چگونه اعتبار یک شرکت سئو را بسنجیم؟

نوشته شده توسط سما کتیبه

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=20190

5/5 - (2 امتیاز)

صاحبان مشاغل اینترنتی، پش از راه اندازی وب سایت خود به دنبال این موضوع هستند که چگونه از وب سایتی که راه اندازی کرده اند به درآمد و فروش بیشتری برسند؟ درواقع باید بدانیم که یکی از مهمترین اهداف هر کسب و کاری از راه اندازی وب سایت، این است که بتواند مشتریان جدید را جذب کند و مشتریان قدیمی خود را به مشتریان وفادار تبدیل کند، یکی از مهم ترین قدم هایی که صاحبان کسب و کار اینترنتی در این مسیر باید بردارند، سئو وب سایت است، چراکه شما با انجام سئو اصولی در وب سایت خود میتوانید به اهدافی که از راه اندازی وب سایت دارید برسید.

مهم ترین نکته این است که بدانید شرکت سئو منتخب شما، نیازهایی که شما دارید را به درستی و نحو احسن برآورده کند و هرآنچه که در راستای اهداف سئو وب سایت شما انجام میدهند دقیقا مطابق با نیاز شما باشد؛ در این مقاله قصد داریم از فاکتورهای مهم و نکات کلیدی که در اعتبار یک شرکت سئو لازم است بسنجید، صحبت کنیم، پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا بتوانید یک شرکت معتبر سئو را برای کسب و کار خود انتخاب کنید.

سئو چه کمکی به وب سایت شما می کند؟

همانطور که در مقدمه مقاله گفتیم اصولا کار سئو این است که بتواند مشتریان و فروش شما را افزایش دهد، شما با آنالیز سئو سایت خود میتوانید به این هدف برسید، اما اگر بخواهیم بطور دقیق تر به این موضوع بپردازیم بهتر است بدانید که، اگر در گوگل و هر موتور جستجویی عبارتی که مد نظرتان است، از خرید یک محصول و یا گرفتن خدماتی خاص از یک شرکت و کسب و کار اینترنتی به این می رسید که وب سایت های مختلفی را برای خواسته شما گوگل و موتورهای جستجو به نمایش میگذارند.

کاری که شما بعنوان یک کاربر انجام میدهید این است که به احتمال زیاد یکی از همان خدمات را از صفحه اول گوگل انتخاب کرده و به دنبال رفع خواسته خود میروید، طبق تحقیقاتی که انجام شده است هم به این نتیجه رسیده اند اکثر کاربران برای گرفتن خدمات مورد نظر خود از همان صفحات اول گزینه ای را انتخاب کرده و صفحات بعدی را اصولا نگاه نمی اندازند.

نکته مهمی که باید بدانید این است که یکی از خدمات سئو، که شرکت سئو شما در اختیارتان میگذارد همین است که شما را جزو صفحات اول گوگل نگه میدارند و بدین وسیله طبق آمارهای بدست آمده میزان فروش و مشتریان شما افزایش پیدا میکند، یکی دیگر از تاثیرات مهم سئو این است که، شرکت سئو فعالیتی را انجام میدهد که برند شما توسط کاربران بیشتری شناخته شود؛ وقتی وب سایت شما با جستجوی کلمات کلیدی متناسب با حوزه فعالیتتان در صفحات اول گوگل به نمایش گذاشته میشود باعث ثبت برند در ذهن مخاطبین شما می شود.

نکاتی که برای انتخاب شرکت سئو باید بدانید

برای اینکه بتوانید یک شرکت سئو را انتخاب کنید لازم در ابتدا نکاتی را درنظر بگیرید، سپس مواردی که در انتخاب یک شرکت معتبر به شما کمک میکند را بازگو میکنیم.

1. بازاریابی محتوا

یکی از نکات مهمی که باید رعایت کنید این است که یکی از روش های کسب اعتبار برای وب سایت شما انتشار محتوا سئو شده است، درواقع شرکت سئو شما برای بازاریابی محتوا کلمات کلیدی حوزه فعالیت شما را پیدا کرده باتوجه به آنها محتوای مفید و با کیفیتی را تولید میکند، محتوا تولید شده علاوه بر اینکه باید سئو شده باشد باید برای کاربران شما جذاب باشد و منجر به جذب مخاطب شود پس شرکت سئو باید بتواند موضوعات جذاب با حرفه و کسب و کار شما را شناسایی کند و محتوا سئو شده را منتشر کند.

2. گزارش از روند پیشرفت سئو سایت

پس از آنکه مطمعن شدید شرکت سئو منتخب شما روند درستی در استراتژی محتوا برای وب سایت شما را دارد، باید اطمینان حاصل کنید که گزارش منظم و واضحی از روند پیشرفت وب سایت شما در اختیارتان قرار میدهند، چراکه شما بوسیله همین گزارشات میتوانید متوجه شوید اوضاع سئو وب سایت مدنظرتان در چه مرحله ای قرار دارد، پس از آنکه گزارش منظمی را از شرکت سئو خود دریافت کردید میزان فروش و ترافیک سایت را نیز بررسی کنید تا مطمعن شوید وب سایتتان در مسیر درستی قرار دارد.

3. تحلیل ترافیک سایت

شرکت های معتبر در حوزه سئو میدانند که لازم است ترافیک وب سایت به طور منظم بررسی شود، تا بوسیله آن بتوانند گزارش منظم و خوبی را در اختیار صاحبان وب سایت قرار دهید، این فعالیت با استفاده از ابزارهای مختلفی مانند Google search console و Google Analytics قابل اجراست، شرکت سئوکار موظف است گزارش را براساس این ابزارهای نام برده سئو در اختیار شما قرار دهد.

4. داشتن مهارت سئو داخلی

شرکت سئوکار منتخب شما باید توانایی خوبی در بهینه سازی وب سایت شما داشته باشد، یعنی توانایی خوبی در بهینه کردن آدرس صفحات وب سایت، لینک های داخلی، هدینگ ها و متاتگ های وب سایت شما داشته باشد. چراکه بهینه کردن وب سایت نقش بسیار مهمی در اعتبار وب سایت شما دارد، موتورهای جستجو به بهینه بودن صفحات وب سایت بسیار اهمیت میدهند.

علاوه بر اینکه باید دقت عمل لازم را انجام دهید که شرکت سئوکار منتخب شما توانایی لازم در بهینه کردن وب سایت را دارد باید از این موضوع نیز مطمعن شوید که سئوکاری که فعالیت پیج شما را در دست میگیرد توانایی آنالیز کلمات کلیدی را بصورت اصولی و گسترده داشته باشد، بعلاوه توانایی آپلود مقالات و بلاگ های مفید و جذاب را بصورت گسترده نیز داشته باشد، تمامی مواردی که ذکر کردیم بخشی از سئو داخلی یک شرکت سئوکار معتبر است که در مقابل شما موظف به انجام آن هستند.

5. اطلاع از تغییرات الگوریتم گوگل

گوگل و موتورهای جستجوی آن برای سئو وب سایت ها قوانین و چارچوب هایی دارند که هرسئوکاری موظف است آنها را بداند و طبق خواسته های گوگل پیش برود تا بتواند به یک وب سایت اعتبار ببخشد، در این بین موضوع قابل اهمیتی که وجود دارد این است الگوریتم های گوگل دلئما در حال تغییرات هستند، بنابراین بهترین شرکت سئو باید از متخصصین سئو خود بخواهد در مورد تغییرات الگوریتم گوگل اطلاعات و آگاهی کافی و لازم را داشته باشند، تا بتوانند روند پیشرفت وب سایت را با آن مطابقت دهند.

6. داشتن مهارت سئو خارجی

یکی دیگر از نکات قابل اهمیت در انتخاب بهترین شرکت سئو، این است که بدانید شرکت منتخب شما آیا توانایی خوبی در انجام سئو خارجی وب سایت دارد یا خیر، چرا که مهارت کافی در سئو خارجی سایت باعث افزایش اعتبار شما توسط موتورهای جستجوی گوگل میشود، سئو خارجی در واقع توانایی لینک سازی است که شامل لینک سازی داخلی و بک لینک سازی میشود، بهتر است بدانید که بک لینک سازی یکی از موارد مهم و قابل اهمیت در سئو پیج شماست و شرکت سئو کار شما اگر توانایی خوبی در انجام این فعالیت داشته باشد میتوانید با خیال راحت وب سایت خود را به آنها بسپارید.

7. تجربه و سابقه مفید

نکته مهم دیگری که لازم است به آن توجه کنید این است که شرکت سئوکار منتخب شما در زمینه ای که میخواهید چقدر تجربه داشته است، بطور مثال اینکه اگر شما به دنبال ایمن سازی وبسایت خود هستید، آیا شرکت مدنظر توانایی لازم را در این حوزه دارد یا خیر، ما به شما پیشنهاد میکنیم شرکتی را انتخاب کنید که تجربه و سابقه مفیدی را در سئو و بهینه سازی وب سایت داشته باشد،میتوانید این موضوع را با دیدن نمونه کارهایی که برای عرضه دارند و میزان ترافیک وب سایت هایی که به شرکت آنها محول شده است بررسی کنید، بعنوان مثال شرکت دارکوب با داشتن سابقه 20 سال در امر طراحی سایت و سئو یکی از بهترین شرکت های سئو در ایران است که میتوانید پروژه های خود را به آنها بسپارید.

همچنین آنها با داشتن متخصصین زبده سئو، توانایی آموزش سئو را در آموزشگاه معتبر خود دارند تا نیروهای توانمند و با استعداد را پرورش داده و در اشتغال زایی افراد با استعداد نقش مهمی را ایفا میکنند.

8. قیمت معقول

یکی از مواردی که قطعا شما بعنوان دارنده یک وب سایت در هنگام انتخاب یک شرکت سئوکار به آن توجه میکنید، هزینه خدمات سئو است، بهتر است بدانید که یکی نکات مهم در انتخاب شرکت سئو همین است که با قیمت معقول و منصفانه ای پروژه های شما را به نتیجه برسانند، پیشنهاد ما این است که با شرکت منتخب خود تماس بگیرید و از آنها در مقابل خدماتی که در اختیارتان قرار نیدهند هزینه را جویا شوید.

چگونه بهترین شرکت سئو را شناسایی کنیم؟

برای شما ازنکاتی که لازم است در هنگام انتخاب بهترین شرکت سئو به آن توجه کنید توضیحات مفصلی را ارائه دادیم، بهتر است بدانید که هنگامی که از بهترین شرکت سئو نام میبریم معیارها و فاکتورهای متعددی در ذهن ما بوجود میاید، که خود این موضوع میتواند سبب چالش برای هر کسب و کاری شود، مخصوصا کسب و کارهایی که به تازگی قصد ورود به این حوزه و انتخاب شرکت سئوکار را برای وب سایت خود دارند.

در قسمت قبل نکات مهم را برای شما ذکر کردیم در ادامه قصد داریم با رایج ترین اشتباهات در انتخاب بهترین شرکت سئو شما را آشنا کنیم تا بدانید چه اشتباهاتی را نباید در این مسیر مرتکب شوید.

1. باور به سئو کلاه سیاه

یکی از مهم ترین اشتباهاتی که ممکن است در انتخاب بهترین شرکت سئو مرتکب شوید این است که تصور میکنید بهینه سازی وب سایت و رسیدن به صفحه اول گوگل از قاعده و قوانینی خارج از الگوریتم های گوگل به نتیجه می رسد، شرکت هایی که قصد فریب شما را دارند با دادن وعده در این زمینه شما را گمراه میکنند و جدا از آن به اعتبار وب سایت شما خدشه وارد خواهند کرد، گاهی نیز با وعده انجام سئو محلی شما را مجاب میکنند که روش های در حال استفاده آنها کاملا قانونی است.

بعلاوه شرکت های نامعتبر از این راه قصد فریب و جذب مشتری را دارند، شما باید به این باور برسید که سئو و بهینه سازی وب سایت هیچ قاعده و قانونی خارج از دستورهای الگوریتم های گوگل ندارد و هر راه دیگری درواقع یعنی گول زدن الگوریتم های گوگل که منجر به جریمه شدن وب سایت شما میشود.

شرکت هایی که قصد دارند این باور را در ذهن شما بکارند از این طریق وارد میشوند که شما را مطمعن می کنند که آنها الگوریتم های گوگل را می شناسند و از این طریق عمل خواهند کرد اما با دادن این وعده که در مدت زمان کوتاهی شما را به صدر فهرست گوگل خواهند رساند باید بدانید که قطعا از مسیری خلاف قوانین گوگل عمل خواهند کرد.

2. اعتماد همه جانبه به گوگل

اولین قدمی که برای انتخاب بهترین شرکت سئو انجام میدهید مطمعنا جستجو در نتایج گوگل است و مطمعنا پس از بررسی وب سایت و نتیجی که موتورهای جستجوی گوگل برای شما پیدا کرده اند و به نمایش میگذارند به دنبال انتخاب شرکت منتخبتان از بین همان لیست خواهید بود.

نکته ای که قصد داریم به شما بگوییم این است که گاهی اوقات شرکت های معتبر که اتفاقا بسیار هم در زمینه سئو ماهر هستند با عناوینی مانند بهترین شرکت سئو و یا کارشناس سئو در صدر فهرست گوگل قرار نمیگیرند و شما آنها را نخواهید دید و در مقابل با جستجو چنین عناوینی به شرکت هایی برخواهید خورد که تنها بر روی رتبه اول شدن خود با استفاده از تولید محتوا و هزینه کردن برای رتبه اول شدن با چنینن کلمات کلیدی برخواهید کرد و همین موضوع باعث انتخاب نادرست شما خواهد شد.

اما بهتر است بدانید که نمیتوان گفت تمام وب سایت هایی که با چنین کلمات کلیدی در صدر فهرست قرار میگیرند لزوما نامعتبر هستند، قصد ما از بیان این نکته این است که بدانید تنها به نتایج گوگل اعتماد نکنید و همیشه این نکته را بدانید که لازم است همه موارد یک شرکت سئو خوب را بررسی کنید و سپس تصمیم به انتخاب بگیرید.

مراحل انتخاب بهترین شرکت سئو

برای اینکه بتوانید یک شرکت معتبر را برای سئو وب سایت خود انتخاب کنید لازم است که نقشه و استراتژی درستی را برای این کار در نظر بگیرید، در ادامه قصد داریم که مراحلی را برای شما بازگو کنیم که کمک کننده شما برای انتخاب بهترین شرکت سئو باشد.

1. تعیین اهداف

اولین قدمی که برای انتخاب بهترین شرکت سئو باید بردارید این است که اهداف خود را برای سئو وب سایت بازگو کنید، اینکه آیا قصد خرید رپورتاژ آگهی را دارید یا تنها به بک لینک سازی در وبلاگ های رایگان اکتفا میکنید، پیش از این که توضیحی در این مورد در اختیارتان قرار دهم بهتر است این نکته را بگویم که 4 دلیل موجه وجود دارد که باید شما برای کسب و کار خود یک سئوکار را استخدام کنید در که این 4 دلیل شامل:

  • موتورهای جستجوی گوگل وب سایت و یا صفحات شما را ایندکس نمی کنند.
  • در حال تغییراتی بر روی ظاهر وب سایت خود هستید و یا از ابتدا قصد طراحی مجدد سایت را دارید.
  • ترافیک وب سایت شما به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده باشد و یا به دنبال افزایش سرعت سایت خود هستید.
  • استراتژی های سئو فعلی شما پس از گذشت چندین ماه تاثیری در بهبود نتایج وب سایت شما نداشته باشد.

پس از در نظر گرفتن 4 دلیل فوق و رسیدن به این موضوع که وب سایت شما احتیاج به سئو و بهینه سازی دارد به شما پیشنهاد میکنم که شروع به نوشتن اهداف خود در ارتباط با سئو وب سایت خود کنید، این اهداف میتوانند یکی از موارد زیر باشند:

  1. قصد برند سازی برای کسب و کار خود دارید.
  2. افزایش فروش از طریق بازاریابی اینترنتی
  3. قصد دارید با ثبت گوگل مپ، اعتبار کسب و کار خود را افزایش دهید.
  4. دیده شدن وب سایتتان برای یک سری از کلمات کلیدی خاص
  5. افزایش ترافیک وب سایت برای فروش و افزایش مشتری بیشتر

پس از اینکه اهداف خود را از استخدام سئو سایت مشخص کردید، بهتر است بدانید که هرکدام از این اهداف نقاط تیره ای هم دارند که میتوانند شما را ازنتیجه ای که میخواهید دور کنند، بطور مثال اگر همه تمرکز خود را بر روی این موضوع بگذارید که به هر طریق و روشی ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید ممکن است که به نتیجه برسید اما بدانید که ترافیکی که بدون هدف گذاری باشد تاثیری در بهبود فروش و افزایش مشتریان شما نخواهد داشت.

بعلاوه اینکه میتوانید با استفاده از ابزارهای سئویی که گوگل برای سنجیدن محتواها و صفحات وب سایت در اختیار کاربران قرار داده است مانند لایت هاوس میزان بهینه بودن وب سایت خود را جهت افزایش اعتبار و ترافیک وب سایت خود بسنجید.

2. تعیین معیارهای انتخاب بهترین شرکت سئو

پس از تعیین اهداف خود از استخدام یک سئو کار دومین قدمی که لازم است بردارید این است که معیارهایی که از یک شرکت سئو خوب در ذهن دارید را یاد داشت کنید، اینکه الویت شما برای انتخاب یک سئوکار این است که بتوانید حضورا او را ملاقات کنید و اهداف و نیاز های خود را برای آن بازگو کنید و اینکه میزان بودجه ای که برای پروژه وب سایت خود نظر گرفته اید را نیز بر روی کتغذ بیاورید و این را در اختیار شرکت سئوکار منتخب خود بگذارید.

پس از یادداشت معیارهای خود بهتر است با چندین شرکت سئوکار صحبت کنید و در انتها با انطباق خواسته ها و خدماتی که به شما ارائه میدهند، شرکت موردنظر خود را انتخاب کنید.

بهترین شرکت سئو در ایران کدام است؟

برای پیدا کردن بهترین شرکت سئو در ایران با رعایت تمامی موارد فوق میتوانید به نتیجه دلخواه خود برسید و مجموعه ای را انتخاب کنید که توانایی سئو سایت را از بهینه سازی تصاویر سایت تا بک لینک سازی را به نحو احسن بتواند انجام دهد، یکی از بهترین شرکت ها در زمینه سئو سایت، شرکت دارکوب است که همه مراحل سئو سایت را به خوبی و نحو احسن انجام میدهد.

سخن آخر

انتخاب یک سئوکار و یا شرکت سئوکار از مواردی است که مدیران وب سایت باید دقت کافی را روی آن انجام دهند چراکه انتخاب از روی ناآگاهی میتواند موجب خسارت به کسب و کار شما شود و مشتریانی که میتوانستند برای خرید و یا گرفتن خدمات مفید، با شما ارتباط بگیرند دیگر قادر به یافتن شما نخواهند بود.

آگاهی از معیارها و نکاتی که در این مقاله ذکر کردیم باعث میشود که شما شرکت مناسب خود را پیدا کرده و خدمات مدنظر را از آنها بخواهید، قابل ذکر است که شرکت دارکوب نیز با داشتن سابقه 20 ساله در این زمینه میتواند شما را در انتخاب مسیر درست راهنمایی کند.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز