چرا افزایش بازدید سایت با نرم افزار اشتباه است؟

نوشته شده توسط فائزه محمودی فرد

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=13868

5/5 - (3 امتیاز)

امروزه با توجه به راحتی اینترنت بیشتر کسب و کارها بیشتر در فضای آنلاین انجام می شوند.

بنابراین همه به داشتن یک وب سایت برای انجام تبلیغات و فروش محصول نیازمندند. باید توجه نمود که برای موفق شدن در کسب و کار تنها داشتن یک وب سایت کافی نیست بلکه باید وب سایت را بهینه سازی نمود. زیرا در صورتی که یک وب سایت بهینه باشد در نتایج جست و جو در رتبه ی خوبی قرار میگرد.

چرا افزایش بازدید سایت با نرم افزار اشتباه است؟

در واقع لازم است سایت مطابق با الگوریتم های گوگل بهینه شود. چرا که این باعث می شود افراد زیادی از سایت شما بازدید نمایند. افزایش بازدید سایت احتمال افزایش فروش سایت را به همراه دارد. روش های زیادی برای افزایش بازدید سایت وجود دارد. در این مقاله قصد داریم در مورد راه های افزایش بازدید سایت و دلیل اشتباه بودن بازدید سایت با نرم افزار صحبت کنیم با ما همراه باشید.

بازاریابی اینترنتی چیست؟

به گونه ای از بازاریابی محصولات یا خدمات که با استفاده از فناوری های دیجیتال مانند موبایل ها، کامپیوتر و هر رسانه ی دیجیتال دیگر انجام می شود بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ می گویند. این نوع از بازاریابی تبلیغاتی ارزان است و ماندگاری زیادی دارد و با رشد ابزارهای اطلاع رسانی جایگاه ویژه ای در میان انواع روش های تبلیفات دارد. در واقع دیجیتال مارکتینگ به معنای استفاده از همه ی ابزارهای دیجیتال مانند: وب سایت، اپلیکیشن، تبلیغات آنلاین، شبکه های اجتماعی، بازاریابی موبایلی، سئو می باشد. که هدف از آن ها بالا بردن میزان فروش می باشد.

سئو چیست و چه تاثیری بر بازاریابی اینترنتی دارد؟

سئو سایت به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو می باشد. در واقع هدف از سئو کمک به وب سایت ها برای به دست آوردن رتبه ی بالا در نتایج جست و جوی گوگل و افزایش ارتباط بین صفحات و کلمات کلیدی است. در صورتی که یک وب سایت مطابق با الگوریتم های گوگل بهینه سازی شده باشد در رتبه ی بالایی قرار می گیرد و این باعث می شود کاربران زیادی به آن وب سایت وارد شده و از آن بازدید نمایند. بنابراین یکی از روش ها برای بالا بردن ترافیک سایت، سئو و بهینه سازی نمودن سایت می باشد. سئو روش های مختلفی دارد که در ادامه آن ها را بیان می کنیم.

سئو کلاه سفید

به روش هایی که مطابق با الگوریتم های موتورهای جست و جو هستند سئو کلاه سفید می گویند. به طور کلی به هر روشی که باعث بهبود سئو سایت یعنی قرار گرفتن سایت در رتبه ی بالا در نتایج جست و جو می شود، سئو کلاه سفید می گویند. تکنیک های مفید مربوط به سئوی کلاه سفید عبارتند از: تولید محتوا و خدمات با کیفیت، استفاده از کلمات کلیدی و تگ های توصیفی، افزایش سرعت سایت و ریسپانسیو بودن آن.

سئو کلاه سیاه

به استفاده از روش های غیر قانونی و خلاف با الگوریتم های گوگل که برای به دست آوردن رتبه ی بالا در نتیجه جست و جو در گوگل، سئو کلاه سیاه گفته می شود. استفاده نمودن از تکنیک های سئو کلاه سیاه در نهایت باعث جریمه گوگل می شود. مجازات گوگل به این صورت است که وب سایت شما را در رتبه ی پایینی در نتایج جست و جو قرار می دهد و یا سایت شما را حذف می کند. تکنیک های مربوط به سئوی کلاه سیاه عبارتند از: استفاده از کلمات کلیدی نا مناسب، تولید محتوا با کیفیت پایین، مخفی سازی و … .

سئو کلاه خاکستری

روش سئو کلاه خاکستری از سئو کلاه سفید خطرناک تر می باشد. در واقع سئو کلاه خاکستری با سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه تفاوت دارد. در صورتی که موتور جست و جو متوجه شود که سایتی از تاکتیک های سئو کلاه خاکستری استفاده نموده است، آن وب سایت را جریمه می کند. تکنیک های روش سئو کلاه خاکستری عبارتند از: طراحی مجدد وب سایت، خرید دامنه، استفاده نمودن از حساب های شبکه های مجازی جعلی، لینک گذاشتن در سایت های خبری و … .

سئو تکنیکال

در روش سئو تکنیکال بر روی ظاهر سایت، تنظیمات کلی، کیفیت محتوا و مسائل فنی و بروز منند واکنش گرایی تمرکز می شود. برای رعایت نمودن سئو فنی نباید سایت دارای مشکل فنی باشد و حتما ریسپانسیو باشد یعنی در همه ی دستگاه ها مانند موبایل ها و لپ تاپ و کامپیوترها به درستی نمایش داده شود.

سئو درون صفحه

کنترل کدها یا محتویات وب سایت مانند، متن ها، تصاویر، پیوند و … و به طور کلی هر چیزی که در سایت بارگذاری می شود به سئوی درون صفحه مربوط می شوند. یکی از مهم ترین پایه ها برای بهینه سازی سایت رسیدگی به سئوی درون صفحه می باشد. هر تغییری که در محتوای سایت خود ایجاد می کنید در نتایج جست و جو تاثیرگذار است، پس لازم است سئوی درون صفحه به درستی انجام شود.

سئو بیرون صفحه

تمام ارتقاهایی که در خارج از وب سایت انجام می شوند به سئو یا بهینه سازی بیرون صفحه مربوط می شوند. در واقع سئوی برون صفحه شامل تمام اقداماتی ست که در رتبه بندی سایت توسط گوگل موثر است. اولین اقدام در سئوی برون صفحه تمرکز بر به دست آوردن پیوند دهندگان است.

ربات و نرم افزار  افزایش بازدید سایت

هر نوع ترافیک اینترنتی آنلاین را که توسط انسان ایجاد نشده، ربات افزایش بازدید سایت می نامند. به این معنا که ترافیک از برنامه ی کامپیوتری خودکار ایجاد می شود. در واقع این ربات ها برای صرفه جویی در زمان کاربران در انجام همه ی کارها به صورت دستی ساخته شده است. ربات افزایش بازدید می تواند کارهای ساده ای مانند کلیک روی پیوندها و بارگیری تصاویر یا کارهای پیچیده ای مانند پر کردن فرم ها را انجام دهد. اولین و واضح ترین نوع ترافیک ربات خوب مربوط به ربات های موتور جست و جو می باشد. این نوع ربات های اینترنتی با خزیدن در وب به صاحبان وب سایت ها کمک می کنند وب سایت های خود را در سایر موتورهای جست و جو ایندکس نمایند. مشکلی که ربات افزایش بازدید سایت دارد این است که در صورتی که یک ربات به صورت مداوم از سایت شما درخواست اطلاعات کند، سرعت سایت کم می شود بنابراین کارایی سایت کاهش می یابد. با استفاده از نرم افزار افزایش بازدید سایت و وبلاگ نیز می توان باعث افزایش ترافیک سایت شد. استفاده از این نرم افزارها رایگان است به نحوی که با دانلود آن ها به صورت رایگان می توانید به جای خرید بازدید از سایت های متفاوت، بازدید سایت خود را افزایش دهید. در زمان اجرای این نرم افزار از سایت های دیگر بازدید می کنید و می توانید از کاربران زیادی که از آن بازدید می کنند ترافیک دریافت نمایید. اما استفاده از نرم افزار افزایش بازدید سایت به دلایلی که در ادامه بیان می شود اشتباه است.

  • تعداد نرم افزارهای افزایش بازدید سایت بسیار کم هستند.
  • محتوای تولید شده توسط این نرم افزارها دارای کیفیت پایینی هستند و به راحتی موتورهای جست و جو تشخیص می دهند که اصیل نیستند.
  • در این نرم افزارها احتمال وجود غلط املایی، محتوای کوتاه، تیترهای نامناسب و … وجود دارد که از آسیب های این نرم افزارها می باشند.
  • نرم افزارها از یک الگوریتم تکراری استفاده می کنند و خیلی از کارها را بدون شناخت انجام می دهند.
  • با توجه به این که یکی از مهم ترین روش ها برای افزایش بازدید سایت بک لینک سازی ست، نرم افزارهای افزایش بازدید سایت نمی توانند بک لینک بسازند.

روش های افزایش بازدید سایت

افزایش بازدید یا ترافیک سایت مربوط به زمانی ست که کاربران و بازدید کنندگان به سایت شما وارد می شوند. هر ورود برابر با یک بازدید است. بازدیدها بر اساس ip کاربران شمرده می شوند و ملاک اصلی رتبه بندی ها بر اساس شمارش به صورت روزانه می باشد. علاوه بر کاربران اینترنتی ربات ها و ابزارهای آنلاین دیگری نیز هستند که می توانند باعث افزایش میزان بازدید سایت شما شوند. به طور کلی افزایش بازدید سایت به صورت طبیعی مفیدتر از ترافیکی ست که از طریق تبلیغات پولی به دست می آید. زیرا احتمال این که مخاطبان واقعی به مشتری تبدیل شوند بیشتر از این است که ترافیک وارد شده از طریق تبلیغات پولی به مشتری تبدیل شوند. به طور کلی ظاهر شدن لینک وب سایت در صفحه ی اول نتایج موتورهای جست و جو بیشتر از تبلیغات باعث افزایش نرخ کلیک وب سایت می شود. روش های زیادی برای افزایش بازدید سایت رایگان وجود دارد در ادامه تعدادی از این روش ها را معرفی می کنیم.

افزایش بازدید سایت رایگان از طریق تولید محتوا

یکی از تاثیرگذار ترین روش ها برای افزایش بازدید سایت رایگان، بازاریابی محتوایی یا تولید محتوای با کیفیت می باشد. تولید محتوا برای افزایش بازدید سایت دارای روش های مختلفی می باشد که در ادامه آن ها را بیان می کنیم.

وبلاگ نویسی برای افزایش بازدید سایت رایگان

کسب و کارهایی که در وبلاگ خود تولید محتوا می کنند بیشتر از دیگر کسب و کارها بک لینک دریافت می کنند، در نتیجه بازدید کنندگان بیشتری دارند. در واقع همه ی کسب و کارها برای افزایش بازدی سایت خود از طریق تولید محتوا به یک وب سایت نیاز دارند. هر چقدر در وب سایت خود محتوای ارزشمندتری را تولید نمایید افراد بیشتری از آن بازدید می کنند.

تمرکز بر روی موضوع های پر بازدید

در صورتی که در مورد اخبار یا موضوعات جدید در سایت خود بنویسید احتمال این که در زمان کمی تعداد بازدید زیادی را دریافت نمایید بیشتر است بنابراین بهتر است بر روی تولید محتوا درباره ی موضوعاتی تمرکز کنید که برای مخاطبان شما جالب و جذاب است.

نوشتن تیترهای جذاب

مهم ترین بخش در محتوا تیتر آن می باشد. پست های وبلاگ با تیترهای جذاب می باشد. این امکان وجود دارد که بهترین و مفیدترین پست های وبلاگ بدون داشتن تیترهای جذاب خوانده نشوند. بنابراین بهتر است به محتوای مرتبط با نوشتن تیترهای جذاب را هنگام نوشتن محتوا توجه نمایید.

تولید محتوای تصویری

استفاده نمودن از ابزارهای طراحی برای تصویر سازی، ایجاد نمودار و چارت های مختلف می تواند به برندسازی شما کمک کند. هنگامی که برای سایت خود تصاویر اختصاصی و جذابی را تولید کنید ممکن است افراد دیگر از آن ها در محتوای خودشان استفاده نمایند و لینک وب سایت شما را به عنوان منبع تصویر در محتوا قرار دهند که این باعث افزایش ترافیک سایت شما می شود.

استفاده از ویدیو در محتوا

با توجه به این که تولید محتوای متنی در جذب مخاطب برای وب سایت تاثیر گذار است، اما تولید محتوای ویدیویی می تواند تعدا بازدید کنندگان بیشتری را جذب نماید و مخاطبان را به برقراری ارتباط با کسب و کار تشویق نماید. با توجه به بررسی ها کاربران مشاهده ی محتوای ویدیویی را به دیگر محتواها ترجیح می دهند.

تولید محتوا به شکل های مختلف برای افزایش بازدید سایت

علاوه بر استفاده از روش های ساخت ویدیو و انتشار پست در وبلاگ با استفاده از روش های دیگری نیز می توانید برای افزایش بازدید سایت خود به تولید محتوا بپردازید. تولید محتوا با روش های مختلفی در فرمت های متفاوت به آگاهی بخشی به مخاطبان و بهبود اعتماد آن ها به برند شما کمک می کند. برای تولید محتوا از فرمت هایی مانند پادکست، وبینار، قالب و فرم آماده، راهنمای قابل دانلود و … می توان استفاده نمود.

افزایش بازدید سایت رایگان از طریق سئو

تولید محتوا به تنهایی نمی تواند باعث افزایش ترافیک وب سایت ها شود. برای این که تولید محتوا بتواند باعث افزایش بازدید سایت شود لازم است کاری کنید که کاربران بتوانند به راحتی محتوای شما را پیدا کنند. بنابراین سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو از جمله مهم ترین روش ها در بازاریابی دیجیتال برای افزایش بازدید رایگان سایت می باشد. با رعایت نمودن اصول سئو می توانید محتوای سایت را به گونه ای بهینه سازی نمایید که کاربران هنگام جست و جوی کلمات کلیدی مرتبط با محتوای سایت شما، به راحتی بتوانند سایت شما را در نتایج موتورهای جست و جو مشاهده نمایند. در ادامه تعدادی از اصول اولیه مربوط به سئو برای افزایش بازدید سایت را شرح می دهیم.

هدف گذاری کلمات کلیدی

به کلمات و عباراتی که کاربران آن ها را در موتورهای جست و جو وارد می کنند تا محتوای مورد نظر خود را بیابند کلمه ی کلیدی گفته می شود. برخی از کلمات کلیدی بیشتر از عبارت های دیگر در موتورهای جست و جو نوشته و جست و جو می شوند بنابراین بهتر است با استفاده از تحقیق کلمات کلیدی اطلاعات مربوط به میزان جست و جوی کلمات کلیدی مختلف را به دست آورید و محتوای خود را درمورد کلمات و عبارات کلیدی تولید کنید. این کار باعث می شود به صورت طبیعی ترافیک سایتتان زیاد شود.

استفاده از کلمات کلیدی طولانی

در صورتی که میزان جست و جو برای یک عبارت کلیدی بیشتر باشد احتمال افزایش بازدید سایت از طریق بهینه سازی محتوا برای آن عبارت بیشتر است. از نظر موتورهای جست و جو، قرار گرفتن در رتبه ی بالاتر با استفاده از کلمات کلیدی طولانی ساده تر می باشد زیرا در بین کسب و کارها رقابت کمتری برای قرار قرفتن در رتبه ی بالا در موتورهای جست و جو برای این سری کلمات وجود دارد. با توجه به این موضوع استفاده از کلمات کلیدی طولانی می تواند در زمان کوتاهتری ترافیک سایت را افزایش دهد.

کاربرد کلمات کلیدی در محتوا

استفاده نمودن از کلمات کلیدی در محتوای وب سایت بخشی از سئو داخلی وب سایت می باشد. در این قسمت از سئو محتوا به گونه ای بهینه سازی می شوند که موتورهای جست و جو بتوانند به راحتی موضوع محتوا را بفهمند و آن را در رتبه های بالاتر جستجوهای کلمات کلیدی قرار بدهند. بنابراین بهتر است از کلمات کلیدی در بخش های: تیتر عنوان، در کلمات اولیه ی محتوا، متن جایگزین تصاویر، متن محتوا و … استفاده نمایید.

بهینه سازی ظاهر سایت در صفحه ی نتایج موتور جست و جو

برای این که وب سایتتان در صفحه ی نتایج موتورهای جست و جو به صورت مناسب نمایش داده شود لازم است این بخش را به گونه ای بهینه سازی نمایید که کاربران بتوانند با کلیک بر روی آن به وب سایت شما وارد شوند.

لینک سازی داخلی

باید کاری کنید که کاربران مدت زمان بیشتری را در سایت شما بمانند برای این کار بهتر است در زمان تولید محتوا حداقل بین یک تا سه لینک از دیگر مطالب وب سایت خود را در دیگر صفحات قرار دهید. این کار باعث می شود کاربران به صفحات لینک شده هدایت شوند. این نوع از روش لینک سازی باعث بهبود رتبه ی صفحات وب سایت در موتورهای جست و جو و افزایش بازدید سایت می شود.

بهینه سازی سرعت سایت

در صورتی که بارگذاری صفحه های یک وب سایت کند باشد، نرخ پرش وب سایت افزایش پیدا می کند. یکی از مهم ترین معیارها در رتبه بندی وب سایت ها در موتورهای جست و جو میزان سرعت بارگذاری سایت می باشد. بنابراین بهتر است صفحه های سایت خود را از نظر سئوی فنی بهینه سازی نمایید. برای این کار می توانید حجم تصاویر وب سایت را کاهش دهید، ساختار صفحات وب سایت را بهینه سازی نمایید و عملکرد افزونه های خود را بررسی نمایید. در صورتی که وب سایتی سریع تر بارگذاری شود رتبه ی بهتری در موتورهای جست و جو به دست می آورد که این باعث افزایش بازدید سایت می شود.

طراحی وب سایت واکنشگرا

با توجه به این که بسیاری از کاربران از موبایل برای جست و جو در سایت ها استفاده می کنند لازم است حتما وب سایت خود را برای موبایل بهینه سازی نمایید. در غیر این صورت کاربران زیادی را از دست می دهید. یکی از معیارهای مهم در تعیین رتبه ی وب سایت در موتورهای جست و جو بهینه سازی سایت برای صفحه های نمایش با اندازه های مختلف و طراحی واکنشگرا یا ریسپانسیو بودن سایت است. این کار باعث افزایش ترافیک سایت نیز می شود.

استفاده از داده های ساختار یافته

برای دسته بندی و علامت گذاری عناصر مختلف در وب سایت از داده های ساختار یافته استفاده می کنند. این کار باعث می شود ربات ها راحت تر جست و جو کنند. علاوه بر این به صورت غیر مستقیم باعث افزایش بازدید سایت می شود.

بروزرسانی مداوم محتوا

یکی دیگر از معیارهای مهم در رتبه بندی صفحات وب سایت بروزرسانی محتوا و تولید محتوای جدید می باشد. با بروزرسانی محتوای سایت خود می توانید بازدید کنندگان بیشتری را جذب نمایید حتی اگر وب سایتتا در رتبه ی بالایی در موتورهای جست و جو قرار داشته باشد. توجه داشته باشید که برای بروزرسانی یک پست نباید تنها چند کلمه را به آن اضافه نمایید زیرا الگوریتم های گوگل فرق میان تغییرات جزئی و بروزرسانی کلی در مطالب را تشخیص دهند در بروزرسانی محتوا باید محتوا را به طور کلی بروزرسانی نمایید، محتوای قدیمی تصویری را با تصاویر جدید جایگزین نمایید، تصاویر و لینک های خراب را اصلاح کنید و … .

لینک سازی و دریافت بک لینک

یکی دیگر از موثرترین معیارهای تعیین رتبه در موتورهای جست و جو، بک لینک است. تعداد و کیفیت بک لینک ها در بهبود رتبه ی سایت تاثیر زیادی دارد. در صورتی که تعداد وب سایت های معتبر و مرتبط با سایت شما که به وب سایتتان لینک می دهند بیشتر باشد اعتبار دامنه افزایش می یابد. با افزایش اعتبار دامنه رتبه ی سایت شما بهبود می یابد. بنابراین دریافت بک لینک های با کیفیت از وب سایت های معتبر باعث افزایش بازدید سایت می شود.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد روش های افزایش بازدید سایت صحبت نمودیم. همچنین دلایل اشتباه بودن استفاده از نرم افزار برای افزایش بازدید سایت را بیان کردیم. بنابراین با توجه به ضروری بودن داشتن یک وب سایت برای هر کسب و کار، باید بگوییم داشتن وب سایت به تنهایی کافی نیست بلکه باید وب سایتتان بهینه سازی شده باشد و تمامی اصول سئو در آن رعایت شده باشد و توانایی رقابت با سایر وب سایت ها را داشته باشد زیرا اکثر کسب و کارها برای فروش آنلاین محصولات خود وب سایت دارند. شرکت طراحی سایت دارکوب یکی از بهترین شرکت ها برای طراحی سایت است زیرا سایت های بهینه ای را طراحی می کند. شما می توانید سفارشات طراحی سایت خود را به شرکت دارکوب بسپارید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز