طراحی سایت ارزان وردپرس

نوشته شده توسط خانم بربروشان

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=10636

5/5 - (1 امتیاز)

برای راه اندازی یک وب سایت کامل و با عملکرد بالا حتما لازم نیست هزینه های زیادی را پرداخت کنید. بخصوص اگر شرکت نوپایی دارید پرداخت هزینه طراحی سایت شاید برای کسب و کار شما کمی دشوار باشد. همانطور که می دانید وب سایت ها انواع مختلفی دارند و بسته به نوع آنها با استفاده از روش های مختلف طراحی می شوند.

همچنین قیمت طراحی سایت نیز بر اساس نوع آن و قابلیت های طراحی شده، محاسبه می گردد. یکی از بهترین روش های طراحی وب سایت، طراحی سایت با وردپرس است. طراحی سایت وردپرس متداول ترین نوع طراحی سایت می باشد و بر اساس آمار ها درصد زیادی از وب سایت های موجود با استفاده از این روش ایجاد شده اند.

حتی طراحی سایت حرفه ای نیز با استفاده از وردپرس امکان پذیر است. در ادامه به شما خواهیم گفت که چگونه می توان با استفاده از وردپرس طراحی سایت ارزان داشت.

طراحی سایت با استفاده از سیستم مدیریت محتوا

در سال های قبل که اولین سایت ها طراحی و در اینترنت به نمایش کاربران در آمدند، برای ایجاد وب سایت، طراح و توسعه دهنده وب باید با زبان های برنامه نویسی طراحی سایت مانند HTML، CSSو … آشنایی کامل داشتند. در آن زمان طراح برای آنکه بتواند محتوای تازه به سایت خود اضافه کند باید مدام در حال کدنویسی بود. این کار برای تغییر، افزودن یا حذف انواع مختلف محتوا بسیار سخت و طاقت فرسا بود.

اما با طراحی CMS ها کار آسان شد. به جای نوشتن کد ، نرم افزار CMS این کار را برای شما انجام می دهد. درست مانند رانندگی با اتومبیل، شما لازم نیست با قطعات خودرو و مکانیزم موتور ماشین آشنا باشید، تنها کافیست کار با گاز، دنده، کلاج و ترمز را بدانید. طراحی سایت با CMS نیز به این صورت است، لازم نیست با کد نویسی و دستورالعمل های برنامه نویسی آشنا باشید، تنها کافیست طرز استفاده از سیستم مدیریت محتوا و بخش های مختلف آن را بدانید.

در واقع سیستم مدیریت محتوا CMS: Content Management System نوعی نرم افزار مدیریتی است که برای مدیریت انواع داده ها از آن استفاده می شود. CMS ها انواع مختلفی دارند و می توان در طراحی سایت و راه اندازی وب سایت ها نیز از آنها استفاده نمود. با سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس شما به راحتی می توانید یک وبلاگ ساده طراحی کنید یا یک طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت شرکتی یا هر نوع طراحی وب سایت دیگری داشته باشید.

استفاده از سیستم مدیریت محتوا برای طراحی سایت، مزایای زیادی به همراه دارد که عبارتند از:

  • مدیریت آسان اطلاعات و محتوا
  • بارگذاری سریع محتوا
  • ویرایش، تغییر و حذف، سریع و آسان محتوا
  • امکان تعریف کردن مسئولیت برای چند کاربر و مدیریت چند کاربره ( بسیاری از CMS ها این قابلیت را دارند.)
    سیستم کاربر پسند
  • استفاده آسان و بدون داشتن دانش برنامه نویسی

موارد ذکر شده در بالا در بسیاری از مقالات این وب سایت گفته شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به مقاله های دیگر ما در سایت دارکوب مراجعه نمایید.

همانطور که گفته شد سیستم مدیریت محتوا انواع مختلفی دارد و از هر کدام از آنها می توان در طراحی انواع مختلف سایت استفاده نمود. یکی از متداول ترین انواع CMS، وردپرس می باشد. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای رایگان است که از آن برای طراحی انواع مختلف سایت استفاده می شود. با استفاده از یک پلت فرم قدرتمند CMS مانند وردپرس، می توانید به راحتی وارد داشبورد سایت خود شوید و از یک رابط کاربری ساده برای ایجاد صفحات وب ، افزودن محتوا و سفارشی سازی طراحی استفاده کنید. در ادامه به بررسی بیشتر این CMS خواهیم پرداخت.

سیستم مدیریت محتوا وردپرس

بدون شک محبوب ترین سیستم سایت ساز در سراسر دنیا، سیستم مدیریت محتوا وردپرس است. بر اساس آمار های بدست آمده حدود 43 درصد از کل وب سایت های موجود بر روی این پلتفرم راه اندازی شده اند. و دلیل اصلی آن استفاده رایگان می باشد.

البته به یاد داشته باشید با اینکه استفاده از وردپرس رایگان است اما هزینه های طراحی، میزبانی و هاست، ثبت دامنه و … به صورت جداگانه حساب می شوند. به معنای دیگر شما می توانید با مراجعه به سایت وردپرس این سیستم سایت ساز را به صورت رایگان دانلود کنید. سپس برای طراحی سایت هزینه های دیگر را پرداخت نمایید.
ویژگی های مختلفی باعث محبوبیت وردپرس شده است که از میان آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

داشبورد وب سایت: منظور از داشبورد همان محیطی است که کاربر برای مدیریت محتوای سایت از آن استفاده می کند. در داشبورد وردپرس تمامی بخش های مختلف سایت به صورت یکجا جمع آوری شده اند و کاربر به راحتی می تواند هر بخش از سایت را از داشبورد مدیریتی تغییر دهد. این رابط کاربری ساده یکی از مهمترین دلایل محبوبیت وردپرس است.

تم های مختلف و قابلیت سفارشی کردن: در وردپرس این امکان وجود دارد که با انتخاب یک قالب یا تم ظاهر وب سایت را تغییر داد. تم ها، قالب های از پیش طراحی شده هستند و شما می توانید چیدمان، فونت ها، رنگ ها و دیگر ویژگی های ظاهری سایت را با استفاده از روش های مختلف تغییر دهید. برای وردپرس هزاران قالب در موضوعات مختلف طراحی و به صورت رایگان وجود دارد. شما می توانید بسته به نوع وب سایتی که می خواهید یکی از آنها را تغییر دهید. اما به یاد داشته باشید استفاده از قالب های آماده وردپرس که به صورت رایگان وجود دارند، مشکلاتی مختلفی را به همراه خواهد داشت. در ادامه به بررسی بیشتر این موضوع خواهیم پرداخت.

ویرایشگر محتوا: از این قابلیت ویژه وردپرس می توان در ایجاد و انتشار آسان صفحات وب استفاده نمود. با استفاده از ویرایشگر متن یا WYSIWYG: What You See Is What You Get به جای آنکه کد ها را ببینید، می توانید آنچه که در سایت به کاربر نمایش داده می شود را ببینید.

درج آسان انواع محتوا: همانطور که می دانید محتوا فقط مربوط به متن و نوشته نیست. فیلم ها و عکس ها از انواع متداول محتوا در سایت هستند که باعث جذابیت بصری یک سایت می شوند. شما با استفاده از سیستم مدیریت محتوا وردپرس به راحتی می توانید انواع مختلف محتوا را در سایت به نمایش کاربران بگذارید. به عنوان مثال در حین درج محتوای متنی به راحتی می توان فیلم یا عکس نیز در میان نوشته ها قرار داد.

مدیریت کاربر: یکی از ویژگی های خوب وردپرس امکان درج محتوا به صورت همزمان توسط چند کاربر است. شما به عنوان مدیر سایت می توانید با مشخص کردن سطح دسترسی نویسنده های مختلفی برای سایت خود داشته باشید. این کاربران می توانند با نام کاربری و رمز ورود به داشبورد سایت دسترسی داشته باشند ( البته فقط بخش هایی که شما مشخص کرده اید.) و به تولید و درج محتوا بپردازند.

برنامه های افزودنی و پلاگین ها: همانطور که شما به راحتی می توانید با دانلود اپلیکشن های مختلف روی تلفن همراه یا کامپیوتر خود، قابلیت های جدیدی به دستگاه خود اضافه کنید، در وردپرس نیز می توانید با افزودن پلاگین های مختلف قابلیت سایت خود را افزایش دهید. وردپرس دارای هزاران پلاگین رایگان است که با نصب هر کدام از آنها می توانید قابلیت جدیدی به سایت خود اضافه نمایید. به عنوان مثال با نصب افزونه های سئو می توانید بهینه سازی سایت خود را راحت تر انجام دهید. یا برای اضافه کردن فرم تماس به سایت می توانید افزونه مربوط به فرم تماس را روی سایت نصب کنید.

البته استفاده زیاد از پلاگین ها توصیه نمی شود. چرا که می تواند باعث کاهش سرعت لود صفحات سایت شود و این اتفاق برای سئو سایت خوب نیست.

پشتیبانی از ده ها زبان دنیا: وردپرس به ده ها زبان مختلف از جمله فارسی ترجمه شده است و شما در حین نصب آن می توانید برای استفاده آسان تر زبان فارسی را انتخاب نمایید.

به روز رسانی آسان: از آنجایی که جامعه کاربران گسترده ای هر روز روی وردپرس کار می کنند، این سیستم ساز در حال بهبود عملکرد می باشد و و نسخه های به روز آن در زمان های مختلف منتشر می شود. مدیر سایت به راحتی می تواند نسخه فعلی وردپرس را به روز رسانی کند.

متن باز بودن: یکی از ویژگی هایی عمده اغلب CMS ها به خصوص وردپرس open Source بودن است. این ویژگی باعث می شود طراح و توسعه دهنده وب هر تغییری که بخواهد را در سایت اعمال نماید.

با این ویژگی ها کار برای افراد مبتدی و نا آشنا به برنامه نویسی و طراحی سایت آسان شده است. شما به راحتی می توانید وردپرس را دانلود کرده و با انتخاب یکی از قالب های آماده وردپرس به ایجاد وب سایت بپردازید. اما به چند دلیل ما این کار را توصیه نمی کنیم.

عدم استفاده از قالب های رایگان وردپرس

همانطور که در بالا گفته شد، برای وردپرس هزاران قالب آماده به صورت رایگان عرضه می شود. بسیاری از وب سایت ها از این قالب ها استفاده می کنند. استفاده از این قالب ها به هیچ عنوان توصیه نمی شود. چرا که طراح این قبیل قالب ها مشخص نیست. طراح برای تبلیغات یا به هر دلیلی چندین قالب طراحی کرده و آن را به صورت رایگان در اختیار وب سایت ها می گذارد به همین دلیل نظارتی بر عملکرد صحیح قالب های رایگان وجود ندارد.

به دلیل مشخص نبودن طراح، قابلیت توسعه قالب های رایگان بسیار دشوار خواهد بود، به همین دلیل در صورتی که تصمیم به اعمال تغییرات اساسی در سایت داشته باشید باید هزینه های زیادی را برای این کار پرداخت کنید.

وب سایت های ایرانی نیز اقدام به عرضه قالب وردپرس رایگان می کنند. این قالب ها اغلب ترجمه شده قالب های خارجی هستند به همین دلیل امکان بروز مشکل برای عملکرد وب سایت بسیار بالا است. به یاد داشته باشید که شاید در ابتدا هیچ مشکلی برای سایت وجود نداشته باشد اما بعد ها با درج محتوای بیشتر و یا اعمال تغییرات امکان بروز مشکل برای سایت وجود دارد که در این صورت ممکن است سایت شما به صورت کامل از دسترس خارج شود.

به دلیل رایگان بودن قالب ها، بسیاری از افراد از آنها استفاده می کنند، اگر به صورت تصادفی از چندین وب سایت که از قالب رایگان استفاده می کنند، بازدید کنید تشابهات بسیاری میان آنها خواهید یافت. این کار جنبه خوبی برای وب سایت شما نخواهد داشت.

موضوع بعدی که بسیار مهم است، مربوط به سئو و بهینه سازی وب سایت می باشد. همانطور که می دانید یکی از مهمترین اصول سئو، سئو تکنیکال یا سئو فنی می باشد. برای بهینه سازی فنی سایت، کد ها و دستورالعمل های سایت نیز باید بهینه باشند. در طراحی قالب های رایگان وردپرس به این موضوع توجهی نشده است به همین دلیل بهینه سازی این قبیل سایت ها کمی دشوار و زمان بر است.

طراحی سایت ارزان

اگر به دنبال طراحی سایت ارزان هستید، به دلایلی که در بالا ذکر شد به هیچ عنوان از قالب های رایگان وردپرس استفاده نکنید. طراحی وب سایت ارزان از راه های دیگر نیز امکان پذیر است. که یکی از آنها خرید قالب آماده وردپرس است.

شرکت طراحی وب سایت دارکوب در سال های اخیر اقدام به تولید قالب های آماده وردپرس کرده است. این کار در جهت ارائه خدمات طراحی سایت به همه کسب و کار ها است. قالب های وردپرس که در فروشگاه قالب سایت دارکوب عرضه می شوند، تماما توسط طراحان این مجموعه تولید و طراحی شده اند به همین دلیل امکان توسعه آنها به راحتی قابل انجام است.

همچنین تمامی قالب های شامل پشتیبانی 24 ساعته می شوند و این دلیل بر طراحی از پایه قالب ها توسط طراحان دارکوب است. از آنجایی که ما در طراحی انواع مختلف وب سایت همیشه بر سئو و بهینه سازی وب سایت اصرار داریم، این قالب های وردپرس نیز از پایه بر اساس اصول فنی سئو طراحی شده اند.

قالب های آماده وردپرس در انواع و تم های مختلف طراحی شده اند و شما می توانید بسته به نوع سایتی که می خواهید هر کدام از آنها را انتخاب نمایید و به این ترتیب در کمتر از یک هفته صاحب یک سایت کامل و با کیفیت شوید. پس دلیل دیگر انتخاب این قالب های راه اندازی سریع وب سایت است.

با توجه به اینکه این قالب ها با سلیقه طراح، تولید شده اند قیمت آنها بسیار کم بوده است و شما با حداقل هزینه می توانید صاحب وب سایت شوید. طراحی سایت ارزان وردپرس خدمتی است که مجموعه دارکوب به مشتریان خود ارائه می دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و یا خرید سایت می توانید با کارشناسان ما به صورت آنلاین در ارتباط باشید. همچنین جهت مشاوره رایگان طراحی وب سایت می توانید به صورت حضوری و با وقت قبلی با طراحان این مجموعه مشاوره داشته باشید.

در صورتی که بودجه کافی جهت طراحی وب سایت دارید و قالب های آماده وردپرس ما برای شما جذابیت کافی را نداشت می توانید طراحی سایت سفارشی را انتخاب نمایید. در این روش می توانید وب سایتی که می خواهید را به طراحان ما شرح دهید و آنها مطابق با نظر و سلیقه شما به طراحی سایت سفارشی بپردازند. هزینه این قبیل طراحی بسته به قابلیت های وب سایت محاسبه می شود. اما با این حال باز هم هزینه طراحی سایت ما به نسبت سایر شرکت های طراحی وب سایت کمتر خواهد بود.

شما می توانید در کنار طراحی وب سایت از سایر خدمات ما نظیر سئو و بهینه سازی وب سایت، اینستاگرام مارکتینگ، بازاریابی دیجیتالی، تولید محتوا، مشاوره کسب و کار جهت راه اندازی استارت آپ، برند سازی و … نیز بهرمند شوید. جهت کسب و اطلاعات بیشتر و پاسخ به پرسش های خود ما در ارتباط باشید.

CMS چیست؟

Content Management System یا سیستم مدیریت محتوا، نرم افزاری می باشد که برای ساخت وب سایت و ایجاد محتوایی برای انتشار در اینترنت استفاده می شود. با استفاده از CMS بدون نوشت یک خط کد می توان وب سایت ایجاد کرد.

چرا باید وردپرس را برای طراحی سایت انتخاب کنم؟

دلایلی مختلفی وجود دارد که می توان گفت سیستم مدیریت محتوا وردپرس یکی از بهترین پلتفرم ها برای طراحی سایت است از جمله:

  • رابط کاربری (داشبورد) کاربر پسند
  • رایگان بودن
  • متن باز
  • دارای ویرایشگر متن
  • امکان افزودن راحت انواع مختلف محتوا به سایت
  • دارا بودن هزاران پلاگین رایگان
  • درج آسان محتوا
  • مدیریت کاربران
  • به روز رسانی آسان
  • پشتیبانی از زبان فارسی
  • دارا بودن هزاران قالب و تم رایگان

چگونه می توانم طراحی سایت ارزان داشته باشم؟

شما می توانید با مراجعه به فروشگاه قالب شرکت طراحی وب سایت دارکوب و با انتخاب قالب آماده وردپرس یک سایت کامل و ارزان داشته باشید. قالب سایت توسط طراحان این مجموعه از پیش طراحی و عرضه می شوند و همچنین قابلیت توسعه دارند. تمامی این قالب ها شامل پشتیبانی شرکت طراحی سایت دارکوب می شوند.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز