چرا متخصصین سئو باید به برند اهمیت دهند؟

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=4470

5/5 - (1 امتیاز)

سئو می تواند بر اعتبار یک تجارت تأثیر بگذارد، بنابراین سئو کار ها بایستی از داده هایشان برای سودرسانی به کل شرکت استفاده کنند. سئوکار ها بایستی به طور فعال در تصمیم گیری های برند، شرکت کنند.

برند سازی مهم است. برند سازی فراتر از ساخت یک آرم، یک شعار و یا یک طرح طراحی شده است. برند سازی تجربیاتی است که شما به مشتریان خود ارائه می دهید. اینگونه شما می توانید افکار و احساسات آنها را تحت تأثیر خود قرار دهید و به آنها بگویید که چگونه در مورد شما فکر کنند.

برند سازی خوب به شما امکان می دهد تا بتوانید در قلب و ذهن مشتریان خود جا داشته باشید.

اما برند سازی چه ارتباطی به سئو دارد؟

در واقع نقطه اشتراک برند سازی و سئو بر سر اینکه چه چیزی بهتر می باشد؟! است. برند سازی برای سئو مهم است. اگر مطلب یا موضوعی را در گوگل سرچ کنید، برند ها در رتبه های بالای صفحه نتایج گوگل قرار می گیرند و این موضوع اتفاقی نیست.

گوگل برای محاسبه ی رتبه های سئو از یک الگوریتم استفاده می کند. متخصصین سئو برای شناسایی عوامل تأثیر گذار در الگوریتم رتبه بندی گوگل، هزاران نتایج موتور جستجو را مورد مطالعه قرار داده اند. شاید شما هم برخی از آنها را بدانید. به طور مثال، کلمات کلیدی استفاده شده در URL، تعداد دامنه های لینک دهنده، سرعت بارگذاری صفحه و …

شما می توانید این عوامل را به طور عینی اندازه گیری کنید.

اندازه گیری در مورد برند سازی کمی سخت تر است و فاکتوری نیست که بتوان آن را براحتی اندازه گیری کرد.

ارتباط برند سازی و سئو

  1. برند سازی می تواند به شما در گرفتن لینک کمک کند

گوگل برای محاسبه ی رتبه های موتور جستجو به لینک ها اعتماد دارد. لینک هایی که گوگل به آنها علاقه مند است، طبیعی، متنی و ویراستاری هستند و خریداری شده نمی باشند و متوقف نمی شوند.

بهترین لینک ها، آنهایی هستند که افراد خودشان به وب سایت شما می آیند و مطالب آن را مطالعه می کنند و سپس به وب سایت شما پیوند می زنند. به احتمال زیاد این دسته از افراد آنهایی هستند که در مورد شما از قبل شناخت داشته اند و با آگاهی این کار را انجام می دهند. به همین دلیل است که می گوییم برند سازی مهم است.

  1. برند سازی می تواند به شما در گرفتن اشتراکات اجتماعی کمک کند

اینکه آیا اشتراکات اجتماعی تأثیر مستقیم بر رتبه بندی موتور های جستجو دارد یا خیر، موضوعی است که خیلی از سئوکار ها را درگیر کرده است.

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، هر چه بیشتر مردم با شما آشنایی داشته باشند، احتمال اینکه تعداد لینک های بیشتری با شما برقرار شود، بیشتر است. در مورد اشتراکات اجتماعی نیز داستان به همین صورت است. هر چه اشتراکات اجتماعی شما بیشتر باشد، بیشتر در معرض دید قرار می گیرید و هر چه بیشتر در معرض دید قرار بگیرید، احتمال شناخته شدن شما و ایجاد پیوند با شما بیشتر خواهد شد.

آیا قادر هستید ترافیک برند و غیر برند خود را جداسازی کنید؟

به عنوان یک سئوکار، احتمالاً در مورد اینکه چقدر می توانید ترافیک ارگانیک به سمت وب سایت خود بکشانید، قضاوت می شوید.

اگر شما فقط کل جلسات ارگانیک را گزارش می کنید، این شامل تمام موارد جستجو شده ی شما از سمت مردم نیز می باشد.

این بدان معناست که اگر تعداد افرادی که وب سایت برند شما را مورد جستجو قرار می دهند، بیشتر باشد، ترافیک بیشتری دریافت می کنید.

اگر تمرکز ما فقط بر روی تاکتیک های سئوی استاندارد و یا اجرای ارگانیک عمومی باشد، بر اینکه آیا این تعداد بالا می رود و یا پایین، کنترلی نخواهیم داشت و حتی برای آن دلیل هم نخواهیم داشت.

در این صورت اجرای شخصی و یا تیمی ما توسط تقاضا برای برند تحت تأثیر قرار می گیرد.

چگونه می توانیم تعداد جستجوی برند و غیر برند وب سایت خود را از یکدیگر تفکیک کنیم؟

یک روش استفاده از داده های کنسول جستجوی گوگل است. کنسول جستجوی گوگل داده هایی در اختیار شما قرار می دهد که شبیه شماره های جلسه ی ارگانیک می باشد که در سطح کلمات کلیدی شکسته می شود.

داده های کنسول جستجو، کلیک ها و کلمات کلیدی خاص را نشان می دهد. ما می توانم تعداد کلیک ها را مانند نشست ها در نظر بگیریم.

شما می توانید یک مجموعه که شامل تمام کلمات کلیدی از جمله کلمات کلیدی برندتان، اشتباهات رایج برند شما و اصطلاحاتی که به شما ارجاع داده می شود و یا شما را در لیست قرار می دهد، داشته باشید. می توانید یک مجموعه ی دیگر داشته باشید که شامل هر چیز دیگری است. در آخر می توانید یک گروه داشته باشید که شامل هر دوی این مجموعه ها می باشد و ببینید چه تعداد نشست برند و غیر برند در طول زمان کسب می کنید.

با صادر کردن داده ها از رابط، شما می توانید این کار را به صورت دستی انجام دهید. شما می توانید از تحلیل های جستجوی عالی برای پلاگین هایی که داده ها را دقیقاً به صفحات گوگل ارسال می کند، استفاده نمایید. شما می توانید از کد برای استخراج داده ها به صورت روزانه استفاده کنید و آنها را مستقیماً در BigQuary قرار دهید. با استفاده از RefEx همچنین می توانید از خطاهای املایی که از کاربران سر می زند، جلوگیری به عمل آورید. زیرا آنها گاهی به شکلی خنده دار برند شما را مورد جستجو قرار می دهند.

اگرچه شاید این روش اطلاعات کاملی به شما ندهد، اما حداقل می توانید شماره های جستجوی برند و غیر برند خود را جدا کنید.

چرا متخصصین سئو بهترین تیم برای حضور در برندسازی هستند؟

اگرچه شاید تیم های بسیاری تحت تأثیر برند سازی قرار می گیرند، اما مهمترین و بهترین آنها تیم متشکل از متخصصین سئو می باشد. سئوکار ها بایستی در جریان مکالمات تجاری قرار بگیرند. زیرا آنها با ابزار ها و داده های کاری سروکار دارند که می تواند به تخمین جستجوی برند کمک کنند.

همچنین در صنعت طراحی وب، سئو مدت زمانی طولانیست که کاربرد دارد و بر روی آن سرمایه گذاری شده است. از طرف دیگر کانال هایی مانند شبکه های اجتماعی و جستجوهای پرداختی دیر زمانی است که ردیابی می شوند. گاهی متقاعد کردن مردم برای کمتر فکر کردن به این کانال ها از نقطه نظر رشد برند و ROI سخت تر نیز هست.

چگونگی اندازه گیری برند و آگاهی از فعالیت های برند

چند روش برای ردیابی کلی برند وجود دارد:

  1. ترافیک مستقیم به صفحه ی اصلی

شامل افرادی می باشد که برند شما را می شناسند و مستقیماً برند شما را مورد جستجو قرار می دهند.

  1. راهنمایی در مورد فعالیت های برند

می توانید به شرکت بگویید که بیشتر تلاش های خود را برای چه موضوعی صرف کند

  1. جستجو های کلی برند در کنسول جستجو

با استفاده از این کنسول نمی توانید اطلاعات کاملی به دست آورید، اما می توانید به علاقه مندی ها و تمایلات پی ببرید.

خلاصه

اگرچه استفاده از نام تجاری و برند، تنها فاکتور دخیل در سئو و رتبه بندی نیست، اما یک راه مستقیم برای کاهش فشار کاری و افزایش ترافیک وب سایت می تواند باشد.

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز