آیا تبادل لینک عملی اشتباه است؟

رتبه بندی کاربر: 3 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

 تبادل لینک معاهده ای است بین وب سایت ها که مانند یک حلقه تبادلی بین دو شرکت عمل می کند.این سیستم شبیه یک سیستم مبادله است، فقط تفاوتش این است که شما در اینجا لینک صفحاتتان را مبادله می کنید. شما بک لینک خود را به یک وبسایت می دهید، وب مستر همان سایت بک لینکی را به نفع خودش به شما می دهد تا از آن در ساییتان استفاده کنید. خب به این ترتیب همه از این اتفاق رضایت دارند.اما این کار به همین سادگی هم نیست!

قبل از الگوریتم های سخت گیرانه گوگل مرتبا از این تکنیک استفاده می شد.در واقع این اتفاق به عنوان یک کلید در کسب رتبه بالا در گوگل محسوب می شد.اما امروزه الگوریتم های این موتور جستجو بسیار سخت و پیچیده شده است.از این رو، سخت شدن این قوانین، کار و پیشرفت را برای بسیاری از سایت ها متوقف کرد.در واقع حتی برخی اوقات سایت هایی که درگیر آن بودند توسط گوگل جریمه شدند.

تبادل لینک چیست؟

تبادل لینک زمانی است که دو یا چند وب سایت بر اساس یک توافق متقابل به یکدیگر پیوند می زنند. به عبارت دیگر، هر سایتی پذیرفته است که از یکدیگر بک لینک دریافت کند. در حالت ایده‌آل، مبادله لینک یک ترتیب "معمولا" بین وب سایت‌ها (اغلب در یک جایگاه) برای افزایش اعتماد و اعتبار آنها با تبادل بک لینک‌های با کیفیت بالا است. این یک استراتژی بک لینک برای افزایش رتبه یا ترافیک موتورهای جستجو است. از آنجایی که تبادل لینک یک توافق دو طرفه سودمند است، فرآیند دریافت بک لینک های خوب می تواند بسیار آسان (یا حتی ارزان/رایگان) باشد و مزایایی را به هر یک از طرفین منتقل کند. اما از سوی دیگر، صرافی‌ها می‌توانند ریسک‌هایی را نیز به همراه داشته باشند و کار چندانی برای رتبه‌بندی شما نداشته باشند. این به این دلیل است که همه لینک‌ها یکسان ایجاد نمی‌شوند و گوگل ممکن است وب‌سایتی را که پیوندها را دستکاری می‌کند جریمه کند (مخصوصاً پیوندهای بدی که اغلب از این طریق انتخاب می‌شوند). همانطور که گفته شد، بهترین راه برای درک نحوه عملکرد تعویض لینک، یادگیری روش های مختلفی است که امروزه سئوکاران و وب سایت ها برای تبادل لینک از آنها استفاده می کنند.

انواع تبادل لینک

چهار نوع رایج تبادل لینک وجود دارد که می‌توان از آنها در کمپین ساخت لینک استفاده کرد. علیرغم تفاوت‌هایشان، هر استراتژی به صاحبان وب‌سایت اجازه می‌دهد تا به اهداف اضافه کردن اعتماد، ارتباط یا اعتبار به وب‌سایت خود دست یابند و در عین حال به سایر سایت‌ها کمک می‌کند تا به همان هدف دست یابند. برخی از آنها ریسک بیشتری نسبت به دیگران دارند.

1. شبکه های اینفلوئنسر خصوصی

«شبکه اینفلوئنسر خصوصی» (PIN) یک مدل لینک‌سازی خصوصی است که به موجب آن گروهی از شرکت‌ها یا وب‌سایت‌ها برای به اشتراک گذاشتن بک لینک‌ها و تبلیغ یکدیگر برای افزایش رتبه خود یا افزایش ترافیک شریک می‌شوند. یک پین از چهار یا چند وب‌سایت مرتبط تشکیل شده است که پیوندهایی را به صفحه اصلی، وبلاگ یا پست‌ها/مقالات مهمان یکدیگر ارسال می‌کنند (با استفاده از هر وسیله‌ای که در اختیار دارند).

 گروهی از افراد همچنین می توانند منابع خود را با هم ترکیب کنند تا یک پین را از ابتدا با هدف سهیم شدن در سود طراحی کنند. هر یک از اعضای گروه می‌تواند یک یا چند سایت پولی را در همان جایگاه بسازد تا لینک‌های ورودی با کیفیت بالا و نام‌های اجتماعی را برای سایت هدف دیگری فراهم کند تا محبوبیت پیوند خود را افزایش دهد و رتبه خود را بهبود بخشد.

در این مثال از یک اثر شبکه، ارزش مشترک پین با پیوستن سایر اعضا برای ارائه فرصت‌های پیوند افزایش می‌یابد، که به نوبه خود رتبه‌بندی آنها را بهبود می‌بخشد و ترافیک بیشتری را در شبکه به گردش در می‌آورد. مبادله پین ​​یک روش معمول وب سایت ها در جایگاه های مرتبط است که می توانند بدون افزایش رقابت مستقیم به یکدیگر کمک کنند. اما اگر این گروه به نحوی توسط گوگل کشف شود، تاکتیک‌های ساخت لینک دستکاری آن اصلاً خوب به نظر نمی‌رسند.

2. پیوندهای متقابل

پیوند متقابل زمانی اتفاق می‌افتد که دو وب‌سایت بر سر تعویض پیوندها توافق می‌کنند (یعنی «به من پیوند بدهم و من به شما پیوند خواهم داد»). هدف نهایی این است که هر صاحب وب سایت از بک لینک های با کیفیتی بهره مند شود که به سئو کمک می کند. اگرچه این واضح ترین طرح پیوند شناخته شده برای موتورهای جستجو مانند گوگل است، عمل پیوند یک سایت به سایت دیگر (و بالعکس) هنوز بخشی طبیعی از وب جهانی است. یک پیوند متقابل اغلب به صورت تصادفی یا به این دلیل ایجاد می شود که انجام آن منطقی است (در حالی که برای بازدیدکنندگان سایت ارزش افزوده ایجاد می کند). توافق دوجانبه لازم نبود.

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

3. تعویض پست مهمان

مبادله پست مهمان ترتیبی است که در آن افراد پست‌های مهمان را در وب‌سایت‌های مختلف ارائه می‌کنند که شامل پیوندی به سایت هدف یکدیگر است (به‌علاوه یک بک لینک به سایت خودشان). چندین مزیت وبلاگ نویسی مهمان وجود دارد که پست مهمان را به یک فعالیت لینک سازی قوی تبدیل می کند. به وب‌سایت‌ها اجازه می‌دهد از طریق بک لینک‌های متنی (در حالی که اطلاعات ارزشمندی را با بازدیدکنندگان وب‌سایت به اشتراک می‌گذارند) در معرض ارتباط موضوعی و اعتبار دامنه قرار بگیرند. در فضای سئو، کمپین های پست مهمان با لینک های عالی و مقالات مرتبط همراه است. اگر نمی توانید شخصی را پیدا کنید که بخواهد یک پست مهمان را به عنوان بخشی از مبادله منتشر کند، همچنان می توانید خدمات پست مهمان خود را به عنوان نشانه حسن نیت یا جلب لطف شخصی که ممکن است روزی به آن پاسخ دهد ارائه دهید. برای شروع، کافی است با فردی که می شناسید یا می شناسید تماس بگیرید و یک لینک پست مهمان از یک مقاله مرتبط در وب سایت دیگر ارائه دهید. 

4. تبادل لینک سه طرفه

تبادل لینک سه طرفه برای دور زدن ردپاها و خطرات احتمالی مبادله پیوندهای مستقیم (که اگر غیرطبیعی انجام شود ممکن است از نظر گوگل مبهم به نظر برسد) ایجاد شده است. این روش غیرمستقیم به دو وب‌سایت اجازه می‌دهد تا با استفاده از یک سایت واسطه برای دریافت و ارسال پیوند بین خود، اثر تبادل لینک مستقیم را تقلید کنند. یک تبادل لینک سه طرفه به حداقل دو سایت با کیفیت نیاز دارد تا ارزش تلاش را داشته باشد. از آنجایی که صرافی مجموعه ای از پیوندهای یک طرفه از یک وب سایت به وب سایت دیگر را نشان می دهد (به عنوان مثال، سایت A → سایت B → سایت C)، هر وب سایت دریافت کننده یک بک لینک خوب از یک سایت با کیفیت را ترجیح می دهد. غیرمعمول نیست که سایت های معتبر با استفاده از تبادل لینک سه طرفه، مزایا را به یکدیگر منتقل کنند. گوگل چگونه می‌داند که یک تبادل سه‌طرفه کجا شروع می‌شود و دیگری به پایان می‌رسد (چه رسد به اینکه چه کسی آگاهانه در یکی شرکت می‌کند)؟ به طور کلی، برای موتورهای جستجو کمتر واضح است که چند سایت در یک طرح پیوند شرکت می کنند، در حالی که آنها یک پیوند متقابل را برای یکدیگر ارسال نمی کنند.

آیا تبادل لینک برای سئو خوب است؟

تعویض بک لینک می تواند برای سئو سایت سریع مفید باشد به گونه ای که دیگر فرصت های لینک سازی مفید هستند. آنها به شما کمک می کنند در حین برقراری روابط با مردم، ارتباط و اقتدار ایجاد کنید. به یاد داشته باشید، بک لینک ها یک سیگنال اعتماد به گوگل هستند که وب سایت های دیگر محتوای شما را تضمین می کنند و دریافت یک بک لینک با کیفیت همیشه برای رتبه بندی خوب است. اگر بتوانید از سایت‌های خوب لینک دریافت کنید، تبادل لینک می‌تواند نتایج سئو خوبی به شما بدهد (اما این اغلب یک مشکل است زیرا بسیاری از سایت‌هایی که تبادل لینک انجام می‌دهند کیفیت پایینی دارند). و البته، باید آنها را در حد اعتدال انجام دهید تا با گوگل دچار مشکل نشوید. در بیشتر موارد، شما می خواهید به مواردی مانند پست های مهمان، ویرایش های خاص، پیوندهای HARO یا حتی خرید لینک های سرمقاله پایبند باشید.

آیا تبادل لینک ایمن است؟

مبادلات پیوند زمانی که در حد اعتدال مورد استفاده قرار می گیرند، به طور منطقی ایمن هستند. حتی اگر آنها بدون ریسک نیستند، یک تبادل لینک هوشمند که از بهترین شیوه های سئو سایت پیروی می کند می تواند بدون برافراشتن پرچم قرمز با Google مفید باشد. البته، زمانی که بیش از حد یا غیرطبیعی انجام شوند، می توانند بسیار خطرناک باشند. دستورالعمل‌های وب‌مستر Google به طور خلاصه توضیح می‌دهد که چگونه تبادل لینک ممکن است بخشی از یک طرح پیوند در نظر گرفته شود (که می‌تواند منجر به جریمه وب‌سایت شود):«تبادل بیش از حد پیوند («به من پیوند دهید و من به شما پیوند خواهم داد») یا صفحات شریک منحصراً به خاطر پیوند متقابل.» می توانید ببینید که چگونه تعریف عمدا مبهم است.

 این به این دلیل است که گوگل می‌داند که اثبات طرح‌های پیوند ممکن است دشوار باشد، و برخی رویدادها، مانند پیوندهای متقابل، فقط بخشی طبیعی از وب هستند. در اینجا چند نمونه از زمانی که تبادل لینک ممکن است ایمن نباشد آورده شده است:

  • یک سایت به جایگاه شما مرتبط نیست.
  • یک سایت جدید، بی کیفیت یا اسپم به نظر می رسد (از جمله نمایه بک لینک آن).
  • یک سایت دارای تعداد زیادی لینک خروجی نسبت به لینک های ورودی است.
  • گروهی از سایت‌ها با تبادل بیش از حد همپوشانی دارند.
  • تعداد زیادی بک لینک قدرتمند که به محتوای کاملاً جدید اشاره می کنند (مخصوصاً در همان زمان).

هرگز با کسی که غیرحرفه ای است یا به شما اعتماد ندارید تبادل لینک انجام ندهید. وقتی گزینه های امن زیادی وجود دارد، ارزش آن را ندارد که سایت خود را به خاطر اشتباهات دیگران به خطر بیندازید. پیوند متقابل احتمالاً خطرناک ترین نوع تبادل پیوند است زیرا تشخیص آن برای موتورهای جستجو آسان تر است. شناسایی تبادل لینک سه طرفه سخت تر است و لایه ای از امنیت را برای اعضای خود فراهم می کند.

تبادل لینک می تواند خوب هم باشد

تبادل لینک با سایت هایی که قوانین بک لینک سازی را رعایت می کنند می تواند برای سایت مناسب باشد در صورتی که:

  • اگر وب سایت آنها به شدت با سایت شما، و مخاطبان هدفشان با مخاطبان شما مرتبط باشد.
  • اگر آن سایت یک منبع خوب اطلاعاتی محسوب شود، می تواند برای کاربران شما بسیار مفید باشد.
  • اگر سایتشان باکیفیت، تمیز و مرتب و البته معتبر باشد برای سایت شما هم خوب خواهد بود.
  • سایت مقابل نباید رقیب اصلی شما باشد.
  • کلمات کلیدی در سئو که آنها برای رتبه بندی استفاده کرده اند باید برخی از کلمات کلیدی شما را هم در بگیرد.

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

چرا تبادل لینک عملی اشتباه است؟

کسانی که در حال حاضر صاحب وبسایت می باشند، احتمالا حداقل یکبار اسم این عمل را شنیده اند.معمولا به ایمیل های این افراد پیام هایی مبنی بر تبادل لینک می رسد که "مانند یک معامله بیایید با هم لینک تبادل کنیم و به ازای هر لینکی که به سایت می دهید، یک لینک هم از سایت ما دریافت کنید".

تبادل لینک از زمان فعالیت اینترنت تا کنون بوده است.ضمن اینکه اگر این کار به درستی انجام شود، میتواند برای پیشرفت سایت مثمر ثمر باشد.تبادل لینک اگر توسط شرکت های معتبر انجام شود، پتانسیل بسیار خوبی برای رشد ترافیک و کسب و کار ایجاد می کند.

چرا شما نباید به مبادله پیوند بپردازید؟

عوامل زیادی وجود دارد که به ما می گویند چرا بهتر است که به سمت تبادل لینک نرویم.در اینجا چند دلیل را بیان می کنیم:

  • عموما سایت هایی که با شما تبادل لینک می کنند، با موضوع سایت شما هم راستا نیستند؛ از طرفی هم یافتن و ارتباط با سایت های معتبر هم موضوع و ارتباط با آنها اصلا آسان نیست. ضمن اینکه اکثر درخواست هایی که به سایت ها می شود مثلا اینگونه است که سایت دارکوب در مورد طراحی سایت و سئو می باشد اما درخواست لینکی که می شود از طرف یک سایت فروش وسایل و طراحی آشپزخانه است. مطمئنا مبادله لینک و اطلاعات با این سایت یک کار کاملا غیرمفید و به دور از خرد است.
  • معمولا سایت های آن ها بسیار ناکارآمد و بدون هیچ گونه اطلاعات ارزشمند می باشند.به نظر می رسد بسیاری از این سایت های که برای تبادل وجود دارند، مانند بسیاری از کانال های تلگرامی تمامی زمان خود را صرف تبادل لینک می کنند و هیچ بازدهی قابل توجه دیگری ندارند.
  • این وبسایت ها عموما لینک های خارجی بسیاری را شامل می شوند، چرا که مردم زیادی مانند ما تبادل لینک می کنند؛ حال آنکه تعداد لینک های ما تعداد کمی از این لینک های خارجی دارد؛ و این اتفاق به ما می فهماند که پیوندهای موجود در سایت ما ارزشمندند و پیوندها و شرکت ها و بیزینس هایی که این سایت با آنها در ارتباط است بیشتر حکم کالا را برای آنها دارند.
  • بسیاری از این سایت ها تازه کار و جدید هستند. برای موتورهای جستجو اولویت ندارند، رتبه خوبی در الکسا ندارند و رقیب خاصی هم ندارند که بخواهند برای افزایش کیفیت با آنها رقابت کنند.
  • بسیاری از سایت های نامعتبری که پیشنهاد مبادله پیوند می دهند، لینک های nofollow برای سایت ما درنظر می گیرند. واقعا می توان گفت که بسیاری از آنها مردم را به دام می اندازند.
  • طراحی های این سایت ها فوق العاده ضعیف است. حرکت و کاوش سخت در سایت Bad Navigation دیگر ویژگی اغلب این سایت ها می باشد و در کل غیر حرفه ای هستند.

درک ارزش پیوند

برای درک پیوند های متقابل و مسائلی که در پی خواهد داشت، اول باید بدانید که ارزش پیوندها چه چیزهایی هستند.

پیوندها هر کدام ارزشی دارند که گوگل به آنها این ارزش را نسبت می دهد. این ارزش نمره ای است که از سایت میزبان لینک به سایت مقصد می رسد (پس مهم است که پیوند صفحه ما در کدام وبسایت قرار می گیرد). سایت های مقصد که لینکشان در سایت دیگری قرار گرفته است، تمامی این نمره ها را دریافت می کنند، و این نمره براساس میزان قدرت و اندازه سایت پیوند (سایتی که پیوند صفحه ما در آن قرار می گیرد) برای ما تعیین می شود.پس این مسئله را باید جدی گرفت، برای مثال یک شرکت طراحی سایت، پیوند صفحه اش را در سایت دارکوب قرار دهد تا یک سایت بی نام و نشان در این حوزه. عوامل مهمی که در ارزش لینک تاثیرگذارند:

  • ارزش یکسان و نسبی هر دو سایت: اگر سایتتان با ارزش باشد و سهوا با سایت ضعیفی به تبادل لینک بپردازید، نه تنها برای شما نمره ای در پی نخواهد داشت بلکه می تواند حتی ارزش منفی برای شما هم در پی داشته باشد.
  • رابطه بین دو سایت: اگر سایت های الف و ب هر دو متعلق به یک نفر باشد و یا بخشی از شبکه محتوایی انها یکسان باشد، لینک هایی که با هم تبادل می کنند نمی تواند خیلی ارزشمند باشد و بیشتر هزینه و زمان هدر می رود تا برای کسب و کار سود داشته باشد.
  • محصولات و تولیدات بین دو شرکت: در بالا هم گفتیم که محصولات، خدمات و یا موضوع سایت باید با هم یکسان باشند.
  • جایگاه لینک: پیوند در یک مقاله قوی قرار می گیرد و یا در پاورقی و قسمت های بسیار کم اهمیت و کم بازدید. اگر لینکی که در سایت قرار می گیرد مخفی و در جایگاه بدی باشد بسیاری از کاربران آن را نخواهند دید و این لینک ها ارزش زیادی نخواهند داشت. همچنین لینک های مخفی می توانند از دید کاربر اسپم باشد.
  • وضعیت متا لینک: یعنی nofollow یا noindex.یک پیوند nofollowed به معنای پیوندی است که ارزشی ر به سایت ما منتقل می کند.
  • اگر سایتی به خاطر استفاده از سئو کلاه سیاه محدود شده و یا تحت تاثیر جریمه های گوگل است، پیوندهای آنها به طور دائمی یا موقت ممکن است بی ارزش شوند، و یا حتی ممکن است سایت مقصد که لینکش در سایت آنها قرار دارد به عنوان اسپم شناخته شود.

شاید در گذشته لینک ها اهمیت چندانی نداشته و بیشتر حکم پیوند برای هدایت کاربران به سایت دیگر را داشتند اما امروزه بر روی ارزش سایت ها تاثیر مستقیم دارند برای همین است که تبادل لینک به کارفرمایان اکیدا توصیه نمی شود. امروزه ارزش یک لینک با ارزش و بزرگی یک وبسایت رابطه مستقیم دارد، بنابراین بعد از این تغییرات لینک هایی با رتبه صفحه بهتر ارزش به مراتب بالاتری نسبت به لینک هایی که در صفحاتی که رتبه پایینی دارند، دارا می باشد.

اما تا حدودی این تفکر هنوز ادامه دارد که تبادل لینک مانند گذشته است و چیزی به اسم امتیاز لینک وجود ندارد، به همین دلیل است که هنوز بسیاری از شرکت ها ایمیل هایی مبنی بر تبادل لینک و یا قرار دادن پیوند در انجمن سایت های دیگر دریافت می کنند. تبادل لینک با سایت هایی که مخصوص این کار است معمولا به سایت ما آسیب های جدی می زند.

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

مشکل مبادله لینک

سایت های معتبر معمولا با یک یا چند سایت محدود معتبر دیگر تبادل لینک می کنند.تصور کنید یک سایت مرتبط دیگر با دارکوب به تبادل لینک بپردازد؛ چه تفاوتی بین این پیوندهای معتبر و قدرتمند با پیوندهای ضعیف و بیهوده دیگر است؟! اما این تفاوت لینک ها را افراد عادی و صاحبان وبسایت ها متوجه نخواهند شد و فقط ظاهر این پیوندها را مشاهده می کنند. گوگل هم برای فهمیدن این قضیه راه حل خاصی ارائه نداده است و فقط تجربه و تخصص افراد در این حوزه می تواند راهگشا باشد. این مشکل و نمره های منفی برای لینک های متقابل یک مشکل ذاتی است، اما سوال اینجاست که این عمل همیشه بد است؟ نه لزوما.

می توانید جهانی را تصور کنید که سایت ها با هم تبادل لینک می کنند اما به هم آسیب نرسانند؟ کارهای مختلفی در جهان وجود دارد که جنبه های مثبت و منفی دارد، تبادل لینک هم یکی از آنهاست که جنبه مثبت آن عموما توسط شرکت های سئوکار انجام می شود که اغلب با موفقیت همراه است و جنبه منفی آن توسط افراد ناوارد است که بیشتر به سایت آسیب می زند.

نکته بعدی که باید در آن رعایت شود اینست که بسیاری از کارشناسان سئو و بک لینک سازان حرفه ای سایت های معتبر و مناسبی را برای بک لینک سازی یافته و با تعداد طبیعی پیوندها را درآن ها قرار می دهند.اینکه پیوندهایمان را در دسته های زیاد از سایت های مختلف قرار دهیم، گوگل متوجه می شود که این حالت غیرطبیعی است و به احتمال بسیار زیاد الگوریتم پنگوئن Google این سایت ها را جریمه خواهد کرد. "پیوندهای خود را طبیعی نگه دارید و سعی نکنید با تبادل و خرید لینک، تعداد لینک های خود را غیرطبیعی کنید چون حتما ضرر خواهید کرد".

فیلتر کردن لینک ها برای حفظ ارزش

بسیاری از وب مسترهای معتبر و مشروع به دنبال لینک های معتبرو با ارزش می گردند و اگر سایت شما شرایط خوبی داشته باشد آنها سایت شما را خواهند یافت و با شما ارتباط برقرار خواهند کرد. بهترین شرکت های طراحی سایت به دلیل داشتن منابع قوی این کار را راحت تر، سریعتر و با اطمینان بیشتری نسبت به افراد معمولی و صاحبان سایت ها انجام می دهند.این افراد که به فکر پیشرفت هستند حتما این کار را انجام می دهند چرا که بک لینک سازی اگر "اصولی" انجام شود کاملا به نفع آنها می باشد. پس خود بک لینک سازی در سایت های درست نه تنها بد نیست بلکه بسیار مفید است؛ اما تبادل لینک به خصوص با سایت های تبادل کننده لینک براساس توضیحاتی که در ابتدای مقاله گفتیم، آسیب رسان است.

برای اطلاع بیشتر از این تکنیک ها و کامل تر بودن مقاله فیلتر کردن لینک ها را هم به شما توضیح خواهیم داد چرا که قبل از قبول کردن تبادل لینک باید استراتژی های زیر را به کار گرفت. شما باید اطمینان حاصل کنید لینکی که می خواهید درون سایتتان قرار دهید، به شما آسیب نخواهد زد. در اینجا برخی ار معیارهای اساسی که برخی از شرکت ها هم از آن بهره می برند وجود دارد که می تواند در فیلتر کردن به افراد کمک کند:

  • خب گفتیم بسیاری از این ارتباط ها توسط ایمیل انجام می شود؛ اگر ایمیلی که دریافت کردید به مزایایی برای رتبه گوگل شما اشاره کرده بود، حتما به آن سایت و تبادل لینک با آن شک کنید.شریک های معتبر می دانند که پیوندها ارزش سئو دارند، اما به جای آنکه فقط به رتبه گوگل و سود خود فکر کنند به پیشرفت هر دو کسب و کار فکر می کنند.بدیهی است سایت های تبادل کننده یا فروشنده لینک، حتی رتبه خودشان خیلی مهم نیست، چه برسد به اینکه بخواهند به فکر کسب و کار شما باشند.
  • به چشمانتان اعتماد کنید؛ اگر در همان ابتدا احساس کردید که سایت مورد نظر اسپم و هرز است، دیگر نیاز به ادامه کار نیست. اگر متوجه شدید که سایت خیلی شرایط ظاهری بدی دارد، یا محتوای آن مشخصا دزدی باشد، لینکی که از آن دریافت خواهید کرد هم شرایط خوبی نخواهد داشت.
  • اگر سایت پیشنهاد دهنده، محصول یا خدمتی متفاوت ارائه می دهد، آن را نادیده بگیرید. مرتبط بودن سایت ها یکی از مهمترین فاکتورهای ارزش لینک است، ولینک دهی متقابل با سایت های غیر مرتبط، اصلا راهگشا نخواهد بود. در بهترین حالت ممکن، امتیاز دریافت لینک از سایت غیرمرتبط بسیار پایین و ناچیز است.

 نتیجه

اما اینجا یک موقعیت مخصوص داریم؛ برای شما یک موقعیت ویژه را هم پیش بینی کردیم چون معمولا برای صاحبان کسب و کار، احتمال بالایی وجود دارد که این اتفاق رخ بدهد و آنها را بر سر دو راهی قرار دهد. اگر دوستتان درخواست تبادل لینک بدهد، تکلیف چیست؟ اول اینکه این را به صورت پیش فرض در نظر داشته باشید که شاید آنها واقعا ندانند که سنخیت وب سایت در بک لینک سازی تا چه حد اهمیت دارد.

برای مثال شما و دوستتان در باشگاه ورزشی با هم ارتباط دارید و آشنایی شما از این طریق است اما کسب و کار شما مربوط به خودرو است ولی بیزینس دوست شما در حیطه مد و لباس می باشد. خب شک نکنید که این تبادل لینک اصلا کارساز نخواهد بود، ضمن اینکه کاربران هردو سایت دید خوبی نسبت به سایت پیدا نمی کنند و برایشان این اتفاق رد و بدل لینک های غیر مرتبط عجیب خواهد بود.اصلا به خاطر اینکه شخص مقابل دوستتان است به تبادل لینک نپردازید و خیلی منطقی بدون اینکه ناراحت شود دلیل امتناع خود از این کار را برایش توضیح دهید چرا که این تبادل هیچ حاصلی برای شما نخواهد داشت.

با یک سوال ساده از خودتان می توانید در این مورد تصمیم گیری کنید: "این سایت واقعا می تواند وب سایتی باشد که من با اطمینان به خوانندگان خود پیشنهاد دهم، و آیا اگر خودم جای کاربران سایت خود بودم چه حسی به این پیوندها داشتم؟ " اگر حتی سایت دوستتان مرتبط بود اما با پرسیدن سوالهای بالا، پاسختان منفی بود پس آن را به سایتتان پیوند ندهید.هیچ کاربری از اینکه بر روی لینکی کلیک کند و وارد یک سایت اسپم شود، هیچگاه خشنود نخواهند شد.

نتیجه میگیریم که دوباره می گوییم، پیوندها مانند دادن رای اعتماد و پیشنهاد یک سایت به دیگران است. قبول کردن کورکورانه هر تبادل پیوندی به منزله بی توجهی به کاربران و قبول جریمه از طرف گوگل است، به همین علت هم است که به طور کل تبادل لینک پیشنهاد نمی شود چرا که متوجه شدن برخی از معیارهای آن واقعا کار هر کسی نیست.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز