دلیل تعرفه ی ارزان قیمت های طراحی سایت در ایران

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=6444

5/5 - (4 امتیاز)

برای اینکه بتوانید یک وب سایت راه اندازی کنید بایستی از قیمت های طراحی سایت آگاهی داشته باشید. قیمت طراحی سایت در کشور های مختلف، متفاوت است. فاکتور های مختلفی بر قیمت طراحی سایت در کشور های مختلف از جمله ایران تأثیر می گذارد.  قیمت طراحی سایت در ایران نسبت به خیلی از کشور های اروپایی و آمریکایی و دیگر کشور ها ارزانتر است. یکی از دلایل تعرفه ی ارزان قیمت طراحی سایت در ایران، پایین بودن دستمزد طراحان و متخصصین می باشد. ارزان بودن طراحی سایت در ایران به معنای ارائه ی کیفیت پایین نیست، بلکه این ارزان بودن تعرفه ها به یک سری مسائل و هزینه های جانبی برمی گردد. این عوامل می تواند بر قیمت نهایی طراحی سایت اثر بگذارند و باعث کاهش و یا افزایش آن شوند.

قیمت طراحی سایت چقدر است؟

این سؤالی است که شاید در ذهن خیلی از کاربرانی که به دنبال طراحی سایت هستند، نقش ببندد. برای اینکه بتوانید برآورد درستی از هزینه ها و قیمت طراحی سایت در ایران کنید، ابتدا باید هدف از طراحی سایت را برای خودتان شفاف و روشن کنید. وقتی بدانید به چه منظوری به دنبال راه اندازی وب سایت هستید، بهتر می توانید ویژگی هایی که نیاز دارید را مشخص کنید و نهایتاً تخمین بهتری از قیمت طراحی سایت خواهید زد.

مشاوره با متخصصین طراحی سایت می تواند در این زمینه کمک زیادی کند. مشاوران و متخصصان اطلاعات ارزنده ای از ویژگی هایی که باید در طراحی سایت خود لحاظ کنید و تعرفه های قیمت طراحی سایت در ایران در اختیار شما می گذارند، در نتیجه تعیین قیمت نهایی طراحی سایت واقعی تر خواهد بود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد طراحی سایت و ویژگی های مهم طراحی وب می توانید از خدمات مشاوره ی تخصصی شرکت دارکوب استفاده نمایید.

عوامل مؤثر بر قیمت طراحی سایت

عوامل مختلفی بر قیمت طراحی سایت تأثیر می گذارند. برخی از این عوامل عبارتند از:

دامنه ی وب سایت

در قدم اول و پیش از اقدام به طراحی سایت بایستی برای وب سایتی که می خواهید راه اندازی کنید، دامنه خریداری کنید. دامنه ی وب سایت در واقع URL وب سایت شما می باشد که کاربران از طریق آن می توانند به وب سایت شما دسترسی پیدا کنند. خرید دامنه ی وب شاید یکی از فاکتور هایی باشد که خیلی کاربران در تعیین قیمت طراحی سایت در نظر نمی گیرند. اما طراحی سایت بدون خرید دامنه معنایی ندارد. دامنه ی سایت شما معرف تجارت و کسب و کار شما می باشد و در جذب کاربر تأثیر زیادی دارد. برای پسوند دامنه ی خود می توانید از دامنه های .ir و .com و … استفاده کنید که هر کدام قیمت خاص خود را دارند.

چرا طراحی سایت در ایران ارزان است؟

دلیل تعرفه ی ارزان قیمت های طراحی سایت در ایران

میزبانی وب سایت

برای اینکه یک وب سایت در اینترنت به کاربران نمایش داده شود، فایل های آن بایستی بر روی یک سرور ذخیره شود. به فضایی که برای ذخیره ی فایل ها و محتوای وب سایت ها به کاربران داده می شود، هاست گفته می شود. هاست ها انواع مختلفی دارند مانند هاست اشتراکی، مجازی و اختصاصی و … مکان سرور در قیمت هاست و میزبانی وب سایت ها مؤثر است. مثلاً سروری که در ایران است با سروری که در یک کشور دیگر مانند آلمان است متفاوت است. هاست ها بایستی بر اساس میزان فضای لازم برای وب سایت ها و پهنای باند مورد نیاز آنها انتخاب شوند. وب سایت های پربازدید به پهنای باند بیشتری نیاز دارند و وب  سایت های سنگین تر و حجیم تر به فضای بیشتری برای ذخیره سازی نیاز دارند. این فاکتور ها بر قیمت های میزبانی وب سایت ها مؤثرند.

برنامه نویسی وب سایت ها

وب سایت های پیچیده تر برنامه نویسی های بیشتری لازم دارند و در نتیجه گرانتر هستند. همچنین بسته به اینکه وب سایتی با استفاده از یک سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس راه اندازی می شود و یا اینکه از پایه برنامه نویسی می شود، قیمت های متفاوتی دارند. معمولاً وب سایت هایی که در آنها از قالب های آماده و یا رایگان استفاده می شود، قیمت پایین تری نسبت به وب سایت های برنامه نویسی شده از پایه دارند. البته تمام این موضوعات نسبی هستند و نمی توان از ابتدا گفت که قطعاً وب سایت هایی که با استفاده از CMS راه اندازی می شوند، ارزانتر تمام می شوند.

اگر به دنبال هدف خاصی هستید و یا می خواهید وب سایتتان ویژگی های خاصی داشته باشد، برنامه نویسی از پایه گزینه ی بهتری است. اگر به دنبال راه اندازی یک فروشگاه الکترونیک هستید، استفاده از یک سیستم مدیریت محتوا با ویژگی و افزونه ی تجارت الکترونیک ایده ی بهتری است.

طرح سایت

طرح و ویژگی های بصری سایت تأثیر زیادی بر جذب کاربران دارد. طرح وب سایت ها بایستی زیبا و جذاب باشد. کار طراحی وب سایت ها بر عهده ی متخصصین و طراحان سایت است. البته اگر می خواهید از لوگو، بنر و …. در وب سایت خود استفاده کنید بایستی از یک گرافیست سایت تقاضای انجام این کار را کنید. طرح های ساده ضمن اینکه در جذب مشتری بهتر هستند، از قیمت های پایین تری نیز برخودارند.

برای داشتن وب سایتی زیبا و جذاب که در آن ویژگی های فنی نیز به خوبی رعایت شده است، می توانید سفارش طراحی سایت خود را به شرکت های معتبر بسپارید.

شرکت معتبر دارکوب با بیش از 18 سال سابقه ی کار حرفه ای، ارائه دهنده ی خدمات طراحی و سئو سایت می باشد.

درج محتوا

درج محتوا در سایت کار چندان سختی نیست و کاربران با آموزش هایی که دریافت می کنند خودشان می توانند اقدام به درج محتوا در وب سایتشان کنند. اما اگر به هر دلیلی نمی خواهید خودتان این کار را انجام دهید، می توانید از شرکت های طراحی سایت تقاضای انجام این کار کنید. بسته به میزان محتوایی که می خواهید درج کنید قیمت درج محتوا متفاوت است. اما در کل هزینه ی درج محتوا در وب سایت چندان زیاد نیست.

سئو

یکی از مهمترین بخش های هر طراحی وب سایتی سئو و بهینه سازی آن برای موتور های جستجو و کاربران می باشد. اگر می خواهید وب سایت شما رتبه های بالاتر موتور های جستجو را به دست آورد، بایستی حتماً بهینه سازی شود.

کسب رتبه های بالاتر موتور های جستجو به معنای جذب ترافیک بیشتر و در نتیجه درآمد بیشتر می باشد. سئو ترفند های زیادی دارد و مسائل مختلفی بر قیمت خدمات سئو مؤثر است. مثلاً سئو وب سایت های تجاری و پر رقابت بیشتر از سئو یک وب سایت آموزشی می باشد.

برای بهینه سازی سایت و اطلاع از تعرفه های خدمات سئو می توانید با متخصصین شرکت دارکوب مشورت نمایید.

شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای، ارائه دهنده ی خدمات طراحی سایت و سئو سایت می باشد.

هزینه ی پشتیبانی

معمولاً وب سایت ها تا یک مدت از طرف شرکتی که طراحی شده اند، خدمات پشتیبانی دریافت می کنند. اما کاربران بعد از آن بایستی ماهانه یا سالانه برای ادامه ی برخورداری از خدمات پشتیبانی هزینه ای پرداخت کنند.

هزینه ی خدمات پشتیبانی در شرکت های مختلف، متفاوت است.

طراحی سایت ارزان در ایران

دلیل ارزان بودن تعرفه ی قیمت های طراحی سایت در ایران

چرا طراحی سایت ایران ارزان است؟

خدمات طراحی سایت در کشور های مختلف با سطوح مختلفی ارائه می شود و قیمت های متفاوتی از یکدیگر دارند. تفاوت قیمت های طراحی سایت به عوامل مختلفی بستگی دارد، مثلاً در طراحی سایت از قالب های آماده استفاده شده یا خیر؟! میزان تجربه ی طراح! و …این عوامل، درخواست های کاربر و … در تعیین قیمت نهایی سایت مؤثرند. هر چه یک پروژه ی طراحی سایت پیچیده تر باشد، به زمان بیشتری نیاز دارد و هزینه ی بیشتری نیز لازم دارد. اما به طور کلی طراحی سایت در ایران به علل مختلفی بستگی دارد. برخی از این عوامل عبارتند از:

هزینه ی هاستینگ در ایران نسبت به سایر کشور ها ارزانتر است

همانطور که قبلاً نیز گفتیم، یکی از هزینه های جانبی طراحی سایت هزینه ی هاست می باشد. قیمت هاست در ایران ارزانتر از خیلی از کشور های دیگر می باشد. قبل از هر چیز بایستی خیالتان را از این بابت آسوده کنیم که وب سایت شما در هر هاستی میزبانی شود، چه در هاست  های ایران و یا هاست های خارج از کشور، در بستر اینترنت به نمایش گذاشته خواهد شد و هر کاربری که به اینترنت دسترسی داشته باشد، می تواند وب سایت میزبانی شده شما را ببیند. یعنی مکان سرور مهم نیست.

سرعت هاست ها برای کاربران در مکان های جغرافیایی مختلف، متفاوت است. به طور مثال اگر وب سایت شما در یک وب سرور در داخل ایران نیز میزبانی شود برای کاربران داخل ایران سرعت خوبی خواهد داشت. زیرا سرور به کاربران ایرانی نزدیکتر است. اما سرعت وب سایت برای کاربران خارج از کشور و یا کاربرانی که با استفاده از VPN متصل می شوند، کمی کندتر خواهد بود. البته این تفاوت سرعت آنقدر زیاد نیست که محسوس باشد.

خبر خوب این است کیفیت هاست در ایران در مقایسه با هاست کشور های اروپایی و دیگر کشور ها یکسان است و هزینه ی پایین تری نیز دارد.

دستمزد متخصصین و طراحان سایت در ایران نسبت به سایر کشور ها کمتر است

دستمزد طراحان سایت به فاکتور های مختلفی مانند سطح مهارت آنها، میزان تجربه و رزومه ی کاری ایشان، سطح سواد برنامه نویسی، میزان روابط عمومی طراح و …. بستگی دارد. اما به طور کلی میزان دستمزد طراحان سایت در ایران در مقایسه با کشور های اروپایی و آمریکایی خیلی کمتر است. دستمزد پایین طراحان در ایران بر قیمت نهایی طراحی سایت در ایران مؤثرند و باعث کاهش هزینه ی نهایی آن می شود. به طور مثال طبق گزارشات، راه اندازی یک وب سایت فروشگاهی پیچیده در آمریکا به حدوداً 230 دلار و در اروپای غربی به 109 دلار و در اروپای شرقی به حدوداً 63 دلار نیاز دارد. اگرچه امکانات وب سایت ها در قیمت آن بسیار مؤثرند، اما تعرفه ی قیمت راه اندازی یک وب سایت فروشگاهی نسبتاً پیچیده در ایران بسیار پایین تر از کشور های دیگر می باشد. طبق آمار و مطالعات، دستمزد یک طراح وب متوسط در آمریکا و کانادا حدوداً 140 دلار در ساعت می باشد. در حالیکه یک طراح متوسط در اروپای غربی حدوداً 80 دلار و در اروپای شرقی 60 دلار در ساعت دریافت می کند. دستمزد طراحان و متخصصین طراحی سایت در ایران بسیار کمتر است.

هزینه ی UX و UI در ایران در مقایسه با دیگر کشور ها بسیار کمتر است

UX یا ارائه ی تجربه ی کاربری یکی از مهمترین ویژگی هایی است که در طراحی هر وب سایتی بایستی مد نظر گرفته شود. هدف از هر طراحی وبی باید ارائه ی تجربه ی کاربری خوب باشد. وقتی کاربران هنگام کار با یک وب سایت تجربه ی خوبی به دست آورند، دوباره به آن وب سایت مراجعه می کنند و یا آن وب سایت را به دیگر کاربران پیشنهاد می دهند. وقتی UX خوب باشد، ترافیک وب سایت افزایش پیدا خواهد.

UI یکی از مهمترین بخش های UX می باشد. وقتی UI به خوبی طراحی شده باشد، UX ارتقاء خواهد یافت. اعضای تیم طراحی هر چقدر با تجربه تر باشند و مهارت و تخصص کافی داشته باشند، طراحی بهتری ارائه می دهند. البته اینها باعث افزایش قیمت یک طراحی می شود. اما طراحی UI در ایران بسیار کمتر از کشور های دیگر است. طبق گزارشات، هزینه ی طراحی UI در آمریکا و اروپا بالاست و بیشترین میزان هزینه ی طراحی سایت را به خود اختصاص می دهد. طبق شواهد، طراحی UI در انگلیس در حدود 150 پوند در ساعت است. هزینه ی طراحی UI در اروپای شرقی حدوداً بین 40 تا 90 دلار در ساعت است و در آمریکا حدود 200 دلار در ساعت است. هزینه ی طراحی UI در ایران در مقایسه با کشور های اروپایی و آمریکایی بسیار کمتر است.

تعرفه ی پشتیبانی سایت در ایران در مقایسه با کشور های دیگر بسیار ارزانتر است

خیلی مهم است که وب سایت شما در طی شبانه روز و در هفت روز هفته به درستی کار کند و اگر با مشکلی مواجه شد خیلی زود برطرف شود. خود این موضوع بر تجربه ی کاربر تأثیرگذار است. بزرگی و حجم وب سایت مشخص می کند که چند نفر برای پشتیبانی باید کار کنند. همچنین میزان سختی پشتیبانی و زحمتی که تیم پشتیبانی برای سرپا نگه داشتن یک وب سایت می کشند، در تعیین قیمت پشتیبانی مؤثر است. به طور مثال بر اساس گزارشات، هزینه ی پشتیبانی برای وب سایت های شخصی در آمریکا ماهانه حدوداً 25 دلار، برای وبلاگ های حرفه ای حدوداً 75 دلار، برای وب سایت های شرکتی حرفه ای حدوداً 3500 دلار، برای وب سایت های فروشگاهی حدوداً 5000 دلار می باشد. تعرفه ی قیمت پشتیبانی وب سایت در کشور های اروپایی خیلی کمتر است. قیمت پشتیبانی وب سایت ها در ایران بسیار ارزان است.

نتیجه

تعرفه ی قیمت طراحی سایت در ایران به دلایل مختلفی ارزانتر از سایر کشور ها می باشد. ارزان بودن طراحی سایت در ایران به معنای کیفیت پایین نیست. طراحی سایت ایران از نظر کیفیت با دیکر کشور ها برابری می کند. برخی از دلایل ارزان بودن طراحی وب سایت در ایران عبارتند دستمزد پایین طراحان و متخصصن در ایران، هاست ارزانتر و به طور کلی تعرفه ی ارزانتر سایر خدمات طراحی سایت مانند پشتیبانی ارزانتر، قیمت طراحی UI پایین تر، …البته امکاناتی که در وب سایت ها تعریف می شود در قیمت نهایی آنها نیز مؤثر است. برخی وب سایت ها امکانات به کمتری نیاز دارند و یا با استفاده از قالب های آماده طراحی می شوند و در نتیجه ارزانتر تمام هستند، در حالیکه برخی امکانات و ویژگی های بیشتری نیاز دارند و یا اینکه برنامه نویسی می شوند و در نتیجه گرانتر هستند.

اگر به دنبال طراحی وب سایت با کیفیت و قیمتی ایده آل هستید، با سفارش طراحی سایت خود به شرکت دارکوب از بهترین و آخرین استاندارد های خدمات طراحی سایت و سئو سایت بهره مند شوید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز