تکنیکال سایت نیز می توانید از این هوش مصنوعی استفاده کنید.

کلام آخر

در نظر داشته باشید که هوش مصنوعی می تواند پروسه طراحی و سئوی سایت را برای شما آسان تر کند، اما قرارا نیست معجزه انجام دهد و وب سایت شما را از این رو به آن رو کند. ضمن اینکه تعداد هوش مصنوعی هایی که شما برای طراحی سایت می توانید از آنها استفاده کنید بسیار بیشتر از اینهاست. بدین معنی که اگر این ابزارهای معرفی شده برایتان کارآمد نبود، ناامید نشوید و ابزار های دیگر را امتحان کنید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز