استفاده از اطلاعات وب سایت Alexa برای سئو وب سایت

رتبه بندی کاربر: 3 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

وب سایت www.alexa.com سایتی می باشد که رتبه وب سایت را در بین سایت های موجود با توجه به بازدیدکنندگان آن اعلام می نماید و هر چه این رتبه پایین تر باشد بدان معناست که وب سایت بازدید کنندگان بیشتری دارد. به عنوان مثال رنکینگ گوگل در این وب سایت 1 می باشد که این سایت پر بازدید کننذه ترین وب سایت موجود می باشد. این وب سایت هم چنین در کنار کار اصلی خود که رتبه دادن به سایت ها با توجه به میزان بازدید آن می باشد اطلاعات جانبی نیز ارائه می نماید که می توانید در روند بررسی سئو وب سایت شما را یاری نماید. در این مقاله بخش های مهم آماری وب سایت alexa را برای شما بیان می نمایم.

 

بخش How polular

استفاده از اطلاعات وب سایت Alexa برای سئو وب سایت

این بخش شامل نموداری می باشد که در صورتی که رتبه وب سایت شما زیر 100 هزار الکسا باشد نمودار بازدید آن در این بخش نمایش داده می شود و همچنین بخش Global Rank آن رتبه وب سایت را در بین کل وب سایت های موجود اعلام می نماید. همچنین بخشی برای اعلام رتبه وب سایت در کشور وجود دارد که در مثال بالا رتبه وب سایت در ایران می باشد. رتبه وب سایت در الکسا را می توان با روش های مختلفی پایین آورد که در صورت که روش های افزایش بازدید روش های درستی باشد تاثیر بسیاری در روند افزایش فروش خواهد داشت. روش های غلط بسیاری برای پایین آوردن رتبه الکسای وب سایت با استفاده از بازدید های مجازی وجود دارد که انجام آنها باعث صدمات جبران ناپذیری به وب سایت می گردد و رفته رفته رنک وب سایت در موتورهای جستجو را کاهش می دهد و به سئو وب سایت لطمه وارد می نماید و نهایتا بازدید کننده وب سایت افت کرده و رنک الکسای وب سایت بالا می رود. بنابراین رنک الکسا نمی تواند میزان دقیقی از موفقیت وب سایت ها باشد و دقت نمایید به هیچ وجه از روش های غلط برای پایین آوردن رنک Alexa ی خود استفاده ننمایید و روش های افزایش بازدید وب سایت خود را زیر نظر متخصص سئو و بهینه سازی وب سایت انجام دهید.

بخش Audience Geography

استفاده از اطلاعات وب سایت Alexa برای سئو وب سایت

به شما اطلاعاتی راجع به نواحی با بیشترین میزان بازدید را می دهد که در مثال بالا 68 درصد از بازدید کنندگان وب سایت از ایران هستند.

بخش How engaged are visitors

استفاده از اطلاعات وب سایت Alexa برای سئو وب سایت

این بخش مهترین اطلاعات در مورد سئو وب سایت را در اختیار شما قرار می دهد و اینکه کاربران وب سایت شما به چه صورت با وب سایت شما ارتباط برقرار نموده اند.

بخش Bounce Rate به میزان ورودی های وب سایت گفته می شود که به محض ورود به وب سایت و بدون گردش در وب سایت از آن خارج می شوند. هر چه این میزان پایین تر باشند بر رنک وب سایت تاثیر بهتری خواهد داشت. می بایست وب سایت خود را به گونه ای طراحی نمایید تا کاربر ترقیب شود بر روی سایر صفحات وب سایت کلیک نموده و در وب سایت شما گشت و گذار نماید. این بخش به شما درصد تعداد ورودی های تک بازدیده نسبت به کل بازدیدها را اعلام می نماید و هر چه بتواند این درصد را کمتر نمایید وب سایت شما رتبه بهتری در موتورهای جستجو خواهد داشت. سئو کاران پیوسته می کوشند این رتبه را در موتورهای جستجو پایین بیاورند.

بخش Daily Pageviews per Visitor آمار مربوط به میانگین تعداد صفحاتی از وب سایت را اعلام می نماید که کاربر قبل از خروج از وب سایت مشاهده می نماید و هر چه این عدد بالاتر باشد تاثیر بهتری بر روی سئو وب سایت خواهد داشت و به این معنا می باشد که کاربر قبل از خروج از وب سایت به طور میانگین چند صفحه دیگر از وب سایت را مشاهده می نماید.

بخش Daily Time on Site به میانگین مدت زمانی که کاربران در وب سایت شما هستند گفته می شود و هر چه این زمان بالاتر باشد برای سئو وب سایت شما بهتر می باشد. زمان ماندن کاربران در وب سایت امروزه یکی از مهترین المان های رنک دهی موتورهای جستجو می باشد که هر روزه بر ارزش آن افزوده می شود. شما این زمان را می توانید با ارائه مطالب مورد نظر مشتریان خود و همچنین طراحی مناسب وب سایت بدست آورید.

بخش Where do visitors come from

استفاده از اطلاعات وب سایت Alexa برای سئو وب سایت

این بخش به شما اعلام می نماید چند درصد از کاربران وب سایت از موتورهای جستجو هستند و در صورتی که رتبه الکسای وب سایت زیر 100 هزار باشد و سایت ورودی های بالایی از موتورهای جستجو داشته باشد میزان ورودی های آن از موتورهای جستجو به صورت نمودار نمایش داده می شود. هر چه این درصد بالاتر باشد به این معنا می باشد که سایت بهتر در موتورهای جستجو ایندکس می گردد و رتبه بالاتری دارد. همه سئو کاران در صدد افزایش این درصد هستند که افزایش این ردصد را می توان از طریق بهینه سازی اصولی وب سایت بدست آورد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز