طراحی قالب سایت: ترندها و الگوهای طراحی روز

نوشته شده توسط فائزه محمودی فرد

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=15082

5/5 - (5 امتیاز)

امروزه همه ی کسب و کارها به خدمات مربوط به طراحی وب سایت نیازمند هستند.

طراحی وب سایت نیز به طور مداوم در حال  تغییر و تحول می باشد. افراد با برندهای مختلف در پی یاد گرفتن روش هایی برای طراحی سایت هستند که باعث کاهش هزینه برای آن ها شود.

طراحی قالب سایت: ترندها و الگوهای طراحی روز

داشتن یک وب سایت رسمی برای شرکت ها بسیار مهم است زیرا مشتری ها به برندهایی که وب سایت رسمی ندارند کمتر توجه می کنند. ترندهای طراحی سایت باعث می شوند شما به استاندارد جهانی نزدیک شوید. الگوهای ترتیبی وب سایت به طور مداوم در حال پیشرفت هستند. در مقاله قصد داریم درمورد طراحی قالب سایت، ترندها و الگوهای طراحی روز صحبت کنیم.

قالب سایت چیست؟

هنگامی که کاربران وارد یک وب سایت می شوند، اولین چیزی که می بینند قالب آن وب سایت می باشد. در صورتی که قالب سایت نامناسب باشد بلافاصله سایت را ترک می کنند. بنابراین در صورتی که یک وب سایت از همه نظر قوی و حرفه ای باشد اما قالب زیبا و مناسبی نداشته باشد، مخاطبان خود را به زودی از دست می دهد چرا که وب سایت های دیگری هستن که دارای ظاهر زیباتری می باشند.

ظاهر سایت یکی از عواملی ست که باعث ماندگاری کاربر در سایت شما می شود. طرح های از قبل طراحی شده ای که این اجازه را به ما می دهند تا محتوا را در یک صفحه ی وب سایت قرار دهیم تا بتوانیم یک وب سایت ساده و در عین حال با طراحی خوب داشته باشیم، قالب وب سایت نامیده می شوند.

در واقع قالب سایت باعث می شود بتوانیم عناصری مانند: بلوک های تصویری، لوگو، گالری تصاویر، آیکن ها، بلوک های تصاویر و … را با برند مختص به خود داشته باشیم. شرکت طراحی سایت دارکوب دارای انواع قالب آماده می باشد که در صورت نیاز می توانید برای وب سایت خود قالب مناسب را با قیمتی به صرفه خریداری نمایید.

نحوه طراحی قالب سایت

با استفاده از چند روش مختلف می توانید شروع به طراحی قالب سایت کنید. در این بخش قصد داریم نحوه ی طراحی قالب سایت از پایه را توضیح دهیم. برای طراحی قالب یک وب سایت می بایست ابتدا زبان های نشانه گذاری html, css, html5, css3 را یاد بگیرید. با استفاده از html, css می توانید هر نوع قالبی را به راحتی طراحی نمایید. در ادامه انواع روش های طراحی قالب سایت را شرح می دهیم:

  • طراحی قالب سایت ریسپانسیو یا واکنشگرا: امروزه با توجه به افزایش گوشی های هوشمند و استفاده ی کاربران از گوشی ها برای جست و جو در مرورگرها لازم است حتما قالب سایت را به صورت ریسپانسیو یا واکنشگرا طراحی نمایید. در واقع ریسپانسیو به این معناست که قالب با هر دستگاهی و با هر اندازه ای به صورت مناسب نمایش داده شود و عرض صفحه اسکرول نخورد. همچنین در موبایل کاربر نباید مجبور شود قالب سایت را به سمت راست یا چپ جا به جا کند و فقط قالب را در تبلت یا موبایل تنها به سمت بالا و پایین جا به جا نماید. به این گونه طراحی قالب در یک سایت طراحی سایت ریسپانسیو گفته می شود.
  • قالب سایت وردپرسی: برای ساخت قالب وردپرس سایت ابتدا از زبان های نشانه گذاری html, css نیز استفاده می شود. سپس آن را با کدهای مخصوص وردپرس می سازند. برای وردپرس معمولا از قالب های آماده استفاده می شود.
  • استفاده از فریم ورک بوت استرپ: یکی از بهترین فریم ورک ها برای طراحی قالب سایت ریسپانسیو یا واکنشگرا، فریم ورک بوت استرپ می باشد. فریم ورک بوت استرپ دارای کلاس های زیادی می باشد که طراحی سایت را ساده و سریع تر کرده است.
  • استفاده از فریم ورک جی کوئری: استفاده نمودن از فریم ورک جی کوئری در طراحی قالب سایت باعث زیبایی وب سایت می شود. با استفاده از کدهای جی کوئری می توانیم افکت های زیبایی را روی قالب سایت ایجاد کنیم. برای مثال در صورتی که بخواهیم با کلیک بر روی یک منو به صورت ساده باز نشود و با افکت زیبایی به آرامی باز و بسته شود باید از جی کوئری استفاده نماییم.

طراحی سایت با قالب اختصاصی

برای هر کسب و کاری بهتر است طراحی قالب به صورتی باشد که با هویت بصری برند شما را نشان دهد. به این معنا که طراحی سایت با قالب اختصاصی برای کسب و کارها بسیار مناسب تر می باشد.

در واقع یکی از مهم ترین کارهایی که برای سفارشی سازی وب سایت خود می توانید انجام دهید طراحی قالب اختصاصی می باشد. قالب اختصاصی باعث می شود امنیت سایت بالا برود و از سایت در مقابل نفوذ هکرها و بدافزارها محافظت نماید.

مزایای طراحی سایت با قالب اختصاصی

  • قالب های اختصاصی سایت های یکتا ایجاد می کنند. در واقع زمانی که از قالب اختصاصی برای یک سایت استفاده می شود، هیچ سایت دیگری مشابه آن سایت وجود ندارد.
  • قالب طراحی شده به صورت اختصاصی سئو پسند می باشند. زمانی که یک وب سایت با قالب آماده طراحی می شود باید مدام بروز شود در صورتی که یک قالب اختصاصی به بروزرسانی نیاز ندارد.
  • قالب های اختصاصی می توانند متناسب با نیازهای کسب و کارها طراحی شوند زیرا دارای سازگاری بالایی می باشند.
  • زمانی که کسب و کاری رشد می کند لازم است حتما وب سایت مربوط به آن کسب و کار نیز گسترش پیدا کند و با کسب و کارتان سازگار شود، قالب های اختصاصی این قابلیت را دارند که گسترش یابند.

طراحی سایت با قالب آماده

قالب های آماده برای طراحی وب سایت، شامل مجموعه ای از المان ها و امکانات مختلف می باشند. ساختار قالب های آماده را به آسانی می توان مدیریت کرده و تغییر داد. طراحان سایت با توجه به امکانات موجود در یک قالب آماده از آن برای طراحی سایت مورد نظر خود استفاده می کنند. طراحی سایت با قالب آماده دارای مزیت هایی می باشد که در ادامه آن ها را بیان می کنیم.

مزایای طراحی سایت با قالب آماده

  • استفاده کردن از قالب سایت آماده بسیار با صرفه می باشد. بخشی از قالب های آماده به صورت رایگان عرضه می شوند و بخش دیگری از آن ها با قیمتی ارزان ارائه می شوند. همچنین خیلی از پلاگین ها و افزونه های قابل نصب بر روی این قالب ها نیز رایگان می باشند.
  • طراحی قالب وردپرس آماده، بسیار راحت می باشد و به دانش و توانایی خاصی نیاز ندارد و تنها با داشتن دانش اندکی درمورد کامپیوتر می توان یک سایت با امکانات مناسب را طراحی نمود.
  • یک سایت با قالب آماده بسیار زود طراحی می شود بنابراین در صورتی که می خواهید در زمان کوتاهی یک وب سایت را طراحی کنید بهتر است از قالب آماده استفاده کنید.

تفاوت قالب آماده با قالب اختصاصی

قبل از این که برای ساخت یا خرید قالب آماده یا اختصاصی تصمیم بگیرید بهتر است اطلاعاتی را درمورد آن ها بدانید. در این بخش تفاوت میان قالب آماده با قالب اختصاصی را بیان می کنیم. قالب آماده قالبی ست که از قبل طراحی شده است و توسط کاربران در اینترنت مورد استفاده قرار می گیرد. قالب های آماه بیشتر به صورت رایگان هستند و یا این که با هزینه ی کمی می شود آن ها را تهیه نمود.

قالب های آماده دارای محدودیت هایی هستند زیرا افراد فقط بر اساس شرایط قالب، باید برنامه ریزی کنند و نمی توانند به صورت کامل خواسته های خود را در آن قرار دهند. علاوه بر این قالب های آماده انعطاف پذیر می باشند و گاهی امکان تغییر در آن ها با خواسته های شما وجود دارد.

در صورتی که می خواهید یک وب سایت داشته باشید یا باید از قالب های آماده استفاده کنید و با هزینه ی کم یک وب سایت داشته باشید و یا این که باید از یک طراح وب سایت بخواهید قالب سایت شما را به صورت اختصاصی و مطابق با خواسته ی شما طراحی نماید.

یکی از تفاوت های قالب آماده با قالب اختصاصی در زمان ساخته شدن این نوع وب سایت ها می باشد که این زمان برای طراحی وب سایت با استفاده از قالب های آماده بسیار کم تر از زمان طراحی سایت اختصاصی با توجه به خواسته های شما می باشد.

یکی دیگر از تفاوت های میان قالب آماده و اختصاصی علم و دانش می باشد که در زمان طراحی قالب آماده به دانش فنی زیادی نیاز ندارید و تنها با داشتن میزان اندکی تجربه و دانش می توانید به سادگی یک سایت با قالب آماده را برای خود طراحی نمایید.

ولی طراحی سایت با قالب اختصاصی به یک طراح حرفه ای نیاز دارد که به دانش برنامه نویسی و طراحی سایت مسلط باشد و بتواند به صورت حرفه ای قالبی اختصاصی برا وب سایت طراحی نماید. شما می توانید هر کدام از این روش ها را که برای طراحی وب سایت خود می پسندید از شرکت طراحی سایت دارکوب بخواهید.

ویژگی بهترین سایت های فروش قالب

گاهی اوقات لازم است برای وب سایت خود اقدام به خرید قالب سایت نمایید بنابراین بسیار مهم است که قالب سایت خود را از یک وب سایت معتبر خریداری نمایید، در این بخش ویژگی های بهترین سایت های فروش قالب را بیان می کنیم.

سایت های زیادی هستند که انواع قالب را بفروش می رسانند اما در میان آن ها یکی از بهترین سایت ها مربوط به شرکت طراحی سایت دارکوب می باشد که قالب های خود را با کیفیت عالی و با قیمتی مناسب در فروشگاه قالب خود به فروش می رساند. سایت شرکت دارکوب یکی از بهترین سایت های خرید قالب وردپرس می باشد که قالب های ارائه شده توسط این شرکت دارای ویژگی های زیر می باشند:

  • قالب های تولید شده توسط شرکت دارکوب سایت شما را به صورت رایگان پشتیبانی می کنند.
  • قیمت قالب ها ی ساخته شده توسط شرکت دارکوب ارزان و بسیار مناسب می باشد.
  • قالب ها بر اساس اصول اولیه ی سئو طراحی می شوند.
  • قالب ها به صورت ریسپانسیو شده یا واکنشگرا طراحی می شوند.
  • امکان سفارشی سازی قالب وجود دارد.
  • قالب سایت تولید شده توسط دارکوب دارای تنوع و ایمنی بالایی می باشند.
  • قالب های تولید شده توسط شرکت دارکوب قابلیت توسعه پذیری دارند.

طراحی قالب سایت با فتوشاپ

فتوشاپ یکی از پر کاربردترین نرم افزارهای طراحی و ویرایش گرافیک است. یکی از بخش های مهم در طراحی سایت، طراحی قالب با فتوشاپ می باشد. با استفاده از این روش ابتدا قالب سایت به صورت گرافیکی با نرم افزار فتوشاپ طراحی می شود و سپس با استفاده از کدنویسی فایل فتوشاپ به زبان های نشانه گذاری html, css تبدیل می شود.

در واقع در صورتی که بتوانید طراحی قالب سایت با فتوشاپ را بیاموزید می توانید صفحات وب را برای سیستم های مدیریت محتوا طراحی نمایید. یکی از مهارت های جدید استفاده نمودن از نرم افزار فتوشاپ برای طراحی قالب وردپرس می باشد. اکثر طراحان وب سایت از فتوشاپ در طراحی های خود استفاده می کنند، با استفاده از نرم افزار فتوشاپ می شود قالب های متناسب با هر نوع تجارت و کسب وکاری را طراحی نمود.

قالب وردپرس شرکتی

امروزه با افزایش استفاده ی مردم از خدمات آنلاین و الکترونیک، داشتن یک وب سایت برای ایجاد ارتباط با مخاطبان برای همه ی کسب و کارها بسیار ضروری می باشد. بهترین قالب وردپرس شرکتی باعث می شود تا بتوانید بدون دانش کدنویسی با کاربران خود در اینترنت ارتباط برقرار نمایید. هر قالبی معیارها و ویژگی های خاص خود را دارد، قالب شرکتی وردپرس نیز به این صورت می باشد. در ادامه ویژگی های یک قالب شرکتی خوب را بیان می کنیم:

  • سرعت بارگذاری بالا: در قالب وردپرس شرکتی سرعت بسیار با اهمیت می باشد. در واقع سرعت بارگذاری بالا یکی از مواردی ست که می تواند باعث موفقیت کسب و کار شود. در صورتی که سرعت لود شدن یک وب سایت پایین باشد نرخ پرش از آن سایت افزایش می یابد لذا مخاطبان خود را از دست می دهد زیرا وب سایت های زیادی هستند که در رقابت با هم بوده و دارای سرعت لود بالایی می باشند.
  • داشتن ساختار و ظاهری جذاب: با توجه به این موضوع که هدف از راه اندازی یک وب سایت شرکتی معرفی و ارائه ی خدمات به مشتریان است پس داشتن طرح بندی و ظاهر زیبا و کاربر پسند می تواند باعث افزایش ترافیک وب سایت و جذب بازدیدکنندگان و تشویق آنها به استفاده از خدمات وب سایت شود. در واقع باید به این نکته توجه نمایید که در زمان وارد شدن به یک وب سایت اولین چیزی که نظر کاربر را به خود جلب می کند ظاهر و طرح وب سایت است.
  • قابلیت امکان سفارشی سازی قالب: مورد دیگری که نقش مهمی در قالب وردپرس شرکتی دارد قابلیت داشتن امکان سفارشی سازی همه ی قسمت های وب سایت است. با استفاده از قابلیت سفارشی سازی سایت به راحتی می توانید قسمت هایی از سایت را که نیاز به ویرایش دارند مطابق میل خود شخصی سازی و ویرایش نمایید.
  • واکنشگرا یا ریسپانسیو بودن قالب: یکی دیگر از معیارهای مهم در انتخاب بهترین قالب وردپرس شرکتی ریسپانسیو یا واکنشگرا بودن می باشد به این معنا که قالب انتخاب شده توسط شما باید بتواند در تمامی دستگاه ها مانند موبایل ها، تبلت ها، لپ تاپ، کامپیوتر و … به خوبی نمایش داده شود. زیرا با توجه به افزایش استفاده ی مردم از گوشی های هوشمند و انجام اکثر کارها با آنها، حتما لازم است که وب سایت خود را به صورت واکنشگرا یا ریسپانسیو طراحی نمایید.

بهترین قالب وردپرس فروشگاهی

بسیاری از افراد به دنبال یافتن بهترین قالب فروشگاهی هستند امروزه قالب های زیادی برای برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی وجود دارد. تفاوت هایی که بهترین قالب فروشگاهی وردپرس با دیگر قالب ها دارد علاوه بر استایل و ظاهر آن ها، سازگاری قالب فروشگاه های اینترنتی با افزونه ی ووکامرس است و امکانات بیشتری که در بخش فروش محصول در ووکامرس برای آن ها کدنویسی شده است.

علاوه بر این ها برای راحت تر شدن مدیریت فروشگاه توسط مدیر و شخصی سازی سایت، در بخش پنل تنظیمات قالب هم تنظیمات مخصوصی برای سفارشی سازی صفحه های فروشگاه در نظر گرفته شده است. یکی از بهترین فروشگاه سازهای دنیا افزونه ی ووکامرس می باشد که افراد با استفاده از آن بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای می توانند برای خود یک فروشگاه اینترنتی را راه اندازی نمایند.

لازم به ذکر است که افزونه ی ووکامرس تنها یک افزونه ی وردپرس است و حتما باید در سیستم مدیریت محتوای وردپرس نصب شود و خود به تنهایی کاربردی ندارد.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد طراحی قالب سایت صحبت نمودیم. همانطور که می دانید یکی از مهم ترین بخش ها در هر وب سایت قالب آن می باشد بنابراین بسیار مهم است که قالب وب سایتتان متناسب با سایتتان باشد همچنین لازم است که وب سایت خود را به شیوه ای خلاقانه طراحی نمایید چرا که اکثر مشتری ها از سایت های با قالب زیبا بازدید می کنند.

در صورت نیاز شما می توانید طراحی قالب سایت را متناسب با وب سایت خود به شرکت طراحی سایت دارکوب بسپارید. همچنین هزینه ی طراحی قالب وردپرس و انواع قالب نیز در شرکت دارکوب بسیار مناسب می باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز