دلایل شکست وب سایت

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

وب سایت یک شرکت چیزهای بسیاری را در مورد آن مجموعه بیان می نماید. وب سایت های خوب اعتماد کاربر خود را جلب می نمایند که این مورد بسیار مورد نیاز می باشد زمانی که قصد فروش کالا و ارائه خدمات خود را داشته باشید. در طرف دیگر یک وب سایت بد باعث عدم اطمینان کاربر به وب سایت و در نتیجه به مانند کلید بازگشت عمل می نماید. طبق بررسی های انجام گرفته در دانشگاه استنفورد، 75 درصد از کاربران در مورد یک شرکت با توجه به وب سایت ایشان قضاوت می نمایند. در صورتی که شما در وب جستجو نمایید وب سایت های بسیاری را خواهید یافت که نمونه ای از وب سایت های ناموفق و بد می باشند. این وب سایت ها ظاهر بسیار نا مناسبی دارند و منظم نیستند. در حقیقت ریزه کاری های طراحی وب در این نوع سایت ها به کار گرفته نشده است. این وب سایت ها اغلب توسط متخصصان وب پیاده سازی نشده و یا با صرف هزینه اندک راه اندازی شده است. برای موفقیت وب سایت خود همیشه با طراح با سابقه وب سایت مشاوره نمایید و توصیه های او را حتما جدی بگیرید. در بخش زیر چند دلیل را که باعث شکست وب سایت ها می شود برای شما بیان می نمایم:

دلیل 1 - در نظر نگرفتن کاربران موبایل

کاربران موبایلی در سال 2012 در حدود 30% از کاربران وب را تشکیل می دادند که این درصد در سال 2014 به 50% رسیده است. در صورتی که وب سایت شما سازگار با مرورگرهای موبایل طراحی نشده باشد نیمی از کاربران خود را از دست خواهید داد و کاربران موبایلی شما به سایت دیگری مراجعه می نمایند که بتوانند کار خود را از طریق آنها انجام دهند. رفع این مشکل بسیار آسان بوده که آن را می توانید با سه روش حل نمایید:

  • روش اول راه اندازی نسخه موبایلی وب سایت می باشد که به این صورت انجام می شود که سرور کاربرانی که از طریق موبایل وارد سایت شوند را به آدرس نسخه موبایل وب سایت هدایت می نماید. مشکل این روش آن است که می بایست یک سایت جداگانه برای مرورگرهای موبایل طراحی نمایید
  • روش دوم ایجاد برنامه موبایل می باشد که کاربران می توانند بر روی سیستم های موبایل خود نصب نمایند و وب سایت شما را به صورت آفلاین و یا آنلاین مشاهده نمایند. این روش خوبی می باشد اما مشکل آن این است که برای هر نوع دستگاه با سیستم عامل مختلف می بایست برنامه جداگانه پیاده سازی گردد و برنامه را کاربر می بایست بر روی دستگاه موبایل خود نصب نماید
  • روش سوم و بهترین روش راه اندازی نسخه رسپانسیو وب سایت می باشد که در این روش با استفاده از CSS سایز صفحه نمایش مشخص گردیده و نمایش مناسب صفحه نمایش کاربر چینش خواهد گردید. این روش بهترین روش و کم هزینه ترین می باشد که گوگل نیز استفاده از این روش را پیشنهاد می نماید. برای آنکه نسخه رسپانسیو سایت خود را طراحی نمایید و یا سایت فعلی خود را ریسپانسیو نمایید با دارکوب تماس حاصل فرمایید.

دلیل 2 - منوبندی بد و پیچیده

در صورتی که کاربران شما متوجه منوبندی شما نشوند و درک درستی از ساخه بندی وب سایت شما نداشته باشند گیج و سردرگم خواهند شد و در نتیجه وب سایت شما را ترک خواهند کرد. کاربران باید بتوانند به راحتی به مطلب مورد نظر خود با حداقل کلیک ممکن برسند و همچنین باید بتوانند به صفحه اولیه که در آن حضور داشتند به سادگی بازگست نمایند. برای آنکه منوبندی درستی داشته باشید در ابتدا ساختار اطلاعاتی وب سایت خود را مشخص نموده و سپس منوهای خود را ایجاد نمایید و سعی نمایید آدرس صفحه ای که کاربر در آن موجود می باشد را به کاربر اطلاع دهید. قرار دادن جستجوی مناسب در سایت باعث می شود تا کاربر بتواند سریعا مطلب مورد نظر خود را بیابد. برای توضیحات بیشتر می توانید مقاله راهنمای منوبندی مناسب را مطالعه نمایید.

دلیل 3 - سرعت کند لود شدن صفحات وب سایت

همیشه سعی نمایید حجم صفحات وب سایت خود را در حداقل سایز ممکن نگاه دارید و از المان های بی مورد فلش و گرافیک های سنگین استفاده ننمایید. سایت های فلش و فول فلش معمولا حجم بسیار بالایی دارند و صفحات آن به کندی لود می گردند. سعی نمایید در وب سایت حتی المکان از فلش استفاده ننمایید مخصوص در صفحات اصلی و اولیه وب سایت. سرعت کند لود شدن وب سایت دو تاثیر بد دارد. یکی کاربران وب سایت در صورتی که بیش از حد در سایت منتظر بمانند ممکن است صفحه را ببندند و سایت دیگری را که سرعت بهتری دارند مشاهده نمایند. مورد دوم در مورد سئو وب سایت می باشد که گوگل و سایر موتورهای جستجو اعلام نموده اند که سرعت وب سایت یکی از المان های رنکینگ وب سایت می باشد و سایتی که سرعت بهتری دارد در نتیجه جستجو رتبه بهتری خواهد داشت. گوگل به این منظور ابزاری را طراحی نموده تا طراحان و برنامه نویسان وب بتوانند سرعت وب سایت خود را بسنجد و این ابزار همچنین خطاهای سایت را گزارش می دهد برای استفاده از این ابزار به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/

سرعت وب سایت مربوط به طراحی وب سایت شما و همچنین هاست شما می باشد. در صورتی که از سرور مطمئنی استفاده نمایید که پهنای باند کافی به مشترکین خود اختصاص داده باشد مشکلی نخواهید داشت. البته سعی نمایید سرور شما نزدیک به ناحیه شغلی شما باشد زیرا هر چه فاصله سرور از کاربر دورتر باشد سرعت وب سایت کندتر خواهد بود. سرعت بالای لود شدن صفحات وب سایت تاثیر بسیاری در موفقیت وب سایت دارد بنابراین آن را جدی بگیرید و نسبت به بهینه سازی صفحات وب سایت خود اقدام فرمایید. بهینه سازی صفحات وب سایت همچنین باعث کاهش پهنای باند مصرفی شما و در نتیجه کاهش هزینه های هاستینگ شما می گردد.

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز