پیش بینی های طراحی وب سایت در سال 1402

نوشته شده توسط خانم بربروشان

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=13839

4/5 - (4 امتیاز)

دانش و تخصص طراحی سایت مانند هر دانش دیگری هر ساله باید به روز شود. این به روز رسانی اغلب در راستای تغییراتی است که در دنیای دیجیتال صورت می گیرد. برای آنکه بتوان بهترین سایت ها را با کیفیت عالی طراحی نمود باید همیشه مطابق با اخرین الگو های جهانی طراحی سایت عمل کنید. مانند شروع هر سال جدید، پیش بینی هایی در ارتباط با طراحی سایت در آن سال می شود. در این نوشتار سعی داریم تا به پیش بینی های طراحی وب سایت در سال 1402 بپردازیم.

طراحی سایت چیست

طراحی وب سایت از سال 1991 (رونمایی از اولین وب سایت) تا به امروز مسیر زیادی را در تغییر و تحول طی نموده است، با اینکه سال های زیادی از طراحی اولین سایت نمی گذرد، با این حال این تکنولوژی نو ظهور هر رو در حال به روز رسانی و تغییر مطابق با خواسته های کاربران و همسویی با زندگی بشر است.

منظور از طراحی سایت، برنامه ریزی و تنظیم محتوا در یک وب سایت می باشد به طوری که بتوان این سایت و محتوای آن را به صورت آنلاین به اشتراک گذاشت تا کاربران در سراسر جهان به آن دسترسی پیدا کنند، به این هنر طراحی وب سایت گفته می شود.

سایت ها ترکیبی از عناصر زیبایی شناختی و کاربردی هستند که طراحی وب ظاهر آن را تعیین می کند. شکل دادن به ساختار سایت و تجربه کاربر با استفاده از عناصر مختلف نظیر رنگ ها، فونت ها و گرافیک طراحی سایت را تشکیل می دهد.

در حال حاضر طراحی وب سایت یکی از ارکان مهم حضور آنلاین است. کسب و کار های مختلف برای آنکه بتوانند در دنیای دیجیتال امروز جایی داشته باشند، در ابتدا باید یک وب سایت ایجاد نمایند. سایت ها بستر اصلی، پایه و اساس دیجیتال مارکتینگ هستند.

با توجه به این گفته ها، دنیای طراحی سایت مدام در حال تغییر است و پویایی در آن وضوح دیده می شود. شیوه و روش های طراحی سایت در گذر زمان در حال تغییر و تحول است و این تغییرات در جهت بهبود استفاده کاربران در طراحی رابط کاربری، سهولت استفاده در موبایل و برنامه های تلفن همراه … دیده می شود تا در نتیجه بتوان نیاز های رو به رشد مدیران وب سایت ها و بازدیدکنندگان به صورت یکسان بر طرف گردد.

طراحی سایت غالبا یک فرآیند مشارکتی می باشد که دانش و ابزار های حوزه های مرتبط را با هم ترکیب می کند. این مجموعه فرآیند ها شامل طراحی وب، بهینه سازی وب سایت SEO، UX و … می باشد. طراحی سایت یک امر کاملا تخصصی می باشد که باید توسط افراد حرفه ای انجام گیرد. عملکرد بالا و حفظ کیفیت وب سایت برای استفاده آسان توسط هر کاربری امری مهم و ضروری در طراحی وب سایت می باشد. لذا به شما پیشنهاد می کنیم برای طراحی سایت به یک شرکت طراحی وب سایت حرفه ای، با تجربه ی بالا و متشکل از تیم های متخصص طراحی سایت مراجعه نمایید.

شرکت طراحی سایت دارکوب یکی از شرکت های طراحی سایت مطرح در ایران می باشد. شرکت دارکوب دارای دو دهه سابقه در ارائه خدمات طراحی سایت است. طراحی سایت، برند سازی، بازاریابی اینترنتی، سئو و بهینه سازی سایت و … از جمله خدماتی هستند که شرکت دارکوب با نازلترین قیمت ها و با کیفیت جهانی به شما عزیزان ارائه می دهد.

پیش بینی های طراحی سایت

در دنیای تکنولوژی تمامی اجزا در حال تحول و تکامل هستند. یکی از این اجزای مهم که هر ساله شامل رشد و بهبود عملکرد آن هستیم، طراحی سایت می باشد. پیش از شروع و پیش از پایان هر سالی، پیش بینی هایی در ارتباط با تغییرات احتمالی جاری در طراحی انواع وب سایت، تحول الگو ها، به روز رسانی روش ها و شیوه های طراحی سایت، تحول قالب ها و … می شود.

با توجه به ظهور متاورس، گمانه زنی هایی در مورد تغییرات بزرگ در راستای همسویی طراحی سایت و متاورس زده شده است. سال 2022 سال بلاک چین بود و اغلب طراحان تصمیم داشتند این تکنولوژی را در طراحی سایت و ذخیره‌ سازی غیر متمرکز داده ‌ها وارد کنند که تا حدودی این موضوع به وقوع پیوست.

در ارتباط با تم رنگی قالب سایت، بسیاری بر این باور بودند که انتخاب اغلب طراحان برای طراحی قالب سایت، رنگ سبز خواهد بود. اما این پیش بینی محقق نشد و رنگ غالب سال برای طراحی قالب وب سایت رنگ هایی در تناژ صورتی و بنفش بود.

در سالی گذشت، پیش بینی های قبلی تا حدودی به درستی به وقوع پیوست. با توجه به سال 2022 که اوضاع اقتصادی در جهان با توجه به جنگ های نرم و سخت بین کشور های مختلف دچار نزول و افت شده بود، پیشبینی می شود که این اوضاع در سال جدید دچار چالش جدید نشود. و بسیاری از کشور ها به خصوص کشور های در حال توسعه دچار رکود اقتصادی شوند که این موضوع بسیاری از کسب و کار ها را در حوزه داخلی و بازار های بین المللی دچار مشکل کند.

به همین دلیل طراحان سایت ها باید خود را آماده کار در یک بازار آشفته و مشکل ساز کنند. به این معنا که بسیاری از کارفرما ها به دنبال فروش بیشتر و ارتقا کسب و کار خود خواهند بود و این فشار را بر روی طراح سایت وارد خواهند کرد. به احتمال زیاد آنها از شما می خواهند که سایتی طراحی کنید که سرعت فروش آنها را بالا ببرد پاسخگوی نیاز خودشان و مشتریانشان باشد.

در نهایت ما پیش بینی می کنیم که در سال 1402 تغییرات و تحولاتی در طراحی سایت اعمال شود که اغلب آنها باعث بهبود استفاده از سایت ها برای کاربران خواهد شد. البته این موارد فقط گمانه زنی هستند و به وقوع پیوستن آنها حتمی نیست. شرایط اقتصادی حکم فرما در جهان می تواند باعث عدم رخداد این پیش بینی ها شود.

استفاده از هوش مصنوعی در طراحی سایت

چند سالی است که هوش مصنوعی در انجام بسیاری از کار ها به انسان کمک می کند. پیش بینی می شود در سال جدید نیز استفاده از هوش مصنوعی در طراحی و استفاده از سایت ها به حداکثر خود برسد. با استفاده از هوش مصنوعی می تواند اطلاعات مهمی از کاربران در جهت استفاده آسان از سایت بدست آورد. با استفاده از آن می توان رفتار مشتریان فعلی را تجزیه و تحلیل کرد و با شناسایی علایق و مشترکات میان آنها می توان به بهینه سازی کلی وب سایت در جهت جذب مشتری بیشتر پرداخت.

این روز ها اغلب افراد به دنبال راه هایی برای ادغام تکنولوژی های جدید و استفاده از آنها در کنار هم هستند. واقعیت افزوده Augmented Reality (AR) و هوش مصنوعی  Artificial Intelligence (AI) دو فناوری جدید و نو ظهور هستند که با استفاده آنها در کنار هم می توان به یک استراتژی بازاریابی اینترنتی عالی دست یافت.

الگوریتم های گوگل با استفاده از هوش مصنوعی در حال رصد وب سایت ها برای رتبه بندی بهتر آنها هستند. این یک نمونه کوچک بهره وری از هوش مصنوعی در سایت ها می باشد. در طراحی وب سایت می توان از هوش مصنوعی در جهت بهبود تجربه کاربری user experience (UX) استفاده نمود.

یک نمونه مهم و عالی استفاده از هوش مصنوعی در سایت ها، افزودن جستجو تصویری و صوتی است. تکنولوژی که در سال های اخیر گوگل نیز از آن استفاده کرده است. اگر وب سایت فروشگاهی دارید این گزینه می تواند باعث بهبود تجربه کاربری شود. وقتی کاربری نام دقیق محصول مورد نظرش را نمی داند، با جستجو تصویر آن در سایت شما می تواند از وجود آن در این سایت مطلع شود.

همچنین برای بهبود تجربه کاربری موبایلی می تواند از جستجوی صوتی نیز استفاده کرد. استفاده از این نوع جستجو در کمتر سایتی دیده شده است، به همین دلیل شما با استفاده از آن می توانید به یک طراحی سایت متمایز دست یابید و رتبه سایت خود در گوگل را ارتقا دهید.

افزودن ربات چت chatbot نیز نمونه ای دیگر از هوش مصنوعی است که با استفاده از آن می توان به مشتری و کاربر در جهت استفاده بهتر از خدمات سایت کمک کرد.

استفاده کمتر از Darkmode

حالت تاریک یا Darkmode طرحی مینیمالیسم در طراحی قالب سایت است، که جدا از جذابیتی که دارد، چشم کاربر را کمتر خسته می کند. این طرح در سال گذشته برای طراحی قالب وب سایت ترند بود. پیشبینی ما این است که Darkmode در سال جدید در طراحی سایت ها کمتر استفاده شود.

همچنین تصور می شود که استفاده از رنگ های گرم و سرد زیر در طراحی انواع وب سایت ( بسته به نوع آن) غالب گردد:

  • رنگ قرمز : باعث جذب نگاه های کاربران می گردد و حس ماجراجویانه را به آنها منتقل می کند.
  • رنگ نارنجی: برای وب سایت هایی که مخاطبان آن جوانان هستند، حس مثبتی را به کاربر منتقل خواهد کرد.
  • رنگ تیره: که الهام گرفته از طبیعت است و می توان از آن برای طراحی قالب هر نوع وب سایتی استفاده نمود.

استفاده از فونت بزرگ

بسیاری از طراحان در طراحی سایت خود از فونت های بزرگ استفاده می کنند. به نظر می رسد که اغلب کاربران از این انتخاب رضایت دارند. اندازه فونت استاندارد برای طراحی سایت در سال جدید می تواند رضایت مخاطبان را برای شما به ارمغان بیاورد.

اندازه فونت بزرگ استاندارد در نسخه دسک تاپ و موبایلی بهتر است مطابق اندازه های زیر باشد:

  • تیتر H1: نسخه موبایلی 34 / نسخه دسکتاپ 26
  • تیتر H2: نسخه موبایلی28 / نسخه دسکتاپ 26
  • تیتر H3: نسخه موبایلی22 / نسخه دسکتاپ 17
  • تیتر H4: نسخه موبایلی20 / نسخه دسکتاپ 15
  • متن: نسخه موبایلی17 / نسخه دسکتاپ 13

استفاده از عناصر سه بعدی

گرایش مردم به استفاده از واقعیت مجازی باعث شده است که طراحان نیز از این هوش مصنوعی در طراحی سایت الهام بگیرند. طرح های سه بعدی بهترین عناصر برای طراحی سایت در سال 2023 هستند و پیش بینی می شود که اغلب طراحان در طراحی سایت از عناصر سه بعدی حداکثر استفاده را کنند.

استفاده از ابزار های مدل‌ سازی سه‌ بعدی مانند Adobe Substance 3D یا Blender، ایجاد طراحی و مدل ‌سازی سه بعدی را آسان می‌ کنند. نمایش سه بعدی محصولات می تواند بهترین انتخاب در طراحی سایت های فروشگاهی باشد.

استفاده از محتوای ویدئویی

اغلب افراد دیدن تصاویر و ویدئو ها را به خواندن متن ترجیح می دهند. با اینکه متن غنی و با کیفیت تاثیر گذاری حداکثری دارد و می تواند عامل مهمی در رتبه بندی سایت ها شود، با این حال عناصر چند رسانه ای نیز بدون تاثیر نخواهند بود.

ابزار هوشمند Make-A-Video که متعلق به شرکت متا می باشد و Imagen Video که اخیرا توسط گوگل معرفی شده است، دو ابزار بزرگ هوش مصنوعی هستند که معرفی آنها نشان دهنده اهمیت محتوای تصویری در سایت ها می باشد.

ویدئو های کوتاه که به درستی تولید شده باشند به جذب کاربران کمک شایانی می کند و می تواند تاثیر گذاری فوق العاده ای داشته باشد.

تمرکز بر طراحی موبایلی یا mobile-first design

تاکید بر طراحی موبایل اول یا mobile-first design روندی است که انتظار می رود در سال جدید نیز ادامه داشته باشد. چند سالی است که استفاده از تلفن های همراه هوشمند و تبلت ها نزد مردم بسیار محبوب شده است. شرکت های تولید کننده موبایل نیز هر ساله نسخه های جدیدی از تکنولوژی را برای جذب مشتری بیشتر روی دستگاه های تلفن همراه پیاده سازی می کنند. این امر باعث شده تلفن همراه به یک جز جدایی ناپذیر از زندگی مردم تبدیل گردد.

به همین دلیل موتور های جستجو نیز اهمیت ویژه ای به کاربران موبایلی می دهند. حتی شرکت گوگل در چند سال اخیر اعلام کرده است که شرط رتبه بندی بهتر سایت ها، بهینه سازی نسخه موبایلی سایت می باشد. به همین دلیل بهینه سازی سایت در نسخه موبایلی برای نمایشگر های کوچک ضروری می باشد. طراحان در طراحی سایت ها باید روی سادگی و قابلیت استفاده بهتر سایت در تلفن همراه تمرکز داشته باشند. طراحی ریسپانسیو سایت دیگر یک امر بدیهی برای طراحی قالب سایت می باشد.

تمرکز روی بهینه سازی سایت

با توجه به استفاده حداکثری مردم از وب سایت ها و دنیای دیجیتال، رقابت میان سایت ها بیشتر از قبل شده است. در سال جاری که بسیاری از کسب وکار ها در داخل ایران، از شبکه های اجتماعی محروم شدند، طراحی سایت با استقبال بی نظیری رو به رو شد.

اگر روند فیلترینگ اینستاگرام در ایران ادامه داشته باشد، بدون شک کسب و کار های آنلاین که در آن فعالیت دارند با شکست بزرگی مواجه خواهند شد. به همین دلیل توصیه می کنیم هر چه سریع تر یک وب سایت هر چند ساده برای فعالیت تجاری خود راه اندازی کنید.

بهینه سازی سایت قدم مهم بعدی است که باید آن را به دقت انجام دهید. سئو و بهینه سازی وب سایت باعث می شود، صفحات سایت شما در نتایج جستجوی کاربران جایگاه بهتری را بدست بیاورد و در نتیجه مخاطبان سایت افزایش بیابند.

تمرکز بر افزایش سرعت وب سایت در نمایش به کاربران، بهینه سازی تصاویر و محتوا، بک لینک گذاری، بهینه گذاری عنوان ها و URL ها، تولید محتوا، تست لایت هاوس، ست کردن کنسول جستجو گوگل و … از مواردی هستند که در بهینه سازی سایت باید به آنها توجه ویژه ای شود.

ما پیش بینی می کنیم که در سال 1402 رقابت میان کسب و کار های آنلاین برای رتبه بندی بهتر در گوگل بیشتر از قبل شود به همین دلیل تمرکز وبمستران روی بهینه سازی سایت خواهد بود. ابزار های مختلفی برای بهینه سازی سایت وجود دارد که در ابتدا ما به شما پیشنهاد می کنیم سئو سایت خود را به افراد متخصص بسپارید.

شرکت طراحی سایت دارکوب یکی از شرکت های مطرح در حوزه طراحی سایت و بهینه سازی وب سایت در ایران می باشد. برای اطلاع از قیمت ها و همچنین کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران ما به صورت آنلاین یا تلفنی تماس حاصل نمایید.

به طور کلی، پیش بینی ما از آینده طراحی سایت، تمرکز بر طراحی موبایل اول، استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای درک بهتر نیاز های کاربران، ترکیب عناصر تعاملی و چند رسانه ای، در نظر گرفتن روحیه کاربران در استفاده از رنگ های قالب سایت، استفاده از تکنولوژی های سه بعدی و تمرکز بر سئو سایت می باشد. با توجه به این موارد ما فکر می کنیم که در سال 1402 پیشرفت های هیجان انگیزی در طراحی سایت داشته باشیم.

موارد گفته شده در بالا، تنها بخشی از پیش بینی های طراحی سایت در سال 1402 می باشد. طراحان بسیاری گمانه زنی های مختلفی داشته اند. به هر حال بیش بینی اینکه دقیقا چه تغییر و تحولاتی در دنیای طراحی سایت به وقوع خواهد پیوست، امری غیر ممکن و سخت است.

طراحی گرافیکی وب سایت امری تخصصی و مهم است که باید توسط افراد متخصص و خبره انجام گیرد. طراحان معمولا با آخرین الگو ها و استاندارد های جهانی طراحی سایت آشنا هستند. به همین دلیل توصیه می کنیم حتما کار طراحی سایت خود را به یک شرکت سایت واگذار کنید. خرید قالب آماده سایت و یا استفاده از قالب های آماده که به صورت رایگان در سایت های مختلف وجود دارند به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

با اینکه قیمت طراحی سایت کمی بالا است، اما یک سرمایه گذاری عالی خواهد بود. شما با اتخاذ یک استراتژی قوی از طریق سایت خود می توانید به یک منبع درآمدی خوب دست بیابید. حتی اگر کسب و کاری ندارید، پیشنهاد می کنیم که به آموزش طراحی سایت بپردازید. این روز ها بازار راه اندازی سایت ها به شدت داغ است و شما به راحتی می توانید مشتریان بسیاری بدست بیاورید و یا در یک شرکت طراحی سایت استخدام شوید.

خوشبختانه طراحی سایت، فناوری نیست که به زودی کنار گذاشته شود. شرکت طراحی سایت دارکوب چند سالی است که آموزشگاه طراحی سایت خود را تاسیس نموده. این شرکت دارای مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور می باشد. به همین دلیل در پایان دوره های مختلف به دانش آموختگان مدرک رسمی و معتبر فنی و حرفه ای اعطا می گردد.

شما می توانید در آموزشگاه دارکوب به آموزش طراحی وب سایت و سئو و بهینه سازی سایت بپردازید. در صورت نیاز نیز از میان دانش آموختگان هر دوره نیروی متخصص برای شرکت دارکوب استخدام می گردد. برای اطلاع از دوره های آموزشی و کسب و اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه در ساعات اداری با مشاوران آموزشگاه تماس حاصل نمایید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز