نکاتی برای انتخاب بهترین شرکت طراحی وب

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

انتخاب شرکت طراحی سایت یکی از مهمترین تصمیمات زندگی مدیران به حساب میاد. صنایعی که به اهمیت داشتن یه سایت خوش ساخت پی بردند درواقع روی موفقیت بلند مدت شرکتشون سرمایه گذاری میکنند.
در خیلی از موارد اولین باری که مشتری با برند شما ارتباط برقرار میکنه از طریق بازدید سایته. پس این مشتری از روی همین سایت درباره کارتون قضاوت میکنه. اینجاست که میگن تأثیر اولیه خیلی مهمه.
اگه یه بازدیدکننده با یه طراحی قدیمی و بهم ریخته مواجه بشه، زود از سایت خارج میشه (و احتمالا میره به سمت رقباتون) و بلافاصله سرچ میکنه تا یه سایت دیگه پیدا کنه. اما اگه طراحی سایتتون تمیز باشه و کاربر رو خیلی عادی و طبیعی به صفحات مختلف هدایت کنه (بعبارت دیگه طولانی تر روی سایت نگهشون داره) یعنی دارید پایه های یه ارتباط طولانی مدت رو میسازید.
برای اینکه بدونید چطور میشه سایتتونو به این ویژگی ها نزدیک کنید با دارکوب تماس بگیرید. ما جزئیات سایتتونو بررسی و راهنماییتون میکنیم. اعضای تیم دارکوب همیشه خوشحال میشن به خواننده هاشون کمک کنند.
برای انتخاب یه شرکت طراحی وب باید بدونید چطوری بهترین رو انتخاب کنید. این مقاله 7 نکته برای آزمودن شرکتها ارائه میکنه.


نکته اول:

دنبال شرکتی بگردید که زیادی از طراحی های مد روز استفاده نکنه

ساخت وبسایت درواقع یه جور سرمایه گذاریه مثل هر سرمایه گذاری دیگه. پس باید بتونه در آینده کاریتون مفید باشه. یکی از خانمهای همکارم تو کار طراحی وب، وبسایتها رو با کفش پاشنه بلند مقایسه میکرد. سرمایه گذاری کردن روی کفش پاشنه بلند مشکی ساده (کلاسیک) که همه جا بشه پوشیدش – مثل محل کار، مهمونی، رستوران – بهتر از اینه که هر بار که مد تازه ای به بازار میاد یه کفش جدید بخریم.
شرکتهای طراحی سایتی که طراحی های کلاسیک رو ترجیح میدن حتما میدونن که مطابق مد رفتار کردن هر چند شاید بتونه توجه کاربرها رو جلب کنه اما همیشه هم اثر مثبتی نداره. مدها به همون سرعتی که میان، با همون سرعت هم میرن و محو میشن. پس اگه بخواهید تابع مد باشید باید دائما پول بدید و طراحی سایتتونو بروز کنید.
بین یه طراحی وب مدرن و صفحات وب منسوخ شده اونقدر فرق هست که نشه اشتباه گرفتشون، ولی طراحی های مد روز خیلی زود ظرف یکی دو سال از مد افتاده میشن. در حالی که یه طراحی وب مدرن اثرگذار همیشه حول کاربرپسند بودن، عملکرد قابل درک و زیبایی همیشگی – چیزی که تو مدها خیلی زود از بین میره – میگرده.
نکته دوم

بهترین طراحان سایت میدونن چطور طراحی و نوشته با هم کار میکنند

وقتی مشتری ها برای طراحی وب میان سراغ دارکوب، ما همیشه روی اهمیت استفاده از زیبایی های بصری برای جاذبه دادن به نوشته تأکید میکنیم، مگر اینکه کار مشتری عکاسی باشه. شما باید مطلب و محتواتونو آماده کرده باشید (مثلا توصیف محصولات یا خدمات، شعار تبلیغاتی، وبلاگ، آمار) تا شرکت طراح وب بتونه با استفاده از جذابیت های بصری قدرت بیشتری خلق کنه.
بعیده که شرکت ارائه دهنده خدمات وب فقط یک هدف رو تأمین کنه. این روزها شرکتها از سایتشون به عنوان یه شعبه اینترنتی استفاده میکنند و بازدیدکننده های متفاوتی هم دارند: مشتریهای فعلی، بازدیدکننده هایی که بعدا مشتریشون میشن، شرکتهای دیگه ای که دنبال شریک میگردند. به احتمال زیادی اطلاعاتی که روی سایتتون میذارید به صورت نوشته است و منم بخاطر همین از اهمیت تمیز و کلاسیک بودن طراحی براتون گفتم، چون نوشته روی این مدل طراحی از هر دستگاهی درست نمایش داده میشه.
یه طراح وب بااستعداد تمرکزشو میذاره روی تجربه کاربری و سعی میکنه پیامشو از طریق محتوای سایت منتقل میکنه. کاری میکنه که همه کاربرها از هر گروهی که باشند بتونن خیلی زود و بدون نیاز به گشتن به اطلاعات مد نظرشون دسترسی پیدا کنند. اینطوری میتونید بهترین طراحی وب کل جهان رو داشته باشید، اما اگه اوضاع برعکس باشه و یه کاربر نتونه اطلاعاتی رو که میخواد پیدا نکنه، هر کاری که کردید پوچ و بیفایده است.
نکته سوم

مدیران و طراحان وب باید اهداف و ایده های شما رو درک کنند

شرکتهای طراحی وب خلاق برند و نیازهای شما رو مورد مطالعه قرار میدن تا برای برنامه تون آمادگی های لازم رو پیدا کنند. خودشون هم باید بتونن در مورد اینکه چه عناصری میتونن روی ظاهر آنلاین شرکتتون بیشترین تأثیر رو داشته باشن نظر بدن.
قطعا شما باید بخاطر تجربه و تخصصی که دارند، روی نظراتشون تکیه کنید اما در عین حال اونها هم باید اهداف و نظرات شما رو بشنوند و درک کنند. یه شرکت طراحی وب خوب باید روی تخصصی که شما تو حوزه کاری خودتون دارید حساب باز کنه و تو این زمینه بهتون اعتماد کنه. باید وبسایت شما رو با محوریت اهدافی که مد نظر دارید بسازه.
مثلا خیلی از طراحان وب سطح پایین ممکنه فقط از لنز طراحی به کیفیت کار نگاه کنند و نگرانی ها و دغدغه های شما رو ندید بگیرن، اما این کار روی نرخ تبدیل مشتری اثر میذاره. شما بخاطر یه هدف مشخصی میخواهید سایت بسازید و یه شرکت خوب همیشه باید اون دلایل رو بشنوه و تا رسیدن به ایده آل های شما در کنارتون باشه.
نکته چهارم

برای دیدن وبسایتهای متنوع اصرار کنید

زندگی قبل از اینترنت هم وجود داشت. اون موقع هم شرکتهایی بودند که خدمات و محصولات با ارزشی ارائه میکردند که احتمالا بعدا توسط همتاهای دیجیتالیشون بلعیده شدند.
صنعت موسیقی یکی از اولین صنایعی بود که با مدیریت محصولاتش در محیط دیجیتال مشکل پیدا کرد. حتی تو کشورهای قاعده مند هم وقتی به اینترنت میرسید حق کپی رایت رعایت نمیشد. سرویسهای اشتراک گذاری فایل هم این مسئله رو تسهیل میکردند و معلوم نبود چه واکنشی در مقابل بازارهای تازه داشته باشند. خیلی از شرکتهای موسیقی و هنرمندهایی که تو این عرصه فعال بودند مجبور شدند مدل کسب و کارشونو توسعه بدن تا براشون سودی هم داشته باشه. امروزه هنوز هم این مشکل به طور کامل حل نشده.
اگه بخواهیم یه مثال دیگه از صنایعی بیاریم که با این بازار دیجیتال تازه از راه رسیده دچار مشکل شدند میتونیم به کتاب فروشها، نویسنده ها و ناشرهای مجلات و روزنامه ها اشاره کنیم. حتی کسایی که تو کار تلویزیون بودند و کسایی که خدمات مخابراتی ارائه میداند تو خطر جدی قرار گرفتند و نهایتا هم خیلی هاشون نتونستند خودشونو با این تغییر بزرگ وفق بدن.
کسایی که خیلی از محصولات و خدماتشونو به فرمت دیجیتال در آوردن تونستند خودشونو سازگار کنند و کسایی که محصولات و خدماتشونو به فرمت دیجیتال درنیاوردن راه منطقی بعدی رو در پیش گرفتند: افزودن محصولات یا خدمات دیجیتال به آنچه که قبلا داشتند.
یکی از خدماتی که شرکتهای قانونی میفروشند همین ارائه خدمات توسعه و طراحی وبسایته.
باید از شرکتی که میخواهید برای طراحی وبسایتتون انتخاب کنید نمونه کار بخواهید. دلیلش هم واضحه: وبسایت هایی با قالبهای آماده و غیرسازگار با سئو. اگه قراره برای سایتتون هزینه کنید، پس باید یه محصول خاص و منحصر به فرد، متناسب با اهداف خودتون تحویل بگیرید.
میتونید نمونه کارهای دارکوب رو از صفحه اصلی سایت، بخش مشتریان مشاهده کنید و یا از لینک مشتریان دارکوب وارد صفحه بشید.
طراحان وب متوسط ممکنه تو تواناییهاشون اغراق کنند، اما شرکتهای قانونی - که چند پاراگراف بالاتر گفتم – سعی میکنند با نمایش کارهاشون شما رو تحت تأثیر قرار بدن. چون دیگه سئو، تجربه کاربری و طراحی سایت چیزیه که مشخصه. پس به جای اینکه بخوان شما رو متقاعد کنند تا قراردادشونو امضا کنید، کیفیت کارشونو بالا میبرن.
شرکتی رو انتخاب کنید که نسخه زنده وبسایتهایی رو که طراحی کرده هم در اختیارتون قرار بده. اینطوری میتونید مطمئن بشید که علاوه بر زیبایی ظاهری، کاربر میتونه روی این سایتها به طور منطقی و طبیعی مسیریابی کنه و به صفحات مختلف سایت سفر کنه.
نکته پنجم

طراحی واکنشگرا قابل مذاکره نیست

طراحی واکنشگرا یکی از روشهای توسعه وب محسوب میشه که در اون صفحات وب متناسب به اندازه صفحه نمایشگر کاربر واکنش نشون میدن و متناسب با اون دیده میشن. سایتی که با طراحی واکنشگرا ساخته میشه از تصاویر انعطاف پذیر، بر اساس بخشهای شبکه بندی شده و CSS3 بهره میبره. 
هر چی تعداد کاربرهای موبایل رو به افزایش میره، طراحی وب واکنشگرا یا ریسپانسیو مهمتر هم میشه.
برای اینکه براتون ثابت بشه که محیط نمایش وب رو به تغییره، تغییر الگوریتم جستجوی گوگل در فروردین 94 رو یادآوری میکنم. گوگل ارزش وبسایتهایی رو که سازگار با موبایل نبودند کاهش داد. اگه افت رتبه جستجوی وبسایتتون به اندازه کافی نمیتونه به استفاده از طراحی واکنشگرا ترغیبتون کنه، به این فکر کنید که تبلت طی 2 سال گذشته تعداد کاربرهای تبلت تا 30% و کاربرهای گوشیهای هوشمند تا 78% رشد داشتند.
شرکتها باید با بکار گیری طراحی های واکنشگرا برای ادامه این روند خودشونو آماده کنند. طراحی واکنشگرا با تغییر فرمت خودکار محتوا و متناسب شدن با صفحه نمایشگر کاربر یک تجربه خوب و بینظیر برای بازدیدکننده های سایت فراهم میکنه.
نکته ششم

شرکتهای باکیفیت طراحی وب میدونن چطور در انتخاب یه سیستم مدیریت محتوای خوب کمکتون کنند

یه سیستم مدیریت محتوا یا CMS این امکان رو فراهم میکنه که بتونید بدون دانش برنامه نویسی و آموزش فنی، محتوای وبسایتتونو کنترل و مدیریت کنید. CMS همه جنبه های سایتتونو ذخیره میکنه و شما میتونید براحتی اونها رو مدیریت کنید. میتونید مطلب اضافه کنید یا مطالب قبلی رو ویرایش کنید یا تصاویر رو حذف کنید و ....
رایج ترین CMSها عبارتند از:

  • دروپال
  • جوملا
  • مجنتو
  • وردپرس

در هر حوزه ای که کار میکنید باید بدونید که بدون استفاده از سیستم مدیریت محتوا، رقابت با شرکتهای بزرگ به صورت آنلاین غیرممکنه. این روزها روی وبسایتهای تجاری محتوا حرف اول رو میزنه و قالب طراحی شما و سیستم مدیریت محتواتون باید بتونن با هم همکاری کنند تا با هم خواننده رو جذب کنند و اطلاعات مورد نیازش رو در اختیارش قرار بدن و کاری کنند که کاربر رو نهایتا به سمت خرید از سایت سوق بدن.
بهترین شرکتهای طراحی وب نقش فراگیر سیستم مدیریت محتوا رو برای شرکتها درک میکنند و کمکتون میکنند تا سیستمی رو متناسب با اهداف تجاریتون انتخاب کنید و یک تجربه کاربری خاص و بی نظیری درست کنید که مشتری ها به سمتتون سرازیر بشن.
نکته هفتم

کلیه حقوق برای مالک سایت محفوظ باشد

ساخت یه ظاهر دیجیتال برای یه شرکت میتونه تو حوزه مالکیت مجازی به مسائل حساسی منجر بشه. به خصوص در ارتباط با مالکیت کدها بعد از فعال شدن سایت. بنابراین حتما شرکتی رو برای طراحی وبسایتتون انتخاب کنید که بدون اینکه شما بگید خودش کلیه حقوق مالکیت رو برای شما محفوظ بدونه و این رو توی قراردادش ذکر کنه.
سایت شما مثل یه موجود زنده نفس میکشه و باید با محتوای تازه، اون هم در دوره های زمانی منظم، بروز بشه. برای بروزرسانی این محتوا و افزودن مطلب به سایتتون باید بتونید سیستم مدیریت محتوا و کدهایی که به سایتتون قدرت میدن رو ارزیابی کنید، مگر اینکه بخواهید شرکت طراح سایت این وظیفه رو به عهده بگیره. پس شریکی انتخاب نکنید که درهای سیستم مدیریت محتوا یا دسترسی به کدها رو به روتون قفل کنه.
علاوه بر مطالب و کدهای وبسایت باید بهتون کپی تصاویر، فیلمها و عکسهایی که روی سایتتون بکار رفته رو هم بدن تا بتونید از اون محتوا روی صفحات اجتماعیتون یا روی مواد چاپی و ایمیلها و ... هم استفاده کنید.

حرف آخر

­شرکتها میدونن که کارشون به جاشون حرف میزنه و بخاطر همین واقعیت مشتریهاشون بهشون برمیگردن و این رابطه حفظ میشه. با دقت محتوای قراردادتون رو مطالعه کنید و اطمینان حاصل کنید که شرکت براتون حق مالکیت همه دارایی های وبسایت رو بعد از پایان پروژه قائل شده باشه.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز