بهترین نرم افزار طراحی فروشگاه اینترنتی

نوشته شده توسط رومینا نظری

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=7604

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب
5/5 - (5 امتیاز)

راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی یک روش ایده آل و مقرون به صرفه برای فروش محصولات و خدمات می باشد. طبق تحقیقات تقریباً 93% از فعالیت های آنلاین مربوط به جستجوها می باشد. بدین معنا که وقتی کاربری می خواهد در مورد محصول یا سرویسی اطلاعاتی به دست آورد، از طریق موتور های جستجو مانند گوگل اقدام به جستجو و کسب اطلاعات می کند. به همین دلیل راه اندازی یک فروشگاه آنلاین یکی از بهترین راه حل های معرفی محصولات و خدمات برای تجارت های مختلف است. اما ممکن است برای بسیاری از صاحبین مشاغل و کاربران به منظور ارائه ی خدمات بهتر و جذب بیشتر کاربر سؤال شود بهترین نرم افزار طراحی فروشگاه اینترنتی چیست؟

در این مقاله سعی داریم به معرفی بهترین نرم افزار طراحی فروشگاه اینترنتی بپردازیم تا صاحبین مشاغل و کاربران بتوانند مؤثرترین گام ها را در جهت بهبود و توسعه ی کسب و کار خود بردارند. در دنیای تجاری آنلاین امروز یک انتخاب درست می تواند کمک بسیاری به تجارت های مختلف کند تا بهتر و بیشتر دیده شوند و درآمد بیشتری به دست آورند و بتوانند بهترین تجربه ی کاربری را ارائه دهند. استفاده از نرم افزار های فروشگاه ساز نیاز به دانش فنی خاصی ندارد و استفاده از این نرم افزار ها، تمام ابزار های ساخت سایت را در اختیار کاربرام قرار می دهد.

بهترین نرم‌افزار طراحی وب به شما امکان می‌دهد تا نمونه اولیه سایت را به‌روزرسانی کنید و طرح‌های UI/UX بدون دردسر را ترسیم کنید. چیزی برای شما وجود دارد، صرف نظر از این که آیا تجربه زیادی دارید یا هرگز در زندگی خود یک وب سایت طراحی نکرده اید. ایجاد یک وب سایت کاربردی و از نظر بصری چشمگیر به شما کمک می کند توجه بازدیدکنندگان را جلب کنید و از سفر آنها در سراسر محتوای خود حمایت کنید، و به آنها اجازه می دهد به راحتی در سایت شما حرکت کنند و با آن تعامل داشته باشند. نرم افزار طراحی وب به طراحان و توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا با کمترین سر و صدا این کار را انجام دهند.

در تجربه ما، بهترین نرم افزار طراحی وب ابزارهای همکاری قدرتمندی را ارائه می دهد که به کاربران این امکان را می دهد تا به طور یکپارچه لمس منحصر به فرد خود را به پروژه ها اضافه کنند. با این حال، بسیاری از برنامه‌ها به دانش کدنویسی زیادی نیاز ندارند. در واقع، برخی از بهترین سازندگان وب‌سایت را خواهید یافت و بهترین سازنده وب‌سایت رایگان برای غیر کدنویس‌ها طراحی شده است و همچنان نتایج باکیفیتی ارائه می‌دهد.

نرم افزار طراحی فروشگاه اینترنتی چیست؟

نرم افزار طراحی فروشگاه اینترنتی ابزاری است که صاحبین مشاغل با استفاده از آن می توانند اقدام به ساخت یک فروشگاه آنلاین کنند و امکان خرید اینترنتی را برای کاربران خود مهیا کنند. استفاده از این ابزار ها، امکان خرید اینترنتی محصولات را چه از طریق وب سایت ها و چه از طریق اپلیکیشن های موبایل را برای کاربران مهیا می کند و کاربران می توانند در هر ساعتی از شبانه روز اقدام به خرید محصول و یا سرویس مورد نظر خود کنند. از سوی دیگر صاحبین و مدیران مشاغل و صنایع مختلف با استفاده از بهترین نرم افزار طراحی فروشگاه اینترنتی می توانند تجارت خود را مدیریت کنند و سفارشات کاربران را پیگیری کنند.

چگونه بهترین نرم افزار طراحی فروشگاه اینترنتی را انتخاب کنم؟

نرم افزار های تجارت الکترونیک تفاوت هایی با یکدیگر دارند که در این بخش از مقاله می خواهیم این تفاوت ها را و ویژگی های این نرم افزار ها را مورد بررسی قرار دهیم. برخی از بهترین نرم افزار های ساخت فروشگاه آنلاین عبارتند از:

1. Shopify

می توان گفت shopify بهترین نرم افزار طراحی فروشگاه اینترنتی و بهترین نرم افزار تجارت الکتروینک میزبان است. shopify سیستم آنلاین مبتنی بر ثبت نام دارد که برای استفاده از آن بایستی ماهانه مبلغی را پرداخت کنید. shopify به دلیل ویژگی هایی که ارائه می دهد و سهولت استفاده طرفداران زیادی دارد و یکی از شناخته شده ترین نرم افزار های ساخت فروشگاه الکترونیکی می باشد. بسیاری از کاربران از افراد مبتدی گرفته تا افراد حرفه ای و متخصص shopify را دوست دارند.

Shopify قالب های زیاد و متنوعی ارائه می دهد که برای صنایع و مشاغل مختلف مناسب است. نصب اولیه ی shopify بسیار ارزان است و دکمه های خرید برای هر وبسایت را ارائه می دهد. برنامه ی basic این نرم افزار علاوه بر مقرون به صرفه بودن تمام گزینه های لازم و ضروری برای راه اندازی یک فروشگاه تجارت الکترونیک را ارائه می دهد. با پرداخت های ماهانه بیشتر می توانید از سرویس های بیشتری مانند دریافت گزارش و یا تنظیم تعداد بیشتری اکانت برای کاربران و …. بهره ببرید. Shopify چند نسخه دارد که هر کدام کاربری متفاوتی دارد. برخی ویژگی های این وب سایت ساز فروشگاهی عبارتند از:

  • ارائه ی خدمات نامحدود برای درج محصول و یا ثبت سفارش و ذخیره سازی پرونده ها و ….
  • ارائه ی خدمات پشتیبانی به صورت 24 ساعته و در 7 روز هفته
  • ارائه ی گواهی SSL رایگان برای فروشگاه های آنلاین
  • امکان پردازش پرداخت های کارت های اعتباری
  • با استفاده از shopify امکان ساخت فروشگاه آنلاین با تکنولوژی کشیدن و رها کردن مهیا شده است.
  • نرم افزار shopify برای موتور های جستجو بهینه شده است.
  • با shopify می توانید تنوع محصولات و گزارش گیری های مختلف را تنظیم کنید.
  • کاربران می توانند اکانت های خود را داشته باشند.

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

چرا از shopify استفاده کنم؟

Shopify علاوه بر داشتن تمام ویژگی هایی که پیشتر گفته شد، برای هر نوع تجارتی مناسب است. استفاده از shopify چه برای افرادی که به تازگی کسب و کاری را راه انداخته اند و چه برای کاربرانی که از قبل تجارتی داشته اند و به دنبال توسعه ی تجارتشان هستند، می تواند بهترین گزینه باشد. یکی از ویژگی های ممتاز این فروشگاه ساز آنلاین این است که ساخت فروشگاه الکترونیکی را طی فقط چند دقیقه مهیا کرده است. تمام کاری که برای راه اندازی و طراحی فروشگاه اینترنتی خود بایستی انجام دهید این است که در سایت رسمی این نرم افزار ثبت نام کنید و چند فرم را پر نمایید و سپس کار طراحی سایت فروشگاهی خود را شروع کنید.

کارشناسان ما به طور گسترده پلتفرم های برتر طراحی وب در بازار را آزمایش کرده اند. اکنون ما بهترین ها را لیست کوتاهی کرده ایم و این راهنما را ایجاد کرده ایم تا به شما کمک کند راهنما را پیدا کنید که نیازها، توانایی ها و بودجه شما را برآورده می کند.

2. WordPress

وردپرس یک راه جایگزین برای راه اندازی و طراحی وب سایت شما است که نسبتاً متفاوت از سایر پیشنهاداتی است که در اینجا برجسته کرده ایم زیرا در واقع یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) است. قدرت در اینجا این است که راه اندازی یک وب سایت در چند دقیقه کار ساده ای است. در واقع، بسیاری از بسته‌های میزبانی وب شامل نصب وردپرس با یک کلیک از کنترل پنل خود هستند، اما حتی بدون آن، نصب وردپرس نسبتاً آسان است.

پس از نصب، پشتیبان برای مدیریت و مدیریت بسیار کاربر پسند است. می‌توانید از قالب‌های طراحی وردپرس موجود برای وب‌سایت خود استفاده کنید، اما به احتمال زیاد می‌خواهید یک قالب رایگان یا ممتاز وردپرس موجود را دانلود و نصب کنید – که همه این کارها تنها با چند کلیک قابل انجام است.

حتی اگر ترجیح می دهید با طراحی با وردپرس خود کار کنید، اغلب می توانید این کار را با استفاده از توابع کشیدن و رها کردن، معمولاً از یک طرح دانلود شده با چارچوب داخلی انجام دهید. این به شما امکان می دهد بدون نیاز به یادگیری برنامه نویسی یا کد نویسی، یک وب سایت حرفه ای ایجاد کنید. بهتر از این، افزونه های رایگان وردپرس زیادی برای دانلود و نصب در دسترس هستند که اغلب به چیزی بیش از چند کلیک نیاز ندارند. این امر کل فرآیند سفارشی سازی وب سایت شما را بسیار ساده می کند و به هیچ مهارت حرفه ای نیاز ندارد.

به طور کلی، وردپرس یک CMS بسیار آسان برای استفاده است، و می تواند یک راه بسیار سریع برای آنلاین کردن سریع هر شکلی از وب سایت ارائه دهد. تنوع بسیار زیاد طرح‌های قالب و ویژگی‌های اضافی پشتیبانی شده توسط جامعه به این معنی است که بدست آوردن چیزی که نزدیک به علامت چیزی است که می‌خواهید، اصلاً سخت نیست. فقط اطمینان حاصل کنید که در تنظیماتی که انتخاب می کنید نظرات را خاموش کنید تا از اسپم جلوگیری کنید.

3. Figma

Figma – ابزار نمونه‌سازی اخیر ادوبی که به تازگی تبرئه شده است – زمانی که صحبت از تکمیل طراحی UI/UX به میان می‌آید، یک ابزار واقعی مورد علاقه صنعت است. این نرم افزار ساخت وب سایت ها و طراحی اپلیکیشن های موبایل را به طرز چشمگیری آسان می کند. در واقع، تقریباً به آسانی ابزاری مانند Canva است، اگرچه ابزارها بسیار پیشرفته تر هستند و طراحان حرفه ای را هدف قرار می دهند. در سراسر این پلتفرم، تمرکز زیادی بر روی همکاری آنلاین وجود دارد. این برای بهترین نرم‌افزار طراحی وب، که در آن مدل‌ها و نمونه‌های اولیه بین تیم‌ها رد و بدل می‌شوند، کاملاً حیاتی است، و این منطقه‌ای است که Figma به راحتی از عهده آن برمی‌آید.

هنگام آزمایش این سرویس، ما از سهولت استفاده، تمرکز مشترک و مجموعه ابزار پیشرفته آن لذت بردیم و به این نتیجه رسیدیم که «Figma طراحی UI و UX مدرن و بصری را ارائه می دهد که به طور مشخص برای همه قابل دسترسی است.» توسعه دهنده نرم افزار طراحی وب رایگان را ارائه می دهد. ما این خدمات محدود و بهتر را به کاربران عادی و تیم‌های کوچک با خروجی کوچک در مقایسه با برنامه‌های اشتراک ماهانه/سالانه متناسب با مترجمان آزاد، تیم‌ها و سازمان‌ها پیدا کردیم.

4. WooCommerce (Web, iOS, Android)

طرفداران WooCommerce:

  • تمام انعطاف پذیری وردپرس
  • محبوب و به طور گسترده پشتیبانی می شود، بنابراین برنامه ها و ادغام های زیادی وجود دارد

اکثر راه حل های تجارت الکترونیک اگر از آنها برای ایجاد فروشگاه آنلاین کامل خود استفاده کنید، نه اینکه پردازش پرداخت را به سایت فعلی خود اضافه کنید، بهترین کار را دارند. اگر همه چیز به طور یکپارچه از یک داشبورد اجرا شود و با استفاده از ابزارهای مشابه ساخته شود، ساده تر است. پس اگر قبلاً یک وب سایت راه اندازی کرده اید، چه کار می کنید؟

خوب، با فرض استفاده از سرویسی مانند Squarespace یا Weebly، ابزارهای داخلی آنها باید اولین گزینه شما باشد. اما اگر مانند بخش‌های بزرگ اینترنت، از وردپرس استفاده می‌کنید، ووکامرس بهترین گزینه برای شماست. این افزونه وردپرس به جای شروع مجدد در یک پلتفرم متفاوت، به طور یکپارچه در سایت وردپرس شما برای فروش آسان ادغام می شود – تا زمانی که از موضوعی استفاده کنید که از آن پشتیبانی می کند.

اگر شما صرفاً با وردپرس آشنایی داشته باشید نیز همین امر صادق است. در یکی از رودرروی‌های اخیر با Shopify، متوجه شدیم که – حداقل برای افرادی که می‌توانند ویژگی‌های آن را رام کنند – WooCommerce می‌تواند هم ارزان‌تر و هم بهتر باشد. این ابزاری است که من قصد دارم از آن برای فروشگاه آنلاین خودم استفاده کنم، حتی اگر به معنای راه اندازی یک سایت جدید باشد.

نصب ووکامرس در سایت شما به آسانی نصب هر افزونه دیگری در وردپرس است. افزونه را از ووکامرس دانلود کنید و دستورالعمل ها را برای نصب آن در سایت خود دنبال کنید. (در روش دیگر، اگر قبلاً سایتی ندارید، می توانید برای یک نسخه میزبانی مدیریت شده WooCommerce به نام Woo Express از 39 دلار در ماه ثبت نام کنید – اما این فراتر از محدوده توصیه من است.)

مزیت بزرگ WooCommerce برای کاربران وردپرس این است که چگونه به طور کامل در بک‌اند موجود شما جای می‌گیرد. می توانید سفارشات خود را مدیریت کنید، کوپن ایجاد کنید و گزارش های فروش را از داشبورد وردپرس خود مشاهده کنید. افزودن محصولات جدید به سادگی ایجاد یک پست معمولی است—از آنجایی که WooCommerce یک افزونه وردپرس است، رابط کاربری مشابه وردپرس دارد، به این معنی که نیازی به صرف زمان برای یادگیری یک پلت فرم جدید نخواهید داشت. تنها تفاوت بین افزودن یک محصول جدید و ایجاد یک پست جدید این است که باید اطلاعات خاصی در مورد محصول خود مانند توضیحات، تصویر، دسته‌ها و برچسب‌ها اضافه کنید.

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

اگر WooCommerce برخی از ویژگی های مورد نیاز شما را ندارد، یک بازار برنامه افزودنی جدی وجود دارد. WooCommerce گزینه های رایگان و پولی مختلفی را ارائه می دهد که می تواند فروشگاه شما را بهبود بخشد: دریافت نرخ حمل و نقل بلادرنگ با برنامه افزودنی USPS، ادغام درگاه های پرداخت مختلف، یا اضافه کردن اشتراک های WooCommerce برای اینکه مشتریان شما مشترک محصول، خدمات یا حتی پولی شما شوند. خبرنامه همچنین می‌توانید این افزونه‌ها را با هر افزونه‌ای از وردپرس ترکیب کنید تا فروشگاه خود را حتی بیشتر سفارشی کنید.

البته، اگر با وردپرس آشنایی ندارید – یا آن را دوست ندارید – احتمالاً WooCommerce بیش از ارزش آن دردسر خواهد داشت. نسخه‌های میزبان مدیریت‌شده آن، نصب آن را کمی آسان‌تر می‌کند، اما همچنان باید راه خود را در وردپرس بدانید تا به هر جایی با آن برسید. می توانید WooCommerce را به هزاران برنامه دیگر با Zapier متصل کنید تا کارهایی مانند ذخیره سفارشات در صفحه گسترده یا افزودن مشتریان جدید به ابزار بازاریابی ایمیلی خود را انجام دهید. راه‌های محبوب بیشتری برای خودکارسازی WooCommerce پیدا کنید یا با یکی از این گردش‌های کاری از پیش ساخته شده شروع کنید.

چرا از ووکامرس استفاده کنم؟

با ووکامرس می توانید هر نوع محصولی را بفروشید. اما بایستی بدانید برای استفاده ی مدوام از ووکامرس بایستی آن را مرتباً بروزرسانی کنید. ووکامرس و وردپرس هر دو رایگان هستند و برای افرادی که نمی توانند برای طراحی سایت فروشگاه آنلاین خود سرمایه گذاری زیادی کنند، گزینه ی بسیار مناسبی است. همچنین کار کردن با وردپرس ساده است و برای افراد مبتدی بسیار مناسب است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نرم افزار وردپرس و افزونه ی ووکامرس در صورت تمایل می توانید از خدمات مشاوره ی تخصصی طراحی سایت شرکت دارکوب بهره مند شوید.

4. Volusion

Volusion نیز سیستم آنلاین مبتنی بر ثبت نام دارد که برای استفاده از آن بایستی ماهانه مبلغی را پرداخت کنید. برای شروع کار با volusion بایستی یک اکانت ثبت نام کرده باشید. Volusion نیز یکی از بهترین نرم افزار های طراحی فروشگاه اینترنتی است که پس از ثبت نام می توانید کار طراحی فروشگاه آنلاین خود را بلافاصله شروع کنید.

می توان گفت volusion یک نرم افزار بسیار عالی برای راه اندازی یک فروشگاه الکترونیکی و تجارت الکترونیکی است و یک جایگرین مناسب برای shopify و BigCommerce است. volusion یک داشبورد ساختار یافته و بسیار زیبا دارد که براحتی می توانید با استفاده از آن کار طراحی وبسایت خود را مدیریت کنید. تعداد قالب های volusion چندان زیاد نیست و اغلب آنها پولی هستند. از نظر تنوع قالب، volusion به پای shopify و BigCommerce نمی رسد. برخی ویژگی های volusion عبارتند از:

  • امکان مدیریت سفارشات و فضای نامحدود برای ذخیره سازی.
  • پهنای باند ماهانه بین 1 تا 35 گیگابایت
  • ارائه ی خدمات پشتیبانی به صورت 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته به صورت تلفنی و یا گفتگوی زنده
  • امکان راه اندازی وب سایت اینترنتی با یک وب سایت ساز بصری
  • ادغام با شبکه های اجتماعی
  • بهینه شده برای موتور های جستجو و دارای ابزار های خوب SEO
  • امکان دریافت گزارش

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

چرا از volusion استفاده کنم؟

با پرداخت حداقل هزینه برای استفاده از volusion می توانید از این نرم افزار برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود با حداقل و ضروری ترین امکانات استفاده نمایید. در واقع در چنین شرایطی  استفاده از volusion نسبت به shopify و BigCommece مقرون به صرفه تر است. بعد از shopify و BigCommerce، volusion مناسب ترین گزینه است. در مقایسه با وردپرس بایستی بگوییم استفاده از volusion به اندازه ی وردپرس به شما آزادی عمل نمی دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر برای انتخاب بهترین نرم افزار طراحی فروشگاه اینترنتی در صورت تمایل می توانید از خدمات مشاوره ی رایگان شرکت دارکوب استفاده نمایید. شرکت دارکوب با بیش از 19 سال سابقه ی کار و برخورداری از کادری حرفه ای، پیشرو در ارائه ی کیفیت و طراحی و سئو سایت مشاغل مختلف می باشد.

نتیجه

اینکه واقعاً کدام پلتفرم بهترین نرم افزار طراحی فروشگاه اینترنتی است تا حد زیادی بستگی به نیاز های کاربران دارد. به طور مثال اگر کسی به تازگی کسب و کاری راه اندازی کرده و می خواهد در اسرع وقت صاحب یک وب سایت فروشگاهی زیبا و کاربردی شود استفاده از shopify می تواند یک انتخاب خوب و ایده آل باشد. اگر به هر دلیلی نمی خواهید از shopify استفاده کنید BigCommerce و Volusion می توانند جایگزین های مناسبی برای shopify باشند.

اگر به دنبال مدیریت و کنترل بیشتر نسبت به فروشگاه آنلاین خود هستید و می خواهید آن را در وب سرور مورد نظر خود میزبانی کنید، استفاده از وردپرس بهتر است. اگر به دنبال فروش محصولات دیجیتالی هستید استفاده از Easy Digital Downloads وردپرس بهتر است، در غیر اینصورت استفاده از افزونه ی ووکامرس وردپرس پیشنهاد می شود. اگر در استفاده از هر کدام از این نرم افزار ها دو دل هستید، بهتر است ابتدا shopify را امتحان کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در صورت تمایل می توانید از خدمات مشاوره ی تخصصی و رایگان شرکت دارکوب استفاده نمایید. شرکت دارکوب با بیش از 20 سال سابقه ی طراحی سایت حرفه ای و سئو سایت، پیشرو در ارائه ی کیفیت می باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز