دلایلی که می توانند باعث شکست یک سئوی حرفه ای شوند

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

این روزها مردم برای هر کاری میرن سراغ گوگل. طوری که در روز 5 و نیم میلیارد سرچ انجام میشه (یعنی 65 هزار سرچ در هر ثانیه). با این مقدار سرچ، دیگه طبیعیه که برای خرید حتما مردم یه سر به گوگل می زنن و "گوگل کردن" یکی از مراحل عادی خرید به حساب میاد.

این نشون میده که اگه برای رشد و ترقی تجارتتون جدی هستید، پس نباید از گوگل غافل بشید.

 

با این وجود، سئو یا (بهینه سازی برای موتورهای جستجو) مثل یه زخم زبون می مونه. تو کار ما، همین که می

گیم سئو، چشم های مدیران شرکت ها پر از انزجار میشه.

شاید دلیلش این باشه که بیشتر از اینکه از موفقیت های سئو بشنون، قصه های ترسناک دربارش شنیدن.

چرا؟ چون تعداد خیلی زیادی از شرکت ها به آتیش سئو سوختند و در مقابل شرکت های دیگه ای هستن که هنوز دارن تبلیغات تلفنی و ایمیلی انجام میدن، در حالی که این نوع تبلیغات اسپم محسوب میشه و باید سئوی پایینی بگیره.

حتما این شرکت های بازاریابی اینترنتی به شما هم هر هفته زنگ می زنن (یا ایمیل می فرستند) و شنیدید چه وعده هایی میدن. خودشونم می دونن عملی نیست.

با وجود این همه شرکت سئوکار که توی کارشون شکست می خورن، اما نکته جالبش اینه که یه سئوی حرفه ای همیشه و همه وقت نتیجه میده.

اما میگن حتی بهترین سئو ها هم اگه این 5 تا مشکل رو داشته باشن با شکست روبرو می شن:

  • سئو با یه روش بازاریابی کلی تر ترکیب نشده

سئو پایه اولیه بازاریابی داخلیه و باید به عنوان جزئی از یه استراتژی بازاریابی بزرگ تر قرار بگیره.

بیشتر حرفه ای های بازاریابی تأکیدشونو روی تعریف مشخصات شخصیتی مشتری ایده آلشون میذارن. اما واقعیت اینه که حتما باید روش جستجوی مشتری هاتونو بشناسید تا بتونید برای خودتون شخصیت مشتری ایده آلتونو بسازید.

پس واضحه که آنالیز کلیدواژه ها به مهم ترین عنصر بازاریابی عصر مدرن تبدیل میشه. وقتی بدونید مشتری هاتون معمولا چیا سرچ می کنن، می تونید ازشون تو مطالبتون استفاده کنید و بازاریابیتونو مؤثرتر کنید.

  • شرکت برنامه طولانی مدت نداره

اگه بخوام سئو رو به غذا تشبیه کنم، مثل غذاییه که به آرومی روی اجاق بپزه، نه فست فود، نه غذای مایکروویوی.

معمولا 6 ماه طول می کشه تا یه سئوی حرفه ای تازه کم کم شروع کنه به تغییر نتایج و حداقل 12 ماه زمان لازم داره تا نتایجش کامل بشن. اما خیلی از شرکت ها می خوان بعد از 6 تا 12 هفته نتیجه ببینن.

اگه تصمیم دارید برای رشد و ترقی شرکتتون از یه شرکت سئوکار کمک بگیرید، باید رو یه همکاری چند ساله برنامه ریزی کنید چون سئو با چند ماه جواب نمی ده. اینم مثل همکارهای دیگتون در نظر بگیرید، مثل حسابدار، وکیل حقوقی شرکت و مشاور مالی. سئو هم یکی از خدمات عملی که شرکتتون لازم داره، نباید باهاش مثل یه فروشنده رفتار کنید.

خبر خوب اینه که کارایی که برای سئو باید انجام بدید همون کارهاییه که در هر حال برای شرکتتون انجام میدید، مثل سایت ساختن، تبلیغ توی رسانه های اجتماعی، بازاریابی محتوایی، مدیریت شهرت و غیره.

فقط یادتون باشه که گوگل 25 هزار مهندس داره که 16 هزار نرم افزار ساختن و نرم افزاراشونم هر روز دارن کار می کنن. گوگل سالی هزار بار الگوریتم های رتبه بندی سایت هاشو به روز می کنه. پس چون الگوریتم ها تغییر می کنن، رتبه سایت ها هم هر بار دوباره تنظیم می شن و نتیجه این میشه که نتایج جستجو همواره در حال تغییرن.

  • برای سئو درست بودجه بندی نشده

اصلا خدمات سئو قابل قیمت گذاری نیستند. نقطه تمام. این جمله به چیزیکه قبلا درباره خاصیت طولانی مدت بودن سئو گفتم مربوط میشه.

هر شرکتی در نوع خدماتی که ارائه میده، سطح رقیب هاش و نقطه جغرافیایی که قرار گرفته خاصه. پس سئو اینطوری نیست که یه پکیج داشته باشه و به هر کس که می خواد بفروشن. اصلا معنی نداره. مثل اینه که برای هر ورزشی فقط یه نوع کفش بفروشن. برای این که بهتر نتیجه بگیرید باید یه روش و تاک تیک مناسب شرایط خودتون داشته باشید. و برنامه سئو هر کسی هم نسبت به میزان کاری که لازم داره مشارکت و حمایت متفاوتی لازم داره و نتیجتا هزینه متفاوتی هم می بره وگرنه شکست می خوره یا هیچ وقت به پتانسیل واقعیش نمی رسه.

  • شرکت سئوکار مناسب به کار گرفته نشده باشد

استخدام کردن یه شرکت سئوکار مناسب راحت تر از اونیه که فکرشو بکنید. مشکل اینجاست که بیشتر شرکت ها تحقیق نمی کنن و فقط به اندازه ساختمون اداری شرکت های سئوکار نگاه می کنن. اما از من می شنوید اگه می خواهید بهترین شرکت بهینه ساز موتور جستجو رو پیدا کنید باید آنلاین دنبالش بگردید.

  • شرکت ریز به ریز کارهای شریک سئوکارش رو مدیریت می کنه

لطفا نگید که قراره چک بکشید، پس باید توقع بهترین ها رو داشته باشید.

خدمات سئو باید نامرئی باشن.

البته از اون جا که گوگل داره به سمتی حرکت می کنه که برای شرکت هایی که سئوشون رو غیرواقعی دستکاری می کنن مجازات تعریف می کنه، باید بدونید شرکتتون از چه تاکتیک هایی برای سئو داره استفاده می کنه.

ولی در عین حال هم نباید ریز به ریز بخواهید مدیریت رو به دست بگیرید. خیالتون راحت باشه که الآن تو کشور بهترین شرکت های سئوکار دارن کار می کنن چون که کارشونو دوست دارن و میخوان موفق بشن. مدیریت ریزبین باعث میشه اخلاقیات و انگیزه کم بشه. هرچند شاید بیشتر مشاورها اینو قبول نداشته باشن ولی اکثر ما برای مشتری هایی که شهامت به خرج میدن و با ما مثل عضوی از تیمشون رفتار می کنن بیش تر زحمت می کشیم.

علاوه بر این ها، باید اهداف مشخص و قابل اندازه گیری هم داشته باشید. مثلا نباید همین جوری یه دفعه دست بذارید رو چندتا کلیدواژه و اخم و تر کنید که چرا اینا تو صفحه اول نتایج نمیان.

در نهایت، وظیفه سئو اینه که با افزایش جذب مشتری و فروش به طرح کلی بازاریابیتون قدرت بده. پس اگه فقط روی ترافیک و رتبه سایتتون متمرکز بشید ممکنه به سئوتون آسیب بزنید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز