طراحی وب سایت برای بهبود تجربه ی کاربر

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=4213

5/5 - (1 امتیاز)

رشد تجارت الکترونیک طی چند سال اخیر، حضور آنلاین را برای مشاغل مختلف به یک الزام تبدیل کرده است. به همین دلیل هر کسی که کسب و تجارتی دارد بایستی در استراتژی بازاریابی برند خود، طراحی یک وب سایت کاربردی و کارآمد را بگنجاند.

طراحی وب سایت های تجاری باید به گونه ای باشد تا تجربه ی مثبت کاربر را ارتقاء دهد.

یک طراحی وب هوشمند به شما کمک می کند تا بتوانید مخاطبان قبلی خود را حفظ کنید و همچنین مخاطبان جدیدی به دست آورید. با داشتن یک وب سایت عالی می توانید بر هویت برند خود تأثیر مثبت و گسترده ای بگذارید.

برای داشتن یک وب سایت کارآمد لازم نیست که در این زمینه متخصص باشید. فقط کافیست هدف خود از طراحی وب سایت و آنچه را که می خواهید در طراحی وب سایت خود داشته باشید را با شرکت های معتبر و فعال در این حوزه در میان بگذارید.

تجربه ی کاربر در هر زمینه ای اهمیت ویژه ای دارد. چه در زمینه ی فروش محصولات و خدمات و چه در زمینه ی طراحی وب سایت.

یک حضور خوب آنلاین به اندازه ی داشتن یک فروشگاه مرتب مهم است. وب سایت شما، وجهی از کسب و کار شما را به نمایش می گذارد. امروزه به دلیل پیشرفت هایی که صورت گرفته، کاربران سطح خاصی از برآورده شدن انتظاراتشان را از وب سایت ها دارند و شما هم تا جایی که امکان دارد بایستی این انتظارات را پوشش دهید.

برآوردن انتظارات کاربران و بهبود UX کار چندان سختی نیست و با کمی تغییر می توان به مزایای بزرگی دست یافت.

بهبود تجربه کاربر می تواند به رتبه بندی بهتر و فروش و درآمد بیشتر منجر شود. برای رسیدن به این مقصود رعایت چند نکته می تواند بسیار کمک کننده باشد:

  1. ارائه ی محتوای جذاب

ارائه ی محتوای جذاب یک کلید برای ارتقاء تجربه ی کاربر در یک وب سایت خوب است. امروزه سطح انتظار کاربران فراتر از صرفاً یک خرید است. آنها می خواهند که یک تجربه ی خوب را کسب کنند و از خرید خود لذت ببرند. یک راه عالی برای دستیابی به این هدف اتخاذ یک استراتژی ارائه ی محتوای جذاب می تواند باشد.

استراتژی محتوا می تواند بر بیان داستان برند شما تمرکز کند و بین تجارت شما و مشتریانتان ارتباط برقرار کند.

این محتوا را می توان به هر صورتی بیان کرد. از انتشار یک پست در یک وبلاگ گرفته تا طراحی یک وب سایت. انتشار محتوای مناسب باعث شناخته شدن برند شما می شود و به مشتریان کمک می کند تا بدانند از چه کسی خرید می کنند.

آشنایی، اعتماد را افزایش می دهد. طبق گزارشات 82% از مصرف کنندگان پس از خواندن مطلبی راجع به برندی می توانند به آن اعتماد و از آن خرید کنند.

  1. از استراتژی لایه بندی استفاده کنید

یک سایت زیبا که چیدمان مرتبی دارد، می تواند به درک کاربر از وب سایت و تجارت و برند شما کمک کند. در حالیکه یک سایت درهم و برهم براحتی می تواند کاربر را گیج کند.

  1. پیمایش آسان

منظور از پیمایش، نحوه ی حرکت کاربر در وب سایت شما می باشد. ناوبری آسان و بصری باعث جذب کاربر می شود. سردرگمی باعث می شود که کاربران خیلی سریع از وب سایت شما خارج شوند. سازماندهی منو ها بایستی به گونه ای باشد که کاربر با یک کلیک به آنچه که می خواهد، برسد. منو های زیادی در طراحی وب سایت وجود دارد. منو های کشویی و عمودی از محبوبیت بیشتری برخوردارند. زیرا درک آنها برای کاربران آسانتر است.

  1. سازماندهی محتوا

خواندن مطالب در یک وب سایت بسیار متفاوت از خواندن یک کتاب می باشد. در وب سایت ها کاربران به پایین حرکت می کنند و به دنبال اطلاعات هستند. به همین دلیل عناوین، اطلاعیه ها و دسته بندی محصولات بایستی از یکدیگر متمایز شوند.

می توانید محتوا را در بلوک ها تقسیم بندی کنید. مطالب مهمتر را در بالای صفحه و جزئیات را برای آگاهی بیشتر مشتریان از برند خود در پایین صفحه قرار دهید.

  1. دسترسی به وب سایت از هر جایی

در گذشته هدف از طراحی وب سایت، اجرا شدن آنها در کامپیوتر ها و لپ تاپ ها بود. اما با ظهور رسانه های اجتماعی این روال فرق کرد و الآن ترافیک گوشی های همراه بسیار بیشتر از موارد دیگر است.

استفاده از تلفن های همراه برای گشت و گذار در وب سایت ها رو به افزایش است و این چیزی نیست که به این زودی ها از بین برود. بنابراین طراحی وب سایت شما بایستی به گونه ای باشد که در موبایل ها عملکرد خوبی داشته باشد.

یک وب سایت ممکن است بر روی یک کامپیوتر شخصی عملکرد خوبی داشته باشد، اما در یک موبایل نه! اینگونه وب سایت ها می توانند به هویت برند شما آسیب برسانند و مشتریان بالقوه ی شما را از بین ببرند.

وب سایت شما بایستی با هر اندازه ی صفحه ای به خوبی کار کند و تنظیم شود.

یک فاکتور دیگری که به شدت بر روی ترافیک وب سایت شما تأثیر می گذارد، زمان بارگذاری آن است. زمان بارگذاری بیش از 5 ثانیه باعث از بین رفتن مشتریان بالقوه ی زیادی می شود.

مواردی که می تواند دسترسی به وب سایت شما را از دستگاه های مختلف زیاد کند:

  • بهینه سازی تصاویر در وب سایت برای افزایش سرعت بارگذاری
  • وجود فضا های سفید زیاد برای افزایش سرعت بارگذاری
  • غیر فعال کردن پخش خودکار مالتی مدیا مانند ویدئو ها و صدا ها

انجام این کار ها می تواند تجربه ی کاربر را افزایش دهد و مشتریانی که در جستجوی وب سایت شما هستند را جذب و امیدوار کند.

  1. برقراری ارتباط عاطفی

وب سایت شما می تواند یک ابزار قدرتمند بازاریابی باشد. یک وب سایت عالی می تواند بر اعتبار حرفه ی شما بیافزاید و بر عکس یک وب سایت ضعیف و یا متوسط می تواند از اعتبار شما بکاهد.

برای کسب اعتماد مشتریان بهتر است یک وب سایت حرفه ای داشته باشید. با کاربرانتان ارتباط عاطفی برقرار کنید. این امر باعث می شود مشتریان قدیمی تر برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت شما مراجعه کنند.

برای برقراری ارتباط عاطفی و ایجاد اعتماد، داستانی راجع به برند خود بیان کنید. اگر بتوانید این کار را انجام دهید، وب سایت شما فراتر از یک ابزار برای بازاریابی خواهد رفت و شما به یک رهبر پیشرو در این زمینه تبدیل خواهید شد.

داستان شما بایستی هیجان انگیز باشد و به گونه ای باشد که افراد بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. فروشگاه آنلاین شما بایستی انعکاس شادی و خوشبختی باشد. از این طریق می توانید اعتماد ایجاد کنید و کاربران را به مشتریان خود تبدیل کنید. یک داستان از برند خود بگویید. این داستان می تواند واقعی و یا خنده دار باشد. بیان این داستان ها باعث می شود کاربران مدت زمان بیشتری را در وب سایت شما بمانند. شما باید از این زمان برای ارائه ی محصولات خود استفاده کنید.

خلاصه

وب سایت ها بایستی تعاملی و از نظر بصری تحریک کننده باشند. محتوا بایستی به خوبی سازماندهی شده باشند و پیمایش در وب سایت باید آسان و بارگذاری آن سریع باشد.

با کاربران ارتباط عاطفی برقرار کنید و سعی کنید وب سایت خود را برای تلفن های همراه بهینه کنید.

هر چه در حضور آنلاین خود موفق تر باشید در حرفه خود نیز موفق تر خواهید بود و درآمد بیشتری کسب خواهید کرد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز