چه زمانی باز طراحی سایت ضروری است؟

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=3738

5/5 - (1 امتیاز)

این روزها، اولین تصور مخاطبان از شغل شما تقریباً از وب سایت شما برداشت می شود. وب سایت شما مهمترین استراتژی دیجیتالی شماست. وب سایت شما حتی ممکن است از پروفایل های اینستاگرام و لینکدین نیز مهمتر باشد. وب سایت یکی از مهمترین مؤلفه های تجارت شماست زیرا نه تنها اطلاعات مهم در مورد محصولات شما، تیم و داستان کسب و کار شما را به نمایش می گذارد بلکه مشتریان بالقوه ی شما نیز از طریق وب سایت شما درک واقعی از کسب و کار شما پیدا می کنند و تصمیم می گیرند که آیا با شما ارتباط برقرار کنند یا خیر؟!

اما برای برقراری و تداوم یک رابطه خوب با مخاطبانتان، گاهی لازم است به طراحی مجدد سایتتان فکر کنید. سایت ها هم مانند بسیاری از موارد دیگر دارای تاریخ انقضاء هستند. تکنولوژی و فناوری های نوین با 10 برابر سرعت نسبت به چیز های دیگر در حال تغییر و رشد هستند.

همه ی افراد از وب سایت هایی که استراتژی تاریخ را رعایت می کنند و به روز هستند و مطابق فناوری روز تغییر می کنند و بروزرسانی می شوند را بیشتر دوست دارند و به این وب سایت ها بیشتر اعتماد می کنند.

مخاطبان و کاربران وب سایت ها خیلی تحت تأثیر طراحی وب سایت مورد استفاده ی خود هستند. بنابراین طراحی سایت و طراحی مجدد سایت را نمی توان دست کم گرفت.

توجه به این نکته نیز خالی از لطف نیست که منظور از طراحی مجدد سایت به معنای لزوماً تغییر تک تک عناصر سایت و طراحی گرافیکی مجدد آن نیست. در واقع طراحی مجدد فقط می تواند مستلزم ایجاد تغییرات عملکردی باشد که به وب سایت شما کمک می کند تا بهتر کار کند و شما را در رسیدن به اهداف بازاریابی یاری برساند.

در این مقاله سعی داریم به بررسی دلایل طراحی مجدد سایت و اینکه چه زمانی طراحی مجدد سایت لازم است، بپردازیم.

88% از کاربران که یک تجربه ی منفی کاربری در استفاده از یک سایت داشته باشند، دیگر به آن سایت مراجعه نمی کنند. از طرف دیگر، شرکت ها محدوده ی محصولات و خدمات گسترده ای دارند و خواهان برقراری ارتباط با همه هستند. اگر سایت شما حاوی مطالب گیج کننده باشد که درک آن برای کاربران مشکل باشد، نه تنها یک برداشت اولیه ی ضعیف از خود بجا گذاشته اید، بلکه احتمال بازگشت کاربران به وب سایت خود را پس از خروج تقریباً به صفر رسانده اید.

  • سایت شما به نظر قدیمی، تلخ و معمولی به نظر می آید

اگر وب سایت شما بیش از 4 سال سن دارد، احتمالاً در روند طراحی عقب مانده اید. 4 سال در دنیای طراحی وب زمان طولانی است و وقتی وب سایت شما بدون هیچ تغییری طی 4 سال فقط کار می کند، باید به طراحی مجدد برای جلوگیری از بروز برخی مشکلات فکر کنید.

دنیای شگفت انگیز وب پیشرفت کرده است و مبارزه برای جلب توجه کاربران شدیدتر شده است. از تصاویر دست ساز و انیمیشن های متحرک گرفته تا آرم های پاسخگو، وب سایت ها را به یادماندنی تر کرده است. علی رغم آنچه که ادعا می شود، کاربران بیشتر تصمیمات عاطفی می گیرند تا منطقی. بنابراین جذابیت بصری مهم است.

یک طراحی جدید و مدرن فقط برای نمایش نیست، بلکه یکی از مهمترین عوامل در تصمیم خرید مشتری است.

  • سایت شما ریسپانسیو نیست

با پیشرفت تکنولوژی تعداد کاربرانی که از تلفن های همراه و تبلت های خود برای مرور اینترنت استفاده می کنند نسبت به کاربران دسک تاپ ها بیشتر شده است.

با داشتن یک وب سایت ریسپانسیو می توانید بخش عظیمی از ترافیک سایت خود را نگهداری کنید.

  • وب سایت شما به طور دقیق بازتاب برند شما نیست

شاید شما چندین سال است که تجارت می کنید و در کار خود پیشرفت کرده اید اما آیا وب سایت شما منعکس کننده ی این موضوع می باشد؟

برای اینکه در تجارت خود موفق باشید، لازم است که شما دائماً حضور آنلاین داشته باشید و مطابق با برند تجاری خود با دنیای واقعی ارتباط برقرار کنید.

وب سایت شما این توانایی را دارد که برند شما را به یک سطح کاملاً جدید و بالاتر ارتقاء دهد و فقط لازم است که شما آن را تبلیغ کنید و مردم را به سمت آن هدایت کنید.

همه ی ما بیش از دو دهه است که با اینترنت سر و کار داریم و می دانیم که چه موقع یک تجارت معتبر نیست.

اطمینان از هماهنگی وب سایت شما با نام تجاری شما و اینکه چه کسی هستید یکی از مؤثرترین راه های اثبات اصالت است.

  • وب سایت شما دارای نرخ تبدیل ضعیف است

هدف از طراحی یک وب سایت در یک تجارت و کسب و کار، بسته به ماهیت حرفه ی شما، تولید و فروش بیشتر و جذب کاربران بیشتر است. اگر فعالیت های بازاریابی شما ثابت است اما شاهد کاهش فروش آنلاین یا عدم پیشروی در کارتان هستید، می تواند نشانه ی عدم ارتباط درست وب سایت شما با مخاطبانتان باشد.

در اینصورت توصیه ما اینست که وب سایت خود را تازه کنید. اگرچه پیشنهاد می شود تا دلیل ریزش در کار خود را به درستی متوجه نشده اید، اقدام به طراحی مجدد سایت نکنید. این افت در کار شما می تواند به تماس ها و فعالیت شما و یا به ساختار سایت شما که باعث عدم رشد نرخ تبدیل میشود، باشد. دلیل افت و عدم پیشرفت در کارتان هر چه که هست بایستی به طور دقیق آن را تجزیه و تحلیل کنید.

در نهایت، نرخ تبدیل ضعیف یکی از واضح ترین علامت هایی است که نشان می دهد سایت شما به تجدید نیاز دارد. اما مانند هر پروژه طراحی وب دیگری، این مورد هم قبل از اقدام نیاز به بررسی دقیق و آگاهانه دارد.

  • وب سایت شما در گوگل ذکر نشده است

برای موفقیت در کسب و کار و پیروزی در هر تجارتی، لازم است تا مشتریان آینده و کنونی بتوانند آن را به صورت آنلاین پیدا کنند. تصور کنید به دنبال شغلی هستید که می دانید وجود دارد اما قادر به یافتن آن نیستید. این موضوع می تواند مضرات زیادی داشته باشد.

اینترنت به طور مدام در حال گسترش است و رقابت در کسب و کار های آنلاین روز به روز شدیدتر می شود. اگر کاربران نتوانند وب سایت شما را بیابند، چگونه می خواهید مشتریان جدید پیدا کنید!

سکو های وب امروزی به آژانس های طراحی اجازه می دهند تا بهینه سازی موتور جستجو را در طراحی یک وب سایت جدید اغدام کنند و سایت های جدید بهترین شروع ممکن را در موتور های جستجو به دست آورند. در اینجا به اهمیت سئو برای بقای وب سایت ها نیز می توانیم بیشتر پی ببریم.

اگر سایت قدیمی شما برای سئو راه اندازی نشده است و یا از فناوری ها و استراتژی های منسوخ شده مانند فلش گرافیک، متن پنهان و یا معماری سایت ضعیف استفاده می کند، گوگل در ایندکس کردن سایت شما مشکل پیدا خواهد کرد و متوجه نخواهد شد که سایت شما کجا باید قرار بگیرد. اینها مشکلاتی است که سایت های قدیمی را دچار مشکل می کند.

البته اینها عواملی هستند که وب سایت های جدید را نیز دچار مشکل می کنند، اما وب سایت های قدیمی تر را بیشتر دچار مشکلات می کنند.

نتیجه

داشتن یک وب سایت مدرن و تازه و حیرت انگیز برای موفقیت در کسب و کار آنلاین بسیار مهم است و برای اینکه متوجه شوید آیا وب سایت شما نیاز به طراحی مجدد دارد یا خیر! تمام عوامل ذکر شده در مقاله را باید یک به یک بررسی و تجزیه و تحلیل کنید.

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز