برقراری هماهنگی بین طراحی سایت و سئو

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=4490

5/5 - (1 امتیاز)

یکی از چالش هایی که امروزه مشاغل آنلاین با آن روبرو هستند، حفظ ارتباط در نگاه موتور های جستجو به ویژه گوگل است.

صاحبان کسب و کار های آنلاین برای اینکه بتوانند موفق باشند و نظر مثبت موتور جستجوگر گوگل را نسبت به وب سایت خود داشته باشند، بایستی وب سایت های خود را به گونه ای طراحی کنند که فاکتور های سئو در آن رعایت شده باشد.

در واقعیت برای اینکه هر کدام از دو مورد سئو و طراحی سایت بتوانند خوب کار کنند، بایستی با هم همکاری داشته باشند. گوگل به اینکه سایت شما چگونه به نظر می آید، توجه دارد. همچنین کاربر نیاز دارد که بتواند سایت مورد نظر خود را به راحتی بیابد و پیمایش کند. به همین دلیل رعایت موارد سئو در طراحی سایت برای جذب کاربر و جلب توجه موتور های جستجوگر مهم هستند.

در ذیل به بررسی این موارد می پردازیم:

  1. ریسپانسیو بودن

در پایان سال 2017، گوگل در وبلاگ وبمستر خود اعلام کرد قصد دارد ایندکس کردن وب سایت های تلفن همراه را شروع کند. پیش از این نسخه ی دسکتاپ یک وب سایت موردی بود که ایندکس می شد.

طبق گزارشات، در سال 2017، 70% کل ترافیک های وب سایت ها از موبایل بود و انتظار صعود این رقم نیز می رفت.

یکی از مواردی که از دیدگاه الگوریتم های گوگل خیلی مهم است، نسخه ی موبایلی یک وب سایت می باشد. بنابراین اگر در حال راه اندازی یک وب سایت جدید و یا بهبود یک سایت قدیمی هستید، حتماً پرداختن به این موضوع را در صدر کار های خود قرار دهید.

متون و عکس ها و ویدئو ها و تمام موارد موجود دیگر در وب سایت شما، همانگونه که در نسخه های دسکتاپی به نظر می آیند، در نسخه های موبایلی نیز باید برای کاربر قابل دسترس و مشاهده باشند.

طراحی سایت شما با دقت دستگاه های تلفن همراه باعث می شود، سئوی سایت شما بهتر شود.

  1. کاربر پسند بودن مساوی است با گوگل دوستانه بودن

اگر کاربری به وب سایت شما مراجعه کند و نتواند آنچه را که می خواهد به راحتی بیابد، آن را خیلی زود ترک می کند. این موضوع از دید الگوریتم های گوگل مخفی نخواهد ماند و به مرور باعث حذف وب سایت شما از نتایج برتر جستجو می شود.

در واقع آنچه که برای کاربر خوب است برای گوگل نیز خوب است و برعکس. اگر کاربر آنچه را که در وب سایت شما می خواهد، براحتی بیابد، مدت زمان بیشتری را در وب سایت شما سپری خواهد کرد. گوگل این موضوع را دوست دارد و مد نظر قرار می دهد. البته که این موضوع اتفاقی نیست و به دلیل یک طراحی خوب ایجاد می شود.

گوگل می گوید با ما چنان رفتار کنید که با کاربران خود رفتار می کنید. اگر کاربری نتواند سایتی را به راحتی پیمایش کند و یا سایت مورد نظر ریسپانسیو نباشد، همانطور که این موضوع برای کاربر مسئله ساز است برای گوگل نیز مشکل ساز می شود. طراحی و سئو چیز های جداگانه ای نیستند. اگر اینها را به درستی انجام دهید، سئو و طراحی با یکدیگر ترکیب می شوند تا یک تجربه ی کاربر خوب را ارائه دهند که این موضوع همچنین می تواند باعث افزایش رتبه ی سایت شود.

  1. یک سایت کند و ثابت نمی تواند برنده ی مسابقه باشد

طراحی ای خوب است که به خوبی و به سرعت بارگذاری شود. طراحی ساده و دور از درهم و برهم بودن یکی از عوامل بارگذاری سریع می باشد. همانطور که می دانید، سرعت بارگذاری یکی از مؤلفه های اصلی گوگل برای فهرست بندی می باشد.

طبق گزارشات، صفحاتی که زمان بارگذاری زیادی دارند، نرخ ترک صفحه ی بیشتر و ماندن در صفحه ی کمتری دارند. همچنین سرعت بارگذاری کم باعث کاهش نرخ تبدیل در وب سایت شما می شود.

یک طراحی خوب باعث افزایش سرعت وب سایت می شود. استفاده از قالب های مناسب و فشرده سازی تصاویر و بهینه سازی کد ها می تواند مفید باشد. هر چه یک سایت سریعتر لود شود، کاربر پسند تر خواهد بود.

  1. استفاده از محتوای خوب و بهینه شده

گوگل دوستدار سایت هایی است که ساختار محتوای واضح و شهودی دارند و دارای صفحاتی هستند که براحتی می توان آنها را دنبال کرد و کلمات کلیدی در مکان های مناسب محتوا و عناوین قرار دارند.

طبق آمار، اگر در وب سایت خود از محتوایی استفاده کنید که واضح و مرتبط با سؤالات متداول کاربر باشد، حتی می توانید رتبه های بالاتر گوگل را نیز کسب کنید. این موضوع یکی از ساده ترین راه ها برای کاربر پسند بودن است.

ساختار خوب و محتوای مرتبط باعث می شود شما رتبه ی بالاتری داشته باشید.

  1. نقشه ی سایت شما بایستی منطقی باشد

اگر ساختار پیوند داخلی وب شما برای خودتان بی معنی است، مطمئناً برای کاربرانتان و گوگل نیز همینطور است. به همین دلیل شما برای ایجاد ساختار پیوند خود بایستی زمان بگذارید.

شما بایستی اطمینان حاصل کنید که ساختار پیوند های داخلی وب ساتتان، کاربران را به مکان های مناسب ارجاع می دهد. نقشه ی سایت شما، یکی از عملکرد های مهم سئو و طراحی سایت شما می باشد.

  1. هر صفحه را منحصر به فرد کنید

گوگل وب سایت ها را بر اساس محتوای آنها رتبه بندی می کند و همیشه به دنبال محتوای مرتبط می باشد که در هیچ جای دیگری از اینترنت یافت نمی شود. این بدان معناست که محتوای هر صفحه باید متفاوت از بقیه صفحات باشد. بلکه حتی بایستی محتوای صفحات یک صفحه ی وب یا یکدیگر متمایز باشند و از مطالب تکراری در وب سایت ها استفاده نشود.

اگر مطالب وب سایت ها تکراری باشد و مطالب وب سایت شما در جای دیگری در اینترنت منتشر شود، خطر عدم توجه توسط موتور های جستجوگر، شما را تهدید خواهد کرد. زیرا الگوریتم های موتور های جستجوگر به گونه ای طراحی شده اند که سایت ها را از یکدیگر تفکیک کنند.

محتوای منحصر به فرد چنین خطراتی را از وب سایت ها مرتفع می کند و استاندارد های طراحی شما از سئوی مشتریان شما حمایت می کند. همچنین بایستی بدانید که لینک زدن به محتوای داخل وب سایت خودتان از صفحات دیگر برای ترغیب کاربران به دنبال کردن لینک مورد نظر، خطر جریمه شدن را در پی دارد. بنابراین به کلماتی که در قطعات استفاده می کنید، دقت داشته باشید تا تکراری نباشند.

  1. به هر صفحه پیوند های پاورقی را اضافه کنید

استفاده از لینک های پاورقی برای پیوند بین صفحات با استفاده از کلمات کلیدی مورد نظرتان و حضور در متن لینک ها، می توانید رتبه ی وب سایت خود را ارتقاء دهید.

خلاصه

سئو و طراحی سایت دو مقوله ی جدا ناشدنی هستند. گوگل بیش از هر زمان دیگری باهوش شده است. برای اینکه بتوانید توجه موتور های جستجوگر و همچنین کاربران را به وب سایت خود داشته باشید، بایستی به طراحی و سئوی سایت همزمان با هم و در یک همکاری متقابل اهمیت دهید.

 

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز