طراحی پورتال فروشگاهی

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=4226

5/5 - (2 امتیاز)

در سال های اخیر دنیای تجارت الکترونیک رشد چشمگیری داشته است و خیلی از تجارت های کوچک و بزرگ اقدام به راه اندازی پورتال های فروشگاهی برای کسب درآمد بیشتر کرده اند. پیش بینی می شود تجارت الکترونیک تا سال 2021، 17.5% از خرده فروشی ها در سراسر جهان را به خود اختصاص دهد.

طراحی پورتال های فروشگاهی فقط به نحوه ی طراحی وب سایت تمرکز نمی کند، بلکه نحوه ی عملکرد این وب سایت ها نیز مهم هستند.

در طراحی پورتال های فروشگاهی، استراتژی تبدیل، طراحی بصری و مهندسی شده برای ایجاد تجربه ی کاربری خوب مهم هستند و با هم ادغام شده اند.

موضوعاتی در طراحی پورتال های فروشگاهی

فروشگاه تجارت الکترونیک شما چه کوچک باشد و چه بزرگ، چه از وردپرس استفاده کرده باشد و یا از یک سیستم مدیریت محتوای دیگر، یک بخش اساسی در روند تبدیل را در تجارت شما بازی می کند. یک طراحی بد می تواند فروش شما را متوقف و نام تجاری شما را خدشه دار کند و بر موفقیت طولانی مدت شما اثر منفی بگذارد.

طراحی بد پورتال های تجارت الکترونیک یک تجربه ی بد کاربری را برای مشتریان خلق می کند و باعث سردرگمی آنها می شود طوری که شاید آنها وب سایت شما را خیلی سریع ترک کنند. برعکس یک طراحی خوب باعث رضایتمندی خریداران می شود و آنها را به خرید و بازگشت مجدد ترغیب می کند.

در طراحی پورتال های تجارت الکترونیک فقط ظاهر وب سایت مهم نیست، بلکه عملکرد و نحوه ی حرکت کاربر از یک صفحه به صفحه ای دیگر و مراحلی که برای خرید یک محصول یا سرویس طی می کند نیز همگی مهم هستند.

نکاتی در طراحی پورتال فروشگاهی

در طراحی پورتال تجارت الکترونیک، مشتریان را باید اولویت اول قرار دهید. در طراحی خود بایستی اطمینان حاصل کنید که خریداران آنچه را که می خواهند، می توانند به راحتی پیدا کنند و خیلی سریع و راحت می توانند برای سبد کالای خود پرداخت کنند.

نکاتی برای موفقیت بیشتر در طراحی پورتال فروشگاهی

  1. پیمایش ساده و آشکار

منوی پیمایش خود را ساده و واضح نگه دارید و کاربران را از ابهام و حدس رها کنید. همچنین منوی ناوبری خود را در جاهایی قرار دهید که خریدارن انتظار بیشتری دارند، در بالای صفحه و یا در سمت چپ صفحه.

  1. پیدا کردن نوار جستجو را آسان کنید.

اگر تعداد اقلام و یا خدمات شما بیشتر از اندازه ی یک صفحه است، بایستی نوار جستجو، در صفحه ی خود در نظر بگیرید. هر چه محصولات بیشتری داشته باشید، جستجو مهمتر می شود. یک جعبه ی جستجوی دائمی که در جلو و مرکز صفحه قرار دارد، در نظر بگیرید. پیدا کردن این جعبه برای کاربران مطمئناً بسیار ساده خواهد بود.

  1. نماد های رسانه های اجتماعی را در فوتر قرار دهید

اگر یک پورتال فروشگاهی دارید، مطمئناً خواهان این هستید که کاربران از شما محصولی بخرند تا اینکه به بازدید از فیسبوک بپردازند. با قرار دادن آیکون رسانه های اجتماعی در پایین صفحه می توانید کاربران را در صورت عدم خرید به این رسانه ها وصل کنید و ارتباط خود را با آنها داشته باشید و همچنین تأکید زیادی به این رسانه ها نکرده باشید.

  1. نمایش محصولات در یک صفحه

این امکان را به کاربران بدهید تا بتوانند محصولات مختلف را در یک صفحه مشاهده کنند و یا اینکه بتوانند در هر صفحه، یک یا چند قلم را برای خود انتخاب کنند. همچنین بهتر است تعداد اقلام نمایشی در یک صفحه را محدود نکنید و تا حد امکان به مشتریان قدرت انتخاب دهید.

  1. از عکس های با کیفیت استفاده کنید

استفاده از عکس های با کیفیت و شگفت انگیز باعث جذب کاربران می شود. تصاویر با کیفیت همچنین باعث می شوند تا وب سایت شما سفارشی به نظر برسد.

هرگز این موضوع را دست کم نگیرید. زیرا پرداختن به این موضوع باعث جذب مشتریان بیشتر می شود و بر نرخ تبدیل و فروش شما نیز اثر می گذارد و برند شما را بهتر نمایش می دهد.

  1. تهیه ی چندین عکس

تهیه ی چندین عکس از یک محصول می تواند سؤال های مشتریان را پاسخ دهد و به فروش محصول کمک کند.

این عکس ها باید از همه ی زوایا گرفته شوند. بهتر است برای عکس ها متونی نیز یادداشت کنید تا به توصیف آنها کمک کند. زیرا اینگونه، مشتریان از خرید خود ادراک و اطمینان خواهند داشت.

  1. اضافه کردن ویدئو

اگر کاربران در مورد نحوه ی استفاده از یک محصول و یا نحوه ی عملکرد آن سؤالی دارند، اضافه کردن یک فیلم نمایشی کوتاه در این زمینه می تواند بسیار مفید باشد.

  1. محتوای مدیر را مخفی نکنید

در یک وب سایت فروشگاهی و یا در هر نوع وب سایتی، کاربران بایستی بتوانند به راحتی مطالب اداری مانند شماره تماس کامل شرکت، خط مشی بازپرداخت و یا سیاست بازگشت، سیاست حفظ حریم خصوصی، جزئیات حمل و نقل و یا شرایط دیگر را بیابند. خریدارن انتظار دارند اطلاعاتی از این قبیل را در پایین صفحه بیابند. بنابراین از درج این اطلاعات در این قسمت اطمینان حاصل کنید.

  1. بررسی ها را درج کنید

یکی از اولین کارهایی که مشتریان هنگام خرید انجام می دهند، خواندن بررسی هاست. معمولاً کاربران بهترین بررسی ها که شامل 5 ستاره هستند و همچنین بدترین بررسی ها که شامل 1 ستاره هستند را مورد مطالعه قرار می دهند. طبق مطالعه ای که در سال 2017 انجام شد، کاربران به بررسی ها به اندازه ی توصیه های شخصی اعتماد می کنند. بررسی های مثبت باعث می شوند که 73% از مصرف کنندگان به یک تجارت محلی اعتماد بیشتری داشته باشند.

لازم به ذکر است که از نمایش بازخورد های منفی نبایستی هراس داشته باشید. طبق یک مطالعه MIT بازخورد های منفی می توانند نتایج مثبت به همراه داشته باشند. زیرا مشتریان اینگونه تصور خواهند کرد که همه چیز صادقانه مطرح شده است. به همین دلیل بیشتر می توانند اعتماد کنند.

  1. سرعت وب سایت خود را بهبود ببخشید

اگر سرعت پورتال فروشگاهی شما کند باشد و مدت زمان زیادی برای بارگذاری محصولات لازم باشد، احتمالاً مشتریان شما اقدام به خرید از یک وب سایت دیگر خواهند کرد. وقتی صحبت از تجارت الکترونیک می شود، سرعت اهمیت زیادی پیدا می کند. هر چه سرعت بارگذاری وب سایت شما و محصولات آن بیشتر باشد، فروش بیشتری انجام می شود. استفاده از پلاگین های مناسب در این زمینه می تواند سودمند باشد. تصاویر را بهینه کنید و آنها را در ابعاد مناسب برش زنید. بهینه سازی تصاویر نه تنها برای سئو، بلکه برای سرعت بارگذاری وب سایت نیز اهمیت دارد.

  1. از برچسب های مناسب برای سئو استفاده کنید

برای به دست آوردن رتبه ی بهتر و ترافیک ارگانیک بایستی از برچسب های مناسب استفاده کنید. از عناوین واضح برای محصولات خود استفاده کنید.

  1. وب سایت خود را موبایل سازگار کنید

طراحی ریسپانسیو امروزه به یک الزام تبدیل شده است. اگر وب سایتی که طراحی می کنید ریسپانسیو نباشد، بخش بزرگی از مخاطبان خود را از دست خواهید داد.

خلاصه

طراحی ضعیف و تجربه بد خرید باعث دلسرد شدن کاربران و آسیب رساندن به برند شما و کاهش فروش می شود. اما با یک طراحی قوی و کارآمد و مهندسی دقیق، صاحبان فروشگاه های تجارت الکترونیک می توانند اطمینان حاصل کنند که خرید مشتریان هر چه سریعتر و آسانتر انجام می شود که به معنای فروش و کسب درآمد بیشتر است.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز