طراحی سایت تخصصی و ریسپانسیو

نوشته شده توسط خانم بربروشان

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=14933

5/5 - (2 امتیاز)

طراحی سایت و ایجاد یک پایگاه اینترنتی مناسب در سال های اخیر از اهمیت به سزایی برخوردار بوده است. کسب و کار های مختلف برای آنکه بتوانند در دنیای دیجیتال امروزه سهمی برای خود داشته باشند، در قدم اول باید یک سایت مناسب ایجاد کنند.

طراحی وب سایت اصول و قوانین مخصوص به خود را دارد و برای آنکه بتوان در موتور های جستجو نیز جایگاه خوبی بدست آورد باید به قواعد دیگری  تحت عنوان سئو سایت پایبند بود. در ادامه به بررسی موضوع مهم ریسپانسیو بودن وب سایت خواهیم پرداخت.

طراحی وب سایت در سال 1402

طراحی سایت در سال های اخیر باعث ایجاد بسیاری از کسب و کار های آنلاین شده است و همچنین نجات دهنده بسیاری از مشاغلی بوده که رونق فعالیت اقتصادی خود را از دست داده اند. در سال گذشته که دسترسی به شبکه های اجتماعی مخصوصا اینستاگرام در داخل کشور مسدود شد، بسیاری از کسب و کار های فعال در این پلتفرم مجبور به راه اندازی سایت شدند.

ما پیش تر این موضوع را متذکر شدیم، که شبکه های اجتماعی محلی دائمی برای کسب و کار آنلاین نیستند و دیر یا زود باید یک سایت مناسب طراحی و راه اندازی کرد.

از قبل زمزمه هایی به گوش می رسد که اینترنت بین المللی در ایران ممکن است ملی شود، بر این اساس دیگر با استفاده از هیچ VPN یا فیلتر شکنی نمی توان به اینترنت بین المللی دسترسی پیدا کرد به همین دلیل باید از تمامی پلتفرم های خارجی خداحافظی کرد. به این منظور بهتر است در سال جدید تمرکز خود را به ایجاد یک سایت مناسب بگذارید.

وب سایت ها یکی از مهمترین جنبه های حضور آنلاین برند ها هستند، به همین دلیل مهم است که درست طراحی شوند. امروزه استفاده از موبایل ها بیشتر از قبل شده است و به یقین می توان گفت که این دستگاه ارزشمند کوچک به یک عضو لاینفک در زندگی انسان ها تبدیل شده است. موضوع مهمی که در طراحی سایت برای ما وجود دارد، نمایش مناسب سایت در تلفن های همراه است. که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

وب سایت برای کسب و کار

همانطور که در بالا گفته شد وب سایت ها برای کسب و کار ها اهمیت بالایی دارند. به یقین می توان کفت هر کسب و کاری به یک سایت مناسب نیاز دارد. طراحی دقیق و مناسب وب سایت بسیار مهم است چرا که طراحی ضعیف وب سایت می تواند چالش های متعددی را برای مشاغل ایجاد کند. از این چالش ها می توان به نرخ تبدیل پایین و نرخ تعامل پایین اشاره کرد.

طراحی سایت تخصصی برای کسب و کار های مختلف بسیار مهم است چرا که ممکن است با طراحی غیر اصولی و ضعیف، یک کسب و کار به طور کلی مشتریان خود را از دست بدهد. طراحی ضعیف استفاده و درک سایت را برای مخاطب دشوار می کند که می تواند منجر به ایجاد تجربه منفی کاربر شود.

همچنین به یاد داشته باشید که طراحی یک سایت نا مناسب می تواند مانعی برای دستیابی به مخاطبان و مشتریان هدف شود که این امر برای هیچ کسب و کاری خوشایند نخواهد بود. به عنوان مثال اگر وب سایت شما برای تلفن های همراه بهینه نباشد به معنای ساده تر اگر سایت شما ریسپانسیو نباشد به اندازه ای که می توان، در دسترس مشتریان و مخاطبان خود نخواهید بود.

به معنای کلی طراحی ضعیف وب با محدود کردن توانایی سایت در رشد هم از نظر ارتقا و هم از نظر شهرت، بر موفقیت کلی یک کسب و کار تأثیر به سزایی می گذارد. به همین دلیل کسب و کار های مختلف برای طراحی سایت مناسب باید بیشتر سرمایه گذاری کنند. طراحی مناسب وب سایت برای کسب و کار ها مزایای زیادی از جمله موارد زیر را به همراه خواهد داشت:

  • افزایش مشتری و متقابلا افزایش فروش
  • ایجاد روابط بلند مدت با مشتری
  • افزایش اعتبار برند و نماد تجاری
  • ایجاد استراتژی های بازاریابی به روز
  • دستیابی به مشتریان هدف
  • دسترسی به بازار های جهانی
  • افزایش گستره مخاطبان

انواع طراحی سایت

قبل از پرداختن به موضوع مقاله بهتر اس با مفهوم کلی طراحی سایت و انواع آن آشنا شویم. طراحی و توسعه سایت، برنامه هایی را ایجاد می کنند که استفاده از آنها ساده است و از نظر بصری جذاب و قابل دسترس برای طیف گسترده ای از دستگاه ها از جمله تلفن های همراه هستند.

طراحی وب سایت مربوط به جنبه بصری و دیداری یک سایت یا نرم افزار است که شامل تمامی همه ابعاد ظاهری از جمله طرح ها، گرافیک و تصاویر، رنگ ها و حتی تایپوگرافی سایت می شود.

توسعه دهنده وب مسئولیت طراحی این جنبه ها را بر عهده دارد. توسعه وب همچنین باعث کارایی یک سایت یا نرم افزار می شود که شامل پیکربندی سرور، اسکریپت های برنامه نویسی، مدیریت پایگاه ها داده ها و …  می باشد.

در این وهله توسعه دهنده ها نیازی به دانستن طراحی گرافیک ندارند اما باید یک رابط کاربری بصری دقیقی را ایجاد کنند که در تمامی دستگاه ها دیجیتالی از جمله تلفن های همراه، تبلت ها و … قابل نمایش و پاسخگو باشد.

وب سایت ها در انواع مختلف و با کارایی های متنوع طراحی و تولید می شوند. طراحی سایت شرکتی و طراحی سایت فروشگاهی از متداول ترین انواع طراحی وب سایت ها هستند. سایت ها از جنبه ها و ابعاد مختلفی سته بندی می شوند. سایت ها به طور کلی دو نوع هستند؛ سایت های ایستا و سایت های پویا که طراحی سایت با استفاده از سیستم مدیریت محتوا متداول ترین نوع سایت ها است.

انتخاب شرکت طراحی وب سایت

برای آنکه بتوانید یک سایت طراحی کنید، در وهله اول باید یک شرکت طراحی سایت را انتخاب نمایید. انتخاب شرکت طراحی سایت از اهمیت نسبتا بالایی برخوردار است چرا که اولین قدم به ورود به دنیای دیجیتال است. شرکت طراحی سایت دارکوب با بیش از 20 سال سابقه در حوزه سئو و طراحی سایت می تواند یک یاز انتخاب های شما برای شرکت طراحی سایت باشد.

بدون شک می توان گفت که شرکت طراحی سایت دارکوب جز اولین شرکت های طراحی سایت در ایران می باشد که اخیر شعب خود را در داخل ایران و کشور های همسایه دایر نموده است. طراحی سایت ارزان و با کیفیت خدمتی نوین در این شرکت می باشد. شما می توانید با حداقل هزینه یک سایت مناسب و کامل را برای کسب و کار خود داشته باشید.

در سال گذشته که مسدود شدن اینستاگرام باعث منحل شدن بسیاری از کسب و کار های فعال در این پلتفرم شد، ما توانستیم تعداد زیادی سایت برای مشتریان خود در مدت زمان بسیار کوتاهی طراحی کنیم. از دیگر خدمات ما در شرکت طراحی سایت دارکوب می توان به دیجیتال مارکتینگ سایت و بازاریابی اینترنتی اشاره نمود.

بدون شک کمترین قیمت طراحی سایت در ایران را شرکت طراحی سایت دارکوب ارائه می دهد. البته نا گفته نماند که کیفیت سایت های طراحی شده بسیار عالی و مناسب برای انواع کسب و کار است.

طراحی سایت ارزان با وردپرس خدمتی نوین در شرکت دارکوب است که با انتخاب آن می توانید طراحی سایت در سریع ترین زمان ممکن را با حداقل هزینه داشته باشید، سایتی که از نظر کیفیت و کارایی چیزی کم نخواهد داشت.

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین ثبت درخواست طراحی سایت و اطلاع از دیگر خدمات ما، در سایت دارکوب درخواست خود را ثبت نمایید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

اهمیت ریسپانسیو بودن سایت

زمان زیادی از اختراع و ابداع اولین تلفن همراه نمی گذرد، با این حال کارایی موبایل ها هر روز در حال ارتقا و نوآوری است. همین امر سبب شده که مردم از تلفن های همراه در تمامی ابعاد زندگی خود استفاده کنند. در گذشته دستگاه ضبط صوت، کامپیوتر ها، دوربین های عکاسی، رادیو، گیرنده های صوتی و تصویری و … مورد استفاده بود اما امروزه این دستگاه ها همگی در یک تلفن همراه کوچک وجود دارند که باعث عدم کارایی آنها توسط مردم شده است.

شما تنها ا یک موبایل هوشمند می توانید هم عکس بگیرید، صدا ضبط کنید، از اینترنت استفاده کنید، آهنگ گوش بدهید، فیلم ببینید و صد ها کار دیگر انجام دهید.

به همین دلیل است که می گوییم تلفن های همراه یک عضو جدایی ناپذیر از زندگی مردم هستند. بیشترین استفاده ای که از موبایل ها می شود جدا از تماس و ارسال پیام، استفاده از اینترنت به واسطه آن است. شما بدون آنکه کامپیوتر خود را روشن کنید با استفاده از موبایلی که در دست دارید می توانید به تمامی کار های خود در اینترنت از جمله چک کردن ایمیل، تماس صوتی و تصویری، خرید اینترنتی و … برسید.

با توجه به این موضوع می توان نتیجه گرفت که استفاده از موبایل ها برای بازدید از سایت های مختلف بیشتر از قبل شده است به همین دلیل وب سایت ها باید در نمایشگر تلفن های همراه سازگار و پاسخگو باشند. در چند سال گذشته اهمیت ریسپانسیو بودن سایت افزایش یافته است. امروزه کمتر سایتی وجود دارد که ریسپانسیو نباشد.

طراحی سایت تخصصی بدون ریسپانسیو بودن کارایی چندانی ندارد و تاثیر زیادی بر مخاطب نخواهد گذاشت. معمولا هزینه ریسپانسیو سازی وب سایت زیاد نیست و اغلب شرکت ها دیگر مانند گذشته هزینه ی جدایی برای این آیتم از طراحی سایت نخواهند گرفت چرا که طراحی ریسپانسیو به آیتمی دائمی در طراحی سایت تبدیل شده است.

در شرکت طراحی سایت دارکوب نیز طراحی ریسپانسیو قالب سایت یکی از امکانات طراحی وب سایت در پکیج های مختلف طراحی سایت می باشد.

تاثیر بر سئو سایت: سازگاری سایت با تلفن های همراه بیش از هر چیزی، بر سئو وب سایت تاثیر می گذارد. ریسپانسیو بودن سایت، یکی از فاکتور های مهم و قابل اهمیت برای موتور های جستجو می باشد. در سال های اخیر پاسخگویی سایت نسبت به سایر فاکتور های سئو برای گوگل در رتبه بندی سایت ها، اولویت داشته است. به طوری که می توان گفت گوگل سایت ها را بر اساس نسخه موبایلی آنها رتبه بندی می کند.

کاهش نرخ پرش وب سایت: همچنین یکی از راهکار های کاهش نرخ پرش سایت، طراحی ریسپانسیو قالب سایت است. نرخ پرش سایت Bounce Rate را افرادی تعیین می کنند که بعد از مراجعه به سایت بدون استفاده و کلیکی در داخل سایت، آن را به سرعت ترک کنند.

وقتی کاربران با استفاده از تلفن همراه خود از یک سایت بازدید می کنند، در صورتی که قالب سایت پاسخگو نباشد، کاربر به سرعت سایت را ترک خواهد کرد. چرا که استفاده از سایت برای او سخت است و از دید او وب سایت کارایی لازم را نخواهد داشت.

بسیاری از کاربران اطلاعی از ریسپانسیو بودن سایت ندارند اما به صورت بدیهی و بصری می دانند که صفحات سایت در تلفن همراه باید در اندازه و ابعاد نمایشگر باشد و اسکرول های اضافی نداشته باشد. در غیر اینصورت سایت را خراب می پندارند و بدون استفاده از سایت، از آن خارج می شوند و به یک سایت دیگر مراجعه خواهند کرد.

افزایش زمان ماندگاری کاربر در سایت: بهتر است بدانید که زمان ماندگاری کاربر در سایت برای الگوریتم های موتور جستجو بسیار اهمیت دارد. وقتی کاربران مدت زمان زیادی در یک سایت باشند، سیگنال مثبت و تاثیرگذاری به موتور جستجو برای رتبه بندی بهتر سایت ارسال می شود.

وقتی صفحات سایت ریسپانسیو نباشد کاربران در استفاده از سایت و المان های مختلف آن دچار مشکل می شوند و بعد از مدت زمان کوتاهی سایت را ترک خواهند کرد.

افزایش بازدید سایت: البته بهتر است بدانید که کمتر سایت غیر ریسپانسیوی در صفحات اول گوگل رتبه بندی شده اند. پس به طور کلی بدانید که اگر سایت شما ریسپانسیو نباشد رتبه خوبی نخواهد داشت و ترافیک ارگانیک را از دست خواهید داد.

پس اگر کاربری از وب سایت شما بازدید می کند به احتمال زیاد به صورت مستقیم و با استفاده از آدرس آن به سایت مراجعه کرده و در مواجهه با صفحات غیر پاسخگو بدون شک به سرعت از سایت خارج خواهد شد. پس نتیجه می گیریم که برای افزایش بازدید وب سایت، ریسپانسیو بودن آن نقش مهم و اساسی دارد.

تخصص طراح سایت: از اولین تخصص های طراحان وب سایت، طراحی ریسپانسیو است پس بدانید که اگر طراحی با این موضوع آشنایی نداشته باشد یا در طراحی سایت، نسخه موبایلی آن را طراحی نکند، فرد مناسبی برای طراحی وب سایت نخواهد بود.

طراحی سایت مدرن و جذاب بدون طراحی نسخه موبایلی تاثیری در جذب کاربر نخواهد داشت. به طور کلی طراحی ریسپانسیو اولین کاری است که یک طراح باید آن را بدون چون و چرا انجام دهد.

معایب طراحی وب سایت با المنتور

یکی از موضوعات مهمی که پرداختن به آن بدون ثمر نخواهد بود، طراحی وب سایت با المنتور است. یکی از افزونه های جدید و سازنده وب بصری برای وردپرس، المنتور است. این افزونه متن باز و قابل تغییر می باشد. پلاگین المنتور این امکان را به طراح می دهد که صفحات سایت را به صورت پویا و بصری ایجاد کند. استفاده از آن رایگان می باشد و بسیاری از طراحان و برنامه نویس ها از آن برای طراحی سایت خود استفاده می کنند.

با توجه به متن باز بودن المنتور، این پلاگین هر روز در حال توسعه و به روز رسانی می باشد. کار مهم این افزونه جایگزینی ویرایشگر اصلی وردپرس با یک ویرایشگر fronted می باشد به این ترتیب با استفاده از آن می توان به صورت بصری طرح های پیچیده ای ایجاد نمود بدون آنکه نیازی به جا به جایی بین ویرایشگر ها و حالت پیش نمایش باشد.

برای استفاده از پلاگین المنتور نیازی دانش برنامه نویسی نیست و بدون استفاده از CSS می توانید یک طراحی صفحه نسبتا خوب داشته باشید.

با اینکه استفاده از المنتور برای طراحی سایت مزایایی به همراه دارد، اما کمتر طراح حرفه ای از آن استفاده می کند. استفاده از المنتور بدون ایراد نیست و استفاده از آن معایب زیر را به همراه خواهد داشت:

  • عدم امکان تغییر ساختار پیوند های موجود در صفحه
  • عدم امکان اجازه برای ویرایش ویجت ها به صورت مستقیم
  • نبود امکان سطح پشتیبانی برای توسعه وب سایت ها
  • عدم سازگاری برخی از قالب ها با المنتور و ایجاد مشکلات فراوان با استفاده از آن
  • نبود امکان تغییر موقعیت ویجت ها و المان ها
  • تداخل برخی افزونه ها با نسخه اصلی المنتور و ناکارایی آن
  • فاقد ویرایشگر back-end

موارد گفته شده تنها برخی از معایب المنتور هستند که البته برخی طراحان با روش های مختلف، کار آمدی المنتور را برای خود افزایش داده اند. در هر صورت استفاده از صفحه ساز ها معایب و مزایایی خود را به همراه دارد.

در پایان جا دارد بگوییم، که شرکت طراحی سایت دارکوب آماده ارائه خدمات نوین و به روز در حوزه طراحی سایت و سئو وب سایت به شما عزیزان می باشد. بهتر است بدانید که این شرکت همچنین دارای آموزشگاه طراحی سایت است.

آموزشگاه دارکوب دارای مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور است و در پایان دوره های خود به دانش آموختگان مدرک رسمی فنی و حرفه ای اعطا می گردد که با استفاده از آن می توانند به راحتی در بازار کار استخدام شوند.

دوره های آموزشی در این آموزشگاه توسط طراحان شرکت دارکوب و اساتید برجسته برگزار می گردد. همچنین در صورت صلاحیت و نیاز شرکت از میان دانش آموختگان برتر نیروی کار برای شرکت طراحی سایت دارکوب استخدام می شود.

برای اطلاع از دوره های آموزشی و هزینه و همچنین اطلاع از برگزاری کارگاه های رایگان می توانید با آموزشگاه دارکوب و یا شرکت طراحی سایت دارکوب تماس حاصل نمایید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز