تغییرات فاکتورهای رنکینگ گوگل در سال 1403

نوشته شده توسط رومینا نظری

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=17416

شرکت دارکوب
4.8/5 - (18 امتیاز)

زمانی که یک وب سایت را طراحی می کنید بهتر است بدانید که وب سایت های زیادی هستند که موضوعشان به وب سایت شما بسیار نزدیک است و به نوعی رقیب شما هستند. بنابراین برای این که بتوانید در رقابت با این سایت ها پیروز شوید لازم است سایت خود را به بهترین شکل بهینه سازی نمایید. نکته ی بسیار مهم که باید به آن بیشتر توجه نمایید بهینه سازی سایت مطابق با الگوریتم های گوگل است. بنابراین بهتر است فاکتورهای رنکینگ گوگل را بشناسید.

لذا برای این منظور و آشنایی بیشتر شما با این موضوع در این مقاله قصد داریم در مورد تغییرات فاکتورهای رنکینگ گوگل در سال 1403 صحبت نماییم.

1403 به روز رسانی های الگوریتم گوگل

به روز رسانی ها و تغییراتی که گوگل در الگوریتم خود در سه ماهه سوم 1403 انجام داده است به شرح زیر است:

تنوع توزیع پیوند

تنوع توزیع پیوند در اسناد Google API در می 2024 فاش شد که مهمتر از آن چیزی است که قبلاً تصور می کردیم. در حالی که ما آن را به عنوان کمتر از 1٪ از الگوریتم را تشکیل می دهد، اکنون معتقدیم که 3٪ را تشکیل می دهد. (برای توضیح این عامل به زیر مراجعه کنید.)
طراوت طاق از دسته “سایر”، کمتر از 1٪ از الگوریتم را تشکیل می دهد تا با 6٪ به ششمین فاکتور بزرگ در الگوریتم تبدیل شود. در دو سه ماهه گذشته، داده‌های ما نشان می‌دهد که صفحات وب‌سایتی که حداقل یک بار در سال به‌روزرسانی می‌شوند، به طور متوسط ​​4.6 موقعیت در SERP در مقایسه با صفحاتی که به‌روزرسانی نشده‌اند، کسب می‌کنند. احتمالاً فواید بیشتری برای به روز رسانی فصلی یا ماهانه وجود دارد.
در سه ماهه اول 2024، Trustworthiness به عنوان یک عامل جدید در الگوریتم گوگل ظاهر شد و 5٪ از پای را تشکیل می دهد. این تغییر پس از ثبت اختراع توسط گوگل برای یک فناوری هوش مصنوعی که ماهیت واقعی محتوا را تعیین می‌کند و به‌روزرسانی الگوریتم «پول شما، زندگی شما» را ارائه کرد که صفحاتی را که در مورد موضوعات مالی و بهداشتی مشاوره ارائه می‌دهند، موشکافی می‌کند. گوگل توصیه می کند در صورت امکان به منابع دانشگاهی استناد کنید و از ادعاهای اثبات نشده برای بهینه سازی این عامل اجتناب کنید.

بک لینک ها

بک لینک سازی در سال 2024 دو امتیاز کاهش یافتند (15% → 13%)، که نشان می دهد عاملی که در یک نقطه بیش از 50% از الگوریتم را تشکیل می داد، همچنان اهمیت دارد، البته بسیار کمتر از گذشته. به عنوان سومین فاکتور الگوریتم سنگین، بک لینک ها هنوز هم اهمیت زیادی دارند، اما دوره ای را نشان می دهند که هوش مصنوعی گوگل به اندازه کافی برای ارزیابی کیفیت و قابل اعتماد بودن محتوای وب به تنهایی پیچیده نبود و به وب سایت های دیگری برای انجام این کار نیاز داشت. این کشور زمین خود را به عوامل نسبتاً جدیدتر تخصص و اعتماد در جایگاه واگذار کرده است. در حالی که مفهوم قضاوت در مورد قابلیت اعتماد یک صفحه بر اساس پیوندهای سایر وب سایت ها – یکی از بستگان سیستم استناد دانشگاهی – همیشه مرتبط خواهد بود، ممکن است هرگز اهمیت آن در الگوریتم افزایش پیدا نکند.

درگیری کاربر

درگیری کاربر اندکی از نظر ارزش کاهش یافته است (12% → 11%)، اما پنجمین عامل مهم در الگوریتم گوگل در سه ماهه دوم 2024 است، در طبقه ای از عوامل اصلی مانند بک لینک ها و کلیدواژه در برچسب های عنوان. این عاملی است که در هر یک از 3 سال گذشته افزایش یافته است، بنابراین منصفانه است که بگوییم ایجاد رضایت‌بخش‌ترین پاسخ به هدف جستجوگر – چه صریح و چه ضمنی – باید تمرکز اصلی تولیدکنندگان محتوا باشد.

تغییرات فاکورهای رنکینگ گوگل در سال 1402

موبایل فرندلی

موبایل فرندلی سایت در اکتبر 2023 تقویت شد و نشان دهنده تکمیل انتقال Google به یک شاخص کاملاً تلفن همراه اول است. این بدان معناست که Google نسخه تلفن همراه هر صفحه در وب سایت شما را قبل از نسخه دسکتاپ در نظر می گیرد، بنابراین اگر می خواهید رتبه بندی کامل را حفظ کنید، اطمینان از اینکه وب سایت شما یک تجربه تلفن همراه خوب ارائه می دهد ضروری است.
عامل شماره 1 همچنان انتشار مداوم محتوای جذاب است. گوگل همچنان به تولیدکنندگان ثابت اطلاعات با کیفیت بالا پاداش می‌دهد و به این وب‌سایت‌ها فهرست‌بندی سریع‌تر و رتبه‌بندی بالاتر می‌دهد. محتوای خوب بیشتر همچنین به معنای فرصت بیشتر برای جذب بک لینک است، یکی دیگر از عوامل مهم در افزایش اعتماد گوگل.

کلمات کلیدی

کلمات کلیدی در توصیحات متا در سال 2024 در سطح 15 درصد باقی می مانند، در حالی که گوگل در سه ماهه اول سال 2023 تعریف خود را از آنچه که کلمات را متفاوت می کند به میزان کمی کاهش داده است. در حالی که تفاوت بین «خرید وب کم» و «خرید وب کم» قابل توجه بود، این تفاوت کمتر است. بنابراین در حال حاضر. صرف نظر از وزن آن در الگوریتم، این عامل پیش نیاز رتبه بندی در وهله اول باقی می ماند.
پیوندهای داخلی با واگذاری بخشی از سهم خود به Trustworthiness در سه ماهه اول 2023 و بخشی به سازگاری با تلفن همراه در سه ماهه سوم 2023 یک امتیاز کاهش یافت و به 2% رسید. در حالی که Google Trust همچنان در بین صفحات وب سایت شما منتقل می شود، این یک سیگنال کمتر است. به گوگل نسبت به سال های گذشته. کلیدواژه‌ها در تگ‌های سرصفحه و کلمات کلیدی در URL از اهمیت کاسته شده‌اند و به گروه 22 عاملی که تنها 1 درصد از الگوریتم را تشکیل می‌دهند، تنزل یافته‌اند.

هنگام خواندن این گزارش، توجه داشته باشید که عوامل خاصی مانند کلمات کلیدی در عناوین متا پیش نیاز رتبه بندی هستند. بهینه سازی سایت شما برای این عوامل تنها رتبه بندی شما را متناسب با وزن الگوریتم فاکتور بهبود می بخشد. با این حال، گوگل به طور نامتناسبی سایت شما را به دلیل پایین آمدن از حداقل آستانه جریمه می کند. این عوامل عبارتند از: کلمات کلیدی در عناوین متا، تعامل کاربر، قابل اعتماد بودن، سازگاری با موبایل و سرعت صفحه.

فاکتورهای رتبه بندی الگوریتم گوگل در سال 2024

  • انتشار مداوم محتوای جذاب: 21%
  • کلمات کلیدی در متا تگ عنوان: 15%
  • بک لینک: 13%
  • تخصص: 13%
  • تعامل کاربر: 11%
  • تازگی: 6%
  • وب سایت سازگار با موبایل / موبایل اول: 5%
  • قابل اعتماد بودن: 4% 
  • تنوع توزیع پیوند: 3٪
  • سرعت صفحه: 3%
  • لینک های داخلی: 2%
  • امنیت سایت / گواهی: SSL 2%
  • نشانه گذاری طرحواره / داده های ساختاریافته: 1٪
  • کلمات کلیدی در تگ های توضیحات متا + 22 فاکتور دیگر

فاکتورهای رتبه بندی الگوریتم گوگل در سال 2024، توضیح داده شده است

انتشار مداوم محتوای جذاب

شش سال است که محتوای جذاب از بک لینک ها به عنوان عامل اصلی در الگوریتم جستجوی گوگل پیشی گرفته است. سال گذشته بدون شک تایید کرد که گوگل محتوای تازه منتشر شده را آزمایش می کند تا ببیند آیا به هدف جستجوی کلمه کلیدی پاسخ خوبی می دهد یا خیر. اگر رفتار جستجوگران نشان دهد که آنها قصد خود را از طریق محتوای صفحه برآورده می کنند، تبلیغ می شود. به عنوان یک قاعده کلی، هوش مصنوعی گوگل به محتوای با کیفیتی که حداقل دو بار در هفته تولید می شود، جایزه می دهد.

کلمات کلیدی در تگ های عنوان متا

درج کلمات کلیدی مورد نظر صفحه شما در تگ عنوان متا خود از اواخر دهه 1990 برای رتبه بندی ضروری بوده است. در حالی که این واقعیت برای هر بازاریاب با تجربه سئو واضح است، استراتژی کلمات کلیدی یک کار فکری سختگیرانه است که به راحتی می تواند 20 تا 30 دقیقه در هر صفحه طول بکشد. همچنین شایان ذکر است که قرارگیری و تمرکز کلمات کلیدی در تگ عنوان مهم است. در حالت ایده آل، تگ عنوان شما فقط حاوی کلمه کلیدی مورد نظر شما باشد. اما در واقع، افزودن مقالات و صفت ها در اطراف آن برای خوانایی مهم است.

بک لینک ها

بک لینک ها پایه اصلی الگوریتم گوگل بودند، همانطور که در مقاله تحقیقاتی که گوگل را تاسیس کرد، بیان شد. با این حال، در سال 2018، آنها شروع به از دست دادن جایگاه خود به دو عامل بالا کردند: انتشار مداوم محتوای جذاب و کلمات کلیدی در تگ‌های عنوان متا. در حالی که بک لینک ها هنوز یک عامل اصلی در تصمیم گوگل برای رتبه بندی یک وب سایت در نتایج جستجوی خود هستند، کیفیت محتوا باید تمرکز اصلی شما باشد زیرا لینک ها را به صورت ارگانیک جذب می کند و در عین حال به خودی خود مهمترین عامل رتبه بندی است.

تخصص

در اواسط سال 2017، گوگل شروع به ترجیح وب سایت هایی کرد که از نظر خود به عنوان متخصصان خاص شناخته می شوند. برای مثال، کلمه کلیدی “نرم افزار crm” می تواند کلید واژه هاب برای یک شرکت CRM باشد که دارای صفحات فرود صنعتی با هدف “نرم افزار crm برای مشاغل کوچک” “نرم افزار crm برای املاک و مستغلات” و “نرم افزار crm برای تولید” است. و صفحات فرود پرسش و پاسخ با هدف “قیمت گذاری نرم افزار crm” “مزایای نرم افزار crm” و “بهترین نرم افزار crm 2024”. ثبات کلمه کلیدی هاب در صفحات وب سایت نوعی مغناطیس ایجاد می کند: سایت از هر جستجوی Google حاوی کلمه کلیدی هاب ترافیک را جذب می کند.

تعامل کاربر

بزرگترین تغییر در الگوریتم گوگل در پنج سال گذشته افزایش اهمیت تعامل کاربر است که در سال 2016 در الگوریتم رتبه بندی ادغام شد. گوگل قبلاً از اهمیت دادن به یک عامل در سایت که می تواند به راحتی توسط سایت دستکاری شود محتاط بود. صاحبان اما فناوری پیشرفته‌تر گوگل – که از سمت تشخیص تقلب کلیکی در تجارت تبلیغاتی آن وام گرفته شده است – تعامل کاربر را به بخشی قابل توجهی از الگوریتم خود تبدیل کرده است.

تعامل کاربر با عامل کلی شماره 1، انتشار مداوم محتوای جذاب مرتبط است. تعامل، که ترکیبی از نرخ پرش، زمان در صفحه و صفحات در هر جلسه است، نشانگر خوبی از کیفیت محتوا است. با این حال، به خاطر داشته باشید که جستجوها دارای اهداف متفاوتی هستند، که برخی از آنها نشان می دهد که جستجوگر می خواهد به سرعت بخشی از اطلاعات را جستجو کند. بیشتر همیشه بهتر نیست. در سال 2022، گوگل با به‌روزرسانی الگوریتم Helpfulness، تعهد خود به تعامل با کاربر را تأیید کرد.

تازگی محتوا

تازگی محتوا همیشه یک عامل جزئی در الگوریتم گوگل بوده است، اما فقط تا سه ماهه دوم سال 2023 برای مقالات مرتبط با اخبار اولویت بندی شده بود. در آن زمان، تیم ما مشاهده کرد که حتی مقالاتی که کلمات کلیدی تراکنش را هدف قرار می دهند (مانند “شرکت های توسعه نرم افزار برتر”) رتبه بالاتری داشتند. آنها تاریخ انتشار جدیدتری داشتند. ما به سرعت شاهد این تغییر در همه صنایع مشتری خود، در همه کلمات کلیدی به جز تحقیقات محور (مانند “فتوسنتز چیست؟”) بودیم.

وب سایت دوستدار موبایل / موبایل اول

اگر می خواهید در سال 2024 به بازدیدکنندگان دسترسی پیدا کنید، سایت شما باید به راحتی در تلفن های همراه و تبلت ها حرکت کند. استاندارد سابقاً «دوستانه با موبایل» بود، اما گوگل به دنیای موبایل اول روی آورده است، به این معنی که انتظار دارد بازدیدکنندگان موبایل هدف اصلی طراحی وب شما باشند. در حالت ایده آل، نسخه دسکتاپ وب سایت شما حتی نباید وجود داشته باشد. سایت باید در موبایل و دسکتاپ دقیقاً یکسان به نظر برسد: چیدمان باید نسبتاً ساده باشد و طراحی واکنشگرا برای سایت داشته باشند.

اطمینان

در 2 سال گذشته، گوگل بررسی دقیق محتوا را افزایش داده است تا اطمینان حاصل کند که کاربران با اطلاعات نادرست یا اطلاعات نادرست مواجه نمی شوند. نمونه‌هایی از تلاش‌های آن شامل به‌روزرسانی الگوریتم Your Money، Your Life و پتنت مشترک آن با IBM برای شناسایی اطلاعات واقعی در یک سند است. برای بهینه سازی این عامل جدید، مطمئن شوید که محتوای شما فاقد ادعاهای نادرست قابل اثبات است و حاوی استنادهایی از منابع دانشگاهی، دولتی یا سایر منابع معتبر است.

لینک های داخلی

گوگل در سال 2017 روی لینک سازی داخلی که اغلب در کنار هاب ها مورد بحث قرار می گیرد، تاکید بیشتری کرد. هرچه غلظت صفحات با یک کلمه کلیدی مشابه در تگ های عنوان آنها بیشتر باشد، تا زمانی که محتوای داخلی وجود داشته باشد، رتبه سایت برای آن کلمه کلیدی بالاتر خواهد بود. پیوندهایی که آنها را به هم متصل می کند. انتشار 25 مقاله در جنبه های مختلف یک موضوع و پیوند دادن همه آنها به یک صفحه معتبر، بیان قدرتمندی از ارزش آن صفحه است و توانایی رتبه بندی بالاتری را به آن صفحه می دهد.

تنوع توزیع پیوند

هنگامی که نه تنها یک یا دو، بلکه چندین صفحه در یک وب سایت دارای بک لینک هایی هستند که به آنها اشاره می کند، به گوگل نشان می دهد که سایت تجربه آموزشی جامع تری را برای مخاطبان خود فراهم می کند. سایت هایی با توزیع گسترده صفحات با لینک های ورودی، توانایی بیشتری برای رتبه بندی دارند. این عامل بیش از 10 سال است که وجود داشته است، اما در نشت داده های Google API در ماه مه 2024 به عنوان مهمتر از آنچه قبلاً تصور می شد برجسته شد.

سرعت صفحه

گوگل همیشه سعی کرده تجربه کاربری را بیش از هر چیز دیگری در اولویت قرار دهد، از این رو سرمایه گذاری خود را بر روی هزاران مرکز داده در سراسر جهان انجام داده است تا بتواند نتایج جستجو را در چند میلی ثانیه ارائه دهد. سایت شما باید یک صفحه از کتاب گوگل گرفته و روی سرعت سایت تمرکز کند. شما می خواهید صفحات در سریع ترین زمان ممکن بارگذاری شوند. با هر ثانیه اضافی که طول می کشد تا سایت شما بارگذاری شود، توانایی رتبه بندی از بین می رود. می توانید سرعت صفحه خود را در ابزار رایگان PageSpeed ​​Insights گوگل تست کنید.

شرکت دارکوب

امنیت سایت / گواهی SSL

همانطور که وب در زندگی ما مرکزی تر شده است، هکرها پیچیده تر شده اند. کابوس گوگل ارائه خدمات به سایت هایی است که برای جستجوگرانش مضر هستند. در پایان سال 2017، گوگل شروع به پرچم‌گذاری سایت‌هایی به‌عنوان ناامن در زمانی که فاقد گواهینامه‌های SSL هستند یا به درستی پیکربندی نشده‌اند (که با علامت «s» در انتهای «https» مشخص می‌شود) را آغاز کرد و بر این اساس توانایی رتبه‌بندی آن‌ها را کاهش داد. گواهی SSL معمولا رایگان است و به راحتی می توان آن را از ثبت کننده خود دریافت کرد.

طرحواره نشانه گذاری / داده های ساخت یافته

یک نسخه مدرن از متا تگ ها، نشانه گذاری طرحواره کدی است که می توانید آن را به صفحات وب سایت خود اضافه کنید تا به گوگل کمک کنید تا نتایج جستجوی بصری بیشتری مانند اسنیپت ها را ارائه دهد. اگر تا به حال نتایج جستجویی را دیده اید که طولانی تر هستند و صفحات اصلی سایت را فهرست می کنند. یا یک داده مهم را برجسته کنید. یا شامل یک سیستم رتبه بندی 5 ستاره یا لیستی از رویدادها باشد، سپس با نشانه گذاری طرحواره آشنا هستید. گوگل از صفحاتی که از نشانه گذاری طرحواره استفاده می کنند، حمایت می کند زیرا نتایج جستجوی آن صفحات را برای جستجوگران مفیدتر می کند. به عنوان یک امتیاز، آنها همچنین باعث می شوند که نتایج جستجو از سایر موارد موجود در صفحه متمایز شود.

کلمات کلیدی در تگ های توضیحات متا + 22 فاکتور دیگر

22 عامل دیگر وجود دارد که تیم ما متوجه شده است که در یک وب سایت و/یا توانایی صفحه برای رتبه بندی تفاوت ایجاد می کند – برای مثال، قرار دادن کلمات کلیدی در تگ های عنوان متا و تگ های هدر، ذکر خارج از سایت از نام تجاری شما، کلمات کلیدی در URL، و لنگر. چگالی کلمه کلیدی متن اگرچه وب‌سایتی که با رقیبی برای حرکت از رتبه دوم به رتبه اول مبارزه می‌کند، باید به دنبال هر فرصتی برای بهبود باشد، اکثر بازاریابان نیازی به فکر کردن زیاد در مورد آنها ندارند.

مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل

برای این که سایت ها بتوانند خدمات بهتری را به کاربران خود ارائه دهند فاکتورها و دستورالعمل هلی زیادی از طرف گوگل معرفی شده است. لذا شناختن این فاکتورها می تواند تاثیر زیادی در جذب کاربران داشته باشد که این کار باعث افزایش رتبه ی سایت می شود. در ادامه مهم ترین فاکتورهای رنکینگ گوگل را معرفی می کنیم:

بهینه سازی سایت

به مجموعه اعمالی که باعث پیشرفت یک وب سایت می شوند بهینه سازی وب سایت یا سئو گفته می شود. در صورتی که یک وب سایت بهینه سازی شده باشد بهتر دیده می شود همچنین ترافیک بیشری را به دست می آورد. بهینه سازی یک سایت شامل دو مرحله می باشد یکی مربوط به بهینه سازی درون صفحه بیرون صفحه سایت. در واقع سئو یک سایت فرآیندی پیچیده و زمان بر می باشد که به طور مدام در حال تغییر نیز می باشد. به طور کلی به فعالیت هایی که در وب سایت انجام می شوند و باعث محبوب شدن از نظر موتورهای جست و جو می شود بهینه سازی سایت می گویند.

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

انواع سئو

سئو یا بهینه سازی سایت به دو دسته تقسیم می شود یکی مربوط به سئو درون صفحه یا سئو داخلی است و دیگری مربوط به سئو بیرون صفحه یا سئو خارجی است. سئو داخلی به مواردی چون: کدنویسی، محتوا، استفاده مناسب از متا تگ ها، انتخاب درست عنوان های صفحه ها، استفاده نمودن از قالب های واکنش گرا، توجه به سرعت لود صفحات، پیاده سازی فنی و نمای ظاهری سایت مربوط می شود. در واقع سئو داخلی به دو بخش محتوا و سئو تکنیکال تقسیم می شود. مشکلی که در ساختار سایت باشد باعث می شود مسیر حرکت در سایت دچار اختلال شود این باعث می شود کاربر به زودی از سایت خارج شود که این به ضرر سایت است. در سئو تکنیکال اشتباهات برنامه نویسی رفع می شود و این باعث می شود تا کاربر بتواند به راحتی به چیزی که دنبال آن است دسترسی پیدا کند. در ادامه برخی دیگر از انواع سئو را معرفی می کنیم.

  • سئو فنی: یکی از انواع سئو مربوط به سئو فنی یا تکنیکال می باشد. این نوع سئو به مسائل فنی سایت مربوط است. در واقع این سئو بر روی موتورهای جست و جو تاثیرگذار است. سئو فنی یا تکنیکال باعث می شود کدهای سایت بهینه شوند، از سرچ کنسول استفاده نمایید و همچنین نقشه ی سایت را برایتان ایجاد نماید.
  • سئو کلاه سیاه: روش سئو کلاه سیاه برعکس روش سئو کلاه سفید می باشد. به گونه ای که در این روش از تکنیک هایی استفاده می شود که مخالف قوانین موتورهای جست و جو و گوگل هستند. استفاده نمودن از این روش ها باعث می شود سایت ها زودتر به نتیجه ی مورد نظرشان که افزایش رتبه ی سایت است برسند و هزینه ی کمتری نیز دارد اما این روش پایدار نیست و در صورتی که گوگل متوجه این کار شود آن سایت را جریمه می کند و حتی ممکن است آن را حذف نماید. سئو کلاه سیاه شامل مواردی چون: استفاده نادرست و بیش از حد از کلمات کلیدی، منتشر نمودن محتوای کپی شده از سایت های دیگر، خرید لینک های تقلبی و … می باشد.
  • سئو کلاه سفید: یکی از بهترین روش های سئو، سئو کلاه سفید نام دارد. در این نوع سئو از روش هایی استفاده می شود که مطابق با الگوریتم گوگل و موتورهای جست و جو طراحی شده اند. در واقع در این روش سعی می شود با در نظر گرفتن قوانین محتوای با کیفیت ارائه شود و در نتیجه سایت در لیست نتایج گوگل رتبه ی بالایی به دست آورد. سئو ی کلاه سفید برای رسیدن به نتیجه به زمان زیادی نیاز دارد و البته از دوام و ارزش بالایی برخوردار است. در وب سایت های معتبر بیشتر از روش سئو کلاه سفید برای بهینه سازی سایت ها استفاده می شود. مواردی چون: تولید محتوای مناسب، استفاده نمودن از لینک های با ارزش به سئو کلاه سفید مربوط می شوند.

    معرفی لایت هاوس گوگل

    یکی از ابزارهای گوگل که برای بررسی سایت ها از آن استفاده می شود ابزار لایت هاوس گوگل است. موتور جست و جوی گوگل وب سایت ها را بر اساس معیارهای مختلفی بررسی می کند و به آن ها رتبه می دهد. به این معنا که هر وب سایتی بتواند با خواسته های گوگل از یک وب سایت هماهنگ باشد می تواند رتبه ی بهتری را در صفحه نتایج گوگل داشته باشد.

    الگوریتم page Experience

    یکی از جدیدترین الگوریتم های موتور جست و جوی گوگل الگوریتم page Experience است. این الگوریتم معیاری ست که میزان تعامل کاربر با یک صفحه از سایت را  اندازه گیری می کند. بهینه سازی نمودن سایت از این لحاظ باعث می شود برای کاربران کار در مرورگرها شود. در واقع این الگوریتم نوعی جدید از رتبه بندی وب سایت در صفحه نتایج جست و جو ست که از معیارهای تجربه کاربری استفاده می کند. page Experience شرایطی را برای توسعه دهندگان وب ایجاد می کند تا بتوانند کارهای بیشتری را برای کاربر پسند شدن سایت خود انجام دهند. این الگوریتم به کاربران کمک می کند تا بتوانند به راحتی اطلاعاتی را که دنبال آن ها هستند به دست آورند.

    الگوریتم EAT

    بخش دیگر از الگوریتم های گوگل مربوط به EAT می باشد. الگوریتم EAT بر گرفته از سه کلمه ی Expritise به معنای تخصص، Authoritativevess به معنای اقتدار و Trustworthines به معنای اعتماد است معیاری است که گوگل مطابق با آن برای امتیاز دادن به کیفیت محتوای سایت تصمیم می گیرد. این الگوریتم از نظر گوگل بسیار با اهمیت است و از جمله الگوریتم هایی است که گوگل از آن برای تعیین میزان ارزشمند بودن محتوا استفاده می کند. در واقع باید نشان دهید که در زمینه ی کاری خود متخصص هستید و باید نشان دهید محتوا را خودتان تولید نموده اید. علاوه بر این لازم است حتما به کاربران نشان دهید که قابل اعتماد هستید به نحوی که کاربران در زمان بازدید از سایتتان احساس امنیت نمایند. این الگوریتم از نظر فنی عاملی برای رتبه بندی نیست ولی می تواند بر روی رتبه ی محتوای سایت شما تاثیر بگذارد. گوگل از این دستورالعمل استفاده می کند تا بفهمد چه محتوایی با کیفیت است و باید در رتبه ی بالایی قرار بگیرد. این الگوریتم به صورت غیر مستقیم بر روی رتبه بندی کلی جست و جوی شما تاثیر می گذارد.

    سخن پایانی

    در این مقاله در مورد تغییرات رنکینگ گوگل در سال 1402 صحبت نمودیم. با توجه به مطالب بیان شده برای این که یک وب سایت بهینه سازی شده داشته باشید به گونه ای که از نظر موتور جست و جوی گوگل در جایگاه خوبی قرار بگیرد و نظر مخاطبان زیادی را به خود جلب نماید لازم است به تغییرات رنکینگ گوگل توجه نمایید و مطابق با آن ها سایت خود را بهینه سازی نمایید. بنابراین لازم است بهینه سازی سایت خود را به یک شرکت معتبر بسپارید و یا در دوره های مربوط به آموزش سئو شرکت کنید. یکی از شرکت های معتبر در زمینه ی طراحی سایت و سئو شرکت دارکوب می باشد شما می توانید از طریق وب سایت آموزشگاه دارکوب در دوره های مربوط به طراحی وب سایت شرکت کنید و یا از دوره های آفلاین آن استفاده نمایید.

    اطلاعات تماس
    شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
    شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
    تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
    ایمیل: info@sitedar.com
    اینستاگرام: darkoobwebdesign
    افتخارات و مجوزها
    • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
    • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
    • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
    • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
    • دارای مجوز نشر دیجیتال
    • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
    • پروانه کسب و کارهای مجازی
    • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
    • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
    پشتیبانی 24 ساعته 7 روز