فاکتورهای تاثیر گذار بر قیمت طراحی وب سایت

نوشته شده توسط خانم بربروشان

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=8308

5/5 - (6 امتیاز)

با توجه به اینکه بسیاری از استارت آپ ها به دنبال طراحی و راه اندازی وب سایت هستند، در وهله اول قیمت طراحی سایت برای آنها حائز اهمیت است. چرا که بسیاری از این قبیل شرکت ها در شروع کار خود بودجه کافی برای طراحی یک سایت بزرگ را ندارند. در ادامه به معرفی و بررسی فاکتور های تاثیر گذار بر قیمت طراحی وب سایت خواهیم پرداخت. شاید که با انتخاب درست فاکتور های تاثیر گذار بتوان با بهترین قیمت یک سایت با کیفیت مناسب طراحی نمود.

تعرفه طراحی وب سایت به عوامل مختلفی بستگی دارد. در شرکت های طراحی سایت معمولا این عوامل مشترک هستند. اما بطور کلی نوع وب سایتی که می خواهید، اصلی ترین فاکتور در قیمت گذاری طراحی سایت است.

همانطور که می دانید سایت ها انواع مختلفی دارند. دایرکتوری ها، سایت های شرکتی و معرفی، فروشگاه های آنلاین، سایت های فروش فایل و … از انواع وب سایت هایی هستند که طراحی می شوند. اما در یک دسته بندی کلی سایت ها یا سایت شرکتی هستند یا وب سایت فروشگاهی می باشند.

سایت شرکتی

یکی از انواع متداول وب سایت، سایت شرکتی هستند. این قبیل سایت ها برای شرکت ها، ارگان های مختلف و … طراحی می شوند. در سایت شرکتی هیچ گونه معامله آنلاینی انجام نمی گیرد و صرفا هدف از طراحی آن معرفی شرکت و کسب و کار به مردم و جامعه می باشد.

موارد اصلی در طراحی وب سایت شرکتی می تواند معرفی شرکت، معرفی محصولات و خدمات، نشر روزانه یا هفتگی اخبار و رویداد ها، ارتباط با مشتری، پشتیبانی، همکاری و منابع انسانی و … باشد. با سه روش کلی می توان وب سایت شرکتی را در شرکت طراحی وب سایت دارکوب طراحی نمود. هزینه طراحی سایت شرکتی نیز بر مبنای انتخاب هر کدام از این روش ها محاسبه می گردد.

  • طراحی سایت با استفاده از قالب تولید شده دارکوب: همانطور که می دانید، شرکت دارکوب در فروشگاه قالب خود، قالب های آماده تولید شده توسط طراحان این شرکت را به فروش می رساند. این قالب ها تماما توسط طراحان ما از پایه تولید شده اند به همین دلیل قابلیت ارتقا، توسعه و به روز رسانی را دارند. با انتخاب این روش در کمترین زمان و با پایین ترین هزینه یک وب سایت کامل را راه اندازی می کنید. این قالب ها بسیار متنوع هستند و برای هر کسب و کاری قابل انتخاب می باشند.
  • انتخاب قالب از فروشگاه قالب: در این فروشگاه بیش از صد هزار نوع قالب وجود دارد که می توانید با انتخاب هر کدام از آنها سایت خود را بر اساس آنها راه اندازی نمایید. طراح، قالب سایت شما را بر اساس آنها طراحی خواهد کرد.
  • طراحی سایت اختصاصی: اگر هر کدام از روش های بالا مطابق سلیقه شما نیست، می توانید یک سایت اختصاصی برای خود داشته باشید. در این روش گرافیست مطابق نظر و سلیقه شما قالب سایت را طراحی می کند. شما در این روش می توانید قابلیت های مختلفی را برای سایت خود در نظر بگیرید. طراحی سایت سفارشی معمولا قیمت بالایی دارد.

سایت فروشگاهی

همانطور که از نام آن پیداست وب سایت فروشگاهی یا E-Commerce Website وب سایتی برای خرید و فروش و یا ارائه خدمات آنلاین است. یکی از متداول ترین نوع سایت های فروشگاه های آنلاین هستند سالانه میلیون ها فروشگاه آنلاین طراحی و راه اندازی می شود. اما فقط درصد کمی از آنها می توانند مخاطبان و ترافیک بیشتری بدست بیاورند. دلیل آن هم اغلب طراحی نادرست و عدم بهینه سازی سایت می باشد.

سایت های فروشگاهی در اصل درگاه های اینترنتی هستند که معاملات و تجارت از طریق آنها به صورت آنلاین انجام می شود. وب سایت های فروشگاهی نیز انواع مختلفی دارند که بسته به نوع تجارت شما بر اساس آنها طراحی می شوند:

Business-to-Business (B2B): معاملات تجاری آنلاین بین شرکت ها. در این نوع وب سایت فروشگاهی خدمات آنلاین و کالا ها فقط به شرکت ها ارائه می شود.

Business-to-Consumer (B2C): معاملات تجاری آنلاین بین شرکت و مصرف کننده. در این نوع فروشگاه آنلاین خدمات و محصولات به صورت آنلاین به مردم ارائه و عرضه می گردد.

Consumer-to-Consumer (C2C): معاملات تجاری بین مصرف کننده: در این قبیل سایت های فروشگاهی نیز مردم به همدیگر کالا و خدمات به صورت آنلاین ارائه می دهند. در واقع سایت واسطه ای میان مردم است. سایت هایی مانند دیوار و شیپور از این قبیل سایت های تجارت الکترونیک هستند.

Consumer-to-Business (C2B): معاملات تجاری میان مردم و شرکت ها: این نوع سایت های فروشگاهی مانند شبکه های اجتماعی هستند. یعنی مردم در ازای دریافت مبالغ مختلف به تبلیغات شرکت ها می پردازند.

بسته به اینکه وب سایت فروشگاهی شما از چه نوعی باشد، قابلیت ها و امکانات مختلف برای آن طراحی می شود. تعرفه طراحی سایت فروشگاهی نیز بر اساس نوع و امکاناتی که دارد مشخص می شود. در شرکت طراحی وب سایت دارکوب برای راه اندازی وب سایت فروشگاهی 4 روش کلی وجود دارد که برآورد هزینه طراحی سایت بر اساس انتخاب هر یک از آنها صورت می گیرد. این روش ها عبارتند از:

  • طراحی سایت فروشگاهی با استفاده از قالب های موجود در فروشگاه قالب دارکوب: طراح موظف است سایت را بر اساس قالب انتخابی مشتری طراحی کند. مدت زمان این نوع طراحی سایت فروشگاهی معمولا از سه هفته است. در صورت انتخاب این روش قابلیت ها و امکانات زیر انجام می گیرد.
    پیاده سازی سایت
    ایمن سازی سایت
    بهینه سازی سایت
    آموزش کنترل پانل
    یکسال پشتیبانی
    سیستم فروشگاهی
    سیستم پرداخت آنلاین
    طراحی سازگار با موبایل(ریسپانسیو)
    طراحی قالب به صورت اختصاصی
    طراحی صفحات داخلی
  • طراحی اختصاصی فروشگاه اینترنتی: در این نوع طراحی، قالب وب سایت بر اساس نظر کافرما توسط گرافیست طراحی می گردد. قیمت این نوع طراحی معمولا بالا است و مدت زمان انجام آن بسته به امکانات سایت معمولا از یک ماه آغاز می گردد. تعهدات طراح در قبال طراحی این نوع وب سایت فروشگاهی عبارتند از:
    پیاده سازی سایت
    ایمن سازی سایت
    بهینه سازی سایت
    آموزش کنترل پانل
    یکسال پشتیبانی
    سیستم فروشگاهی
    سیستم پرداخت آنلاین
    طراحی سازگار با موبایل(ریسپانسیو)
    طراحی قالب به صورت اختصاصی
  • طراحی سایت فروشگاهی با قالب آماده: همانطور که می دانید در سال های اخیر طراحان شرکت دارکوب شروع به طراحی قالب وردپرس و عرضه آن نموده اند. تمامی قالب ها از پایه و توسط طراحان ما تولید شده اند. تنوع بالا و توسعه پذیری از ویژگی های مثبت این قالب ها است. بدون شک سریع ترین روش راه اندازی وب سایت و ارزان ترین شیوه طراحی وب سایت خرید قالب سایت تولید شده توسط شرکت طراحی سایت دارکوب است. در صورت انتخاب هر کدام از قالب های فروشگاهی، وب سایت شما از سه روز قابل راه اندازی است. طراح موظف است در راه اندازی این قبیل سایت ها موارد زیر را اجرا نماید:
    ایمن سازی سایت
    بهینه سازی سایت
    سیستم فروشگاهی
    آموزش کنترل پانل
    یکسال پشتیبانی
    درگاه پرداخت آنلاین
    ریسپانسیو
  • راه اندازی فروشگاه اینترنتی کاملا رایگان: در صورتی که بودجه کافی برای انتخاب هر کدام از روش های بالا را ندارید. می توانید موقتا یا دائمی از این روش استفاده نمایید. شرکت طراحی سایت دارکوب در سال های اخیر شروع به راه اندازی یک سایت نیازمندی ها کرده است. شما با ثبت نام در این سایت می توانید به صورت رایگان و فوری محصولات و خدمات خود را به مشتریان خود عرضه نمایید. انتخاب این روش ویژگی های زیر را به همراه خواهد داشت:
    بدون نیاز به اخذ نماد و درگاه
    درگاه پرداخت آنلاین
    ریسپانسیو
    پشتیبانی دائمی

عوامل تاثیر گذار بر قیمت طراحی سایت

موارد مختلفی بر قیمت طراحی وب سایت تاثیر می گذارند. شما با انتخاب هر کدام از این عوامل می توانید قیمت طراحی سایت خود را مشخص نمایید. اما باید بدانید تعرفه طراحی وب سایت در کشور به صورت مصوب تعیین شده است. طراحی سایت ارزان یا طراحی سایت گران نمی تواند دلیلی بر تعیین کیفیت طراحی سایت باشد. در ادامه عواملی که بر قیمت طراحی سایت تاثیر گذار هستند را معرفی خواهیم کرد:

تعرفه ثبت دامنه: همانطور که می دانید هر وب سایت یک آدرس دارد که این آدرس دارای یک پسوند می باشد، که به آن Domain یا دامنه گفته می شود. برای مشخص شدن آدرس دامنه نیاز به ثبت آن است. تعرفه ثبت نیز بستگی به نوع دامنه(.com, .ir, .gov, …) دارد.

تعرفه میزبان یا هاست: برای آنکه اطلاعات وب سایت برای کاربران قابل رویت شود نیاز به یک میزبان دارید. این میزبان که به آن هاست گفته می شود انواع مختلفی دارد و قیمت گذاری آن بسته به ظرفیت و گنجایش آن تعیین می گردد. هر هاست یک سرور دارد که این سرور می تواند در مناطق مختلف جهان باشد.

روش و شیوه طراحی وب سایت: بسته به نوع وب سایتی که می خواهید، شیوه ها و روش های مختلفی برای طراح آن وجود دارد. درصد زیادی از هزینه طراحی وب سایت بستگی به انتخاب شیوه شما دارد. در صورت انتخاب قالب آماده و تولید شده توسط شرکت دارکوب این هزینه بسیار اندک خواهد بود. در غیر این صورت قالب انتخابی و مدنظر شما باید توسط گرافیست طراحی شود که هزینه آن بیشتر خواهد شد.

ایمن سازی وب سایت: هر نوع سایتی که برای شما طراحی شود نیاز به ایمن سازی دارد. در غیر این صورت در کمترین زمان ممکن سایت خود را از دست خواهید داد. هزینه ایمن سازی وب سایت بسته به نوع آن سایت تعیین می گردد.

سازگاری با تلفن همراه یا ریسپانسیو: یکی از کار های مهمی که باید برای هر سایت انجام شود، سازگار نمودن آن با تلفن های همراه است. Responsive بودن سایت یکی از فاکتور های مهم سئو می باشد. یکی از عوامل دیگر دخیل در تعرفه طراحی سایت، سازگاری با موبایل است.

طراحی نسخه AMP: اخیرا یک تکنولوژی جدید برای افزایش سرعت بارگذاری سایت در تلفن های همراه طراحی شده است. در صورت تمایل می توان این طراحی بر روی وب سایت شما نیز انجام شود. بدون شک استفاده از این تکنولوژی باعث بهبود رتبه سئو سایت می گردد.

طراحی چند زبانه: وب سایت ها می توانند به زبان های مختلف به کاربران نمایش داده شوند. زبان پیش فرض طراحی سایت در شرکت دارکوب فارسی است، اما شما می توانید با پرداخت هزینه زبان های دیگری به سایت اضافه نمایید.

درج محتوا در سایت: همانطور که می دانید در یک وب سایت مطالب مختلفی وجود دارد. در هنگام طراحی سایت، طراح از مطالب پیش فرض استفاده می کند. اما شما می توانید با پرداخت هزینه جدا، مطالب خود را توسط طراح در سایت قرار دهید. البته درج محتوا در سایت کار دشواری نیست و می توان با آموزش های لازم این کار را به راحتی انجام داد.

تولید محتوا: اگر مطالبی برای سایت خود ندارید می توانید با کمک تولید کننده محتوا، مطالب جدید و به روز برای سایت تولید کنید. هزینه تولید محتوا بسته به تعداد مقالات تولیدی در ماه تعیین می گردد. مقالات تولید شده توسط شما یا تولید کننده محتوا در سایت درج می گردد.

بهینه سازی وب سایت: یکی از مهمترین کار ها برای افزایش بازدید کننده وب سایت بهینه سازی آن است. در ابتدای راه اندازی وب سایت، ایندکس یا شناسایی سایت توسط گوگل مدت ها به طول می انجامد اما شما می توانید این زمان را با بهینه سازی از همان ابتدای راه اندازی سایت کم کنید.

آموزش کار با کنترل پنل سایت: برای آنکه بتوانید وب سایت خود را مدیریت نمایید نیاز به آموزش دارید. هزینه این آموزش بسیار ناچیز می باشد. طراح می تواند جلسه آموزش را به صورت حضوری یا آنلاین برای شما برگزار نماید.

طراحی وب سایت ارزان

همانطور که در بالا گفته شد، با انتخاب قالب تولید شده دارکوب می توانید طراحی سایت ارزان داشته باشید. قالب های موجود تماما از پایه توسط طراحان شرکت دارکوب طراحی شده اند. به همین دلیل بعد ها به راحتی می توان آنها را توسعه و ارتقا داد. با خرید قالب سایت از فروشگاه قالب دارکوب می توانید در مدت زمان بسیار کمی ( حدودا سه روز) و با حداقل هزینه یک سایت کامل با امکانات متنوع را راه اندازی نمایید.

خرید قالب وردپرس نه تنها مزایای گفته شده را به همراه دارد بلکه مدیریت محتوای آن نیز برای شما ساده خواهد بود. شما با یک جلسه آموزش به راحتی می توانید وب سایت خود را مدیریت نمایید. طراحی سایت با وردپرس که توسط طراحان دارکوب انجام می گیرد از پایه بر اساس فاکتور های فنی سئو هستند به همین بهینه سازی آنها در مدت زمان کمتری انجام می گیرد.

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر یا برآورد هزینه طراحی وب سایت به صورت آنلاین با کارشناسان ما ارتباط برقرار نمایید. در قدم نخست باید نوع وب سایت و امکانات و قابلیت هایی که مد نظر دارید را به اطلاع کارشناسان برسانید تا بر اساس آنها برآورد هزینه انجام شود. بعد از اطلاع از قیمت طراحی وب سایت در صورت رضایت شما، قراردادی بین شما و شرکت طراحی سایت دارکوب منعقد می گردد و سپس مراحل طراحی سایت آغاز می شود. سفارش طراحی وب سایت در شرکت دارکوب هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین امکانپذیر می باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز