آیا سئو وابستگی زیادی به مقاله دارد؟

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=3390

5/5 - (3 امتیاز)

شما وقتی مجبورید کالا یا سرویسی را به صورت آنلاین خریداری کنید معمولاً این کار را با انجام یک جستجو شروع می کنید.

قبل از خرید از یک فروشگاه آنلاین یا مراجعه به یک سالن زیبایی اغلب مردم ابتدا نظرات دیگران را در مورد جایی که می خواهند بروند، جویا می شوند. اغلب مردم به موتور های جستجو اعتماد دارند و پیش از اقدام به کاری در مورد آن در فضای مجازی جستجو می کنند.

دارندگان کسب و کار های آنلاین برای اینکه بتوانند در موتور های جستجو باقی بمانند و رتبه ی خوبی نیز داشته باشند، بایستی محتوای وب سایت خود را با کلمات کلیدی مربوطه بهینه کنند. به همین دلیل امروزه سئو و بازاریابی محتوا جزء ابزار های برتر بازاریابی هستند. بازاریابی محتوا و سئو، تاکتیک های سنتی بازاریابی را دستخوش تغییرات زیادی کرده اند. در ادامه ی این مقاله به تعریف سئو و تأثیری که  سئو از مقالات می گیرد، می پردازیم.

سئو چیست؟

بهینه سازی موتور های جستجو، که معمولاً به عنوان SEO مخفف می شود، روشی است که به موتور های جستجوگر کمک می کند وب سایت ها را در نتایج جستجو پیدا و رتبه بندی کنند. در صورت استفاده ی صحیح، سئو می تواند وب سایت شما را بالاتر از میلیون ها سایت دیگر قرار دهد.

به عنوان بخشی از تکنیک بازاریابی اینترنتی، سئو نحوه ی عملکرد موتور جستجو را می فهمد. سئو با آنچه که مردم اغلب جستجو می کنند و بهترین جستجو ها و اینکه کدام موتور های جستجو اغلب بازدید می شوند، درگیر می شود.

محتوا پادشاه است و بازاریابی اینترنتی نمی تواند بدون محتوای با کیفیت موفق باشد. بازاریابی محتوا، بازاریابی برند ها، محصولات و خدمات با استفاده از تولید و توزیع محتوای معنی دار، قابل اعتماد و با ارزش است.

به هر آنچه که در یک سایت وجود دارد محتوا گقته می شود. محتوا می تواند شامل مقاله، گالری عکس و تصاویر، ویدئو و یا لینک به سایر وب سایت ها باشد. اما بایستی توجه داشته باشید که استفاده ی بیش از اندازه از عکس در وب سایت برای موتور های جستجوگر جذابیت ندارد. همچنین حجم تصاویر زیاد است و سرعت بارگذاری سایت را کاهش می دهد که این موجب تجربه ی کاربری منفی می شود، به خصوص برای کاربرانی که پهنای باند کمی دارند.

ارتباط سئو و مقالات در سایت

به طور کلی محتوایی که کیفیت داشته باشد و تکراری نباشد بیشترین نقش را در ارتقای رتبه سایت دارد و همچنین موتور های جستجوگر اینگونه محتوا را بیشتر می پسندند.

محتوای با کیفیت سایت باعث جذب کاربران بیشتر و افزایش ترافیک و نهایتاً محبوبیت بیشتر سایت میان کاربران می شود. همچنین موتور های جستجوگر به وب سایت هایی را که دارای محتوای با کیفیت هستند، بیشتر علاقه نشان می دهند و آنها را در رتبه های بالاتری در نتایج جستجوی خود قرار می دهند.

محتوای جدید و بروز شده با جذب بازدیدکنندگان بیشتر، نه تنها ترافیک سایت را افزایش می دهد بلکه باعث افزایش وفاداری بازدیدکنندگان نیز می شود.

وبلاگ ها و مقالات بخش مهمی از محتوا و خدمات روابط عمومی آنلاین و مدیریت رسانه های اجتماعی هستند. مقالات به هدایت ترافیک به وب سایت ها کمک می کند. ارسال منظم مقالات به وب سایت یکی از ساده ترین راه کارها برای معرفی وب سایت خود و خدمات آن به مشتریان می باشد.

مقالات با کیفیت تاًثیر بسزایی در سئو و رتبه بندی بهتر سایت دارند. اما برای موفقیت بیشتر در زمینه ی سئو و تولید مقالات با کیفیت که گوگل را متوجه خود کند رعایت چند نکته حائز اهمیت است.

شما بایستی در مقالات خود یک عنوان دوستانه و مناسب برای موتورهای جستجوگر ایجاد کنید و در بخش موضوع مقاله از کلمات کلیدی مرتبط با موضوع مقاله استفاده کنید و کلمات کلیدی خود را در میان 65 کاراکتر اول قرار دهید. عنوان مقاله بایستی کوتاه باشد و عبارتی از عنوان را به صورت چکیده به جمله ی اول یا دوم مقاله مرتبط کنید.

در مقاله ی خود سعی کنید در مورد چیزی بنویسید که مردم به آن اهمیت می دهند. نویسندگان مقالات باید این موضوع را در نظر بگیرند که واقعاً برای موتور های جستجوگر نمی نویسند بلکه برای مردم می نویسند. وقتی می نویسید باید به دنبال نوعی ارزش گذاری برای خوانندگان خود باشید. بایستی آنها را متوجه این موضوع کنید که خدمات شما متمایز از دیگران است و دانشی که شما ارائه می دهید در هیچ جای دیگر یافت نمی شود. می توانید در مقالات خود از اخبار شغل خود حکایت کنید.

مقالات باید به اندازه ی کافی طولانی باشند تا جذاب باشند. موتور های جستجوگر به مقالات طولانی تر بیشتر علاقه دارند و آنها را در اولویت قرار می دهند. سعی کنید در مقالات خود از حداقل 600 کلمه استفاده کنید. اما اگر می توانید از کلمات بیشتری استفاده کنید، این کار را انجام دهید. طبق تحقیقات موتورهای جستجوگر مقالاتی را که شامل 2000 کلمه و یا بیشتر هستند را بیشتر دوست دارند. هر چه مقالات شما طولانی تر باشد نشان دهنده ی اینست که ارزش بیشتری برای خوانندگان و کاربران خود قائلید.

مقالات خود را ویرایش کنید. تفاوت اصلی بین سئو کاران و مقاله نویسان حرفه ای با مردم عادی در ویرایش کار و مقالات خود است. از جملات و پاراگراف های طولانی باید دوری کنید. بررسی مقاله توسط شخص دیگری پیش از انتشار آن نیز می تواند ایده ی خوبی برای تأثیرگذاری هر چه بیشتر مقالات بر سئو باشد.

تبدیل شدن به یک نویسنده ی متخصص سئو زمان بر است و مانند هر مهارت دیگری یک شبه حاصل نمی شود. با ویرایش مجدد مقاله متوجه بینش های جدیدی خواهید شد. پس هرگز از ویرایش مقالات غافل نشوید. همه ی افراد با نوشتن سئو نمی توانند موفقیت کسب کنند و به خصوص برای افرادی که قبلاً نویسنده نبوده اند این راه کمی سخت تر است.

شما باید کار خود را تحلیل کنید. اینکه فقط مقاله ای بنویسید و آن را برای همیشه فراموش کنید اشتباه ترین کار است. شما بایستی با استفاده از Google Analytic محتوای خود را بررسی کنید. اگر تولید محتوا و مقالات شما در افزایش میزان ترافیک تأثیری ندارد بایستی در انتخاب کلمات کلیدی مقاله ی خود تجدید نظر کنید.

یک نویسنده ی محتوای سئوء حرفه ای همیشه Google Analytic را بررسی می کند.

UPS های تهاجمی، بارگذاری آهسته، تبلیغات یا تصاویر مزاحم و سایر عناصر طراحی زشت می توانند بازدیدکنندگان را از وب سایت شما دور کنند. اگر مقالات شما طرحی مبهم داشته باشند، مطمئناً کسی تمایل به خواندن آنها نخواهد داشت.

مقالات تأثیر زیادی روی سئو و رتبه بندی سایت در نتایج موتور های جستجوگر دارند. پس شما به عنوان یک نویسنده در نوشتن مقالات خود باید دقت زیادی به خرج دهید و سعی کنید نکات نویسندگی را رعایت کنید. رعایت نکات نویسندگی مقاله می تواند سئوی سایت را به شدت تحت تأثیر قرار دهد.

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز