بروزترین روش های بک لینک سازی در سال 2023

نوشته شده توسط فائزه محمودی فرد

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=15183

4.8/5 - (15 امتیاز)

پس از طراحی وب سایت برای کسب و کار لازم است کارهایی را انجام دهیم که وب سایتمان دیده شود و کاربران زیادی بتوانند با جست و جو سایت ما را بیابند.

بنابراین لازم است رتبه ی وب سایت خود را در موتورهای جست و جو افزایش دهیم. ساخت بک لینک برای وب سایت یکی از روش هایی است که باعث بهبود رتبه ی صفحات وب سایت ها در صفحه ی نتایج موتور جست و جوی گوگل می شود.

با توجه به این موضوع که تعداد وب سایت ها بسیار زیاد است این که بتوانیم باعث شویم وب سایتمان در جایگاه خوبی در نتایج جست و جو توسط مرورگرها قرار بگیرد کار دشواری ست بنابراین وب سایتی می تواند در این مورد موفق شود که بیشترین سرمایه گذاری را در سئو انجام دهد.

بروزترین روش های بک لینک سازی در سال 2023

برای انجام دادن بهتر سئو سایت به یک استراتژی سئو نیاز است لذا در این مقاله قصد داریم در مورد بروزترین روش های بک لینک سازی در سال 2023 صحبت کنیم.

سئو چیست؟

به بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو سئو گفته می شود. سئو به معنای دریافت بازدید کننده و ترافیک برای سایت از طریق نتایج جست و جوی موتورهای جست و جو به صورت رایگان و کاملا طبیعی می باشد.

در واقع سئو فرآیندی است که صفحات وب سایت را نسبت به کلمات کلیدی که برای مقالات انتخاب می کنید در گوگل به لینک های اول ربط می دهد و باعث دریافت ورودی از گوگل و در نتیجه کسب درآمد می شود. در ادامه بهترین تکنیک های سئو را بیان می کنیم:

  • تولید محتوای طولانی و مفید: یکی از مهم ترین ترفندهای سئو سایت، تولید محتوای مفید و کارآمد برای کاربران است. در صورتی که زمان بازدید از سایت افزایش یابد رتبه ی سایت نیز بالا می رود. در صورتی که محتوا خوب و با کیفیت باشد احتمال به اشتراک گذاری آن نیز زیاد است که این می تواند خود باعث افزایش بازدید و یا ترافیک سایت شود.
  • گرفتن بک لینک با کیفیت: یکی دیگر از روش های بهبود سئو سایت داشتن بک لینک های با کیفیت و طبیعی است. گرفتن بک لینک زمانی معتبر است که از وب سایت های معتبر و در ارتباط با سایت شما گرفته شده باشد.
  • بروزرسانی محتوای قدیمی سایت: از دیگر روش های سئو تضمینی سایت، تولید محتوا می باشد. در صورتی که محتوا را بعد از مدتی بروزرسانی نکنید حتی اگر محتوا با کیفیت باشد، جایگاه خود را از دست می دهد بنابراین لازم است طی بازه زمانی مشخص محتوای سایت خود را بروزرسانی نمایید.
  • بهینه سازی تصاویر: یکی دیگر از روش های سئو سایت بهینه سازی تصاویر است. بهینه سازی تصاویر می تواند تاثیر قابل توجهی بر روی سرعت سایت شما داشته باشد. همانطور که می دانید سرعت یکی از عوامل مهم رتبه بندی در گوگل است و برای سئو اهمیت دارد. بهترین فرمت برای استفاده در تصاویر موجود در وب سایت فرمت webp می باشد.
  • بهینه سازی سرعت سایت: یکی از عامل های مهم در سئو سایت، بهبود سرعت سایت است. در صورتی که سرعت لود شدن سایت پایین باشد بازدید کننده ها سایت را ترک می کنند و به سراغ سایتی می روند که سرعت آن بالاست. بنابراین کند بودن سرعت سایت میزان بازدید سایت و نرخ کلیک را کاهش می دهد. بالا بودن سرعت سایت می تواند نقش موثری در جذب کاربر و بهبود سئو سایت داشته باشد.
  • استفاده از کلمات کلیدی در عنوان مرورگر: یکی از مهم ترین ترفندهای سئو، استفاده نمودن از کلمات کلیدی در عنوان مرورگر می باشد. در واقع کاربر با خواندن عنوان مرورگر متوجه موضوع محتوای شما می شود که بهتر است در عنوان مرورگر از کلمه کلیدی استفاده نمایید.
  • ریسپانسیو نمودن سایت: یکی از معیارهای رتبه بندی گوگل سازگاری صفحات وب سایت با انواع صفحه نمایشگر موبایل است. گوگل اول وب سایت هایی را ایندکس می کند که در صفحات موبایل به خوبی نمایش داده می شوند زیرا بیشتر کاربران با استفاده از موبایل وارد مرورگرها می شوند. ریسپانسیو بودن سایت باعث رضایت کاربران نیز می شود که این یکی از اهداف گوگل است.

بک لینک چیست؟

به یک المان، عکس یا متن لینک دار شده در یک وب سایت که با کلیک بر روی آن به یک صفحه مربوط به وب سایتی دیگر یا صفحه ای در همان وب سایت منتقل می شویم بک لینک گفته می شود.

در واقع لینک یاد شده برای وب سایت مقصد لینک یک بک لینک محسوب می شود. از نظر موتورهای جست و جو بک لینک ها مهم هستند. صفحاتی که دارای بک لینک زیادی باشند می توانند رتبه ی بهتری را نسبت به رقبای خود در نتایج جست و جو به دست بیاورند.

انواع بک لینک

ساخت بک لینک کار ساده ای نیست. بک لینک ها دارای انواعی می باشند در ادامه انواع مختلف بک لینک را معرفی می کنیم:

  • بک لینک سازی در شبکه های اجتماعی: یکی از مهم ترین فعالیت ها در شبکه های اجتماعی قرار دادن پست می باشد. با قرار دادن لینک وب سایت در پست های شبکه ی اجتماعی خود می توانید لینک دریافت کرده و از شبکه ی اجتماعی ترافیک دریافت نمایید.
  • بک لینک های محتوایی: با استفاده از نوشتن محتواهای با کیفیت و ارزشمند در وب سایت بک لینک های محتوایی ساخته می شوند. در صورتی که محتوا خوب باشد اشتراک گذاری می شود که در نتیجه این باعث افزایش بک لینک می شود.
  • بک لینک کلمات کلیدی: استفاده از کلمات کلیدی در بک لینک روش خوبی ست اما بهتر است به نام برند خود بک لینک بدهید زیرا گاهی خود بک لینک از کلمات کلیدی مهم تر است چون گوگل نیاز دارد جست و جو شدن یا نشدن برند شما را تشخیص دهد.
  • لینک های داخلی: ساده ترین روش لینک سازی مربوط به روش لینک سازی داخلی می باشد زیرا در این روش کنترل لینک های داخلی به دست خودتان است. لینک بیلدینگ داخلی می تواند در رتبه بندی سایت و صفحات وب سایت شما موثر باشد و سئو وب سایت را بهبود ببخشد. از این رو لینک بیلدینگ داخلی سنجشی برای هر صفحه از سایت شما است و موتورهای جست و جو به وسیله ی آن ها ساختار سایت را به سادگی درک می کنند.
  • بک لینک فالو: بک لینک فالو ارزش سئویی لینک مربوط به سایت را به صورت کامل به سایت هدف منتقل می کند. استفاده از این نوع بک لینک برای وب سایتتان توصیه می شود.
  • بک لینک نوفالو: بک لینک های نوفالو برعکس بک لینک فالو هستند و ارزش سئویی لینک مربوط به سایت را به سایت هدف منتقل نمی کنند. در بین بک لینک فالو و نوفالو بهتر است از بک لینک فالو استفاده نمایید.

بک لینک سازی

یکی از روش ها برای بهبود رتبه و سئو وب سایت بک لینک سازی می باشد. در واقع یکی از معیارهای مهم در سئو و بهینه سازی سایت ساخت بک لینک رایگان می باشد. در صورت تمایل می توانید برای یادگیری لینک سازی در دوره ی آموزش ساخت بک لینک که توسط شرکت دارکوب برگزار می شود شرکت کنید.

ممکن است اولین راهی که به ذهنتان می رسد خرید بک لینک باشد اما خرید بک لینک ممکن است هزینه ی بالایی داشته باشد و همچنین ممکن است با این کار سایت شما توسط موتور جست و جوی گوگل جریمه شود. لازم است بدانید که ساخت بک لینک فرآیندی دشوار و زمانبر است اما ارزش و تاثیر این کار بر روی سئو سایت شما زیاد است. روش های زیادی برای خرید یا ساخت بک لینک از طریق خرید رپورتاژ آگهی وجود دارد.

اهمیت لینک سازی داخلی و خارجی در سئو

با ساختن لینک برای یک وب سایت می توان آن سایت را به عنوان یک سایت مهم به گوگل نشان داد. در واقع گوگل با استفاده از لینک های داده شده به یک صفحه به میزان اهمیت آن صفحه پی می برد. با استفاده از لینک سازی داخلی می شود وب سایت را برای موتورهای جست و جو بهینه سازی نمود. سئو داخلی و سئو خارجی می توانند به ترتیب با لینک سازی داخلی و خارجی مسیر روبه رشدی داشته باشند.

با توجه به ساختار گوگل، خزنده های گوگل با استفاده از لینک ها مسیر رفت و برگشت خود را انتخاب می کنند در صورتی که صفحه ای فاقد لینک خارجی یا داخلی باشد یعنی بن بست، از نظر موتور جست و جوی گوگل بن بست ها مضر هستند و باعث خارج شدن کاربران از صفحه می شوند. بنابراین با استفاده از روش های لینک سازی داخلی و خارجی می توانید بن بست ها را از سایت خود حذف نمایید.

تاثیر بک لینک در فرآیند سئو

بک لینک در فرآیند سئو تاثیرگذار است به این صورت که باعث بالا رفتن رتبه ی سایت در نتایج موتورهای جست و جو می شود. همان طور که قبلا بیان شد زمانی که یک وب سایت در محتوای خود به وب سایت دیگری اشاره می کند این کار بک لینک نامیده می شود.

در واقع زمانی که یک وب سایت به صفحه ای از سایت ما لینک می دهد به موتورهای جست و جو می گوید که این محتوا معتبر و ارزشمند است. موتورهای جست و جو بک لینک ها را برای وب سایت ما امتیاز در نظر می گیرند. صفحاتی که بک لینک های بیشتری داشته باشند دارای رتبه بندی طبیعی بالاتری در موتورهای جست و جو هستند.

چه تعداد بک لینک برای سایت مناسب است؟

زمانی که صحبت از بک لینک می شود این سوال پیش می آید که کیفیت بک لینک مهم است یا کمیت آن؟ سایت هایی هستند که تعداد بک لینک زیادی دارند و رتبه ی خوبی دارند همچنین سایت هایی هم هستند که با وجود تعداد بک لینک های کمتر دارای رتبه ی خوبی هستند. به طور کلی یک وب سایت در فضای رقابتی لازم دارد هم بک لینک های با کیفیتی داشته باشد هم این که سعی کند تعداد بک لینک ها را افزایش دهد. همیشه برای مساله ی تعداد مناسب بک لینک برای رتبه گرفتن سئو بحث بوده است.

از نظر سئو لینک سازی زیاد کار خوبی نیست، در واقع تعداد لینک بیشتر از 100 تا در صفحه مناسب نیست. تعداد لینک های مجاز در صفحه از نظر گوگل کمتر از 100 تا باید باشد. از نظر گوگل هر چه تعداد لینک های موجود در یک صفحه بیشتر باشد رتبه صفحه هر یک از پیوندها کاهش می یابد.

در واقع رتبه ی صفحه مابین پیوندهای داخلی یک صفحه کاهش پیدا می کند. بنابراین هر چه تعداد لینک ها در یک صفحه بیشتر باشد، رتبه ی صفحه ای که هر کدام از لینک ها دریافت می کنند کمتر می شود. به طور کلی بهتر است از نظر سئو بین کیفیت و تعداد لینک ها تعادل وجود داشته باشد.

اشتباهات بک لینک سازی

در این بخش اشتباهات بک لینک سازی را بیان می کنیم. اکثر افراد هنگام ساخت بک لینک دچار اشتباهاتی می شوند که در نهایت هزینه ی اشتباهات خود را نیز می پردازند، با این کار آن ها به صورت ناآگاهانه به رتبه بندی وب سایت خود آسیب میرسانند. در ادامه برخی از اشتباهاتی که بیشتر صاحبان کسب و کارها مرتکب می شومند را بیان می کنیم:

  • لینک سازی در سایت های نا مرتبط با سایت شما: قبل از این که برای وب سایت خود بک لینک بسازید لازم است حتما از ارتباط موضوعی سایت میزبان با سایت خودتان مطمئن شوید.
  • استفاده از تنها یک نوع روش لینک سازی: برای لینک سازی دو روش پست مهمان و کامنت وجود دارد که می توانید با استفاده از آن ها پیوندهایی را به دست بیاورید. در صورتی که می خواهید فقط از یک مدل روش لینک سازی استفاده کنید، گوگل به شما مشکوک می شود بنابراین بهتر است به استفاده از تنها یک روش در لینک سازی اکتفا نکنید.
  • عدم حذف بک لینک های ضعیف: یک لینک های ضعیف یا اسپم بک لینک هایی هستند که غیر طبیعی و نا مربوط هستند و باعث کاهش رتبه ی وب سایت شما می شوند بنابراین برای شناسایی بک لینکهای مشکل دار بهتر است از ابزارهایی برای تجزیه و تحلیل دقیق بک لینک ها استفاده نمایید.
  • ساخت فقط بک لینک فالو: یکی از اشتباهاتی که وبمسترها مرتکب می شوند ساختن تنها بک لینک فالو است. این کار ممکن است باعث پنالتی گوگل شود. با این که پیوندهای نوفالو هیچ ارزشی به صفحات سایت شما منتقل نمی کنند اما این لینک ها باعث ایجاد تعادل و طبیعی سازی پروفایل بک لینک شما می شوند. در صورتی که برای ساخت بک لینک های فالو از رپورتاژ آگهی استفاده می کنید برای ساختن پیوندهای نوفالو نیز از نظرات وبلاگ استفاده نمایید با این کار می توانید ترکیبی از بک لینک های فالو و نوفالو را ایجاد کنید بدون این که توسط گوگل جریمه شوید.
  • لینک سازی سریع: در صورتی که بعد از ساختن سایت خود تعداد زیادی بک لینک برای سایت می سازید توسط گوگل جریمه می شوید. لینک سازی سریع برای سایت های تازه راه اندازی یک سیگنال مصنوعی بک لینک برای گوگل است. در لینک سازی کیفیت بک لینک ها بسیار با اهمیت است.
  • خرید بک لینک: خرید و فروش بک لینک می تواند برای سایت مضر باشد و به وب سایت شما در نتایج موتور جست و جو آسیب بزند. در صورتی که سعس کرده اید با خرید لینک های بی کیفیت رتبه ی سایت خود را ارتقاء دهید بهتر است قبل از این که توسط گوگل جریمه شوید همه ی لینک های اسپم را حذف کنید. زمانی که گوگل متوجه شود که از لینک خریداری می کنید رتبه ی سایت شما را کاهش می دهد.
  • تبادل لینک: یکی از سریع ترین و راحت ترین روش ها برای ایجاد بک لینک و بهبود همکاری بین وبلاگ نویسان تبادل لینک می باشد. این روش را گوگل شناسایی نموده و سایت هایی را که با استفاده از این روش اقدام به تبادل لینک نموده اند را جریمه می کند. در صورتی که تمایل دارید از این روش استفاده کنید این کار را با وب سایت هایی انجام دهید که دارای کیفیت بالا و ارتباط موضوعی نزدیک با سایت شما هستند.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد روش های بک لینک سازی و ضرورت بک لینک در سئو صحبت کردیم. با توجه به مطالب بیان شده لازم است برای وب سایت خود بک لینک سازی نمایید تا بتواند رتبه ی خوبی در نتایج جست و جوی گوگل به دست بیاورد.

سایت های زیادی برای خرید بک لینک وجود دارد. سایت شرکت طراحی سایت دارکوب بروزترین روش های بک لینک سازی را در طراحی وب سایت ها مورد استفاده قرار می دهد. شما می توانید سفارشات مربوط به طراحی وب سایت خود را به شرکت دارکوب بسپارید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز