برنامه های متنوع در طراحی وب

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=4375

3/5 - (5 امتیاز)

برنامه های متنوع در طراحی وب

مدت زمانی است که توسعه دهندگان وب برای استراتژی های تجاری گوناگون شرکت های مختلف، به یک پایه و اساس تبدیل شده اند. صنایع مختلف با سرعت در حال رشد و ترقی هستند.

ایجاد جهش برای شروع کار در زمینه ی کد نویسی می تواند یک تصمیم بسیار بزرگ در زندگی باشد. این کار می تواند در عین ایجاد موقعیت های زیاد، لذت بخش نیز باشد. کار کردن در زمینه ی کد نویسی با کار های دیگر بسیار متفاوت است.

در یک مطالعه که به تازگی انجام شده، مشخص شده است که 80% افرادی که در صنعت طراحی مشغول به کار هستند و به طور ویژه 79% در زمینه ی طراحی وب، مرد هستند و فقط 23% از افرادی که در STEM (علوم، تکنولوژی، مهندسی و ریاضی) کار می کنند، زن هستند. اما این کمرنگ بودن حضور زنان در عرصه ی برنامه نویسی چیست؟!

علت کمرنگ بودن حضور زنان در طراحی وب چیست؟

به گفته ی سازمان همکاری و توسعه ی اقتصادی، علت اصلی این کمبود نبود اعتماد به نفس در زنان برای دنبال کردن اینگونه مشاغل می باشد، اگرچه نمرات مدرسه ای آنها به خوبی مردان و حتی بهتر از مردان بوده است. اگر تعداد زنان بیشتری به این بخش پر درآمد بپیوندند به طور کل شکاف پرداخت جنسیتی کاهش خواهد یافت، همچنین به قدرتمند سازی اقتصادی زنان کمک خواهد شد.

این تقسیم در گروه های اقلیت قومی نیز دیده می شود. امروزه ارگان ها و سازمان های بسیاری در تلاشند تا طراحی هایی را ایجاد کنند که باعث ارتقاء یک صنعت شود که در آن کل جامعه انعکاس داده می شوند و نه فقط بخشی از آن.

برخی در حال از بین بردن این شکاف جنسیتی و ایجاد تنوع از گروه های مختلف هستند. از جمله:

  • دخترانی که کد نویسی می کنند

دخترانی که کدنویسی می کنند سعی در ایجاد موقعیت هایی برای زنان در زمینه ی تکنولوژی دارند. آنها با این کار به زنان دیگر کمک می کنند تا مهارت های علوم کامپیوتری خود را عمیق تر کنند. آنها سعی می کنند تا با چیدن برنامه های طراحی شده ی کامپیوتری، زنان دیگر را به مهارت های محاسبه ای لازم تجهیز کنند تا بتوانند در این زمینه موقعیت هایی را ایجاد و دنبال کنند تا بتوانند به دیگران هم شانسی که اغلب بخاطر جامعه از آن دور شده اند را بدهند. بنا به گفته ی بنیانگذاری به نام سوآجانی، زنان اغلب برای تکامل وارد جامعه می شوند و این چیزی است که آنها نیاز دارند بر آن غالب شوند. یکی از راه های غلبه بر این ذهنیت، کد نویسی در سنین پایین می باشد.

دخترانی که به کلاس های برنامه نویسی می روند در ابتدا ممکن است احساس کنند که برای این موضوع اصلاً مناسب و خوب نخواهند بود، اما وقتی به مرور زمان یاد می گیرند که چگونه چیزی را ایجاد کنند، مثلاً یک وب سایت یا یک نرم افزار، این حس آنها تغییر خواهد کرد و دست از منفی نگری خواهند برداشت.

  • چرخه ی طراحی Adobe

چرخه ی طراحی Adobe یک ابتکار و کمک دیگر برای معرفی کل جامعه به طراحی می باشد. آنها می خواهند تا از این طریق برای کسانی که ترجیح می دهند این صنعت را بررسی کنند، دید بیشتری ایجاد کنند و به جوانان کمک کنند تا بتوانند وارد این عرصه شوند. این باز کردن موقعیت هایی است برای کار کردن در زمینه ی طراحی وب و تکنولوژی برای کسانی که هنوز در سنین جوانی هستند و تحت فشار های جامعه قرار نگرفته اند.

نشان دادن این موضوع به جوانان می تواند یک راه حرفه ای و واقعی باشد.

جوانان بدون توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی و پس زمینه های فرهنگی که دارند، با استفاده از خلاقیت و تکنولوژی می توانند خودشان را به جامعه معرفی کنند. جوانان می توانند از هر شرایطی از مشاوره و کارآموزی گرفته تا تحصیل و … برخوردار شوند.

ایده های بزرگ برای توسعه دهندگان وب

توسعه ی یک وب سایت در دسترس، یک فرآیند ثابت است که گاهی نیاز به تخصص زیاد دارد. در زمینه ی طراحی وب فرصت های زیادی وجود دارد که با به دست آوردن آنها کی توانید به درآمد عالی برسید.

چگونه می توانید در زمینه ی کد نویسی و طراحی وب به بهترین تبدیل شوید؟

  • برای بهترین شدن صبور باشید

همیشه بایستی سعی کنید که قدمی برای بهتر شدن در حرفه ی خود بردارید و درجا نزنید. دراین مسیر بایستی پرشور و هیجان باشید. راه های جدید را امتحان کنید و از امتحان پروژه های جدید هراس نداشته باشید. این کار را به سرگرمی برای خود تبدیل کنید و در این راه صبور باشید.

  • حداقل دو زبان و یا تکنولوژی را بدانید

اگر دو زبان برنامه نویسی و یا تکنولوژی را بدانید، در صورت از بین رفتن یکی می توانید از طریق دیگری کسب درآمد داشته باشید. سعی کنید مهارتی را برای یادگیری انتخاب کنید که مورد توجه افراد بیشتری است.

  • خود را کد نویس معرفی کنید

یادگیری یک مهارت جدید برای استخدام در یک زمینه ی جدید، تلاش و زمان زیادی را می طلبد. بجای تلاش برای یادگیری یک ترفند که سود کمی را برای شما دارد، بهتر است وقت خود را برای یاگیری دقیق بگذارید و دراین راه کوشا باشید.

  • برای یادگیری مهارت جدید، با اراده و متعهد باشید.

این را در نظر داشته باشید که شما یک توسعه دهنده ی وب هستید. اگر در گذشته حرفه ی دیگری داشته اید بایستی از آن حرفه ی جدید خود یعنی طراحی و توسعه ی وب سایت بهره ببرید. اگر کسی از شما در مورد شغلتان پرسید خود را توسعه دهنده و یا طراح وب معرفی کنید.

  • کد خود را بررسی کنید

گرفتن فیدبک از کدی که نوشته اید چیزی است که همیشه در دنیای واقعی اتفاق می افتد.

بهبود در صورتی حاصل می شود که کدی که نوشته اید را با شخص دیگری برای نقد و ارائه ی گاهاً راه حل های بهتر برای دستیابی به همان قطعه ی کد، به اشتراک بگذارید. این موضوع برای بهبود مهارت های کد نویسی بسیار مهم است.

  • یک پروژه ی جانبی را شروع کنید

ساخت یک ایده ی پروژه که برای شما مهم است نه تنها به شما در زمینه ی برنامه نویسی کمک می کند بلکه به شما برای ادامه ی کد نویسی انگیزه نیز می دهد.

کارفرمایان همیشه تحت تأثیر متقاضیان شغلی هستند که که پروژه هایی دارند که روی آن کار کرده اند و واقعاً به آن اهمیت داده اند. اشتیاق شما برای ارائه ی کار های خوب می تواند شما را از رقبا و دوستانتان متمایز کند.

خلاصه

شروع یک حرفه ی جدید شاید کمی دلهره آور باشد. اما این موضوع را در نظر داشته باشید که یادگیری کد نویسی بسیار ارزشمند است و شما با استفاده از آن می توانید ارزش ها و ویژگی هایی را ایجاد کنید که مردم به آن نیاز دارند.

با یادگیری کد نویسی می توانید موقعیت های خارق العاده ای هم برای خود و هم برای دیگران خلق کنید.

 

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز